Duitse herder niet rustig te krijgen op stal, wat tedoen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:20

Yamcha schreef:
Denk he..... dat die hond het drijven véél mooier vindt als dat snoepje...... mag je echt wel met een lap pens aankomen om leuker te zijn.

Ik geloof niet zo in het jaloezieverhaal, denk vooral dat zijn veehoedersinstincten bovenkomen, en die zijn sterker dan je denkt ;)

Ik zie meer in het advies van HBVisser ;)

Mijn herder loopt drie keer tegen dezelde deur op. Is niet een al te slimme muts en heeft totaal geen drijf instinkt. Hij vond als pup de kippen prachtig, heeft een tik gehad en daar was het klaar mee. Als je wat weggooit dan rent hij erachter aan, pakt het en halverwege vergeet hij wat hij aan het doen was, laat het ding vallen en loopt een andere kant op alsof hij ineens iets herrinnerd dat hij moest gaan doen. Hij is extreem vaag en extreem jaloers. Niets of niemand mag aandacht van mij hebben of hij duwt zijn neus ertussen of gaat zitten blaffen als hij vast zit.
Zodra er iemand bij mij langs komt dan pakt hij zijn arm vast. Hij is super agro tegen andere honden als we gaan wandelen. Haren de lucht in en zolang die hond niet bij mij in de buurt komt dan is hij nog redelijk normaal, maa zodra de hond richting mij loopt dan is het vaak het begin van een bloedbad. Moet er dan altijd snel bij zijn.
En wat ik als simpele snoepjes gebruik zijn kleine stukjes rauwe frikandel. Lekker goedkoop en ze zijn er DOL op. Niet al te gezond, ik weet het maar aan de andere kant zijn mijn honden top athleten. Zijn een hele dag en nacht op pad met mij.

Anoniem

Re: Duitse herder niet rustig te krijgen op stal, wat tedoen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:23

Maffe herder heb jij :D

Lijkt me knap lastig ventje trouwens :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:25

Vind het advies van HBVisser ook heel goed.

Even een kleine aanvulling.
In het begin de hond alleen meenemen naar stal zonder dat jij van plan bent daar iets te gaan doen. Echt als training voor de hond. Zo kan je kort blijven en heb je alle aandacht voor de hond. Als je tussendoor toch even snel iets moet doen op stal, heb je al kans dat het mis gaat. Heel langzaam opbouwen dus.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:34

Yamcha schreef:
Maffe herder heb jij :D

Lijkt me knap lastig ventje trouwens :(:)

DAT is een understatement!
Mijn vorige herder was de volle broer van de moeder van mijn huidige herder. (huidige is het neefje van de vorige).
Deze heeft een extreem gevoel van niet genoeg liefde te krijgen en ik kan niet genoeg aandacht geven om hem het gevoel te geven dat ik wel van hem houd. Hierdoor wordt hij heel erg opdringerig en erg onsociaal naar andere toe. Zowel mensen als dieren.
Dit geeft een blokkade in onze relatie omdat ik een beetje een afkeer krijg van zijn hunkering naar liefde.
Zou niet weten wat ik zou kunnen doen om hem het gevoel te geven dat ik echt van hem houd. Hij gaat elke nacht met me mee als ik ga werken ( werk als koerier) en dan in de ochtend mee naar de paarden en dan in de avond mee naar de paarden en gedurende de dag bij mij in de woon of slaapkamer. Hij kan prima alleen zijn, maar daarna heeft hij weer een vlaag van vieze gezichtslikken aan mij die vaak aankomen als een tong in mijn oor. En aangezien hij niet mijn LOVER is, kan ik deze dingen nou niet bepaald lekker vinden.

Dus tja, wat kan ik zeggen. Hij spoort idd niet. Denkt dat hij verwaarloosd wordt terwijl dat niet minder waar kan zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:10

Dat is echt een lastig probleem......

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:19

Als ik dat zo lees gaat het om een onzekere hond, die alles doet om je maar in zijn buurt te houden.
Misschien is het handig om wat aan die onzekerheid te doen door hem veel te belonen en negatief gedrag te negeren.
Bek-likken doen pups namelijk vij volwassen honden om om eten te bedelen.
Heel onderdanige volwassen honden doen dit ook bij een hoger geplaatste in de roedel. Soms wordt er dan nog voedsel uitgebraakt ook.
Misschien is het interessant om erop te googlelen want ik weet er ook niet helemaal het fijne van.
Maar wat ik zo van je lees, daarbij krijg ik geen gevoel van : dat is een heel dominante hond die je wil sturen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:42

HBVisser, was dat voor mij bedoeld? (of beeld ik me weer dingen in in iemand anders zijn topic?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:01

Volgens mij wel, LT, dat voel ik ook een beetje bij je hond, hij lijkt me eerder erg onderdanig dan dominant, ook omdat hij zich zo afhankelijk van je opstelt. Vaak is een dominantere hond ook onafhankelijker, kan zijn eigen boontjes doppen zeg maar.

Enerzijds zeg ik: leer hem ook om zichzelf te redden (zoek iets op wat hij goed kan, en laat hem dat doen, en prijs hem de hemel in) dat hij wat zelfstandiger wordt, en wat meer zelfvertrouwen krijgt. Anderzijds zul je voor zulke honden ook altijd een beetje hondenmama moeten zijn. Ik herken ook wel iets van wat je vertelt in Dimo, als je die niet genoeg inperkt gaat hij dat ook doen. Dan klampt hij zich echt aan je vast, en zonder jou denkt ie dat hij doodgaat ofzo.....
Ik ben met Dimo gaan trainen, behendigheid is hij heel goed in, en het geeft hem ook echt zelfvertrouwen. Binnenkort zijn VZH halen, en dan gaan we de Reddingshondensport in. Ik merk dat het hem goed helpt, hij is niet meer zo onzeker en bang, zelfs wel een beetje stoer tegenwoordig 8-)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:23

Hahah ja LC.....
Sorry...ik kon het niet laten.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:05

maar ik word hier doodmoe van. Wil niet gemeen en ondankbaar klinken, maar ik word er echt kriegel van dat hij zo aan me hangt.
Hij is nog maar een goed jaar oud en echt een super hond. Begrijp me niet verkeerd, hij is echt geweldig. Maar ik word gek van hoeveel hij van me houd. Hoe hij altijd aan me zit. Echt, ik word er soms ongepast van dat hij me altijd moet aanraken.
Zijn voet op me te leggen of zijn neus tegen me aan te duwen en dan over zijn tong nog maar niet te spreken.
Mijn beagle is zo een zelfstandig ding en zo arrogant en ben helemaal weg van hem. Juist omdat hij een leven heeft en ik daar een plekje in MAG hebben (beagle wil ook altijd bij me zijn, maar zit niet de hele tijd aan me).
Maar bij die herder ben ik een beetje radenloos omdat het naar de buitenwereld lijkt alsof we geweldig gelukkig zijn en menig mens jaloers is hoe geweldig hij is. Maar ik heb af en toe echt een woede uitbarsting omdat ik gewoon niet wil dat hij altijd aan me zit. Ik voel me soms echt sexueel lastig gevallen. Weet dat dat het helemaal niet is, maar het roept soms zo een afkeer op bij me. Ik heb mijn ruimte nodig en hij wil niets liever dan de hele tijd in mijn ruimte zitten.

Dus ik moet iets vinden dat hij geweldig vind. Dan gaan we wandelen, vind hij helemaal het einde ( in natuurgebied, hij mag elke dag twee keer een dik uur rondrennen op mijn weide en tussendoor ook aantal keren per dag buiten het huis in de ren en in de nacht met mij mee in de auto). Maar zodra we weer in de auto naar huis zitten dan zit hij gelijk weer aan me.

Wat kan ik doen dat hij me niet zo vaak aanraakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:48

Als je echt gek van hem wordt, is het dan niet beter om een ander plekje te zoeken bij iemand die er niet zoveel moeite mee heeft?
Jij pakt het nogal persoonlijk op wat hij doet. Besef wel dat een hond helemaal geen besef heeft van iets als persoonlijke ruimte, wel bij zichzelf en bij andere honden, maar bij mensen niet echt. Een mens is gewoon echt een heel andere soort. Het is iig dus niet persoonlijk.
Nogmaals, ik denk dat hij geweldig onzeker is en daarom zo aan je hangt. Wat je kan doen, als hij achter je gaat staan bv omdat hij bang is: een stap opzij doen (niet doen als hij een goede reden heeft om bang te zijn natuurlijk). Als hij in je wil kruipen, en jij hebt er geen zin in, draai je gewoon om. Hij zal het niet leuk vinden, maar heel goed begrijpen.

Is er een andere Duitser in de buurt (mss kennissen) die vriendelijk, stoer en sociaal is? Laat zo een hond regelmatig komen, of breng je hond erheen. Hij kan veel leren van zo'n hond. Verder raad ik je aan om toch je eigen afkeer opzij te zetten, je hond snapt dat echt neit.

De pup van een vriendin van mij gaat elke maandag en vrijdag naar de oppas, die lieve sociale honden heeft. Niet om sociaal te worden, want dat is ze wel, maar om ook te leren dat ze best even zonder "mama" kan :)
Het werkt heel goed.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:55

ik heb 8 jaar zijn oom gehad en die had het ook een beetje, maar die gaf me wel ruimte. Hij was ook onzeker en dat ging prima. Ik sprong altijd in de bres voor hem.
Dat hij steeds rond me loopt is 1 ding, maar het altijd aan me moeten zitten. Heb het niet over een paar keer, maar zodra ik zit en hij niet slaapt dan zit hij met een voet, neus of tong wel aan me.
Ik weet dat hij er weinig aan kan doen, maar het is vooral met warm weer erg ongemakkelijk.
Ik heb er aan zitten denken om hem aan vrienden te geven. Daar zou hij het geweldig hebben. Zij houd van dat enorm aanhankelijke. Maar ik hoop toch nog een oplossing te vinden zodat hij niet meer zo aan me zit. Dan zou het gezinnetje hier perfect gelukkig zijn. Hij zit ook altijd aan de beagle en die flipt dan soms ook en dan hebben ze slaande ruzie en dan moet ik ertussen springen voordat er ene gewond raakt.
Dus dat overdreven aanraken heeft hij niet alleen bij mensen en het is dus ook niet alleen ikke die af en toe er gek van word.

Lees het niet verkeerd. Ik houd echt wel van hem hoor, vind het een super hond, maar wanneer hij zo opdringerig is dan kan ik hem even niet verdragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:00

Ik kan me ook wel voorstellen dat het bloedirritant is hoor.

Zou er zelf ook gek van worden :j

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:06

het is echt een geweldige hond, hoop gewoon dat het een rare fase is en dat hij eroverheen groeit!
Is dat naief van mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:14

Hmm nee, kan heel goed hoor. Hij is nu een jaar toch?

Dan heeft hij nog heel wat te groeien, met name geestelijk :) Denk dat hij in zijn hoofd nog een puppie is..... en hij wil maar een ding..... MAMAAAA!!! (en jij bent de uitverkorene)

Doe hem gewoon af en toe eens naar de oppas, doe leuke dingen met hem die hij goed kan, dan leert hij dat hij ook best alleen dingen kan :j

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:24

Naar een oppas? hemeltje, het zielige ventje. Ik laat hem heel af en toe wel eens thuis en dan neem ik de beagle wel mee. Maar vandaag heb ik de beagle en mechelse pup thuis gelaten en hem meegenomen naar mn paarden. Hij was zoooo blij dat hij alleen was. Maar ik zou hem niet bij iemand vreemds achter kunnen laten. Dan zou zijn hartje breken. Dat zou ik echt niet kunnen. EN hij denkt idd dat hij nog een pup is. Hij doet allemaal domem puppie dingen. Hij kan het nu wel super goed vinden met mijn mechelse pup, dus wat dat betreft is het wel weer goed dat hij nog baby is in zijn hoofd.
Ik zou hem graag willen laten castreren omdat hij een niet ingedaalde bal heeft. Denk dat hem dat ook erg goed zou doen!

Als hij maar over zijn tongzoen en ongepast intimiteiten obsessie heen komt dan ben ik al perfect gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:31

Ja, je zal wel dingen moeten doen die je zielig vindt als je wilt dat hij wat minder afhankelijk van je wordt, hoor. Misschien moet het baasje zelf ook over een drempel heen?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:11

ik zou niet weten bij wie ik hem een dagje zou moeten dumpen dan. Zou het erg vinden als ik hem ergens naartoe breng en hij een hele dag daar binnen zou zitten terwijl hij lekker een dag met mij mee zou kunnen hobbelen.
Ik ben niet zo een pietje hoor die geen seconde zonder haar honden kan hoor. Hij mag best een dagje uit, maar hem een dag ergens brengen waar hij niet happy is, zie ik ook niet zitten.

Maar goed, ik wil geen goed advies in de wind gooien, dus zal eens kijken wat ik kan doen. Maar dan zou ik het regelmatig moeten doen om effect te hebben.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:21

ik heb niet alles gelezen, maar zag dat er een filmpje over Cecar geplaatst was, als er 1 persoon is waar ik vooral NIETS van aan wil nemen, is hij het wel, die houd er nogal antieke ideën op na.
het probleem wat jij omschrijft is iets wat echt zeer typisch herder gedrag is, als je hier geen gerichte consequente training op zet, die echt intensief is, dan zou ik het accepteren en voorkomen.
Wat ik je wil adviseren is, laat er iemand naar kijken, spit samen het probleem goed uit en bedenk samen een passende oplossing, via bokt is leuk en kan nuttig en leerzaam zijn, maar om een goede oplossing te vinden, zal iemand er toch echt naar moeten kijken!
vanaf een forum kun je niet precies het gedrag omschrijven denk ik en daardoor ook geen goed advies geven.
Ik zou er een gedragstherapeut bij halen.
succes met het vinden van een voor jou, passende oplossing