Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Snoompje schreef:Ja fretjes kunnen stinken. Echter, als ze geholpen zijn en je verschoont ze regelmatig valt dit wel mee
Sneeuwmaan schreef:wat waren de ervaringen met asiel en opvang?
Ga je gewoon naar een opvang toe en kijk je wat er zit?
Ook weet ik dat het nog een maand duurt maar dan heb ik in elk geval genoeg bedenktijd en kunnen wij wel overwogen keuzes maken.
Met vriendelijke groet,
Sneeuwmaan

joyce2 schreef:Fretten geur kun je eigenlijk niet omschrijven, het is een hele typische lucht. Een vriendin van me heeft fretten thuis en je ruikt het gelijk als je daar de kamer in komt waar ze ze houd. Maar ik denk dat je er op een gegeven moment wel aan gaat wennen.
Beestjes konden eigenlijk geen kant op, ze konden alleen onder de poort door, maar daar kwamen ze nooit bij in de buurt... Rianneke schreef:Een fret is met aandacht vragen bijna een hond vind ik![]()
Ik zou persoonlijk kiezen voor een groepje cavia's of konijnen en daar evt nog wat kipjes bij doen ofzo? Kan heel leuk samen en ik weet niet hoe jou tuin is? Maar een oud collega van mij had kipjes en cavia;s los in haar tuin lopen van haar 2 onder 1 kap huisBeestjes konden eigenlijk geen kant op, ze konden alleen onder de poort door, maar daar kwamen ze nooit bij in de buurt...
maar het is wel erg leuk als ze zo rond rennen
hilleke1980 schreef:shay schreef:heb je oook ooit wel eens nagedacht over fretjes... Ze kunnen heel veel zijn actief. Knuffelen komen op schoot en kunnen prima buiten gehouden worden.
Dat wou ik inderdaad ook voorstellen, ze zijn echt heel leuk
Citaat:Een kat(en) weet ik niet zeker maar denk het haast wel(die vermaken zich wel toch?).
kurida1 schreef:Rianneke schreef:Een fret is met aandacht vragen bijna een hond vind ik![]()
Ik zou persoonlijk kiezen voor een groepje cavia's of konijnen en daar evt nog wat kipjes bij doen ofzo? Kan heel leuk samen en ik weet niet hoe jou tuin is? Maar een oud collega van mij had kipjes en cavia;s los in haar tuin lopen van haar 2 onder 1 kap huisBeestjes konden eigenlijk geen kant op, ze konden alleen onder de poort door, maar daar kwamen ze nooit bij in de buurt...
daar zal ik wel bij oppassen met dat los in de tuin wij willen het ook maar het moet echt goed worden afgesloten en er moeten geen roofdieren in de tuin kunnen komen, en kwa zo´n poord een konijn zal toch proberen te ontsnappen. Ik heb al een aantal keer een steeg door zitten rennen achter een konijn aanmaar het is wel erg leuk als ze zo rond rennen
Sneeuwmaan schreef:@Sokje: Ik ben mij er bewust van dat een kat aandacht en liefde nodig heeft. Logisch eigenlijk. Waarom neem je anders een huisdier?
We werken alleen, daarom ook de vragende zin. Kunnen meerdere katten samen, alleen zitten overdag, zonder te verpieteren. Ik doelde op het zelfstandige karakter van katten.
Ik snap niet wat het voeren er mee te maken heeft. Ben geen dagen van huis...
Pluttersput schreef:Ik zou zeker niet zomaar aan fretten beginnen. Ze ruiken behoorlijk, zelfs buiten. Althans, die van mij dan.
Fretten vinden het lekker om er veel uit te zijn, zelfs als je een grote ren hebt. Veel ruimte om rond te rouzen is een must, en dan het liefst een uur of 2/3 per dag.
Knuffeldieren worden het vaak als ze oud zijn, want ze zijn namelijk vaak heel erg actief. En zelfs als ze oud zijn kunnen ze dit nog worden.
Denk alsjeblieft goed na voor je aan fretten begint, ik heb er al zoveel in de opvang zien belanden omdat mensen niet goed wisten waar ze aan begonnen, of achteraf ze toch te lastig vonden..
Sokje_6 schreef:Sneeuwmaan schreef:@Sokje: Ik ben mij er bewust van dat een kat aandacht en liefde nodig heeft. Logisch eigenlijk. Waarom neem je anders een huisdier?
We werken alleen, daarom ook de vragende zin. Kunnen meerdere katten samen, alleen zitten overdag, zonder te verpieteren. Ik doelde op het zelfstandige karakter van katten.
Ik snap niet wat het voeren er mee te maken heeft. Ben geen dagen van huis...
Oh, oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen, sorry!
Nou, watvoor voer je van plan bent te geven. Als je aangeeft dat je een dag van huis bent (of heb ik dat verkeerd begrepen? ben er niet helemaal bij geloof ik), wanneer voer je dan? etc.
Er zijn zoveel verschillende soorten voer en de tijdstippen waarop je voert zijn ook niet onbelangrijk.
Ik bedoelde niks aanvallend ofzo, ik wilde je er alleen even op wijzen, meer niet.
Ik heb nog niet gekeken naar voersoorten. Eerst maar eens zien welk dier het wordt. Dan laten bezinken, nog een keer alles doorkijken om er heel zeker van te zijn. Daarna ga ik over voersoorten nadenken.