Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
D_MR schreef:heb je m nog?
had je nou wel of niet de eigenaar gebeld?
ik ken wel iemand die ook duiven houd die woont in hilversum,.
geen idee hoever t van jou vandaan is.
zij neemt ook wel eens duiven op en sommige houd ze omdat ook de echte eigenaar ze niet terug willen.
die heeft er een stuk of 30 nu zitten.
waar ze ook de duivensport mee doet
edit:
had der al gebeld.
en het beste wat je kan doen is hem voeren en sterker maken en
daarna los laten zodat hij eventueel zelf naar zijn huis vliegt.
dan kan hij zelf zijn ouderlijke hok weer in.
die hokken staan een aantal keren per dag open. dus de kans dat ie weer het hok in kan is er
8nnemiek schreef:Bij ons heeft er vorige week ook eentje gezeten. Hebben we em gevoerd en water gegeven, 's nachts in een lege caviakooi op balkon gezet ivm katten, dag erna nog goed gevoerd en de kooi open gezet, en rond de middag is ie toen weer verder gevlogen![]()
Welk jaartal staat er op het ringetje? Als ie van 2010 is dan is t waarschijnlijk zijn eerste reis, dan moeten ze het nog n beetje leren.
Kun je hem niet houden als ie niet weg vliegt? Dat had ik ook willen doen met die bij ons haha. Lijkt me leuk om te trainen, en bv naar zee te gaan en dat duiflief dan eerder thuis is dan je zelf
Diane65 schreef:Als het een postduif is die niet terug naar de til komt dan niet, die draaien ze hun nek om als ze ze terug krijgen.
Een sierduif is een ander verhaal, maar dat kan ik uit dit topic niet halen. Ik zou toch proberen een vogelopvang te bellen.XTxGxTX schreef:ga naar een duiven fokker
die wilt ze graag hebben