kat van de buurtvrouw kom op mijn balkon bij de konijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:48

Lieke schreef:
Laura, dat gebeurt nu toch met de konijnen van TS? Buurvrouw had daar maar over na moeten denken voordat ze een kat nam

De kat doet normaal niets aan konijnen, ze komt gewoon kijken van hey wat is dat en nu moet dat beestje maar opgesloten worden.
Dus zoals jij zegt had ik ook geen hond mogen kopen omdat de buur allergisch is? Wauw wat een wereld dan dan mag niemand nog een kat hebben want 5 huizen verder denken ze erover na misschien een vogeltje te kopen. := Mja daar gaat het niet over he

TS ik zou gewoon eens kijken wat de kat tegen de konijnen doet en inderdaad die emmer water klinkt nog goed.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:49

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:50

Mijn konijnen en kat leven gewoon samen, geen enkel probleem (vanaf de eerste dag dat we de kat hadden!)

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:53

Lauratje_88 schreef:
Lieke schreef:
Laura, dat gebeurt nu toch met de konijnen van TS? Buurvrouw had daar maar over na moeten denken voordat ze een kat nam

De kat doet normaal niets aan konijnen, ze komt gewoon kijken van hey wat is dat en nu moet dat beestje maar opgesloten worden.
Dus zoals jij zegt had ik ook geen hond mogen kopen omdat de buur allergisch is? Wauw wat een wereld dan dan mag niemand nog een kat hebben want 5 huizen verder denken ze erover na misschien een vogeltje te kopen. := Mja daar gaat het niet over he

TS ik zou gewoon eens kijken wat de kat tegen de konijnen doet en inderdaad die emmer water klinkt nog goed.

dit is wel wat makkelijk voorgesteld! katten eten normaal gesproken gewoon lekker konijntjes in het wild. Ik heb kleine konijnen ( maatje dwerg) en de buurvrouw een behoorlijk flinke kat! en het gaat dus vooral om de lange temijn en als ik er niet bij ben. als ik er naast sta "durft" de kat wellicht niet.
Ook heb ik altijd geleerd dat jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint.
Dus ik mag wel konijnen hebben want daar heeft de buurvrouw geen last van. En de buurvrouw mag alles doen met haar kat, zoalng die maar niet op mijn balkon komt om naar mijn nijnen te "kijken"

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:54

Lauratje_88 schreef:
Katten zijn nu eenmaal vrije dieren. Ga jij je paard of hond opsluiten en nooit meer buiten laten omdat er misschien iemand last van kan hebben? Ga jij welk beest dan ook voor altijd in een gevangenis zetten tegen hun natuur in?

uhmmm... ja! Maar jij vind dus dat de konijnen gevangen moeten blijven, omdat de kat anders niet van zijn vrijheid kan genieten. Rare redenatie. }:0

@ TS: Het jouw balkon, dat beest hoort daar niet. Dan de kat maar niet naar buiten als ze er zelf geen toezicht op kan houden. Dat een kat waarschijnlijk een konijn niet zou doen, dat zou best kunnen, maar die gok zou ik toch niet willen nemen. ;) Ga toch maar eens voorzichtig met je buurvrouw praten. Dit hoeft toch per definitie je goede relatie te niet te doen. Je geeft aan dat je het goed met haar kan vinden, dus hier ga je vast ook uit komen. ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:57

als je er zoveel moeite mee hebt dan snap ik niet dat je je balkon katproof maakt.
Hoeft niet op een lelijk manier, je kan er ook een mooiere oplossing voor verzinnen.
Als de kat van de buurvrouw het kan dan kunnen de andere katten die buiten lopen het ook toch???
De buurvrouw heeft er niet om gevraagt dat jij ze los op je balkon laat lopen als je niet thuis bent!!

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:58

Apple schreef:

super schattig! even een huisdier "gepikt" wel een beetje geschrokken van de ervaringen van anderen in jouw topic van huiskatten die "per ongeluk" wel een hapje hebben genomen...... :(
de foto`s deden het helaas niet meer. ben wel benieuwd naar frits

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:58

alison_belle schreef:
Gentlegiant schreef:
Trouwens of met een planten spray klaar gaan zitten werkt ook net als die emmer

ja die werkt wel maar ze schrikken er niet erg genoeg van om weg te blijven.
Een emmer en een voltreffer werkt gegarandeerd, ook op de langere termijn :D

Afbeelding

Maar ff zonder dollen de buurvrouw moet er een oplossing voor bedenken. Het is jouw balkon en daar heeft die kat helemaal niets te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:58

alison_belle schreef:
De buurvrouw heeft er niet om gevraagt dat jij ze los op je balkon laat lopen als je niet thuis bent!!

Sorry hoor maar dit vind ik dus echt de wereld op z'n kop. Moet TS nu verantwoordig afleggen om wat ze met HAAR beesten op HAAR balkon wil doen???

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:59

Lauratje_88 schreef:
Katten horen niet binnen en ze zal normaal ook niet jouw konijntjes eten (of het moeten nog jonkies zijn).

Nou mijn katten zitten binnen omdat ik er altijd een hekel aan heb dat de katten van de rest MIJN TUIN overhoop halen en ik met hun stink stront zit. Sorry dit gedrag van de gemiddelde kattenhouder is zwaar irritant.
Als er een kat bij mij de tuin in komt krijgt hij een steen naar zijn kop of de vlaamse reuzen vallen hem aan (zijn vrij waaks).

Ik denk dat ze je konijnen niets doet. Zorg in iedergeval dat je hok goed dichtzit en waarom zou je er niets van zeggen?. straks haalt hij ook bv je bloempotten overhoop zeg je dan ook niets?.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 30-06-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 14:59

alison_belle schreef:
als je er zoveel moeite mee hebt dan snap ik niet dat je je balkon katproof maakt.
Hoeft niet op een lelijk manier, je kan er ook een mooiere oplossing voor verzinnen.
Als de kat van de buurvrouw het kan dan kunnen de andere katten die buiten lopen het ook toch???

ja maar MIJN konijnen blijven op MIJN balkon. waarom kan HAAR kat dan niet op HAAR balkon blijven ?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:00

ik heb geen loslopende konijnen op mijn balkon maar wel een buurman met katten. En die katten komen ook op mijn balkon, liggen op mijn tuinstoelen, lopen mijn huis in, liggen op de bank, bed enz...

Ik heb mijn buurman duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend ben, ik vindt het prachtig dat hij katten heeft, maar daar hoef ik geen last van te hebben. Gelukkig denk hij daar net zo over en mogen de katten niet meer op het balkon, tenzij hij erbij is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:01

nee hoor hoeft ze niet te doen, dit is zoals ik het zou doen.
Ik laat liever ieder in zijn waarde ;)

trouwens.....met zo een waterkanon is het effect ook super _O- ik heb er eens een kat mee van de schutting geschoten, die is nooit meer terug geweest :')

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:01

alison_belle schreef:
gewoon een keer een emmer ijskoud water over de kat kiepen, dan komt hij niet meer terug hoor _O-
Het lucht jou op en de kat vergeet dat niet snel

Mijn buren doen dat met mijn toestemming ook bij mijn katten, ik zie er de humor wel van in

haha toen mijn vader nog in een woning met een tuin leefde, ging hij ze altijd achterna met een waterpistool!!!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:03

Sonja schreef:
alison_belle schreef:

Sorry hoor maar dit vind ik dus echt de wereld op z'n kop. Moet TS nu verantwoordig afleggen om wat ze met HAAR beesten op HAAR balkon wil doen???

mijn gedachte.

maar blijf erbij, dat ze toch eerst even rustig met haar buuf moet praten. Het probleem bij haar neerleggen. Jij wilt je konijn vrij op het balkon laten rondlopen, zij haar kat. Vertel haar wat zij dan ziet als oplossing?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:03

een kat leert niet makkelijk, maar misschien als je het probleem bij ze neerlegt en vraagt of ze mee willen denken dat zij met een oplossing komen waar je nog niet aan gedacht had?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:04

alison_belle schreef:

net als dat ts niet heeft gevraagt om een loslopende kat, en ts heeft last van de kat, de buurvrouw niet van de konijnen.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 15:05

alison_belle schreef:
een kat leert niet makkelijk, maar misschien als je het probleem bij ze neerlegt en vraagt of ze mee willen denken dat zij met een oplossing komen waar je nog niet aan gedacht had?

Dat is een goede, ze kan moeilijk eerst zeggen met me "mee te leven" enzo en vervolgens aan geen enkele oplossing willen werken !

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:18

Ik denk dat je met de buurvrouw moet kijken of jullie samen een oplossing kunnen vinden. Het is haar verantwoording dat haar kat niet meer bij jou op het balkon komt.
Maar jij kunt ook maatregelen nemen want jij wilt graag je konijn los laten lopen en dat is in principe, even heel raar gezegd, niet haar probleem. Niet dat ik haar kant kies ofzo hoor, helemaal niet, maar ik bekijk het van beide kanten. :)
Overigens zou ik er niet vanuit gaan dat een kat een konijn niks doet, heb hier net onze poes op haar donder moeten geven omdat ze ons konijn gericht achterna zat.... Maar das even offtopic.

x__Danielle

Re: kat van de buurtvrouw kom op mijn balkon bij de konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:20

jaa ik denk ook dat je met haar moet praten vooral rustig blijven ook!

even off topic: alison_belle hoe was je dagje strand met je dochtertje, ik wilde het zooo graag nog weten maar er kwam een slotje op je topic!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:49

ja super!!!
Ik had het niet beter kunnen doen maar schrok toen ik thuis kwam wel van het topic :o

On topic

Buurvrouw, ik vind jullie hartstikke lief en wil jullie niet in de weg lopen maar.........
Willen jullie misschien mee denken aan een oplossing hiervoor?????
Ik vind n.l. niet dat de kat opgesloten moet worden maar wil mijn konijn ook niet gevangen zetten!!
Het zit me nogal dwars, vooral omdat ik julie zo graag mag :D

zo dan????

Faniek

Re: kat van de buurtvrouw kom op mijn balkon bij de konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:13

Hier heb ik 8 konijnen rondlopen in een ren, overdag niet afgesloten gedeelte en onze eigen katten lopen er regelmatig bij, ook af en toe een vreemde kat, maar volwassen konijnen doen ze echt niks. Jonge konijnen kunnen katten nog wel is pakken, maar volwassen nee.. ik zou is kijken hoe ze op elkaar reageren, hier zijn de katten banger voor de konijnen dan andersom.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:14

Ookal doen ze niets tegenover de konijnen, dan is het toch alsnog vervelend dat de buurvrouw haar katten in de TS tuin komen!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:37

en dus kan ze dat beter met haar buurvrouw bespreken dan met ons!!!!

toch?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:39

je hebt van die spray voor in het stopcontact waar katten een hekel aan hebben (misschien je konijnen niet)