Elke hond, ongeacht het ras, kan ooit eens 'onverwachts' uithalen naar een andere hond of persoon.
Maar wanneer mijn kuizing boerenfox het doet, kijkt niemand ernaar om, maar weet zeker dat als er ooit iets gebeurd waardoor mijn staff bijt, ze zeggen: zie je wel?
Maargoed, daar gaat dit niet over. Ik begrijp wel dat ze voorzichtig willen zijn met grotere honden, die kaken zijn inderdaad veel krachtiger dan die van een klein hondje.
Als een hond bijt hoeft het natuurlijk niet te komen omdat hij vals is, honden kunnen ook uit angst bijten wanneer ze zich bedreigd voelen. ( er zal maar net onverwachts een kindje op je hond afrennen en hem ineens aaien zonder toestemming) Ik denk ook dat daardoor de meeste ongelukken gebeurd zijn. Bij mij is het al vaker gebeurd dat een kindje in het park(voor honden) ineens op mijn aangelijnde staff afgerent komt en ineens aait. Ik heb ze verteld dat ze dat nooit mogen doen, omdat ze dan kunnen bijten omdat ze zich bedreigd voelen. Gelukkig waren ze niet op mijn kruizing boerenfox afgerent want die had ze zo gepakt als ze te dichtbij kwamen(is heel erg bang, als je rustig op hem afloopt, hem aan je laat ruiken en dan aait is er niets aan de hand, maar op hem afrennen moet je echt niet doen)
Elke goede baas probeert dat soort situaties te voorkomen, ongeacht welk ras etc. Maargoed, het kan altijd onverwachts gebeuren.
amillia schreef:Naar welke deelstaat ga je? Dat is nl een giga verschil! In bv Niedersachen zijn ze niet zo erg, wij hebben zelf 2 Engelse Bulterriërs en nooit geen problemen gehad (ook niet bij de hondenbelasting controle) Maar in Nordrein-westfalen zijn ze heel erg streng. Als je de deelstaat niet weet, welke stad?
Ik ga naar Twist bÜlt, in Niedersachsen. Net over de grens bij Drenthe (kan Nederland zien vanuit de achtertuin).