Op zoek naar oplossing bijtplekken/jeuk hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:01

Ineke2 schreef:
De hond kreeg premium voer en geen goedkope supermarkt troep...

Ook dat is niet altijd geweldig. Ik ken behoorlijk wat honden die het slecht doen op Royal Canin, dat is ook een zogenaamd premium brok.

Een hond die niet tegen een vlooienbeet kan, heeft van zichzelf gewoon een onnatuurlijk gevoelige huid. Niet gezond, naar mijn idee.

Ik quote mezelf even:

Ieder dier krijgt jeuk van vlooien, dat staat vast.
Honden die een ernstig verstoorde huid hebben, reageren zeer gevoelig op vlooien. Een gezonde huid kan tegen vlooien. Goed, het jeukt wel, maar een allergie is nooit vastgesteld.

Stel (ja, mens-diervergelijking sorry) je hebt eczeem in je knieholten. Die huid is verstoord. Krijg je er een muggenbult op, dan zal dit inderdaad flink meer jeuken dan een muggenbult op je voorhoofd, waar je huid wél in evenwicht is. De eczeem-muggenbult zal heftiger jeuken, maar dit betekent niet dat je allergisch bent voor muggen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:39

Het heette geen Royal Canin, ben de naam kwijt, hondje leeft al een jaar of 6 niet meer en zolang hebben wij al geen hond meer. In elk geval kochten wij het in een speciaal zaak en was speciaal voor honden met gevoelige huid. Hij deed het daar beter op dan het eerdere voer dat hij kreeg.

Vers vlees kon hij niet tegen, alleen gekookte kip. Als wij hem vlees gaven dan konden we die avond naar de dierenarts met hem dus na 2x proberen deden we dat maar niet meer.

Wel vreemd dan dat hij álleen zo'n reactie had van vlooien... zolang hij die niet had, dan had hij een mooie vacht, geen bijtwonden en dus ook geen rode gevoelige huid.

Irene2510

Re: Op zoek naar oplossing bijtplekken/jeuk hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:57

Vlooienallergie bestaat wel degelijk.
De hond reageert te heftig op het speeksel van de vlo.
Heeft niets met de huid zelf te maken.
Iemand die gestoken wordt door een bij kan fluitend doorlopen, de ander zwelt op als een ballon, dan ben je toch ook allergisch en zegt dat niets over jouw huid...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:01

Mijn bordercollie kauwde ook heel erg aan zijn rug en heupen. Zijn heupen waren helemaal kaal en zijn achterpoten ook. Zijn rug was altijd nat en hij had rode gloeiende plekken door het bijten. Hij is getest op allergieen, en hij is heel goed ontvlooid. hij heeft een voedsel allergie en krijgt nu alleen nog vers vlees, het is nu helemaal over.
Hij kreeg ook een kap, maar die was binnen een paar minuten al kapot omdat hij heel hard tussen de tafel en de stoel door racede. Nu is hij geplakt met ducktape :D en kan hij weer even mee.