Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Plaisir schreef:shilady schreef:Je weet maar nooit hoe die andere hond reageert als jouw hond eraan snuffelt en ze zitten wel aan de riem dus weinig vrijheid om weg te vluchten dat levert bij een hoop ook een soort spanning op.
Vaak kan je toch van te voren al merken of een hond het leuk vindt of niet aan zijn lichaamstaal, ook bij een vreemde hond.
Moontje1991 schreef:Dat je zomaar jou hond aan de hond van een ander laat zitten.
Of mag de buurman ook aan jou kind zitten?
Als je percee je hond andere honden wil laten betasten vraag het dan aan de eigenaar of je hond even mag snuffelen.
Maar denk niet van oh een hond nou daar laat ik de mijne mooi aan snuffelen.
Die andere hond is van iemand anders daar blijf je gewoon vanaf tenzij je toestemming hebt.
Sorry maar dit vind ik beetje overtrokken voorbeeld. Daarbij praten honden niet met de woefs of wafs maar met de lichaamstaal, waar wij menen wel de praattaal hebben.
) door een snufje kan de persoon ook gewoon doorlopen met zijn of haar hond en wij doen hetzelfde. Ik kan mijn hond niet verbieden om zijn snuit naar rechts te doen. shilady schreef:idd ik zie dat wel maar ik zal nooit blindelings zonder het te vragen met een hond op een andere hond aflopen om ze te laten snuffelen zonder het baasje te vragen of het kan of niet...
. shilady schreef:Maar ik zal het nog gekker vertellen der wonen best veel baasjes met blaffende hondjes hier in de buurt en als ik ze zie of tegen kom waarschuwen ze niet eens hun hond. Als je hondje blaft en uitdaagt geef je toch een sjor aan de riem en zeg je hou op ! ?

die van mij wel
Quellian schreef:Naaltje schreef:mensen die hun hond los hebben beest stormt op je af ''ja maar hij doet niiiiiiks!''
needie van mij wel
Maar dat is dan toch de verantwoordelijkheid van degene die z'n hond los heeft lopen?
opisop_shop schreef:Vraag me af; waar zijn mensen in godsnaam zo bang voor?!
Op een enkele uitzondering na kunnen de meeste honden prima met elkaar overweg of eten ze elkaar op zijn minst niet op.
Waarom de honden niet gewoon los laten op veilige plekken, laten snuffelen en spelen; wat de meeste honden toch echt het leukst vinden?!

Mocht de andere eigenaar daar een bezwaar tegen hebben om een reden als ts noemt. Tjah, tuurlijk houd ik mijn hond op afstand. Willen beide natuurlijk niet dat er iets gebeurd.