dekken van mijn chihuahua zonder stres

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lotte

Re: dekken van mijn chihuahua zonder stres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:37

Ja maar dan krijgen je vrienden ze onder de naam 'Chihuahua' .. Oke dan verkoop je ze niet, maar dan geef je ze weg onder die naam ;)
En inderdaad, omdat er geen papiertje bij zit is het OFFICIEEL geen Chihuahua! Moet je me niet kwalijk nemen ;) Heb ik niet verzonnen hoor haha..

Snap niet waarom je me zo aanvalt, je bent 39 dus volwassen genoeg om een paar keer na te denken lijkt me!

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:37

en als je nu maar 2 puppies krijgt en je hebt er al 4 aan vrienden beloofd en je wilt er daarbovenop nog zelf eentje aanhouden??
Ga je dan nog eens een nestje fokken?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:39

cerescity schreef:
omdat er geen papiertje bij zit betekend dit niet dat het geen chihuahuas zijn..............

Eh.. dat betekent dus wel dat het geen chihuahuas zijn. Je hebt vast leuke hondjes die lijken op chihuahuas en als je er persé een nestje van wil dan moet je dat natuurlijk zelf weten. Maar het zijn géén chihuahuas.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:53

TS
Je hebt 5 (of 4 of 3 en een maltezer) chihuahua's lopen waarvan sowieso 1 (reu) met een gedragsprobleem (waarvan jij ook zegt dit ras maar 1 baas tolereert).

Laatst zocht je er 1 voor je dochter, wilde er nog 1 verkopen (maar niet gratis. Maar nu wil je ze wel gratis weggeven??), doet ze kleertjes aan (niet helemaal relevant...), weet weinig van het karakter van het ras....

Ga een keer bij een fokker kijken, zij zijn trots op hun honden (en pups) en de meeste willen graag hierover alles vertellen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:58

Als je nu al weet dat ze er stressig van word, doe het dan gewoon niet, klier die hond niet, denk aan de hond en niet aan jezelf

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:02

TS, we willen je niet aanvallen of afkraken, maar helpen om de juiste beslissing te nemen! :)
Je hoeft niet zo aangevallen te reageren..

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:15

als je hondje zo bang is dan ga je haar toch niet dwingen toch gemeenschap met die reu te hebben?

even heel cru gezegd, want ik weet dat het in de hondenwereld niet zo werkt, maar jij gaat toch ook geen seks hebben met iemand voor wie jij bang bent?en omdat het moet dan maar een paar rustgevende tabletten naar binnen te werken?

Geef je vrienden anders de tip om eens in de asiels te kijken, daar zitten ook hele lieve honden/hondjes die een lief baasje zoeken en daar betaal je ook geen 700 euro voor, en dan bespaar je jouw hondje een hele hoop stress en gezondheidsrisico's (want reken maar dat bij een chi drachtigheid erg veel risico met zich mee brengt!)

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 20:26

Brainless schreef:
TS
Je hebt 5 (of 4 of 3 en een maltezer) chihuahua's lopen waarvan sowieso 1 (reu) met een gedragsprobleem (waarvan jij ook zegt dit ras maar 1 baas tolereert).

Laatst zocht je er 1 voor je dochter, wilde er nog 1 verkopen (maar niet gratis. Maar nu wil je ze wel gratis weggeven??), doet ze kleertjes aan (niet helemaal relevant...), weet weinig van het karakter van het ras....

Ga een keer bij een fokker kijken, zij zijn trots op hun honden (en pups) en de meeste willen graag hierover alles vertellen.

uh ik heb geen malthezer ??????????
en het hondje (want is volgens de mensen hier geen chihuahua) waar ik een huis voor zocht
MET EEN GOEDE REDEN is goed terecht gekomen overigens tegen de kosten waarvan ik haar uit de hell had gered
staat hier los van dacht ik....

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:57

cerescity schreef:
de verzorging is voor de vrienden die ik heb geen enkel probleem
het is de aanschaf in 1 keer en waarom zou ik ze geen hondje tegen entings kosten mogen geven ?
moet ik er dan ook geld uit slaan net als de rest
nee zo ga ik niet met mijn vrienden om mischien raar dan is dat maar zo

Wat limoen en chica (denk ik) bedoelen is dat je niet aan een hond moet beginnen als je de aanschafprijs al niet eens kan betalen. hoe moeten ze dan in godsnaam een dierenarts betalen als het dier wat gaat mankeren?? geloof me, deze kosten kunnen gigantisch oplopen. ben nu inmiddels al bijna 15 euri aan mijn hond kwijt aan onderzoeken en ik weet niet wat en daarnaast moet hij speciaal dieet voer hebben en dure medicatie.

en daarnaast moet je zelf ook rekening houden met hoge kosten als je een nestje krijgt. je bent echt niet alleen de inentingskosten kwijt. :n je zal er dus zelf ook een hoop geld aan toe moeten geven. wat dacht je aan tussentijdse dierenarts?? controle, misschien heeft je chi wel een keizersnede nodig of andere hulp tijdens de bevalling, pups moeten goed voer krijgen, gechipt worden, ontwormd worden en dan maar hopen dat ze niet ziek worden enz. enz.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:25

Hou je er rekening mee dat veel Chi's niet op een normale manier kunnen vallen en heel veel dus een keizersnee nodig hebben.
Heb je al eens nagevraagd hoe duur die zijn buiten openingstijden dan zit je al gauw tegen de 400 euro.
Geef ze dan nog maar eens weg tegen inentingskosten.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 23:57

zonnebloem18 schreef:
Hou je er rekening mee dat veel Chi's niet op een normale manier kunnen vallen en heel veel dus een keizersnee nodig hebben.
Heb je al eens nagevraagd hoe duur die zijn buiten openingstijden dan zit je al gauw tegen de 400 euro.

niet alles draait om geld
en ik heb niet eens de gedachten gehad om haar normaal te laten bevallen
het zou zowiezo een keizersnee worden
ze is mijn alles
en als het meer dan 1 pup is dan gaat de rest tegen inentingskosten

ik heb een havanezer en werd blind op zn zesde jaar
zwarte staar
en ik heb er voor paar 1000 gulden in die tijd nieuwe lenzen in laten zetten
iedereen verklaarde me voor gek
maar als je van je dieren houd denk je niet aan geld
ik in ieder geval niet
en nee ook mijn havanezer heeft geen papieren
zelfs mijn paard paint x appaloosa heeft niks
en ik hou van al mijn beesten even veel

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 01:42

cerescity schreef:
zonnebloem18 schreef:

niet alles draait om geld
en ik heb niet eens de gedachten gehad om haar normaal te laten bevallen
het zou zowiezo een keizersnee worden

ze is mijn alles
en als het meer dan 1 pup is dan gaat de rest tegen inentingskosten

ik heb een havanezer en werd blind op zn zesde jaar
zwarte staar
en ik heb er voor paar 1000 gulden in die tijd nieuwe lenzen in laten zetten
iedereen verklaarde me voor gek
maar als je van je dieren houd denk je niet aan geld
ik in ieder geval niet
en nee ook mijn havanezer heeft geen papieren
zelfs mijn paard paint x appaloosa heeft niks
en ik hou van al mijn beesten even veel

mijn hemel... ;( gewoon niet fokken, lijkt me het allerbeste. want wat denk je, dat een KS zonder risico's is?
en je Hava had lensluxatie? een erfelijk gebrek.... maar nu wel gewoon fokken met stamboomloze, ongeteste dieren. ik begrijp dat niet.

het houden van heeft er niks maar dan ook niks mee te maken, ik word daar z moe van, dat dat door mensen altijd weer aangehaald wordt in zulke topics : "ze zijn net zo liehieff hoor" " ik hou er net zoveel van hoor"

fokken doe je verantwoord of doe je niet, verantwoord fokken kan alleen , als je weet hebt van waar je mee fokt, de lijnen, de minnen, de plussen enz. dát is wat je bij een stamboom hond uit kunt zoeken, na kunt gaan, zonder papier weet je te weinig. heeft dus niks te maken met lief, mooi, houden van, pupjes met waterhoofdjes, patella luxatie, oogafwijkingen e.d hebben weinig boodschap aan... tja, wist niet zo goed wat ik deed, maar ik hou wel van je hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 06:53

cerescity schreef:

Heb jou ook vaker over je malthezer gehoord hoor is die dan plots weg?
Kan me ook nog vaag herinneren dat je daar een (kruizing) nest van had van de winter en toen nog wel een flink bedrag voor vroeg. Of vergis ik mij nu??? Dan neem ik mijn woorden terug.
De reacties hier zijn mss niet wat je verwacht had ik hoop dat je dr wel iets mee doet!

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:19

Ik sluit me volledig aan bij Baroen!
TS, je reageert niet op alle berichten, en voel je aub niet zo aangevallen! We bedoelen het goed en willen je alleen maar helpen bij de juiste beslissing.. Kom op je bent 39? Volwassen genoeg dus lijkt me..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:25

Ook ik sluit me bij Baroen aan. Om maar sowieso een keizersnee te doen? Dat is een serieuze operatie die serieuze risico's met zich mee kan brengen. Ik maak niet uit jouw posts op dat hier voldoende over nagedacht is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:28

TS: Ik hoop dat je er nog eens goed over nadenkt.
Ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar dat is niet de bedoeling. Lees de reacties nog eens goed door, er staan hele nuttige dingen tussen.

Wat ik niet begrijp is dat de hondjes voor intentingskosten weggaan. Zoals gezegd heb je meer kosten en je benoemd ook al dat de pups met een keizersnee ter wereld zullen komen. Dat is ook niet gratis? Verder sluit ik me bij Baroen aan. Een keizersnee is zeker niet zonder risico's. Het is een ingrijpende operatie! (Zie dat Iris me voor was)

Ik zou je persoonlijk ook aan willen raden om niet te gaan fokken. Maar ik ben bang dat je dat advies toch niet aan gaat nemen...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:15

Chiqa schreef:
cerescity schreef:

Kan me ook nog vaag herinneren dat je daar een (kruizing) nest van had van de winter en toen nog wel een flink bedrag voor vroeg. Of vergis ik mij nu??? Dan neem ik mijn woorden terug.
De reacties hier zijn mss niet wat je verwacht had ik hoop dat je dr wel iets mee doet!

cerescity @ [BB] Waar gaat het toch heen met de dieren wereld?!

cerescity @ [EA-OV] pup reutje malthezer westie en jack russel kruising

[EA-OV] chihuahua teefje 5 jaar oud

tja....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:26

baroen, wat wil je zeggen met die topics? Vind ik zelf een beetje kinderachtig...

TS, als je je hondje wil laten dekken zou ik eerst kennis laten maken met de reu, een aantal keren.

MiSz_SaNdYJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:39

tip laat die mensen lekker ergens anders een hond kopen bij een fokker Z(die dus aangesloten is op de rasvereniging) en ga zelf niet lopen prutsen
mensen die er geen verstand van hebben maken zulke rassen kapot door maar lekker thuis aan te fokken en te doen zonder er verstand van te hebben hier nog een link naar een topic waaruit blijkt dat je er geen verstand van hebt [BB] is vast zitten altijd drachtig ?

ook in een ander topic zei je dat je guppies allemaal dood waren gegaan en hoe je nu de bak moest schoonmaken waarom neem je dan vissen als je niet weet hoe en wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:08

MiSz_SaNdY schreef:
mensen die er geen verstand van hebben maken zulke rassen kapot door maar lekker thuis aan te fokken en te doen zonder er verstand van te hebben hier nog een link naar een topic waaruit blijkt dat je er geen verstand van hebt [BB] is vast zitten altijd drachtig ?

oeps.....TS je kan je idd beter eerst even goed verdiepen in 'fokken' voordat je aan zelf fokken begint,
er komt namelijk best veel bij kijken en als het mis gaat door een fout die voorkomen kan worden sla jij jezelf voor het hoofd.

Waarom ga je niet eens bij een goede fokker of club kijken en laat je je informeren?

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:19

Citaat:
ik heb 3 chihuahuas
en ze hebben alle 3 kleertjes
truitjes t shirtjes jasjes enzz
die ze ook echt nodig hebben
ze rillen buiten van de kou
wilde met de sneeuw ook niet lopen
ze klapperde van de kou
die hondjes moeten gewoon een jasje aan het is echt te koud
heb verder ook nog een malthezer en die heeft ook truitjes en een regenjas
hij heeft problemen met zijn longen mag absoluut niet nat worden
dus om dit soort redenen vind ik kleertjes toegestaan
maar nagellak en oorbellen gaat natuurlijk te ver

Dat jij denkt dat chihuahua's kleren nodig hebben omdat ze het anders te koud hebben.. dat zegt toch al genoeg?
Lees aub dit topic goed door en maak een slimme keuze, want volgens mij weet jij helemaal niet waar je mee bezig bent!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:23

Zwanger zijn geeft ook veel stress,wil je je beestje dat aan doen?

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:28

Ik zeg ook niet doen. Blijkbaar heb je er geen verstand van, en gaat je met een bange teef dekken.
Heb al vaker advertenties gezien waarin je bange dieren wegdoet(chenda) voor de hoofdprijs. ( en nu wil je ze weggeven?) En als er dan gereageerd wordt op de manier wanneer je het er niet mee eens bent, mag het topic gesloten worden.

Denk aan je diertjes en niet aan jezelf, je doet je chihuahua er geen plezier ermee.

En vooral niet dekken met stamloze honden, er zijn er al meer dan genoeg

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 11:28

Chiqa schreef:
cerescity schreef:

een hele grote vergissing inderdaad
HEB NOG NOOOOIT EEN NEST GEHAD
leer terug staat toch duidelijk dat het de eerste keer wordt
goed lezen !!
en nee nog nooit een malthezer gehad

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 11:30

Invisible schreef:
Ik zeg ook niet doen. Blijkbaar heb je er geen verstand van, en gaat je met een bange teef dekken.
Heb al vaker advertenties gezien waarin je bange dieren wegdoet(chenda) voor de hoofdprijs. ( en nu wil je ze weggeven?) En als er dan gereageerd wordt op de manier wanneer je het er niet mee eens bent, mag het topic gesloten worden.

Denk aan je diertjes en niet aan jezelf, je doet je chihuahua er geen plezier ermee.

En vooral niet dekken met stamloze honden, er zijn er al meer dan genoeg

uh chenda is niet voor de hoofdprijs weg gegaan
hoe kom je daarbij
ze zit bij hele lieve mensen in hoogezand GRATIS WEL TE VERSTAAN
wat een fantasie zeg pfffff