Ik zie een beestje lopen... nee he vlooien :S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Ik zie een beestje lopen... nee he vlooien :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:03

Kijken of dat werkt. Staat er op de fles hoe lang het duurt/hoe vaak je het moet gebruiken voor het werkt?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:06

Meteen vlooiendruppels gebruiken, en zeker geen Frontline. Ik zou een pipet gebruiken die de vlooien onvruchtbaar maakt. Als de vlo de hond bijt, krijgt hij die vloeistof ook binnen, binnen 24 uur zijn ze dan dood, maar het onvruchtbaar maken is minstens zo belangrijk! Binnen die 24 uur kan de vlo namelijk ook nog eitjes leggen en kun je weer van voor af aan beginnen.
Sowieso zou ik de omgevingsspray bij de dierenarts halen, en het liefst de pipetjes ook. Vlooienshampoo werkt eigenlijk niet, en daar komt nog bij dat je in de 3 dagen daarna geen pipetjes mag gebruiken.
Voordat je de omgevingsspray gebruikt, zou ik heel goed stogzuigen en de zak weggooien. NIET dweilen, want vlooien houden van vochtige warmte. Daarna omgevingsspray gebruiken, vergeet ook andere kleedjes waar de honden liggen niet! Of doe ze evt. in de kookwas. En dus die pipetjes gebruiken bij al je honden, ookal zie je geen vlooien bij hen.
Succes!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:11

Ik voeg me bij Aranels advies. Ik vind het nog wat moeilijk over honden en katten te praten omdat ik daar vaak alleen theorie over krijg - heb ze zelf niet.
Toevallig net deze week les gehad over vlooien en shampoos stonden wel in het lijstje maar zeker geen Ecostijl.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:17

Volgens mij is er een ware vlooienplaag in nederland ofzo :=
Ik ondekte ze een paar maandjes terug ook bij mijn kat.
Natuurlijk direct ontvlooit en elke dag maar weer kammen.
Ik kamde er per beurt wel weer 4/5 uit.
Dus nog een keer een vlooienmiddel.. en nog steeds had hij het.
Naar de dierenarts geweest, speciaal middel gekregen.. nou ik kwam er laastens weer 1 tegen.. was dan wel 1 maarja toch :=
Weet niet of er uberhaut nog wel een middel tegen die snert beestjes bestaat... :(

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:41

vlooien, wat een NARE beestjes zijn dat zeg.
Wij kwamen niet van de plaag af en hebben toen uit eindelijk een ongedierte bestrijder laten komen. We kwamen er pas achter dat we vlooien hadden omdat de kat niet meer naar boven wilde. Maar die dingen die kunnen bijten, niet normaal.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:06

Eentje is volgens mij niet zo'n ramp, zodra het er twee zijn heb je een iets groter probleem. ;) De middelen die ik noemde (afgezien van Frontline dus blijkbaar) zouden op het moment nog moeten helpen! Maar het beste werkt natuurlijk preventief behandelen... helaas is dat nogal achteraf gezeur als je dieren al vlooien hebben.

De dingen kunnen inderdaad flink bijten en als het er heel veel zijn kunnen kleinere dieren (katten of kleine honden, maar vooral puppies/kittens) er zelfs bloedarmoede van krijgen omdat ze helemaal kaalgegraasd worden.
Flauwe rotbeestjes.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:58

Nou, Tess heeft ook wel eens vlooien gehad maar ik heb nooit een hele plaag gehad of zo?? Gewoon behandelen met frontline of stronghold, klaar is kees :)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 22:49

Oke bedankt allemaal!

Ik merk verder niks van vlooien in huis ofzo, zit gewoon op de bank beneden.
Honden zijn volgens mij nu helemaal vlooi vrij, kamde er alleen nog doode uit gelukkig!
Huis is in gespoten hoop echt dat we er makkelijk vanaf zijn gekomen!
morgen avond krijgen ze de puppetten. ( mocht niet meteen na wassen... )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:13

Producten uit dierenwinkels zijn vaak producten die ofwel niet sterk zijn ofwel eerder bij de DA's te verkrijgen waren op recept en daar weggegaan zijn omdat de resistentie te groot werd.

Altijd product halen via je dierenarts dus!

En idd, als je huis onder zit kan enkel nog een professioneel bedrijf je redden die de boel komt verdelgen, betaal je wat maar ben je er ook vanaf. Vlooieneitjes komen uit als ze de aanwezigheid van een gastheer voelen of zoiets en kunnen dus héél lang liggen sluimeren heb ik gehoord.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:22

Ik heb er ook 1 gehad die na een vakanr=tie stijf onder de vlooien zat.
Gedruppeld met Advantage en in de auto in zijn bench gedaan.
Na 2 uur lagen alle vlooien dood op het kussen.Natuurlijk komen er wel weer nieuwe vlooien uit het ei,maar dat spul werkt echt super goed! +:)+
Ik ontvlooi ze meestal in de winter niet,maar in het voorjaar en dan om de 6 weken.
Ontwormen doe ik om de 8 weken bij de katten en om de 12 weken bij de honden,tenzij ze kadavers hebben gegeten. :r
Alleen mijn dwergpinschertje heeft zulk kort haar,daar heb ik nog maar 1x een vlo op gevonden,denk dat die de
weg kwijt was:dat haar is zo kort dat er geen vlo tussen past!
Wel echt heel erg smerig....

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:04

En nu goed bijhouden dus

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:14

hier nog nergens last van gelukkig, gebruik een antivlooienmiddel die ook gelijk tegen teken werkt.
de effipro van virbac animal health (bij de dierenarts weg) lijkt me helemaal niks die plaag, bah bah
mensen die het hebben,wil ik veel sterkte wensen

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 22:41

honden zijn nu echt 100 % vlooi vrij. Houden het wel in de gaten! want zodra zij weer vlooien hebben zitten ze dus nog in huis!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:50

Netjes hoor, succes met vrij houden. ;)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:55

LZP --> BB

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:01

oei vlooien...als je wel iets niet wil hebben,zijn het wel vlooien..

een paar jaar geleden hadden mijn honden ineens vlooien,had ik ws meegenomen bij iemand waar ik op bezoek was geweest,die vlooien had bij de huisdieren..

ze liften dan vrolijk mee op je kleren...ik had nog gesprongen voor ik de auto inging,en geklopt,voor ik in mijn huis naar binnen ging nog extra afgeklopt...maar helaas...

paar weken na dato zag ik iets lopen op 1 van de honden,en toen ik beter keek,was het er niet 1 maar tig...

andere honden nagekeken (ook altijd fijn als je er dan 6 hebt..) en ja hoor allemaal vlooien...

ik heb ze ingespoten met frontline,en heb pipetjes frontline duo gehaald,die killen ook de eitjes...

gelukkig heb ik een gladde vloer en deze heb ik echt 3x per dag stof gezogen,en de vloer gedweilt met chloor (schijnen vlooein niet van te houden) goddank waren de vlooien binnen een paar dagen weg en sindsdien heb ik geen vlooien meer gehad hier.

weet wel vroeger bij een vriendin die ook 6 honden had,die had ook een vlo meegenomen toen ze ergens op visite was geweest,en daar is een vlooienplaag onstaan,en dat wil je echt niet...

radeloos was ze,echt ze zaten zelfs onder het behang die vieze beesten...echt een nachtmerrie zoiets...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:32

Ik heb ooit eens een chihuahua opgevangen op mijn appartement, na een week (hondje heeft er een dag gezeten), zat mijn huis vol van de vlooien!

Ik heb een firma gebeld om alles te komen sprayen en dat is het enige dat gewerkt heeft. Ik heb ervoor zelf sprays gebruikt en zelfs zo'n ding dat je 4 uur in een kamer moet laten en dan pas mag je alles luchten, die krengen zijn niet dood te krijgen!!!

En wat je ook vaak moet doen is een vlooienband vervangen en je dieren insprayen met bio-kill...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:24

Chipieke: vlooienband werkt niet. Je moet preventief behandelen met tabletten of spot-on spul.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:00

Bah vlooien, ik had ze ook ontdekt bij onze pup. Eerst Frontline gebruikt, maar die doet helemaal niets. Daarna Beaphar geprobeerd, maar ook dit hielp niet.

Toen ben ik naar de da gegaan en die gaf me Advantage, ook tegen teken. En inderdaad, geloof dat hij er nu vanaf is.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:28

Frontline/Beaphar zijn ze inmiddels ook resistent tegen inderdaad, Advantage en Flea Fence zou nog moeten werken.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:29

dat heb ik ook best vaak
maar van dat dure spul zoals frontline ofzo helpt helemaal niet!
een vlooienband wel!
ziet er mis wat minder uit maar wel fijner voor de hond/kat

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:32

Melizz: een vlooienband helpt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:45

chaatje16 schreef:
de dieren winkel zei dat dit goed was. Dus dat zal dan wel denk ik? We gaan haar inspuiten met eco style antie vlooien spray ( die hadden we ook nog mee genomen voor de zekerheid )

Ik zou dit middel niet gebruikenl als de sjampoo al niet werkt....Mij is verteld dat alleen de middelen bij de DA nog werken, de rest is allemaal lapmiddelen of restjes waar de vlooien resistent tegen zijn.
Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar de middelen die eerder in dit topic genoemd zijn zelfd gebruik ik advocate, advantage of stronghold.
Ik ga nu mijn tweede vlo vrije jaar in, vorig jaar ging het ook al zo goed!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:47

Stronghold werd idd ook nog genoemd in het college! :) Goeie Chiqa.

Maar goed er stond heel duidelijk dat vlooienbanden niet werken, en dat ook nooit gedaan hebben.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:12

Ecostyle werkt echt voor geen meter.
Advantage of Advocate werken het beste op dit moment.

Stronghold is ook wel een goede, maar pas wel op met het geven van dit. Er zijn een aantal rassen die allergisch zijn voor de stof die erin zit nl. selamectine, dus vraag dat even goed na ;)