Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:12

Ts: als ik het goed lees is jou eigen hond nog bij je moeder?
Zou je deze dan niet kunnen "ruilen" zegmaar. Dus dat de hond dat jullie nu wegwillen naar daar gaat, en jou hond naar jou huisje komt?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:14

Er zitten 3 honden op de flat.. de flat is even groot als een rijtjeshuis..dus het is geen krappe boel hier ;)

En idd,deze gaat nooit naar een asiel!!!!

de hond is een jaar of 5, helemaal gezond.. pas na gekeken door de DA!
Hij is gewoon 'apart'..
Zal ook nooit door happen.. maar met een kind weet ik het niet..

Mijn gevoel veranderd ook steeds.. de ene keer denk ik..hij moet weg.. de andere keer zit ik vol met plannen om het aan te pakken zodat hij kan blijven...

1 ding staat voorop.. weg gaat hij zeker niet zomaa!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:16

Valentinow schreef:
Ts: als ik het goed lees is jou eigen hond nog bij je moeder?
Zou je deze dan niet kunnen "ruilen" zegmaar. Dus dat de hond dat jullie nu wegwillen naar daar gaat, en jou hond naar jou huisje komt?

Helaas,goed bedacht.. maar geen optie... Mijn vader wilde eigenlijk geen hond.. ik heb toendertijd mijn zin doorgedreven.. :o
het hondje is er gekomen.. maar mocht niet meer weg van mijn vader.. hij is er helemaal weg van.. hij wil dus geen andere.. alleen maar deze haha!
Mijn eigen hondje zie ik trouwens regelmatig hoor,zeker om de dag.. om de week,of hoe het weer staat laden we de hele beestenboel in en gaat mee naar zee of bos...

Bramasole

Re: Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:17

Je kan kijken of je via Bokt een plekje vindt voor je hond.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:18

wacht eerst eens gewoon tot die baby er is en totdat de baby begint te kruipen....misschien heb je wel meer te vrezen van je andere honden.

(Overigens vind ik drie honden op een flat belachelijk....maar ik heb makkelijk praten vanuit mijn berg in frankrijk met een tuin van 5 hectare...met 6 honden,en geen kinderen)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:20

@t geerke... het is zeker geen kleine flat.. ruimte genoeg.. daar hoef je niet voor te vrezen.. daarbij zijn het alledrie geen druktemakers.. binnen liggen ze alleen maar.. buiten spelen ze..

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:22

Ik zou ook wachten todat de baby er is :)
mischien kun je eens met een deskundige praten,of je het kan trainen dat ie niet onverwachts zal reageren.
Het is en blijft natuurlijk een dier maar mischien dat je spijt krijgt als je hem weg doet.

Veel succes en gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:26

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:29

Ik snap die mensen die willen afwachten niet goed. Jij kent de hond het beste en als jij denkt dat hij niet samen kan met het kind, dan zit er maar een ding op. Met je kind neem je toch niet zulke risico's? Dan ben ik maar geen 'dierenliefhebber' hoor, als ik een kind belangrijker vind dan een hond..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:30

Wat een reacties weer zeg... :(
Saskia9 vraagt tips waar en hoe de hond te herplaatsen.
Niet om jullie meningen omtrent het wegdoen.
Zij kent de hond het beste en neemt haar verantwoordelijkheid. ;)

Hoe lang ben je al zwanger?
Wanneer denk je dat Mad het beste weg kan?
Oftewel: hoeveel tijd is er om Mad te herplaatsen? Hoe oud is hij en heb je leuke foto's van hem?
Een bokt advertentie kan prima om mee te beginnen; linky's idee zou ik ook zeker proberen.
Ik vermoed dat je hem liever niet naar een asiel doet. Dat zou ik dan persoonlijk aanhouden als allerlaatste redmiddel.
Zet voor jezelf en de nieuwe eigenaar nu eerst op een rijtje wat hij wel/niet kan, zoals een asiel dat ook doet.

Je vindt vast een oplossing waar jullie allemaal mee kunnen leven. :(:)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:34

Wolinlotte: daar zit niet altijd een reden van pesten achter. Zeker niet bij die hele kleine kinderen die nog niet van hun plaats af kunnen komen.

TS: daarmee bedoel ik eigenlijk niet te zeggen dat je alle honden dan maar weg moet doen, maar dat ze (ongeacht welke hond dan ook en kind) gewoon niet bij elkaar moeten kunnen komen zonder dat je erbij bent.

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:36

Misschien is het mogelijk je hond aan te melden via een herplaatsingssite?? Jij kent als geen ander je eigen hond en weet dus het beste of je hem kan vertrouwen bij een toekomstige baby... Dus als jij hebt besloten dat tie beter weg kan, dan is dat waarschijnlijk de beste optie.

Effe off topic... je schrijft dat hij heeft gehapt bij het borstelen van de achterhand, dit doen honden heel vaak uit pijnreactie op de heupen, (maar neem aan dat je daar zelf ook al over had nagedacht?)

Succes met zoeken naar een nieuwe goede plaats voor je hond

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:44

TS, ik zou zeer zeker niet wachten, straks gebeurt er iets en dan kun je jezelf wel voor de kop slaan. Met ieder dier moet je altijd voorzichtig zijn maar als je bij voorbaat al weet dat er toch nog eens extra 'gevaren' aan zitten zou ik zeker niet afwachten. En laat je niet aanpraten dat je geen echte dierenvriend zou zijn, dat is natuurlijk stierenpoep. Volgens mij wil jij een juiste oplossing zoeken en daar heb ik juist respect voor. Ik zou zo niet 123 een oplossing weten maar ik wens je veel succes en hoop dat je een goede opvangplaats voor je hond weet te bemachtigen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:51

Je zegt dat ie nooit zou bijten.
Daar ben ik het niet mee eens, elke hond kan bijten, maar altijd is het de schuld van de mens.
Of het is erin gefokt, of door gebeurtenissen van de mens of beide.

De oplossing, kind weghouden van de hond.
Kind mag ook niet bij de mand, drinkbak, voerbak enz. komen.
Klaar uit.

Hond ineens telkens buitenlaten als het kind onder is zou betekenen in de praktijk dus dat ie altijd buiten is.
Want kind is er altijd.
Gevolg hond krijgt geen aandacht meer en kan zéér terecht jaloers worden wat ook nog eens de relatie met de kind kan verslechteren.
Ook kan ie in de war raken.

Ik heb zelf allemaal herplaatsers en liet ondermans honden uit en je moet een weten hoe dom en oneerlijk de mensen met dieren om kunnen gaan en hoe vresselijk tolerant de dieren weer eens zijn.
Ik verbaas me er nog altijd over dat er nog maar zou weinig hondenbeten plaats vinden.

Ook zou ik inderdaat zo snel mogelijk de achterhand na laten kijken bij de hond.
Klinkt als een pijnreactie namelijk.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:53

Ben het eigenlijk wel met Chiqa (en nog wat anderen) eens. Een hond is wel een levend wezen met gevoel. Ik zou gewoon wachten tot de baby er is, wie weet gaat het juist wel heel goed. Sommige honden zijn juist heel beschermend naar kinderen. En veel honden gedragen zich ook veel anders naar kinderen dan naar volwassenen. Wij hebben hier een rottweiler gehad toen ik geboren moest worden. Mijn ouders dachten ook dat het beter was hem weg te doen omdat hij nogal lomp en beschermend was naar mijn ouders. Maar toch hebben we hem gehouden, en uiteindelijk waren de hond en ik onafscheidelijk. Dat beest ging voor mij door het vuur als het nodig was. :j Al was hij van te voren ook zeker geen vriendelijke hond als je hem niet kende.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:55

Wat wordt er toch weer heftig gereageerd hier.Tuurlijk een dier moet gelijkwaardig staan aan een mens maar soms heb je geen andere keuze.
Zou ts hier neer zetten dat ze abortus heeft laten plegen vanwege een hond dan was het ook niet goed geweest of als er stond hond heeft kind "perongeluk"gebeten dan moet ze hem volgens de rest ook weg doen.

In mijn ogen ben je goed aan het nadenken over hoe nu verder en als je twijfelt of het goed zal gaan dan heb je 2 keuze's: 1 is houden met de eventuele risico's of proberen een goed huisje zoeken voor je dier.Tuurlijk kan het zo zijn dat het goed gaat maar die garantie heb je niet en mocht het toch fout gaan dan sla je jezelf ook voor je kop(wat je hier op bokt al niet neer hoeft te zetten,want dan krijg je ook de volle laag).
Nu heb je de tijd om een goed huisje te zoeken en ben er van overtuigd dat je hem zo 1,2,3 niet weg geeft aan de eerste aanbieder.Heel veel succes en laat je niks raars aanpraten en sta achter de keuze die je(en vriend) maakt.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:59

je hebt groot gelijk dat je een ander plekje zoekt voor deze hond.
Niet alleen in het belang van je kindje maar ook in het belang van de hond, als hij zo makkelijk schrikt doordat hij blind is, dan denk ik dat hij beter op zijn plek is in een situatie zonder kinderen, kleine kinderen zijn zeer onverwachts.
Ook ik ben iemand die kiest voor een hond voor de rest van zijn/haar leven, maar soms is een situatie zo dat het voor beide partijen beter is om afstand te doen.
als het een kruising border collie is kun je misschien via de collie club een oproepje doen.
Volgens mij bestaat er ook iets van, collie in nood ofzo? ff goed googlen.
succes met het vinden van een geschikt huis voor hem en laat je niet gek maken door mensen die nu te snel oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:59

MarvanTom schreef:
Saskia9 vraagt tips waar en hoe de hond te herplaatsen.
Niet om jullie meningen omtrent het wegdoen.

Beter lezen, toch wel.

Saskia9 schreef:
Waar moeten wij gaan zoeken? Doen wij hier wel goed aan??
.

Wij vinden dat het niet fair is naar de hond toe. TS jij zegt dat de hond van je vriend is.
Dan heb je dit ook al eerder kunnen inschatten, het is een keus die je maakt toch door te zetten.
Ben benieuwd wat het gaat worden, ik zou mijn hond hier nooit voor wegdoen, nooit.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:01

Ik vraag mij af hoe bokt gereageerd zou hebben als TS had gemeld: Ik heb een abortus ondergaan want ik heb een hond die ik niet zou vertrouwen bij een baby...... wedden dat hier héle erge reacties op zouden komen??????

Maar dat is offtopic.

Ontopic: ik snap je gedachtegang heel erg goed :j Wij hebben zelf een Jack Russel die enorm jaloers is aangelegd en ik ben nu ook zwanger van de eerste. Het baart mij ook wel zorgen hoe dat straks gaat lopen met de hond als de kleine er is. We hebben besloten dat we de hond er bij gaan betrekken, hem niet uit gaan sluiten en ook hem aandacht blijven gaan geven, maar uiteindelijk is het maar afwachten hoe hij die nieuwe indringer in het gezin gaat zien. Als ik zie hoe jaloers hij op de katten reageert als die al eens aandacht krijgen als ze de kamer inlopen.... hij doet ze niets, maar hij vindt het alles behalve leuk.

Ik zal mijn hond nooit en te nimmer gaan vertrouwen met ons kind :n Maar daarvoor neem ik ook maatregelen - zal hem nooit alleen laten met de baby - zal een wakend oog houden en als het kind eenmaal zover is dat het gaat kruipen en lopen dan moet ook duidelijk gemaakt worden dat hond = lief zijn en niet aan de oren trekken, staart trekken oid. Vanaf heel jongs af aan respect voor dieren leren, heel belangrijk.

Het is afwachten, maar ik hoop/vertrouw dat het goed gaat komen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:03

Ik ken meer mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten als jij nu. Ik zou het nog even aankijken als ik jou was, want heel vaak gaat het juist wel goed!

Ten eerste heb je nog alle tijd.. Je bent nu zwanger. Als de baby er is duurt het nog vele maanden eer het gaat kruipen, dus alle tijd voor jouw hond om er aan te wennen. De baby is dan geen vreemde meer, maar maakt deel uit van jullie gezin waar de hond zich goed voelt en vertrouwen heeft. Laat hem de baby zien, ruiken. Geef hem tenminste de kans er aan te wennen.

Ik ken echt voorbeelden van honden die de beste vriendjes zijn geworden met een klein kind. Maar je moet ze wel rustig de tijd geven zich aan te passen. Niet wegsturen of opsluiten, maar erbij betrekken. Tuurlijk de baby niet alleen laten met de hond, maar je snapt vast wel wat ik bedoel. Je zou nog versteld kunnen staan, echt waar!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:06

elke situatie is weer anders.
wat jij schrijft over jou Jack Russel is makkelijker te begeleiden dan een hond die een bepaalde geschiedenis heeft en blind is waardoor hij snel schrikt.
een hond is goed te begeleiden met kinderen, maar dit vergt veel tijd en energie.
voor beide in ieder geval een fijne zwangerschap gewenst.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:07

Barmat schreef:
Ik vraag mij af hoe bokt gereageerd zou hebben als TS had gemeld: Ik heb een abortus ondergaan want ik heb een hond die ik niet zou vertrouwen bij een baby...... wedden dat hier héle erge reacties op zouden komen??????

Maar dat is offtopic.

Ik vind het hele topic weer enorm off topic gaan. :D
Iemand legt iets uit over hoe en wat en vraagt over hoe en wat en dan krijgt ipv uitleg over hoe en wat iemands anders mening over hoe en wat.

Dieren en kinderen moet je niet 'ff' aankijken.
Met ieder dier kan die combi fout gaan, maar ook met de andere honden van TS.
Deze hond achten ze VOORAF het meest onbetrouwbaar in combinatie met de baby. Zij kennen de hond.
Ik vanachter mijn beeldscherm niet en dus niemand anders ook niet.
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 20-06-10 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:11

Hoe is de hond naar NL gekomen? Via een goede stichting (voor buitenlandse honden) mag ik hopen? Dan kun je de stichting vragen of de hond via hen herplaatst kan worden. Een beetje goede stichting doet dit. Zo hebben goede stichtingen vaak ook gedragstherapeuten die je kunnen helpen als een hond op een bepaald vlak problemen geeft. Wellicht is dit ook nog een optie? Dan hoeft de hond helemaal niet weg.

Je zou de hond ook een muilkorfje om kunne doen als de kleine wakker en in de buurt van de hond is. Dan voorkom je dat als de hond snapt het kind daadwerkelijk gebeten wordt en kan de hond toch lekker z'n leventje (wat in het begin al niet geweldig was) bij jullie slijten. Zou toch top zijn!

Ik zelf zou niet zo gauw zo'n hond weg doen hoor. Dan (voorlopig) maar niet aan kinderen beginnen.
Maarja misschien is dat ook een beetje kort door de bocht. Feit is helaas wel dat mensen aan dieren beginnen en na een aantal jaren besluiten, om wat voor reden dan ook, dat zo'n dier niet meer in hun leven past. Ik vind het (vaak) niet fair tegenover deze dieren :(

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:18

In principe is natuurlijk iedere hond voor kruipende babies een risico. De oude teef of de Bordeaux Dog (!!) zijn net zo riskant , zo niet nóg riskanter door hun formaat en gewicht.
Een dove hond kan wellicht wat eerder schrikken maar ik denk dat je je zult moeten realiseren dat dit met iedere hond fout kan lopen. Jij zult er zélf voor moeten zorgen dat het kind bij de honden wegblijft, zeker in de kruipfase.
Ik kan je beslissing wel begrijpen, maar vind het wel kortzichtig.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:24

Ik denk zelf dat je niet al te moeilijk moet doen over de situatie.
Kijk het gewoon aan.
Je kan nu al zoveel dingen bedenken die fout kunnen gaan, maar die dingen kunnen ook gebeuren met de rest van je honden en de baby.

Weleens bij stil gestaan dat dieren die een gebrek hebben juist bijzondere dingen aanvoelen.
Misschien vergis je je wel heel erg in deze hond, en is hij juist heel voorzichtig als de baby er eenmaal is.

Gewoon erbij betrekken, niet spastisch doen, de honden de tijd geven om aan de situatie te wennen, en net doen zoals altijd.

Ik denk dat het heel erg gaat meevallen en dat je je onnodig ongerust maakt.