Jaarlijkse enting kat:moet dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:00

Mijn kat is nooit ziek, dus ik moet niet enten? Wat een onzin!
Dan geldt ook: Ik heb nog nooit tetanus gehad, dus ik laat mij daar ook niet tegen inenten.
Het idee van een vaccin is net ziekte voorkomen. Het kan dat jullie kat die niet gevaccineerd is, nog nooit ziek is geworden. Wat een geluk voor jullie kat.
Ik wil het risico niet lopen. Door je kat regelmatig in te enten, voorkom je dat de ziekte (kattenziekte en niesziekte) zich niet verder onder de populate verspreid. Dus als iedereen ineens stopt met vaccineren, kan er plots een grote epidemie ontstaan.
Dus door regelmatig te vaccineren bescherm je niet enkel je eigen kat, maar ook andere katten.
Een kat moet jaarlijks gevaccineerd worden.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:01

liseke schreef:
Dan geldt ook: Ik heb nog nooit tetanus gehad, dus ik laat mij daar ook niet tegen inenten.
Het idee van een vaccin is net ziekte voorkomen. Het kan dat jullie kat die niet gevaccineerd is, nog nooit ziek is geworden. Wat een geluk voor jullie kat.
Ik wil het risico niet lopen. Door je kat regelmatig in te enten, voorkom je dat de ziekte (kattenziekte en niesziekte) zich niet verder onder de populate verspreid. Dus als iedereen ineens stopt met vaccineren, kan er plots een grote epidemie ontstaan.
Dus door regelmatig te vaccineren bescherm je niet enkel je eigen kat, maar ook andere katten.

Danku!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:02

liseke schreef:

Ik heb idd nog nooit tetanus gehad.. En ben er ook niet tegen geënt zo ver ik weet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:03

_Pilipa_ schreef:
Katten die binnen leven…., naja ik zou het wel doen voor het geval ze een keer ontsnappen en met een zieke kat in aanraking komen. Met bv een kat waarvan de eigenaar het onzin vindt te enten!!!!

Diegenen die hun katten niet enten, vind het raar want juist daardoor verspreiden zich de ziektes
En moeten we dus enten! Ik ent mijn katten omdat ik zeker wil gaan dat ze gezond blijven.
Is een kleine moeite en kost geen vermogen, en zo hou je de ziektes onder controle!

Dan ben ik toch raar. En onze katten zijn nooit ziek.
Terwijl ze nooit worden geent.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:06

Ik ben gisteren ook met 2 poezen naar de da geweest voor jaarlijkse APK incl enten en voor beide poezen vlooienspul en wormentipetjes was ik 141 euro kwijt dus ik vind dat voor 1 jaar goedkoop en doe het gewoon altijd enten jaarlijks.

Anoniem

Re: Jaarlijkse enting kat:moet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:07

140 euro? Dan heb jij een dure dierenarts!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:07

Nee het gaat erom dat als we allemaal denken,.. kat is nooit ziek dus enten we niet!!!??? Nou dan verspreiden zich de ziektes weer erg snel.... Lekker makkelijk en kortzichtig zeg, de reden dat jou kat niet ziek is geweest tot nu toe is omdat er gelukkig nog mensen die nog wel enten! Wat denk je dat er gebeurd als niemand meer ent??? Is niet voor de kat zen K*t uitgevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:09

_Pilipa_ schreef:
Nee het gaat erom dat als we allemaal denken,.. kat is nooit ziek dus enten we niet!!!??? Nou dan verspreiden zich de ziektes weer erg snel.... Lekker makkelijk en kortzichtig zeg, de reden dat jou kat niet ziek is geweest tot nu toe is omdat er gelukkig nog mensen die nog wel enten! Wat denk je dat er gebeurd als niemand meer ent??? Is niet voor de kat zen K*t uitgevonden.

Als dit een aanval op mij is? moet ik je teleur stellen ;) De kat van mijn moeder word niet geënt en dat is mijn moeder haar keus. De kat van mijn vader word wel geënt en dat is mijn pa zijn keus. Waar ik verder niets over te zeggen heb;)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:10

liseke schreef:

_/-\o_ En om die reden heb ik dus een tetanus prik gehad, die voor 10 jaar geldt...dus eens per tioen jaar mkeot het wel kunnen dunkt mij....ben er doodziek van geworden want kan slecht tegen medicijnen en krijg snel last van bijwerkingen, maar vindt het wel een noodzakelijk iets met honden, katten en parden in d ebuurt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:11

_Pilipa_ schreef:

Beetje kortzichtig; je houdt er in deze opmerking geen rekening mee dat er ook mensen zijn met binnenkatten.
Niet alles wat niet geent wordt loopt buiten, verspreid epidemieen en roeit de soortgenoot uit, er zijn er ook nog die gewoon 15 jaar lang binnen zitten en niemand tot last zijn ;)

nomorebokt

Re: Jaarlijkse enting kat:moet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:12

Mijn katten zijn binnenkatten en die ent ik dus, eens per twee jaar. Reden meerdere malen hierboven aangegeven....

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:13

euhmm ik heb het over de buiten katten...;)

Persoonlijk zou ik mijn binnen katten ook enten , maar dat is wat ik zou doen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:14

Wat ik mij afvraag waarom jullie dan niet enten? geen geld er voor over hebben?

Waarom enten jullie dan niet?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:15

Anoniem schreef:
_Pilipa_ schreef:

Als dit een aanval op mij is? moet ik je teleur stellen ;) De kat van mijn moeder word niet geënt en dat is mijn moeder haar keus. De kat van mijn vader word wel geënt en dat is mijn pa zijn keus. Waar ik verder niets over te zeggen heb;)

Niet aangevallen voelen is niet voor jou had er even beter naam bij moeten zetten! ;)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:16

Mijn katten worden niet geent. Niet vanwege de kosten maar vanwege het chemische wat je er toch weer in spuit.. Daarbij, ik heb een kat uit het asiel gehaald, is daar geent in april, ik heb haar in juni mee genomen en na een week krijgt ze niesziekte. Ik heb nog 2 katten die zijn niet geent en hebben het niet gekregen. Mijn katten hebben verder gewoon bij elkaar gezeten..

edit spelfout
Laatst bijgewerkt door Mariposa11 op 22-06-10 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:20

liseke schreef:

Een kat wordt geent tegen ongeveer 20 van de 150 ziektes.
En niks MOET!!! Ik bepaal zelf of ik het waard vind of niet.
Ik heb al heel wat jaren katten en ook mijn familie, en de zieke katten die ik heb gehad (niesziekte) waren juist de katten die ingeent waren. Dus ga mij niet vertellen dat het MOET!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:21

Tja, chemische troep is het, ben ik het helemaal mee eens. Dan trek ik de discussie wat breder, als het puur om chemische "troep" gaat. Sylvie Millencam was ook tegen chemische troep in haar lijf,...zij is er niet meer....mijn opa om dezelfde reden ook niet.
Je paard ent je toch ook bv tegen Rhino terwijl het niet verplicht is, neem ik althans aan?

Silly, volgens mij zegt niemand dat het 'moet'......als je niet ent is de kat tegen 0 van de 150 ziektes bestend..... zo kijk ik er tegen aan. En ik heb daar echt serieus en lang over nagedacht omdat ik ook niet al te happy ben met chemische dingen.....maar eens in de twee jaar 30 eoru ....Ik heb helaas ook andere verhalen gehoord...katten en honden niet geent en dood maar dan ook doodziek.

IK las ergens dat de honden worden geent omdat het verplicht is...dus als het niet verplicht is wordt deze ook niet geent?
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 22-06-10 14:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:23

OKHannes schreef:
Tja, chemische troep is hetDan trek ik de discussie wat breder, als het puur om chemishce "troep" gaat. Sylvie Millenkamp was ook tegen chemische troep in haar lijf,...zij is er niet meer....mijn opa om dezelfde reden ook niet.
Je paard ent je toch ook bv tegen Rhino terwijl het niet verplicht is, neem ik althans aan?

Dat is een ander verhaal, Sylvia Millecam kon zich niet inenten tegen haar ziekte, wel laten behandelen.
En over inenten gaat nou net dit hele topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:23

OKHannes schreef:
Tja, chemische troep is hetDan trek ik de discussie wat breder, als het puur om chemishce "troep" gaat. Sylvie Millenkamp was ook tegen chemische troep in haar lijf,...zij is er niet meer....mijn opa om dezelfde reden ook niet.

Mijne is niet geënt tegen Rhino hoor..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:24

Maar ook met chemische troep overlijden helaas heel veel mensen aan kanker.. Mijn paard wordt 1x per jaar geent omdat het op stal verplicht is...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:25

Mijne ook niet, Rhino is alleen belangrijk als je drachtige merries op stal hebt en je kan ze niet tegen alle soorten inenten

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:28

Silly1972 schreef:
Mijne ook niet, Rhino is alleen belangrijk als je drachtige merries op stal hebt en je kan ze niet tegen alle soorten inenten

Bij ons op stal is het juist verplicht na een aantal uitbraken in de omgeving met dodelijke afloop....en nee het waren geen drachtige paarden. Maar enten tegen Rhino heb ik eigenlijk altijd als vanzelfsprekend gezien...........
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 22-06-10 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:29

Niesziekte kan zich trouwens ook verspreiden via jouw kleding.

Ik heb mijn ene kat al bijna 18 jaar en de vorige is 21 geworden zonder enten (wel als kitten)
Ze heeft wel laatst een ontsteking bij haar neusje gehad en is daarvoor behandeld (niesziekte?) maar geen van de andere katten hier (nog 5, 1 in huis, 4 in de familie) is ziek geworden van haar.

De een wordt wel ziek, de ander niet, net als met griep.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:30

Vind het echt erg kortzichtig dat mensen denken… mijn katten zijn nog nooit ziek geweest dus hoef niet te enten!
Het gaat nogmaals om het voorkomen dat ziektes zich weer verspreiden!!! Iedere niet geente kat is een verspreider!!!! Dus ik wordt verplicht te enten om te voorkomen dat mijn kat ziek wordt!!! Tenzij ik zelf kies om risico lopen….???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:34

dynamiek schreef:
Wat ik mij afvraag waarom jullie dan niet enten? geen geld er voor over hebben?

Waarom enten jullie dan niet?

Waarom wèl?
Ik vind het inenten van dieren een vorm van bangmakerij en geldklopperij.

Halen jullie zelf ook 1 of 2 keer per jaar een entingen tegen allerlei virusjes en ziektes?