Of eerst in ieder een apart hok/afgezet stuk?
Kunnen de kippie's meteen bij elkaar?
Of toch beter alles appart houden?
En hoelang dan?
Wat kan ik beter eerst doen, het konijn een weekje of de kippie's eerst?
Dat zijn mijn vragen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hier laat ik rammen nog hoog bejaard met 10 jaar castreren, zonder problemen.. ik heb nog nooit een gezond dier verloren tijdens de narcose, 1 keer een niet gezond dier bleek na sectie, maar de zeker 100 rammen die ik heb laten castreren verder nooit. Wellicht dus nog iets om over na te denken, met de kippen zou ik hem niet laten in ieder geval. Bovenstaand verhaal ontplooide zich pas na 2 jaar overigens. Verder zit je met parasieten en wormen. 
)
) schuilmogelijkheden voor kip en konijn. lonnie schreef:waar woon je? Ik denk dat het qua ruimte prima kan, maar ik sluit me wel aan bij de meningen dat het sneu is een konijn van (pas) 5,5 de rest van zijn leven in zijn eentje te laten slijten. Ik heb hier regelmatig gedumpte konijnen (helaas merendeel rammen) en heb ze allemaal laten castreren, ongeacht leeftijd, en dat is nooit fout gegaan. Kan makkelijk dus en lijkt me leuker voor je konijn. Ik heb hier evt nog een voedster, die helaas buiten de groep is gegooid...
lonnie schreef:nee juist geen 2 rammen dan is het heibel!
een koppeltje is zo leuk om te zien ook, die zijn onafscheidelijk als het goed gaat! liggen tegen elkaar of op elkaar, wassen elkaar, echt een verliefd stel.
woon je bij mij in de buurt? anders zou je m evt naar mijn da kunnen brengen, die is echt erg kundig wb castratie

) Maar wil de kippen eigenlijk met een trappetje naar boven laten gaan en het konijn door een holletje laten kruipen dus waar de kippie's niet in kunnen. Maar wil ze wel nog zien.... geloof mij ben al aan het tekenen geweest maar het is echt lastig met al mijn eisen volgens manlief
Hok hoeft ook niet zo groot te zijn aangezien het alleen om te slapen is en niet om in te 'wonen'. Heeft iemand een idee met al die eisen? 
Royen schreef:Wij hebben wel een heel erf. Het punt is alleen dat mijn vriend niet wil dat ie een dooie kip onder zijn auto vandaan wil plukken. Zijn bedrijf zit daar namelijk ook en er komen vaak klanten langs en die rijden geen 2km per uur! Dus vandaar dat we de hele zijkant van het huis wilden gebruiken voor de diertjes.
Ik begrijp dat kippen hun rangen en regeltjes hebben maar als ik genoeg schuilmogelijkheid heb, kan het konijn toch de kippie's uit de weg? Er komt geen haan dus echt rivaliteit is er niet. De kippen komen in een apart hok waar ze ook daar s'morgens hun eten krijgen en s'avonds nog een keer (ik strooi dus niet). het konijn zit weer in een ander hok en krijgt daar zijn eten. De kippen zitten hoger en de opening is met een ladder, daar kan het konijn niet komen. De konijneningang is weer te klein voor de kippen dus daar kunnen de kippen niet komen (behalve met zeer veel moeite misschien)
Is 20 meter lang bij 2 meter breed niet ruim genoeg voor 2 kippen en 1 konijn dan? Ik vond het nog een hele loop toen ik mijn tuin aan het verbouwen was
LadyGrace schreef:Royen schreef:Wij hebben wel een heel erf. Het punt is alleen dat mijn vriend niet wil dat ie een dooie kip onder zijn auto vandaan wil plukken. Zijn bedrijf zit daar namelijk ook en er komen vaak klanten langs en die rijden geen 2km per uur! Dus vandaar dat we de hele zijkant van het huis wilden gebruiken voor de diertjes.
Ik begrijp dat kippen hun rangen en regeltjes hebben maar als ik genoeg schuilmogelijkheid heb, kan het konijn toch de kippie's uit de weg? Er komt geen haan dus echt rivaliteit is er niet. De kippen komen in een apart hok waar ze ook daar s'morgens hun eten krijgen en s'avonds nog een keer (ik strooi dus niet). het konijn zit weer in een ander hok en krijgt daar zijn eten. De kippen zitten hoger en de opening is met een ladder, daar kan het konijn niet komen. De konijneningang is weer te klein voor de kippen dus daar kunnen de kippen niet komen (behalve met zeer veel moeite misschien)
Is 20 meter lang bij 2 meter breed niet ruim genoeg voor 2 kippen en 1 konijn dan? Ik vond het nog een hele loop toen ik mijn tuin aan het verbouwen was
Kijk, nu is het een ander verhaal!
Dat kan dus echt wel ja!
Want die haan betreft, zonder die haan hebben ze nog steeds sterke rangen..
Wij hebben ook geen haan, maar je kunt duidelijk zien in welke rang welke kip bij ons zit. De laagsten hebben soms wat kale plekjes, omdat ze zo gepikt zijn. En ze mogen niet eten totdat de anderen zijn uitgegeten.
nu nog de uitvoering