Kapotte pootjes bij mijn hond na een hete dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:22

Geen sokken aandoen!!! Dat is hetzelfde als dat jij je hebt verbrand en er een blaar komt en je daar iets omheen doet.

Sopje maken met dettol en daar de pootjes inzetten ( doet wel ff pijn!) daarna met vaseline insmeren en blijven smeren.

Mijn hond heeft dit ook gehad en wat ik nu zeg was het advies van de DA.

Nummus

Re: Kapotte pootjes bij mijn hond na een hete dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:25

Breezy: Klinkt ook wel goed trouwens, zeker omdat je DA dat heeft gezegd, maar als je geen sokken aandoet beschadigt ze ze weer lijkt me. Kiezen tussen twee kwaden dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:26

Sokken omdoen zorgt ervoor dat het knelt en wordt afgesloten. Liever ietsjes meer beschadigen. Met sokken heelt het veel langzamer en de manier die ik beschrijf dan is het binnen een dag meestal opgelost. Mijn hond had het heel erg en het was binnen 2 dagen niet meer rauw.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:28

breezy302 schreef:
Sokken omdoen zorgt ervoor dat het knelt en wordt afgesloten. Liever ietsjes meer beschadigen. Met sokken heelt het veel langzamer en de manier die ik beschrijf dan is het binnen een dag meestal opgelost. Mijn hond had het heel erg en het was binnen 2 dagen niet meer rauw.

Wij doen dat wel altijd hoor... Altijd sokjes erom na de behandeling.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:28

Als de hond amper loopt valt het opnieuw beschadigen wel mee denk ik? TS schreef dat de hond door haar vader naar buiten gedragen wordt.

Het klinkt in ieder geval wel logisch breezy je vergelijking met een blaar. Bij de hond van de TS was het wel iets erger dan alleen rauw als ik het goed begrepen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:29

Nooit sokken! Alleen na de eerste keer vaseline smeren zodat het goed intrekt maar dan er af doen en blijven smeren. Maar ik denk niet dat TS hier nog gaat reageren na bepaalde reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:30

Pollewoppy schreef:
Als de hond amper loopt valt het opnieuw beschadigen wel mee denk ik? TS schreef dat de hond door haar vader naar buiten gedragen wordt.

Het klinkt in ieder geval wel logisch breezy je vergelijking met een blaar. Bij de hond van de TS was het wel iets erger dan alleen rauw als ik het goed begrepen heb.

Dat maakt niets uit. In elk geval geen sokken. Heel soms ( mijn honden hebben het allebei 2.3 keer gehad) dan deed ik na de eerste vaseline beurt er een gaasje omheen ook vanwege het vuil. Een gaasje ademt nog tenminste en een sok veel minder.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:31

Ik bedoelde meer dat het herstel in dit geval iets langer kan duren ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:33

Ik ben overtuigd - sokjes eraf en zorgen dat die hond niet meer op de stenen rent. Pas als die hond tot de afspraak met de DA echt niet meer te houden is zou ik weer sokjes als noodmaatregel overwegen.

Ik heb mijn colleges wondgenezing namelijk nog even overdacht. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:35

Pollewoppy schreef:
Ik bedoelde meer dat het herstel in dit geval iets langer kan duren ;)

Nee hoor mijn hond kon ook niet meer lopen van de pijn, was helemaal kapot en bloedde. Met rauw bedoel ik kapot..
Het is verbazingwekkend hoe snel dit soort dingen helen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:36

Oke, dan snap ik je. Had een iets andere voorstelling bij rauw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:38

Ik gebruik hiervoor salycilzalf, helpt ook tegen sneetjes in de voetbedden, een zalfje om blij van te worden.
Zo had mijn hond twee weken geleden een joekel van een snee in dr voet, wilde maar niet dicht.
Zalf gehaald en met twee dagen was het dicht. is tevens pijsntillend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:45

@Chiqa waar haal jij die zalf? Nooit van gehoort maar klinkt erg fijn om altijd in huis te hebben..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:46

Salicylzuur is een bestanddeel van aspirine dus werkt inderdaad pijnstillend. Mag dat wel bij honden trouwens? Het wil nogal eens interacties met het bloed geven dacht ik. (Of was dat nou paracetamol.)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:47

Aspirine toch?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:48

Aspirine kan inderdaad bloedverdunnend werken.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:49

Aspirine = acetylsalicylzuur en daar zat volgens mij een bestanddeel in dat wanneer het in contact komt met het bloed een bepaalde interactie aangaat met hemoglobine, het onderdeel van het bloed dat de zuurstof transporteert. In sommige gevallen (vooral katten meen ik dan weer) kan dit zorgen dat het dier stikt terwijl het nog gewoon kan ademen.
Maar dit effect kan dus ook paracetamol zijn geweest, maar mijn syllabus is te dik. Wacht.

Blue_Eyes heeft ook gelijk maar dit is alleen in grote doses.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:53

Aspirine is een NSAID, deze worden vaker aan honden gegeven, dus mogelijk toch paracetamol Nem?
Maar ben benieuwd. (de ene NSAID is natuurlijk de andere niet)

TS: wat vreselijk naar voor je hond, kan me voorstellen dat je je er erg rot onder voelt.
Gelukkig genezen honden snel!
Likken ze de vaseline er niet af als je ze geen sokjes aan doet trouwens?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:58

om herhaling te voorkomen: Er bestaan speciale schoentjes voor honden die zoveel lopen dat ze hun pootjes stuk lopen. Niet ideaal, maar voor een enthousiaste hond, op een vervelende ondergrond, wel een goede oplossing.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:18

Ts deed het niet met opzet en misschien had ze het beter niet kunnen doen maar IEDEREEN maakt wel eens een fout en het is geweest en ze zoekt nu een oplossing goed toch?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:22

Moderatoropmerking:
Ik verplaats dit topic naar BB waar het beter thuishoort.
Ook heb ik heel wat berichten verwijderd. Bokt is een openbaar forum wat betekent dat iedereen zich aan mag melden, het betekent zeer zeker niet dat je alles mag zeggen. Het is de bedoeling dat iedereen zich aan de regel houdt en respectvol op elkaar reageert. :)
Lees vooral ook dit stukje van de regels even door. Daar kun je lezen wat je het beste kunt doen als je je aangevallen voelt op bokt. Ruzies zijn namelijk niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:23

Nemurin schreef:
Salicylzuur is een bestanddeel van aspirine dus werkt inderdaad pijnstillend. Mag dat wel bij honden trouwens? Het wil nogal eens interacties met het bloed geven dacht ik. (Of was dat nou paracetamol.)

Ik heb dit bij de DA gehaald, gebruik nooit geen mensenmedicijnen op mijn dieren :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:25

Chiqa: Thumbs up dan! ;) Sommige mensen vinden een hele afspraak bij de DA te duur en te lastig en gaan dan zelf zitten dokteren, dat maakt het voor ons alvast weer lastiger het probleem te analyseren (vaak zien we namelijk al secundaire effecten door de zelf toegepaste behandelingen) en het kan ook ongewild het dier schade berokkenen.

TS: Mag ik je aanraden gewoon naar de DA te stappen zo snel mogelijk, die pootjes lekker te laten nakijken en je te laten adviseren over de behandeling? Spreek je DA ook aan over het rond het zwembad rennen en vraag of dit normaal klinkend gedrag is, of dat je er iets aan kunt doen om je hond te beschermen tegen zichzelf. :) Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:30

Ik zou met open poten ook snel ingrijpen en naar een DA gaan, ze lopen dr elke dag op en voor je het weet wordt het erger, een hond loopt toch wel door die pijn heen.

Die zalf die ik als tip gaf, werkt overigens ook goed bij mensen ik had die week mijn hand gesneden aan papier, en dat was ontstoken, Zalf dr op en de pijn trok dr meteen uit met 2 dagen was het dicht.
Je moet overigens wel goed je handen wassen als je het op het gesmeerd anders krijg je die dosis asperine binnen!!!!!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:31

ipv Detol zou je dan ook soda of biotex kunnen gebruiken denk ik. Dat gebruik ik altijd bij mij zelf en de paarden. En dat prikt niet, maar reinigd en zuiverd perfect! Misschien iets fijner voor je hond..