Duif te koop! HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Re: Duif te koop! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:17

ik heb me bericht aan gepast

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:18

Bel even verschillende vogel opvangen

Mocht je er niet uit komen is mrs duif hier ook altijd welkom

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:18

Blijven aandringen bij de vogelopvang.
Hun horen gewoon een vogel op te halen.

Als hun nou echt weigeren om de duif op te halen, kan je even wachten en een ander laten bellen dat je een gewonde vogel hebt. Kijken of ze dan wel komen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:19

D_MR schreef:
heb je m nog?
had je nou wel of niet de eigenaar gebeld?
ik ken wel iemand die ook duiven houd die woont in hilversum,.
geen idee hoever t van jou vandaan is.
zij neemt ook wel eens duiven op en sommige houd ze omdat ook de echte eigenaar ze niet terug willen.
die heeft er een stuk of 30 nu zitten.
waar ze ook de duivensport mee doet

edit:
had der al gebeld.
en het beste wat je kan doen is hem voeren en sterker maken en
daarna los laten zodat hij eventueel zelf naar zijn huis vliegt.
dan kan hij zelf zijn ouderlijke hok weer in.
die hokken staan een aantal keren per dag open. dus de kans dat ie weer het hok in kan is er

Maar als hij lang hier blijft.. Denkt hij dan niet dat dit zijn thuis is? en hij dus steeds hier heen blijft komen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:20

Bij ons heeft er vorige week ook eentje gezeten. Hebben we em gevoerd en water gegeven, 's nachts in een lege caviakooi op balkon gezet ivm katten, dag erna nog goed gevoerd en de kooi open gezet, en rond de middag is ie toen weer verder gevlogen :)
Welk jaartal staat er op het ringetje? Als ie van 2010 is dan is t waarschijnlijk zijn eerste reis, dan moeten ze het nog n beetje leren.
Kun je hem niet houden als ie niet weg vliegt? Dat had ik ook willen doen met die bij ons haha. Lijkt me leuk om te trainen, en bv naar zee te gaan en dat duiflief dan eerder thuis is dan je zelf :))

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:22

Gewoon voeren. Als hij weer aangesterkt is, vliegt ie naar huis.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:22

Wat hier al gezegd is, is inderdaad waar. Oom van me heeft ook duiven en toen wij vorig jaar een duif in onze tuin hadden hebben we mijn oom gebeld. Die vertelde hetzelfde verhaal. De duif heeft geen waarde meer en bij terugkomst wordt de nek omgedraaid. Wij hebben de duif hierop een vast plekje in onze tuin aangeboden. Duif was echt hartstikke gezellig en super tam. Ik kom elke ochtend rond 05.00 uur mijn bed uit en ga naar de keuken broodje klaar maken, elke ochtend zat duif op het muurtje naast de keukendeur door het raam naar binnen te kijken. Na 3 maanden te hebben uitgerust is duif weer vertrokken ( vond ik stiekem eigenlijk best wel jammer :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:23

8nnemiek schreef:
Bij ons heeft er vorige week ook eentje gezeten. Hebben we em gevoerd en water gegeven, 's nachts in een lege caviakooi op balkon gezet ivm katten, dag erna nog goed gevoerd en de kooi open gezet, en rond de middag is ie toen weer verder gevlogen :)
Welk jaartal staat er op het ringetje? Als ie van 2010 is dan is t waarschijnlijk zijn eerste reis, dan moeten ze het nog n beetje leren.
Kun je hem niet houden als ie niet weg vliegt? Dat had ik ook willen doen met die bij ons haha. Lijkt me leuk om te trainen, en bv naar zee te gaan en dat duiflief dan eerder thuis is dan je zelf :))

Ik heb een kat dus dat is helaas geen mogelijkheid.. En wat moet ik hem voeren voor zo lang? Ik heb hier wel musli en haver staan van mijn paard. Kan ik hem dat gewoon geven?

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:24

Dat heb ik dus ook meegemaakt, eigenaar zou hem ophalen , maar had elke keer een andere smoes.
Heb de vereniging hier gebeld en het verhaal uitgelegd, ze kwamen hem ophalen en zouden hem een paar dagen binnen houden en dan een stuk richting zijn oude adres rijden om hem vervolgens los te laten, de duif zat dus gewoon weer bij ons thuis.
Denk dat er bij ons welkom op het erf staat.

Suc6 met de duif.

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:24

Diane65 schreef:
Als het een postduif is die niet terug naar de til komt dan niet, die draaien ze hun nek om als ze ze terug krijgen.
Een sierduif is een ander verhaal, maar dat kan ik uit dit topic niet halen. Ik zou toch proberen een vogelopvang te bellen.

XTxGxTX schreef:
ga naar een duiven fokker

die wilt ze graag hebben

waar ik woon willen ze wel graag een duif opvangen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:27

Bij de dierenwinkel hebben ze ook kleine zakjes duivenvoer :) Kost je n euro, en dat kun je altijd nog gebruiken om 's winters de vogels te voeren

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:29

Als de duivenhouder hem niet wil en je dwingt hem het beestje op te halen is het einde duif. Die hebben geen moeite het dier te doden dan.

Als je het dier water en goed voer geeft en grit kun je hem bij huis laten opknappen en daarna hem zelf de keus geven wat hij/zij wil. kan zijn dat hij alsnog naar huis gaat of blijft plakken.

Een duif heeft niet veel aan verzorging en voer nodig. Wat graan en grit en de ruimte om te vliegen en s nachts een droog plekje om te slapen dat is alles.

Edit je kunt ivm de kat het dier dus niet houden. Het lijkt een vrij volwassen doffer op de foto die idd is gestrand bij een vlucht gezien zijn 2e ringetje.

De dierenbescherming heeft ergens wel gelijk, het beestje heeft een eigenaar waarom moeten zij dan opdraaien voor de kosten.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:34

Maar zo is het eigenijk met alle dieren die gevonden worden. Ooit hebben 9 van de 10 een baasje gehad. deze worden toch ook opgevangen? Of om te herstellen oid

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:38

Ik ben de de zus van de TS, en ik heb de postduif gevonden gister morgen, en hij zat toen midden in de zon, dus heb ik hem met wat muesli gelokt naar de schaduw, en daar bleef hij toen lekker zitten. Hij zat voor de poort, en toen ik naar buiten liep met mijn paard, ging mijn paard er bijna op staan, omdat dat beestje gewoon nauwelijks weg liep.. ;(

Vervolgens heb ik de eigenaar gebeld en die vertelde het volgende verhaal: "Ja, hij is vorige week woensdag uit het hok gevlogen en hij had dus al lang terug kunnen zijn dus ja.." Dus toen vroeg ik wat ik er mee moest doen: "Ja.. tja.. als je wilt kun je hem water geven en wat eten.. tja.. tja.." Nou ja goed, dat was dus niet echt een goed gesprek zeg maar.. Het is trouwens een vogel uit 2010, en zoals de foto boven al laat zien ziet hij er inderdaad ook nog jong uit. Het diertje komt trouwens van 60 km hier vandaan..

Gister heeft hij of zij de hele dag rondgescharrelt door de tuin, en vervolgens hebben we hem even in een doos gezet, omdat er iemand was met een hond, toen hebben we hem vannacht weer vrij gelaten, zodat hij eventueel weg kon vliegen, maar vanochtend zat hij er nog steeds, en de kat wilde toch er graag naar buiten, dus toen de duif maar in de stal gezet en vervolgens een vogelopvang gebeld die zei van "Tja.. ik weet het ook niet" Dus dat was geen succes. Inmddels scharrelt hij wat in de stal.. maar dat kan natuurlijk ook niet eeuwig..

Afbeelding

Afbeelding

Het is een best schattig duifje.. maar wij kunnen er dus niets mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:43

DB klopt maar meestal zijn op het moment van de zorg niet meteen de eigenaren bekend. En hier dus al wel van.

Ik smelt echt bij het zien van deze foto's <3 . Ik heb vroeger postduiven gehad die bij een ander niet welkom waren. Dat waren vaak de liefste diertjes. Maar ja nu alleen nog kipjes en om daar nu een duif bij te zetten is ook zowat. Plus de kans dat hij dan meteen weer terugvliegt naar jullie is wel aanwezig. Ach jee dillema. :o

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:44

superwoman schreef:
Zet hem op marktplaats onder "gratis op te halen" met foto.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:44

Wel een mooi beestje ^^

Kun je em niet ergens boven op een balkon of plat dak zetten met schaduw, water en voer? Kan die daar uitrusten en bijkomen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:45

Ik heb al via de pb aangeboden

Mocht de duif niet naar een opvang kunnen komt hij dus waarschijnlijk hier heen

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:46

Hij mag nog wel een end bij komen!
Dus ik neem mijn woorden terug. Ik zou zeggen, voor hem goed bij, en water is ook erg belangrijk!

En ik las net hier in het topic dat iemand wel een ander wist die de duif wel wilt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:02

Waarschijnlijk gaat de duif naar gentlegiant. Want de opvangen hier in de buurt willen hem niet. De eigenaar wil hem niet. En hier kan hij gewoon niet blijven.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:08

Hij komt vant weekeind gewoon naar hier we wonen niet zo ver bij de TS vandaan mocht de duif zich bedenken om terug tevliegen naar de eigenaar is dat geen probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:20

mr/mvr Duif gaat dit weekend naar Gentlegiant. En tot die tijd blijft hij hier lekker in de stal zitten :)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:26

Anoniem schreef:
mr/mvr Duif gaat dit weekend naar Gentlegiant. En tot die tijd blijft hij hier lekker in de stal zitten :)

En 's nachts laten we hem naar buiten!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:21

Wat fijn dat zij/hij al een nieuwe eigenaar heeft gevonden.
Super Gentlegiant

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:23

Ja ik hoop dat hij tzt toch uitvliegt natuurlijk maar zo niet blijft hij lekker hier hoor ;)

Hij heeft de merrie en veulen stal volledig tot zijn beschikking en kan uit en in waneer hij wilt lekker badje voor hem neer zetten vrijdag en dan kan hij komen

Ik hoop dat hij goed hier komt aangezien het toch 3 kwartier rijden is en het 35 graden is in Limburg