Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Valentinow schreef:Ts: als ik het goed lees is jou eigen hond nog bij je moeder?
Zou je deze dan niet kunnen "ruilen" zegmaar. Dus dat de hond dat jullie nu wegwillen naar daar gaat, en jou hond naar jou huisje komt?

Al was hij van te voren ook zeker geen vriendelijke hond als je hem niet kende. MarvanTom schreef:Saskia9 vraagt tips waar en hoe de hond te herplaatsen.
Niet om jullie meningen omtrent het wegdoen.
Saskia9 schreef:Waar moeten wij gaan zoeken? Doen wij hier wel goed aan??
.
Wij hebben zelf een Jack Russel die enorm jaloers is aangelegd en ik ben nu ook zwanger van de eerste. Het baart mij ook wel zorgen hoe dat straks gaat lopen met de hond als de kleine er is. We hebben besloten dat we de hond er bij gaan betrekken, hem niet uit gaan sluiten en ook hem aandacht blijven gaan geven, maar uiteindelijk is het maar afwachten hoe hij die nieuwe indringer in het gezin gaat zien. Als ik zie hoe jaloers hij op de katten reageert als die al eens aandacht krijgen als ze de kamer inlopen.... hij doet ze niets, maar hij vindt het alles behalve leuk.
Maar daarvoor neem ik ook maatregelen - zal hem nooit alleen laten met de baby - zal een wakend oog houden en als het kind eenmaal zover is dat het gaat kruipen en lopen dan moet ook duidelijk gemaakt worden dat hond = lief zijn en niet aan de oren trekken, staart trekken oid. Vanaf heel jongs af aan respect voor dieren leren, heel belangrijk. Barmat schreef:Ik vraag mij af hoe bokt gereageerd zou hebben als TS had gemeld: Ik heb een abortus ondergaan want ik heb een hond die ik niet zou vertrouwen bij een baby...... wedden dat hier héle erge reacties op zouden komen??????
Maar dat is offtopic.