Het leed dat siamese kat heet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Re: Het leed dat siamese kat heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:44

wat grappig die wandelfoto, muis ( de cornish gaat ook mee wandelen aan het tuigje) ideaal is ze iig half uur stil

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:02

Abeltje77 schreef:
Erna_ schreef:
Ik leef met je mee...
Hier in huis woon ik ook met 2 Siamezen. Vandaag is schele Bert in de kliniek voor tandproblemen en linke Loetje mist nu heel erg zijn maatje. Hij blèrt echt de hele buurt bij elkaar.....

omg _O-

heten die echt zo :')

Ja :D
Als je Bert gezien hebt, snap je meteen waarom :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:10

Zitten die hele katten binnen de hele dag? Heb het idee dat ze hun ei niet kwijt kunnen namelijk.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:14

Dit is nu echt Siamezen gedrag (of Oosters korthaar gedrag) het zijn nu eenmaal luidruchtige beestjes (of je ze nu binnen of buiten laat) hihi nog veel succes := . De beestjes houden van jou :D .

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:16

Briljant hoe je het omschreven heb!!

Helaas alleen geen tips :o

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:22

Mooie openingspost, maar ik kan me goed voorstellen dat je zo langzamerhand een beetje wanhopig wordt van het gegil.

De veranderingen zullen er vast mee te maken hebben, het zal waarschijnlijk geen toeval zijn dat het precies na jullie vakantie begonnen is.
Naast binnen spelen en wandelen, is er dan verder nog iets waar je kat z'n energie mee kwijt kan?
Ik weet dat aan alleen buitenspelen ook nadelen/risico's zitten, maar naar mijn mening (niet meer of minder dan dat ;)) heeft een kat wel de nodige ruimte en vrijheid nodig om z'n energie kwijt te kunnen. Ik ben van mening dat lekker buitenspelen een noodzaak is voor een fijn kattenleven.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:05

Hihi, ik kan me voorstellen dat je er horendol van wordt.

Wij hebben vroeger ook een siamees gehad en als die in haar hum was blèrde ze de oren van je kop. Maaaaar, als we het waagden om ook maar 1 nacht weg te blijven dan was mevrouw zwaar beledigd en voor elke nacht dat we weggeweest waren sprak ze minstens een week niet meer tegen ons (ze hield het dus lang vol als we 2 weken op vakantie geweest waren).
Echt vervelend blèren heeft ze nooit gedaan, maar ze kon haar ei wel kwijt door buiten te lopen, de hond neer te bliksemen met woedende blikken en de katers duidelijk te maken dat je voor een koningin op z'n minst een knieval moet doen (4 katers en 1 kattin maar de katers kropen voor haar om een pak slaag te vermijden, mevrouw was een queen en ze wist het :D ). Naar mensen was het een schatje (als we haar dus niet in de steek lieten).
Als ik ooit nog een kat vind met zo'n karakter dan haal ik die in huis. Het blèren is soms wat overdreven maar hun 'air' is goddelijk.

Nu hebben we 3 gewone katten maar 2 daarvan denken dat ze siamees zijn, die houden ook van blèren. Vooral de jongste kan je hele babbels mee doen. Maar als hij overdrijft en je hem negeert of zegt dat het nu wel genoeg is houdt hij ook wel op.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:30

Haha, heerlijk verhaal. Maar ik begrijp dat je er gek van wordt. Wij hebben ook een siamees, die kan ook geen 2 seconden zijn klep dicht houden. Hij praat zelfs in zijn slaap en als hij aan het eten is.
Gelukkig valt het volume wat hij produceert erg mee, naar siamese maatstaven dan.
Ik wens je iig veel succes :D

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:04

Chiqa schreef:
Zitten die hele katten binnen de hele dag? Heb het idee dat ze hun ei niet kwijt kunnen namelijk.

Maakt niet uit. Hoort gewoon bij het Siameeszijn :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:36

OMG, dat verhaal.... _O- arme jij !
Heb je goede oordoppen gekocht? :D
ben ik blij dat ik Noren heb, stuk rustiger!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:40

TS, als je geen oordoppen hebt, kan ik je een setje opsturen, ik heb een doos met 1000 stuks erin staan hier! _O-