Katten rammen zich door het kattenluik heen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Katten rammen zich door het kattenluik heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:42

Schuin gaas werkte hier helaas niet voldoende met de rooie kater , die etterbak nam een noodsprong zo recht mogelijk omhoog , sloeg dan op het hoogste punt met volle kracht een klauw zo hoog mogelijk de lucht in , haakte daarbij 1 nageltje om het buitenste randje gaas....en trok zich vervolgens op over het gaas heen :P

Hier echt alles geprobeerd , steeds een stapje verder , totdat uiteindelijk echt alleen nog maar de optie van een net over de hele tuin overbleef....en dat werkte. Totdat meneer daar ook weer doorheen was , ging dan bovenop de schommelbank staan en net zolang vreten aan dat net en het met zijn kop zover mogelijk omhoog duwen , totdat er een gaatje ontstond , dat vervolgens steeds groter knagen / duwen.....de klojo :P

Schrikdraad boeide ook niet echt , die paar tikken had hij er ook wel voor over om buiten te komen....

Ik weet niet hoe fanatiek die van jou zijn , maar hier was het echt een constante strijd tussen Roy-tje en mij , was echt net Prison Break :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 19:25

Hmmm... die strijd zal ik dan ook wel gaan krijgen! Nu hebben we het kattenluikstrijd, straks krijg ik hetzelfde als jij :D Zitten wel een paar boeven bij hoor, dat zijn ook degene die precies door hebben waar ze nu nog makkelijk de tuin uit kunnen. We zien het wel, anders idd alsnog een net erover :D

Editje; we hebben bamboematten tegen betonrekken aan, dus ze krijgen geen grip, redden het niet tot bovenaan het gaas. Misschien gaat dat mijn redding zijn?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:07

Hier ook al een jaar aan het strijden om mijn poezen in de tuin te houden.
Met 4 poezen lukt het wel, maar de 5e blijft er uit komen.
Een net over de tuin gaat hier niet lukken, er staan 5 hoge bomen in.
Ook mijn poezen drammen door het kattenluikje heen als ik hem dicht doe.

Ik hoop dat het je lukt Quellian!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 07:51

Ik had langs 1 zijde rietmatten , daar kregen ze ook niet zoveel grip op :)

Maar meestal is een schutting toch hooguit 2 meter hoog , en op die schutting plaats je zo'n schuin randje gaas. Die rooie donderkous van mij ging dus ook niet via de schutting maar gewoon vanaf de grond , 2 meter de lucht in , klauw uitslaan en zich direct aan dat randje gaas optrekken. Waardoor het gaas dan ging doorhangen als je het niet ondersteunde , waardoor het telkens makkelijk werd om het te grijpen , en als je het wel ondersteunde dan was het natuurlijk lekker stevig om er op te klimmen en overheen te wandelen.

Buurkatten trouwens ook , gingen dan lekker over dat gaas wandelen waardoor het steeds slapper ging staan :P

Wij hadden 2 bomen , maar ik ben er omheen gegaan met het net. Werd het ZO zat elke keer :P

Aan de onderkant trouwens ook een strook gaas half in de grond geplaatst inderdaad want die grijze haar plan was weer gewon stug krabbelen en knagen aan het riet , op een gegeven moment gaat dat dat wel kapot en wring je je door dat gaatje heen +:)+

Heb echt vanalles geprobeerd , rollende stokken waar ze geen grip op krijgen , stokken met spijkers erin ( :o )zodat ze wel uitkijken om daar hun klauwen in te zetten , schrikdraad , vieze luchtjes , diverse gaas-rand-constructies.....maar elke keer dat ik weer een dag aan het klooien was , zat die rooie eikel er al naast om eens goed de mogelijkheden te bestuderen :P En dan ging het weer een tijdje goed totdat meneer weer uitgevonden had wat de zwakste plek in het geheel was :P

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:34