Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Monnik schreef:Juliette86 schreef:Ben ik nu een beetje kippig of missen een aantal hun staart
Nee niet kippig, inderdaad 2 van deze 4 Aussie hebben geen staart. Dit zijn Natural Bob Tails, dus natuurlijke kortstaarten (zo geboren).

Is wel een actief ras lijkt me, hou je ze gewoon als huishond of doe je er ook extra cursussen mee zoals behendigheid etc. ?
Zijn het extreme werkhonden bijv zoals een border collie, of zijn deze wat rustiger? (ik heb eigenlijk nog niet vaak van dit ras gehoord dus ben wel benieuwd of ze erg bezig gehouden moeten worden, vind het erg mooie honden namelijk en als ik op mezelf ga wonen en tijd en plaats heb ben ik op zoek naar een actieve, vrolijke, baasgerichte hond, al duurt dat nog wel even hoor
) Heb wel al gegoogeld maar eigen ervaring met het ras zijn natuurlijk veel beter omdat de meeste sites van rashonden vaak alleen de goede eigenschappen opnoemen haha
Ik denk toch dat ik een aussie niet het werk kan geven die hij verdient. Helaas, dan maar op zoek naar een ander ras voor later