Hond van oom agent blaft de hele middag. wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:44

nou, als er tot nu toe weinig geklaagd is vind ik dat wel wat cru om te doen, ik zou het altijd eerst bij de buurman zelf neerleggen.

In ons vorige (huur)huis had onze bovenbuurman (twee hoger) ook twee van die rotkeffers, ze blaften naar alles als ze op het balkon stonden en als hij weg was blaften ze totdat hij terugwas. Ik heb hem een aantal tips gegeven hoe hij ervoor kon zorgen dat ze minder gingen blaffen (vlechtschermpje op het balkon zodat ze niet naar beneden konden kijken, honden in de hal als hij wegwas met een speeltje, nu stonden ze iedere keer in de vensterbank naar alles te blaffen) maar meneer deed er niets mee... Daarna heb ik melding gemaakt bij de woningbouw en iedere keer als ik ze hoorde de politie gebeld om een klacht in te dienen, dus ook om 2 uur snachts etc.
Naa een paar weken wilden ze wel actie ondernemen, hij heeft ook brieven gehad met daarin ongetwijfeld een ultimatum.
Gelukkig zijn wij verhuisd :D

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:45

tja zo zitten er bij ons naast 4 grote honden dag en nacht in een kennel blaffen ook 24 uur per dag...+ een puppy in huis... maarja wij hebben zelf ook 3 honden en 3 pony's achter huis dus als wij gaan klagen pakken hun ons net zo hard terug en ik hoor het eigenlijk al niet meer want die van ons waken ook en blaffen dus als er iets is of ze moeten nog maar denken dat er iets is

opisop_shop

Re: Hond van oom agent blaft de hele middag. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:46

jullie honden blaffen dus ook de hele dag door?
Schandalig, lekker leuk voor de buurt!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 19:47

ja dat is dus het mooie, mijn hond loopt ook de tuin in en uit wanneer ze wil maar die hoor je zelden!!!
Als ze al eens een keertje blaft, corrigeer ik haar gelijk en als ik weg ben is ze binnen.
De buurhond word volgens mij niet eens gecorrigeert, tenminste, dat heb ik dan nooit meegekregen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 01:14

alison_belle schreef:
Kirrr schreef:
giftig vlees? %)

Praten met je buurman, dat is wat je moet doen... vragen aan de andere buren of ze er last van hebben, samen tot een overeenkomst komen, niet zomaar de hond gaan vergiftigen (of er zelfs maar aan denken)

tuurlijk doe ik dat niet hahaha dat was even om aan te geven hoe zat ik hem ben :+

Ik heb in de wijk al gehoord dat er met de man niet te praten valt.
Er zijn al meerdere klachten, politie is al eens gebelt......maar `t is een collega he?
Het is een boxer, die blaf gaat dwars door heel je lijf.
en soms heb je gewoon ook even je rust nodig!

Dit kun je pas concluderen als je er zelf langs bent geweest. Hoe meer mensen het verhaaltje door vertellen, hoe minder er van waar is.
Gewoon even zelf langs gaan dus ;)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 01:58

Maar waarom ga je niet even langs en leg het probleem voor. Met vriendelijkheid kun je vaak een hoop bereiken. Wijkagenten en politie inschakelen kan altijd nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 02:13

Ja gewoon even gaan praten met die man, moet hij een blafband aanschaffen is het zo over. Onze honden blaffen helaas ook veel als we van huis zijn, maar als we van huis gaan en ze blijven thuis gaat toch echt de blafband om.

Edit: giftig vlees? mensen denken soms rare dingen als ze zwaar geirriteerd zijn, ik hoop echter voor de hond dat je het niet uitvoert!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 04:23

Mijn hond ligt ook permanent buiten, heeft wel een nachthok maar ligt daar meestal eigenlijk niet. Een hond die van klein af aan vrijwel altijd buiten is past z'n vacht daarop aan, dus zielig is het zeker niet tenzij die hond nergens beschutting (tegen regen) kan zoeken.

Mijn hond blaft overigens niet, en als de hond van m'n achterbuurman permanent zou blaffen zou ik ook permanent aan z'n deur zeuren tot ie er wat aan deed :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 06:48

kun je niet wat botten in de tuin gooien,dan heeft hij wat te doen?
En als hij knaagt op een bot kan hij toch niet blaffen?
Dat arme beest verveelt zich dood.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:24

Gelukkig is iemand boven mij me al voor maar een hond buiten an sich is echt niet zielig hoor!! Sterker nog, die van mij leeft al 12 jaar buiten (en ja, ook met -20) en die heeft een godvergeten hekel aan binnen zijn! Als je die binnen houdt, dan weet hij na een kwartier van gekkigheid niet hoe hij zo snel mogelijk buiten moet komen. Dus dat is een kwestie van gewenning.
Verder is het natuurlijk ook lastig corrigeren voor je buurman als hij er niet is. Misschien weet hij er zelfs niets van af ?? Heeft iemand inderdaad serieus al eens gepraat met hem of wordt er simpelweg maarvan uit gegaan dat de politie niets doet omdat het een collega is??

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:42

misschien eens een dictafoontje laten lopen, een paar uur lang, en hem een cdtje opsturen?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:55

HLPhoto schreef:
misschien eens een dictafoontje laten lopen, een paar uur lang, en hem een cdtje opsturen?

_O- Met als tekst erop: voor in de auto...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 12:56

:') geniaal, hier houd ik van!!!

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:59

dat is best een goed idee. een bot in de tuin gooien. misschien dat hij dan rustig is. maar een cd opsturen met de tekst; 'voor in de auto' en naar de politie bellen en met andere buren een klacht indienen moet je ook doen.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:05

Ook politie kan je behandelen als gewone mensen hoor!
Probeer eerst het probleem gewoon te bespreken en als dat niet helpt bel je gewoon de politie. Het hoeft niet zo te zijn dat de politieman ook woont waar hij werkt, maw vriendjes bij de plaatselijke poltie heeft.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 13:06

agenten werken nooit in eigen woonplaats, ik heb met ze gewerkt en weet dus hoe dat gaat ;)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:17

Maar ben je al van plan bij hem langs te gaan? Want dat is toch wel gewoon de eerste stap die je moet ondernemen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:27

Diane_ schreef:
Maar ben je al van plan bij hem langs te gaan? Want dat is toch wel gewoon de eerste stap die je moet ondernemen.

Kan je hem gelijk het cd-tje geven. :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:33

alison_belle schreef:
agenten werken nooit in eigen woonplaats, ik heb met ze gewerkt en weet dus hoe dat gaat ;)

Werken ècht wel in eigen woonplaats. Korps hier heeft van de 70 mensen er zeker 15 uit eigen woonplaats. En dan heb ik het over agenten die ik ken. Wss zijn het er zelfs meer. Moet ook wel. Ivm oproeptijd.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:19

alison_belle schreef:

Haha, sorry, maar dan had je toch wat beter op moeten letten want ik ken er meerderen die toch echt in hun eigen woonplaats werken hoor!!

maar dat hoeft natuurlijk voor deze agent niet zo te zijn.
dus hoe grappig alles ook klinkt, probeer eerst eens fatsoenlijk met hem in gesprek te gaan, daarna kan je altijd nog zien ..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:25

zomaar een bot geven moet je natuurlijk nooit doen; wie weet is hij alergisch of verslikt hij zich erin?!

Gewoon aanbellen en een balletje opgooien, andere acties ondernemen kan altijd nog?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 03:49

opisop_shop schreef:
zomaar een bot geven moet je natuurlijk nooit doen; wie weet is hij alergisch of verslikt hij zich erin?!

Gewoon aanbellen en een balletje opgooien, andere acties ondernemen kan altijd nog?!

Ja vind ik ook niet practisch, ons hondje was ook allergisch, buren hadden haar door de heg ook een worstje gegeven omdat ze altijd zo lief is enzo. Beestje had dus weer een week lang heel veel jeuk en heel haar huid open gekrabt. Vind het ook niet echt een goed plan om andermans dieren te gaan voeren, of dan wel met eten bezig te houden...

gewoon aanbellen. Vriendelijk blijven en uitleggen.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:21

alison_belle schreef:

Ik denk dan dat je het mis hebt. Ik ken er zat die in hun eigen woonplaats werken.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:57

ik zou gewoon eens aanbellen.. verhaaltjes enzo moet je niet op af gaan.. mensen roddelen graag enzo.. mischien is best wel met die man te praten.

politie kan altijd nog.. en als je eng vind om alleen te gaan dan neem je toch iemand mee?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:01

alison_belle schreef:
tuurlijk doe ik dat niet hahaha dat was even om aan te geven hoe zat ik hem ben :+
Oef, gelukkig maar, anders zou ik bijna voor JOUW idee de politie bellen! Met een hoop hondenbezitters hier, geen geslaagd grapje.

Toch politie bellen en een officiele klacht indienen voor geluidsoverlast.
Indien ze niks willen doen wegens 'het is een collega', bel een andere gemeente en doe daar je verhaal.
Laat niet de hond de dupe zijn, beest kan er niks aan doen.