Aussie Boy (8 maanden) ontmoet z'n broertje Ike

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Aussie Boy (8 maanden) ontmoet z'n broertje Ike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:44

Wat een geweldig stel bij elkaar! Boy is echt ontzettend mooi! En Broertje Ike ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:46

Monnik schreef:
Juliette86 schreef:
Ben ik nu een beetje kippig of missen een aantal hun staart :?

Nee niet kippig, inderdaad 2 van deze 4 Aussie hebben geen staart. Dit zijn Natural Bob Tails, dus natuurlijke kortstaarten (zo geboren).

Bedankt voor je uitleg. Kende dit fenomeen niet bij honden maar is dit vergelijkbaar met de staartloze katten? Is dit iets waar fokkers op fokken of zitten er in elk nest wel een paar staartlozen en hoort dat helemaal bij het ras net zoals de diversiteit in kleuren?

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:54

Juliette86 dit is inderdaad wel een beetje te vergelijken met de Manx katten. Alleen bij Manx katten wordt er op kortstaartigheid geselecteerd. Bij Aussie fokkers niet.
Sterker nog, ik ken geen Aussie fokker die 2 NBT met elkaar combineert. De keuze is eigenlijk altijd of 2 langstaarten (volledig langstaartig nest) of een langstaart x een NBT (in dit nest kunnen langstaarten, NBT's, maar ook halve staarten voorkomen).
De diversiteit in de staartdracht hoort inderdaad, net als de diversiteit in kleuren, bij het ras Australian Shepherd.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:53

Wow. leuke foto's en wat een heerlijk weerzien tussen de broers. Boy is echt een vent geworden sinds de laatste keer dat ik hem gezien heb zeg. Toen had' ie nog echt zo'n 'puberlook' maar 't wordt nu al echt een 'kerel'. Leuk is dat om zo'n hond zich te zien ontwikkelen. En zo te zien vond' ie het erg leuk om z'n broer op visite te hebben.
Wat trouwens ook wel een erg gave hond is hoor en wat een 'lieve' uitstraling heeft die zeg.
Die laatste foto is er een om uit te vergroten en in te lijsten! Knap trouwens dat jullie dat voor elkaar gekregen hebben met 4 van die spring-in't-veld-honden.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 13:11

Ik denk dat ik van die laatste foto op m'n werk nog een mooie poster ga maken. Dan krijgen eerders kindertjes op school een verjaardagsplaat met onze honden er op.

Het was trouwens vrij makkelijk om ze zo neer te zetten; ze bleven allemaal braaf zitten.
Al was er ééntje die op een gegeven moment geen geduld meer had. Maar toen ging Face heel boos kijken. :D

Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:13

Hihi, oh gewéldig, die kop van Face "en nu ráp terug op je plek en zitten blijven, snotaap! Vrouwtje wil foto's maken!'

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:15

Lekker stel bij elkaar.. :)

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:23

Uhhh mag deze trotse fokker en Aussie moeder dan ook zo'n mooie poster? Enne we kunnen er op de Aussie clubmatch natuurlijk nog een paar maken, met 6 reuen op 1 foto ;) Hun loopse zusjes mogen dan even niet mee doen, anders wordt het een bende :D

Face is inderdaad een opvoeder puur sang :+

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:40

Super leuke foto's silvester vooral die van de familiefoto's

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:46

Geweldig, ik kan niet wachten tot ik de ruimte en tijd heb om er ook 1 te nemen. Het zijn echt super mooie honden! Weet niet welke ik nu het leukst vind _O-

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:06

Wow wat een mooie honden! <3 Is wel een actief ras lijkt me, hou je ze gewoon als huishond of doe je er ook extra cursussen mee zoals behendigheid etc. ? :D Zijn het extreme werkhonden bijv zoals een border collie, of zijn deze wat rustiger? (ik heb eigenlijk nog niet vaak van dit ras gehoord dus ben wel benieuwd of ze erg bezig gehouden moeten worden, vind het erg mooie honden namelijk en als ik op mezelf ga wonen en tijd en plaats heb ben ik op zoek naar een actieve, vrolijke, baasgerichte hond, al duurt dat nog wel even hoor :P) Heb wel al gegoogeld maar eigen ervaring met het ras zijn natuurlijk veel beter omdat de meeste sites van rashonden vaak alleen de goede eigenschappen opnoemen haha :P

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 13:37

Monnik: Natuurlijk krijg jij ook zo'n poster.

MMI: Ik vind Boy in huis heel erg rustig. Maar hij kan ook heerlijk bij ons op het terrein loslopen en met de andere hond spelen. Als ik bij de paarden bezig ben ligt hij bij het hek op mij te wachten.
Ik doe nu de jonge-honden cursus en ben ook van plan om wat behendigheid met hem te gaan doen.

Maar volgens mij heb je binnen het ras ook verschillen, je hebt een showhondenlijn en een werkhondenlijn. Die laatste zijn dus een stuk actiever. Maar Monnik kan je er vast veel meer over vertellen.

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:56

Wat een leuke foto's!! +:)+

Vooral die familieportretjes! Knap om ze zo bij elkaar te krijgen.
Maar je had gelukkig hulp van Face :D

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:15

me_myself_i Aussies zijn actieve honden die wel wat te doen moeten hebben. Als je ze alleen in huis wilt houden en er 4 keer per dag mee gaat wandelen doe je een Aussie te kort.
Zoals Silvester zegt is er inderdaad een 2deling binnen het ras gaande. Mensen die honden fokken die uitblinken in het werk, mensen die meer op het showtype fokken en mensen die deze lijnen combineren.
M.n. de honden die werkgericht gefokt worden moet je wel een taak geven. Deze honden hebben dat gewoon nodig willen ze zich niet gaan vervelen.
Maar ook de meer showgerichte honden zijn actieve honden en willen iets te doen hebben.
Aussies zijn geen honden voor een beginnende hondeneigenaar. Ze leren namelijk erg snel, maar leren dus ook heel snel hoe ze jou als baas moeten opvoeden en dan ontstaan er de nodige problemen.

Naast gewoon huishonden werken alle 3 mijn Aussies naast het paard (horse and dogtrail) en doen aan dogfrisbee. Hier kunnen ze hun energie dusdanig in kwijt dat ze in huis rustig zijn. De teefjes die ik in co-ownership heb die doen aan behendigheid en obidience.
Dat geeft meteen aan dat het erg veelzijdige honden zijn en het goed doen in allerlei takken van de hondensport.

Bij de meeste Aussiefokkers (zo ook bij mij) moet je eerst op audientie komen voordat men besluit of je wel of geen pup krijgt. We willen namelijk graag dat de pups bij de juiste eigenaar terecht komen en niet dat ze na een tijdje aangeboden worden bij de Australian Shepherd Rescue om herplaatst te worden.

Misschien moet je, voordat je besluit een pup te gaan kopen, eerst eens bij fokker of mensen die Aussies hebben, volwassen honden gaan bekijken. Dan kun je veel beter beoordelen of een Aussie wel bij je past.

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:18

wauw, wat een schitterende honden!! heel mooi, vooral die familieportretten :)

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:07

@ monnik, bedankt voor de informatie :D Ik denk toch dat ik een aussie niet het werk kan geven die hij verdient. Helaas, dan maar op zoek naar een ander ras voor later :D

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:02

Hé, wat leuk, nog een Red-Merle Aussie met blauwe ogen *D
Er komen steeds meer aussies op Bokt heb ik het idee :D
Wat zijn ze leuk allemaal :z