Yamcha schreef:Denk he..... dat die hond het drijven véél mooier vindt als dat snoepje...... mag je echt wel met een lap pens aankomen om leuker te zijn.
Ik geloof niet zo in het jaloezieverhaal, denk vooral dat zijn veehoedersinstincten bovenkomen, en die zijn sterker dan je denkt
Ik zie meer in het advies van HBVisser
Mijn herder loopt drie keer tegen dezelde deur op. Is niet een al te slimme muts en heeft totaal geen drijf instinkt. Hij vond als pup de kippen prachtig, heeft een tik gehad en daar was het klaar mee. Als je wat weggooit dan rent hij erachter aan, pakt het en halverwege vergeet hij wat hij aan het doen was, laat het ding vallen en loopt een andere kant op alsof hij ineens iets herrinnerd dat hij moest gaan doen. Hij is extreem vaag en extreem jaloers. Niets of niemand mag aandacht van mij hebben of hij duwt zijn neus ertussen of gaat zitten blaffen als hij vast zit.
Zodra er iemand bij mij langs komt dan pakt hij zijn arm vast. Hij is super agro tegen andere honden als we gaan wandelen. Haren de lucht in en zolang die hond niet bij mij in de buurt komt dan is hij nog redelijk normaal, maa zodra de hond richting mij loopt dan is het vaak het begin van een bloedbad. Moet er dan altijd snel bij zijn.
En wat ik als simpele snoepjes gebruik zijn kleine stukjes rauwe frikandel. Lekker goedkoop en ze zijn er DOL op. Niet al te gezond, ik weet het maar aan de andere kant zijn mijn honden top athleten. Zijn een hele dag en nacht op pad met mij.