Dieren/honden in de auto met deze hitte!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:49

__danielle__ schreef:
Onbegrijpelijk dat het bij sommige mensen nog steeds niet door dringt inderdaad.

Volgens mij hoorde ik van de week dat er ook twee politiehonden bezweken waren aan de hitte. zal eens kijken of ik de bron nog weet te vinden. Daar viel mijn mond namelijk al helemaal van open!

edit: http://www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaal/2010/06/politiehonden_bezwijken_in_aut.html

Ja maar dat kwam door een technisch mankement v.d. airco.
Dit verhaal over die 2 honden is net wat anders dan hier in dit topic.
Dit was echt een ongeluk.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:51

gohya schreef:
__danielle__ schreef:
Onbegrijpelijk dat het bij sommige mensen nog steeds niet door dringt inderdaad.

Volgens mij hoorde ik van de week dat er ook twee politiehonden bezweken waren aan de hitte. zal eens kijken of ik de bron nog weet te vinden. Daar viel mijn mond namelijk al helemaal van open!

edit: http://www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaal/2010/06/politiehonden_bezwijken_in_aut.html

Dit was echt een ongeluk.

Of dat is gewoon een excuus..

Anoniem

Re: Dieren/honden in de auto met deze hitte!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:27

Hoor je toch nooit meer iets over.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:36

Wij hebben op school toevallig net een college gehad over dieren EHBO. In het geval van een hond in de auto, is ons verteld dat het misschien niet zo handig is om meteen een ruitje in te tikken. Misschien gaat het inderdaad om een korte boodschap van een paar minuten, en valt de temperatuur in die tijd in de auto wel mee.

Als de hond allert is, en geen oververhitte indruk maakt (hijgen ed, hoewel een beetje hijgen ook niet meteen dodelijk is, maar jullie snappen het punt toch?), dan kan je best even wachten. Bijv bij winkels in de buurt vragen of de eigenaar van hond + auto er is.

Kom ik echter bij een auto waar een hond voor pampus ligt, die ook niet reageert als ik bv op de autoruit klop... Tsja, dan gaat die ruit eraan. Dat is dan heel jammer, maar daar ga ik dan niet bij staan kijken.

Zo stond er vorig jaar een verhaal op bokt van een hond die in een auto zat. Er was omgeroepen voro de eigenaar, maar die konden dit niet horen omdat ze aan de andere kant van het terrein waren. Hond heeft het niet overleefd.
Nu weet ik niet meer precies wat er is gebeurd en of de hond al dood was toen hij gevonden werd, maar waarom gaan mensen het dan omroepen ipv de hond uit de auto halen? Daar zijn mensen zo goed in, verwijtende vingertjes wijzen, en vervolgens zelf ook niets doen...

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:37

__danielle__ schreef:

Dit was echt een ongeluk.[/quote]

Of dat is gewoon een excuus..[/quote]

Ja dat van een "excuus" was ook mijn eerste gedachte, maar idd zul je hier waarschijnlijk niets meer van horen...

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:16

ja en in datzelfde artikel staat al "waarschijnlijk"
maar goed, daar ging dit topic niet over of dit nu wel of niet waar is, het is wel weer een goed voorbeeld hoe snel het kan gaan...

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:31

Mensen zijn gek! Als ik ergens een hond in de auto onbeheerd in de volle zon zie zitten en er komt niet snel genoeg iemand dan gaat het raam eruit! Ook als ik mensen zie fietsen met hun hond met deze temperaturen spreek ik ze erop aan!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:18

markies schreef:
Ging gisteren naar de paarden.... kwam ik iemand tegen die met de fiets de hond aan het uitlaten was :S Hij fietste flink door en de tong hing op de grond van de arme hond. Het was op dat moment 37 graden pfff arm dier! De man trok zich nergens wat van aan terwijl een hond zo dood neer kan vallen naast de fiets.... Wordt hier zo boos van!
Ik kan hier maar een ding op zeggen: :( :( :( WOEDEND word ik daarvan. Als je wil dat je hond doodgaat, breng hem dan naar de DA voor een spuit. Maar dit?? Werkelijk waar. Vorig jaar bij ons ook 2 honden daardoor overleden. Kregen eerst een bloedneus, 10 minuten later was het afgelopen. Gewoon oververhit, in schock, dood.
In de auto laten zitten met dit weer, airco of geen airco, dat KAN niet, dat MAG niet. Er zou verdomme een wet voor moeten komen! Ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit gezien. Zie ik dit wel, wacht ik 2 minuten, bel ik de politie en kegel een ruit in. Het kan me niet schelen of er misschien wel airco inzit. Misschien zit dat er ook wel niet in, weet jij veel. Gatverdamme, wat een nare mensen lopen er toch rond, die gewoon GEEN verstand hebben van beesten. Ze moesten zich allemaal schamen.

Zo. Ik heb gezegd :+

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:23

Vandaag stond in de krant dat een 26jarige vrouw haar 2jarig kind alleen in de auto had achtergelaten. Ze was zeker 20 minuten weggebleven. Omstanders hebben een deur geforceerd om het kind eruit te halen. Toen is het arme kindje nog even buiten westen geweest ook nog.

Hoe STOM kun je zijn als moeder :( :( .
Je moet toch ook snappen dat zo'n auto net een bakoven is :( . Op het moment dat je de motor uitzet gaat ook de airco uit (als ze die al had) en dan is de auto zo weer bloedheet! Zouden mensen dat nu echt niet snappen? :(

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:28

Yep, die had ik gisteren inderdaad ook gelezen. Dit kind hebben ze tenminste nog gered.
Vorig jaar was er in BE een kind aan overleden he. Man was in de ochtend weggereden, 'vergeten' dat hij een kind achterin had, hele dag auto geparkeerd, eind van de dag: kind nog steeds in de auto, maar wel harststikke dood. Ik begrijp gewoon niet hoe dit kan.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:10

Esgaroth schreef:
Yep, die had ik gisteren inderdaad ook gelezen. Dit kind hebben ze tenminste nog gered.
Vorig jaar was er in BE een kind aan overleden he. Man was in de ochtend weggereden, 'vergeten' dat hij een kind achterin had, hele dag auto geparkeerd, eind van de dag: kind nog steeds in de auto, maar wel harststikke dood. Ik begrijp gewoon niet hoe dit kan.

Tja, dat komt met dat hectische leven van tegenwoordig. Stress op het werk misschien. Snel snel willen zjin.... Zoiets blijft je de rest van je leven bij. Ik geloof dat ik mezelf van kant maakte.
Wij zijn ook ons meisje (wat toen nog maar een babytje was) bijna "vergeten" toen we op vakantie gingen.
Ook snel snel laatste dingen inpakken. Hond in de auto (die stond er al helemaal klaar voor). Nog even 1 auto wegbrengen naar schoonouders. Alles al afgesloten. Manlief rijdt de straat bijna op met de caravan. Ik loop hem achterna en kijk in de auto.........geen kind!!
Stond ze nog in de Maxicosi in de serre op tafel :o :o :o

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:13

het gebeurde afgelopen vrijdag zelfs op het parkeerterrein van de dierenwinkel waar ik werk..

heb die klant er toch maar even opgewezen dat dat écht niet kan.. vrouw keek me aan alsof ik 1 of andere gestoorde was "ze was toch maar 10 minuten in de winkel!"

:(