problemen met de buren door kat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:04

Jou kat, zorgen dat je kat de tuin niet uit kan! Ik erger me dood aan andermans katten die bij ons in de tuin komen schijten bevoorbeeld! En wij met honden, maar honden belasting betalen...

Zonnetje81

Abeltje77 schreef:
Ik heb het over de gewone.

Dacht mijn twee kittens daar ook mee binnen te kunnen houden.

De kittens dachten van niet :Y)

Hahaha het hondje van mijn ouders blijft er wel mee binnen (vraag me af wanneer ie slim wordt :+ ) maar de kat niet, die kan hem van buiten openmaken :) Ik denk dat de meeste katten dat kunnen.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 18-06-10 14:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Abeltje77

lotteElb schreef:
Jou kat, zorgen dat je kat de tuin niet uit kan! Ik erger me dood aan andermans katten die bij ons in de tuin komen schijten bevoorbeeld! En wij met honden, maar honden belasting betalen...

Of je leest het topic even... :Z

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:05

lotteElb schreef:

Gratis bemesting :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:06

lotteElb schreef:

En vervolgens je hondenpoep overal op de stoep te laten liggen??

Mijn katten zitten binnen, daar heeft geen mens last van, maar de hondenpoep op straat, daar heb ik last van!! :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:06

Zonnetje81 schreef:
Abeltje77 schreef:
Ik heb het over de gewone.

Dacht mijn twee kittens daar ook mee binnen te kunnen houden.

De kittens dachten van niet :Y)

Hahaha het hondje van mijn ouders blijft er wel mee binnen (vraag me af wanneer ie slim wordt :+ ) maar de kat niet, die kan hem van buiten openmaken :) Ik denk dat de meeste katten dat kunnen.

Die van mij klommen erin. Kwam ik thuis, hingen er twee kittens op een meter hoogte. :roll: :D

Zonnetje81

Re: problemen met de buren door kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:07

Hahahaha ja dat hebben wij dus ook 1x gehad en toen ging het schuifsysteem open... Ze kunnen geen kant op! Opzich wel grappig maar als ze er lang hangen toch wel zielig :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:10

Mijn kat kroop tussen het raam en de vitage in, van die vitrage die je regelmatig aan voordeuren ziet ( met van die roedes boven en onderaan ) Hij wist zijn dikke lijf ook daar tussen te frommelen, dus een hordeur was een appeltje eitje voor hem! _O-

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:11

Ik vind het ook niet slim van de buurvrouw om nu te zeuren terwijl ze de kat eerst gevoerd heeft.

Maar ik vind wel dat als jij voor een kat kiest, daar de buren geen last van hoeven te hebben. Ik heb sinds 6 weken een jong poesje die ik nu nog binnen houd, maar straks ga ik een draadje over de schutting spannen zodat ze alleen in onze tuin buiten komt.

Vind ik zelf ook een veiliger gevoel (kan ze niet aangereden worden of ruzie krijgen met andere katten of buren).

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:13

LZP --> BB

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:13

Je hebt ook zo'n ding die geluid maakt die mensen niet horen maar katten wel, waardoor de katten uit de tuin blijven. Mijn buurvrouw heeft er ook eentje en mijn katten zijn nooit bij haar in de tuin, misschien ook iets voor jouw buurvrouw?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:18

Abeltje77 schreef:
lotteElb schreef:

Of je leest het topic even... :Z

Ik snap wel dat het de buurvrouws 'eigen schuld' is dat die kat er komt (kwam), maar een simpel visdraadje boven je schutting zorgt er bijvoorbeeld al voor dat ze de tuin niet in/uit kunnen.

Dan nog blijf ik erbij dat een ander geen last van jou kat hoeft te hebben (al snap ik in dit geval echt wel de oorzaak).

Enne mijn hond schijt niet op plekken waar het niet mag (anders heeft ie een maat 38 onder z'n hol). Ik ben het er wel mee eens dat heel veel honden eigenaren hier ook niet zo nauw naar kijken en da's ook erg vervelend!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:29

Een kat is niet zo simpel in de tuin te houden zoals veel mensen denken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:35

Zonnetje81 schreef:
Een kat is niet zo simpel in de tuin te houden zoals veel mensen denken.

Jawel hoor, gewoon een dubbel stroomdraadje boven aan de schutting en ze komen er niet meer uit.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:36

Ik zou zeggen eigen schuld dikke bult had je er maar af moeten blijven en niet voeren. Maarja dat is niet bevorderlijk voor burencontact denk ik.
Ik denk het enige dat je kunt doen is de tuin afzetten maar zoals zonnetje81 al zegt is het niet altijd zo simpel vooral niet als je een magische kat hebt dat door alles geraakt (zoals die van mij, snap nog altijd niet hoe ze het flikt). Anders even aan buur uitleggen dat als ze de kat gewoon negeert en niet binnen laat dat die het na een tijd wel zal snappen (bij een kat duurt het gemiddeld ongeveer 6 weken voor die iets snapt) en ook even vertellen dat je je kat echt niet gaat weg doen omdat zij zo nodig moest voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:16

Buuf dr eigen probleem, had ze hem maar niet moeten voeren. Het is wel simpel op te lossen hoor, gewoon een emmer water dr een paar keer overheen gooien, dan zal hij niet zo graag meer tetour keren, hem wegbrengen vind ik echt veel en veel te ver gaan en hoop dat je dat ook niet doet!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:20

Tja kat binnenhouden of tuin afzetten............

kan er weinig anders van maken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:22

Sja ene kant: ze heeft 'm zelf gevoerd. Maar aan de andere kant... We maken allemaal fouten en om daar nu constant last van te moeten blijven hebben is ook weer zo iets... Kattenbeest in eigen tuin houden of de buurvrouw melden dat ze der een emmer water overheen mag gooien. :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:38

Zonnetje81 schreef:
Nou bij ons thuis weet de kat zo'n klaphordeur van de buitenkant open te maken. Maar zo'n schuifhordeur had ik op mijn appartement en de kat kon daar niet door. Zo'n goedkoop ding moet je neit hebben want dat horgaas zit los erin en daar loopt de kat weer onderdoor :+

Ik heb schuifhordeur van 99,- en die van mij gaat er aan de onderkant onderdoor. Als dat ook al te goedkoop is :+

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:31

wat een reacties allemaal, heel meedenkend allemaal thanks!

maar om het verhaal nog wat lastiger te maken...

ik heb wel een tuin ja maar die kan ik niet katproof maken dit ook doordat ik 2 hondjes heb en kat (dizzy heet ze trouwens) en hond kunnen niet samen.
eigenlijk ben ik ( en de buurvrouw ehum) de enige die met dizzy overweg kunnen want het is echt een kat met een eigen willetje.
van het ene moment ligt ze lief bij je en ineens kan ze bijten en gemeen worden vandaar dat ik haar ook niet altijd in huis kan hebben.
ze komt bij mij via de voordeur binnen en ze blijft in de gang of slaapkamer/zolder maar nooit bij ons in huis.
ik hou haar nu zolang als het lukt binnen en verwen dr maar een beetje met blikvoer zodat ze nog even binnen blijft maar als het beestje voor de deur zit omdat ze eruit wilt ga ik haar niet tegen de wil binnen laten.

en als het echt niet gaat moet ik toch maar een advertentie plaatsen voor een beter huis voor diz.. zou het wel heel jammer vinden want hoe apart ze ook is.. ik mag dr wel.:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:33

snap ik niet.......... je dieren kunnen wel in huis samen, en buiten samen........ maar dit kan niet als de tuin afgezet is????

wat is het verschil??? tussen hun onderlinge gedrag met of zonder afgezette tuin?

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:36

nee mijn honden komen alleen in de keuken en kamer en achtertuin en mn kat in de voortuin:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:38

dan zet je de voortuin af?

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:38

moet ik eerst een foto maken om te bewijzen dat dat niet kan?
of geloof je me zo?:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:40

Linsim zou dr niet eens over in discussie gaan, je gaat je kat toch niet opsluiten om iets wat iemand zelf heeft gecreerd? Echt je bent hartstikke gek en het is bovendien niet goed voor de welzijn van je kat.