Mijn arme nijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:34

Ach..arme nijn...
Mijn konijnen liggen ook te puffen in het hok.
Ze willen niet tegen de koude fles aanliggen of op natte tegels liggen dus meer dan een extra paksoistukje of vers water kan ik nu niet voor ze doen.
Elmo is 9 en de rest is jonger...Ik heb er zelfs aan gedacht om ze binnen neer te zetten maar ja..het hok past niet in de keuken :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:39

Arm nijntje...... Maar het is voor konijnen nu echt te warm (ze hebben zo'n vacht nog.....). Die twee van mij liggen op een kale bodem, onderin hun grote hok. Ze willen alleen 's avonds de tuin in, overdag liggen ze voor pampus in de schaduw. En ze liggen nu ook niet tegen elkaar aan, terwijl ze meestal enorm klef zijn met elkaar........ Hoop dat het gauw voorbij gaat, want dit is echt niet leuk meer voor die arme beestjes. Heb echt met ze te doen. Mijn paard doet het een stuk beter, buiten op het land.

Anoniem

Re: Mijn arme nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:05

Arme nijn :(:)

Mijn nijn heeft helemaal niet zoveel last van de warmte! Ze huppelt hele tijd rond in haar hok. Maar ze staat wel de hele dag in de schaduw.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:10

CK88 schreef:
Konijnen kunnen GEEN water verdragen. Je moet ze ook NOOIT natsproeien, en al helemaal niet in een badje zetten. Het duurt erg lang voor de ondervacht van een konijn droog is, dus je moet ten alle tijde zien te voorkomen dat die nat wordt.

Je kunt een plastic fles met ijs in het hok leggen (onder een handdoek), als een soort koelelement. Wel kun je bijvoorbeeld een tegel natspuiten, dan kunnen ze daar op gaan liggen als ze daar behoefte aan hebben. Jou konijn is waarschijnelijk overleden door het broei effect in zijn vacht, dat de ondervacht dus niet kan drogen, en dan gaat het broeien.

ik heb hier vakker van gehoord maar die van mij zwemmen zelf in het vogel bad.
lees een schelp die je als bad en zand bak voor kinderen kan gebruiken
zei gaan hier zelf in en uit.
en dat dede al mijn konijnen met deze hitte.
dus het is geheel vrijwillig en ze vinden het allemaal heerlijk.

@ TS heel veel sterkte met het verlies

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:11

Plus dan ligt het er ook aan wat voor vachtstructuur je nijn heeft....

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:14

Konijnen kunnen zeer zeker wel water verdragen hoor :)
Hoe moeten ze anders ooit gewassen worden? Duurt inderdaad erg lang voordat de ondervacht droog is. Dus als je je konijn buiten houdt en hij voor zonsondergang nog niet droog is dan doe je er verstandig aan om de fohn erbij te pakken. Houdt deze wel op ruim 20 cm van het konijn af en bereidt je voor op een uurtje fohnen :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:16

mijn nijnen worden nooit gewassen, is niet nodig.
Ze zitten met een drietal in een buitenvilla en poetsen elkaar schoon.
Maar ik dacht er ook aan om ze een bad te geven tot ik hier hoorde dat dat geen goed idee was.
Ik vind het ook sneu voor TS, gelukkig bedoelde ik er niets verkeerds mee, anders zat IK nu mooi met een schuldgevoel ;)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:28

mistery schreef:
Konijnen kunnen zeer zeker wel water verdragen hoor :)
Hoe moeten ze anders ooit gewassen worden? Duurt inderdaad erg lang voordat de ondervacht droog is. Dus als je je konijn buiten houdt en hij voor zonsondergang nog niet droog is dan doe je er verstandig aan om de fohn erbij te pakken. Houdt deze wel op ruim 20 cm van het konijn af en bereidt je voor op een uurtje fohnen :D

Inderdaad, als konijnen moeten worden gewassen bij de DA, fohnt deze ze helemaal droog :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:32

trekpaardluf schreef:
jongens! ga nu niet dingen vragen over of ze wel voldoende hooi of of ze nou wel of niet tegen water kunnen. stel dat het jullie konijn was die dood ging, zou je dit soort vragen en commentaar grappig vindne??

Nou inderdaad zeg.. Gedraag je eens! :=

Sterkte TS! :(:)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:34

Jeetje wat sneu zeg! Sterkte ermee!

Die van mij hebben het ook zo warm. Ik heb er idd ook een grote fles met ijs in liggen, gelukkig liggen ze daar wel lekker tegen aan. Heb er ook aan gedacht om ze naar binnen te halen, maar het is hier binnen net zo warm dus dat heeft ook geen zin. Heb het hok iig volledig in de schaduw staan...

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 13:09

trekpaardluf schreef:
heel veel sterkte met het verlies van nijn :(:)

jongens! ga nu niet dingen vragen over of ze wel voldoende hooi of of ze nou wel of niet tegen water kunnen. stel dat het jullie konijn was die dood ging, zou je dit soort vragen en commentaar grappig vindne?? :S

Mag van mij gevraagd worden hoor. Ik weet dat ik goed voor me beestjes zorg. Maar iedereen kan altijd bijleren.

Ze leefde los in de tuin met 2 grootte grasvelden en drinkpunten en een hok dat in de schaduw staat. In het hok ligt altijd gedroogd brood. En een flinke pluk hooi. S'ochtends en S'avonds krijgen ze een handje konijnen voer.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:33

Sterkte voor de ts.

bij sommige dierenwinkels hebben ze tegels die altijd koel blijven, ik heb er 2 gekocht voor mijn konijnen, zie ze er af en toe naartoe gaan even afkoelen en dan weer verder. Vinden ze naar mijn idee fijner dan water.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 03-07-10 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:36

mystery1980 schreef:
bij sommige dierenwinkels hebben ze tegels die altijd koel blijven, ik heb er 2 gekocht voor mijn konijnen, zie ze er af en toe naartoe gaan even afkoelen en dan weer verder. Vinden ze naar mijn idee fijner dan water.

Hebben die tegels een naam? Waren ze duur?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:36

dacht dat ze ongeveer een tientje per stuk waren, een naam weet ik niet meer.

Ik vind ze ideaal, geen geklier meer met flessen en handdoeken, ze kunnen er zo op gaan zitten.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 03-07-10 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:38

Mijn konijn is een aantal jaar geleden ook door de hitte overleden #)

Sterkte met het verlies :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:23

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:28

Ah zielig van je konijn TS :(:)

Die tip van het koelelement heb ik uitgevoerd. Wij hebben zo'n breed koelelement die normaal in een koelbox zit. Ik heb deze in een theedoek gewikkeld en in het hok gelegd.
Mijn Rex konijn is er languit op gaan liggen :Y) Met haar buik op het koelelement. Ziet er super uit hoe ze er van geniet :)
*als t kan maak ik ff een foto*
Verder hebben de konijnen ten alle tijde schaduw en water (heb nu 3 drinkflessen voor 2 konijnen :o Beetje overbodig, maar ze worden alledrie gebruikt, dus zal wel goed zijn).

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:32

Zielig van je nijn! :(:)

De mijnen hebben het ook warm := ze lagen er gisteren voor 'dood' bij := in de schaduw en water en nog een bakje met water. Heb nu ook een fles in de vriezer liggen kan die er straks bij ze zitten nu in hun hokje. :)

Gelukkig voor hun en de paarden is het nu niet zo warm :).

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:58

TS, heel veel sterkte, wat sneu dat je Nijn bezweken is met deze hitte.. En ik dacht dat een konijn van 8 jaar ook wel redelijk op leeftijd was hoor. Volgens mij is 15 jaar wel een uitzondering.

sidneey schreef:
Ach wat naar. Dat van dat water wat hier verteld word kan ik me wel in vinden. Een paard moet je ook niet in de volle zon laten drogen.

Waarom eigenlijk niet..? Als je je paard met dit weer wast en na het droogtrekken met zweetmes de wei weer in zet, kan het toch geen kwaad als hij in de zon gaat staan om op te drogen..?
Ik vroeg me dit gewoon af., ik was mijn pony met dit weer ook weleens, maar let er dan eigenlijk niet op of ie in de schaduw opdroogt..

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:59

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:08

helaas hier vandaag hetzelfde probleem. Mijn oudje, een dwergkonijn, zat al tijden niet meer goed in zijn vacht en werd magerder. De dierenarts vond het in mei nog geen noodzaak om m te laten inslapen, hij was nog vrolijk, at nog en deed zijn ding op zijn manier. Helaas toen ik vanmorgen aankwam, lag hij dood in de ren. Vannacht overleden dus, want gisteravond om 21.00 heeft hij nog andijvie gegeten. Merkte toen al wel dat hij het heel warm had. Denk dat zijn hart het heeft begeven ofzo. Hij lag er idd ook heel vredig bij