Engelse stafford mee naar Duitsland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:16

wij gaan elk jaar met de honden naar Oostenrijk, en door duitsland waar we ook meerdere keren stoppen en uitstappen. Wij hebben een speciale gemaakte muilkorf voor staffies omdat ze zo'n brede kop heeft met een korte neus.
Ze krijgen een rabies inenting, nemen muilkorf mee en doen deze om in openbare gelegenheden. Nog nooit problemen gehad.

@ chiqa
Onze staff is zeer sociaal met andere honden, mensen en andere dieren. Nog nooit problemen gehad met niemand, ligt heel veel aan opvoeding.
Je bent bij deze uitgenodigd om haar eens te komen ontmoeten :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:51

Misschien dat het toch het ras is wat je niet moet. Zo heb ik dat met Bernersenners. Die honden blaffen altijd tegen me. :? Dat maakt me niet bang maar zou zo'n stafford dat doen dan zou ik me wss achter de oren krabben voordat ik er op af zou gaan....

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 13:16

Elke hond, ongeacht het ras, kan ooit eens 'onverwachts' uithalen naar een andere hond of persoon.
Maar wanneer mijn kuizing boerenfox het doet, kijkt niemand ernaar om, maar weet zeker dat als er ooit iets gebeurd waardoor mijn staff bijt, ze zeggen: zie je wel?

Maargoed, daar gaat dit niet over. Ik begrijp wel dat ze voorzichtig willen zijn met grotere honden, die kaken zijn inderdaad veel krachtiger dan die van een klein hondje.
Als een hond bijt hoeft het natuurlijk niet te komen omdat hij vals is, honden kunnen ook uit angst bijten wanneer ze zich bedreigd voelen. ( er zal maar net onverwachts een kindje op je hond afrennen en hem ineens aaien zonder toestemming) Ik denk ook dat daardoor de meeste ongelukken gebeurd zijn. Bij mij is het al vaker gebeurd dat een kindje in het park(voor honden) ineens op mijn aangelijnde staff afgerent komt en ineens aait. Ik heb ze verteld dat ze dat nooit mogen doen, omdat ze dan kunnen bijten omdat ze zich bedreigd voelen. Gelukkig waren ze niet op mijn kruizing boerenfox afgerent want die had ze zo gepakt als ze te dichtbij kwamen(is heel erg bang, als je rustig op hem afloopt, hem aan je laat ruiken en dan aait is er niets aan de hand, maar op hem afrennen moet je echt niet doen)

Elke goede baas probeert dat soort situaties te voorkomen, ongeacht welk ras etc. Maargoed, het kan altijd onverwachts gebeuren.

amillia schreef:
Naar welke deelstaat ga je? Dat is nl een giga verschil! In bv Niedersachen zijn ze niet zo erg, wij hebben zelf 2 Engelse Bulterriërs en nooit geen problemen gehad (ook niet bij de hondenbelasting controle) Maar in Nordrein-westfalen zijn ze heel erg streng. Als je de deelstaat niet weet, welke stad?

Ik ga naar Twist bÜlt, in Niedersachsen. Net over de grens bij Drenthe (kan Nederland zien vanuit de achtertuin).

Wilawander

Re: Engelse stafford mee naar Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:05

Ja westfalen is inderdaad erg. Daar wonen wij.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:39

Axel_Clauw schreef:
Elke hond, ongeacht het ras, kan ooit eens 'onverwachts' uithalen naar een andere hond of persoon.
Maar wanneer mijn kuizing boerenfox het doet, kijkt niemand ernaar om, maar weet zeker dat als er ooit iets gebeurd waardoor mijn staff bijt, ze zeggen: zie je wel?

Maargoed, daar gaat dit niet over. Ik begrijp wel dat ze voorzichtig willen zijn met grotere honden, die kaken zijn inderdaad veel krachtiger dan die van een klein hondje.
Als een hond bijt hoeft het natuurlijk niet te komen omdat hij vals is, honden kunnen ook uit angst bijten wanneer ze zich bedreigd voelen. ( er zal maar net onverwachts een kindje op je hond afrennen en hem ineens aaien zonder toestemming) Ik denk ook dat daardoor de meeste ongelukken gebeurd zijn. Bij mij is het al vaker gebeurd dat een kindje in het park(voor honden) ineens op mijn aangelijnde staff afgerent komt en ineens aait. Ik heb ze verteld dat ze dat nooit mogen doen, omdat ze dan kunnen bijten omdat ze zich bedreigd voelen. Gelukkig waren ze niet op mijn kruizing boerenfox afgerent want die had ze zo gepakt als ze te dichtbij kwamen(is heel erg bang, als je rustig op hem afloopt, hem aan je laat ruiken en dan aait is er niets aan de hand, maar op hem afrennen moet je echt niet doen)

Elke goede baas probeert dat soort situaties te voorkomen, ongeacht welk ras etc. Maargoed, het kan altijd onverwachts gebeuren.

amillia schreef:
Naar welke deelstaat ga je? Dat is nl een giga verschil! In bv Niedersachen zijn ze niet zo erg, wij hebben zelf 2 Engelse Bulterriërs en nooit geen problemen gehad (ook niet bij de hondenbelasting controle) Maar in Nordrein-westfalen zijn ze heel erg streng. Als je de deelstaat niet weet, welke stad?

Ik ga naar Twist bÜlt, in Niedersachsen. Net over de grens bij Drenthe (kan Nederland zien vanuit de achtertuin).

Maak je dan vooral geen zorgen, daar hebben ze de verboden honden lijst al niet meer ;)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 20:23

Niet?
Maar ze moeten wel gemuilkorft zijn in het openbaar?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:02

Chiqa schreef:
Een honden rijbewijs? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

tja dat is zo iets een bewijsje die je moet hebben (vooral hier westfalen) dat je met zo een grote honden
wandelen mag (ongeacht ras dacht ik)

ja moet dus ergens een test gaan afleggen zodat jij met je grote hond mag gaan wandelen.

plus als je een vechthond hebt kun je met die hond een soort MAG test doen waar je dan ook een bewijsje van krijgt
dat je hond niet gevarlijk is, dan mag je hond namelijk zonder muilkorf rondlopen :)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 03:49

Dat wist ik helemaal niet!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:33

dat is in niedersachsen niet zo hoor....

elke deelstaat heeft zijn eigen regels omtrent honden...hier hoef je geen hondenhoudbewijs te hebben,alhoewel er wel over geschreven werd laatst in de kranten :)

en als jij op vakantie gaat ,of ter gast bent hoef jij zo'n bewijs zowiezo niet te hebben..

hier (= niet gek van Twist vandaan) lopen de staff's ongemuilkorft,zou zeggen,neem er 1 mee op zak voor alle zekerheid als je hem gaat uitlaten,en zorg dat hij niet kan ontsnappen uit de tuin als hij daar losloopt :)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 11:52

Oke! zal ik doen!
Nou is mijn staff echt een sulletje hoor, gedraagt zich als een pup en luisterd hardstikke goed.

Ik zal dus wel een muilkorf bij mij dragen.
Ik zal sowieso niet vaak het terrein afgaan, mijn vader heeft namelijk 1 hectare bosachtige tuin waar ik mij prima in vermaak haha.

Ik zal 1 avondje naar shutzenfest gaan, maar dan blijft de hond lekker thuis binnen :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:18

Je moet je idd niet gek laten maken hoor ;) .

Net als wat Kimmie zegt: neem gewoon een muilkorf mee en doe ´em aan de lijn bij het uitlaten, dan is er niks aan de hand :) .

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 12:26

hihi oke! :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:32

Inderdaad, ik woon ook in Niedersachsen, maar niemand die er op let hoor. Hier lopen veel honden gewoon los, moederziel alleen over straat, echt, er let niemand op.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 19:28

Oke! Dat is wel handig om te weten.