Hoe kat zn pilletjes geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Re: Hoe kat zn pilletjes geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:05

onze kat moet nou ook een kuurtje antibiotica, ik grijp meestal mn kans als hij ligt te slapen :+
pak het pilletje, maak zn mond open leg het pilletje achterop zn tong en doe zn mond weer dicht. Met zn slaperige kop heeft hij niet eens door dat hij een pilletje op heeft :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:08

dan heb jij echt een suffe kat :') Mijn poes zat vorige week aan de pijnstillers, dan krijg je een vloeistof, dat vond ze echt lekker :') stond al helemaal klaar. Doe mij maar de vloeistoffen vanaf nu :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:25

Suuskipje schreef:
En wat als hij daardoor zo in de stress schiet dat hij het allemaal weer uitkotst, dan kan dat pilletje nog zn werk niet doen :\

Ga het vanavond eens met smeerworst proberen :)

Dan doe je iets verkeerd :j ben je te lang aan het modderen. Ik heb hier twee streskippen rondlopen waarvan er een net 20 weken is wist niet dat het nóg erger kon dan mn pers van 15......

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 17:26

Hij zat er gisteren zowaar voor het eerst in, maar kotste dat eruit..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:29

Ik vermaal de pilletjes altijd tussen 2 theelepeltjes en doe dat in een beetje kattenmelk of, voor de echte kieskauwer, tonijn op water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:50

Suuskipje schreef:
Hij zat er gisteren zowaar voor het eerst in, maar kotste dat eruit..

Uitkotsen komt niet door de methode hoor, of je moet het wel heel bont maken.(Of je moet uitspugen al kotsen noemen)
Kotsen doen ze omdat de maag het niet kan verdragen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:51

kotsen van de stress kan volgens mij wel hoor.
ik denk dat snel en duidelijk handelen belangrijk is om zo min mogelijk stress te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:53

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 14:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:55

een spuitje zonder naald halen, pilletje fijn malen en met wat water in het spuitje optrekken. Kan je het zo in zn bekje spuiten, niet teveel water, want dan duurt het te lang en loopt het weer uit zn bekje. Ben je sneller klaar en minder stress (hopelijk)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:57

idd het verstoppen in wat vlees (blikvoer dus) of anders gewoon ff met 1 vinger de keel in duwen (je hebt ook een ding dat als vinger kan dienen..soort spuitje waarmee je hem de keel af kan duwen..maar zou eerst optie 1 proberen

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:06

Ik geef mijn katten altijd tabletten door ze bij de kop vast te pakken, duim en wijsvinger op de wangen achter de hoektanden, iets knijpen waardoor de bek opengaat. Koppie kantelen naar achteren zodat de opening boven is en dan de tablet achter in de keel over de tongheuvel heen mikken, kunnen ze hem niet meer uit spuwen.

Mocht dit niet lukken, er is een soort hele dikke pasta(lijkt nog het meest op geplette peperkoek) te koop bij de dierenarts, die plakt aan de tabletten en die ze niet op kunnen likken(zoals smeerworst), vinden ze heerlijk en werkt perfect.
Altijd eerst een beetje geven zonder tablet en daarna met tablet, terwijl je de derde portie al laat zien, zijn ze geneigd sneller door te slikken omdat ze de volgende portie willen hebben.....

Succes

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:12

Neem een potje, doe er wat melk in en doe het pilletje erin. Laat het goed oplossen in doe het in een spuitje, bekje open, spuitje erin. En spuiten maar. Daarna nog een spuitje melk erachter en dan los laten.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:13

Ik weet niet of je het bij een kat ook zo kunt doen, maar bij onze hond gebruiken we een oud paardenbit.
We doen de bek van de hond open. Bit er in en tussen de kiezen plaatsen zodat hij je vingers er niet af bijt. Pilletje in de keel gooien, wrijven over de keel en bit er uit. Dat is bij haar de enige manier, want door het eten heeft ze meteen door, dan eet ze het niet meer op.