Mijn sluierstaartgoudvissen hebben eieren gelegd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:02

Daar heb je helemaal gelijk in, maar waarom vragen als je het al kan zien? :Y) Dat is net zoiets als vragen: Welke kleur is dat paard? als je een foto van een bruin of zwart paard ziet ;-)

TS voelt zichzelf aaangevallen en daar kan ik inkomen. Ik hoop alleen dat ze verder wil kijken dan dat en zich beseft dat vissen levende dieren zijn, met hun behoefte aan genoeg eigen ruimte, en aan waterwaardes, en aan een juiste behandeling.

Als ze vragen heeft mag ze die gerust stellen, en dan worden die vast graag beantwoord door ons allen.

Dus, nee, dat zijn geen eitjes. Eitjes zijn doorzichtig, en sluierstaarten zullen zich niet voortplanten in een kommetje waarin ze niet groter kunnen worden.
(even voor de goede orde, Sluiers kunnen in een goede bak makkelijk dit formaat bereiken : Afbeelding

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 13:02

@Giolli
De kom is op zijn breedst 45 cm in de rondte en 35 cm hoog.

Anoniem

Re: Mijn sluierstaartgoudvissen hebben eieren gelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:04

Dat is echt veel en veels te klein! In Duitsland zijn kommen zelfs verboden.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 13:09

Ik voel mij niet aangevallen en kan tegen commentaar.
Ik heb meer het gevoel dat er onbeschoft wordt gedaan, discussieren zonder feiten, leven op vooroordelen en niet proberen iemand wat duidelijk te maken op een fatsoenlijke manier.

Als ik het eens ben met het commentaar ben ik de beroerdste niet om iets te gaan veranderen.

Ik geef zelf ook geregeld commentaar, maar op een andere manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:10

Er zijn wel feiten alles wat wij zeggen is een feit. Ik vind het gewoon schandalig om je dieren zo te houden en da je trots bent op het feit dat ze äl" 1,5 jaar oud zijn.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 13:11

@breezy
Dan ga ik straks niet alleen met de eitjes naar de dierenwinkel, maar met de hele vissenkom.

Zij hebben me het zelf aangeraden en ik kom daar al jaren wekelijks.
Niet echt netjes om klanten verkeerd in te lichten...

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:13

Doei, dat doen vrijwel alle dierenwinkels in nederland. Sad but True. zoalgn hun maar geld verdienen zal het welzijn van zo'n vis ze een worst wezen hoor.

Vis + Kom = slecht.
Slechte omgeving + vis = Dode vis
Dode vis = lege kom = Nieuwe vissen halen
nieuwe vissen halen = handel voor de dierenwinkel.

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:14

Als jij je beter had geinformeerd dan had je geweten dat dierenwinkels altijd onzin verhalen vertellen of denk je nu echt dat de 16jarige pubertjes die er werken echt alles van dieren weten? Goed van je om terug te gaan. Kijk ook eens op aquaforum.nl.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:23

Als je je enigzins had ingelezen had je sowieso al overal informatie opgemerkt over het standaard houden van vissen. Ook op Bokt is er een heel topic over hoe je wel en niet goudvissen moet houden. Ook kom je overal tegen dat dierenwinkels vaak je maar wat aansmeren en er zelf geen verstand van hebben.

Jammer dat je dat niet hebt gedaan, want de vissen zijn er nu de dupe van.
Lees dit maar eens:
[BB] De waarheid over goudvissen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:25

Een dierenwinkel wil ook alleen maar verkopen :) een kom is echt niet goed :)

Vissenkom is uit de tijd
Een vissenkom is niet visvriendelijk. Deskundigen bevestigen allang dat de vissenkom alleen maar een ellendig bestaan voor de vis betekent, daarom is het niet meer dan normaal dat we deze niet meer gebruiken als leefomgeving voor de vis.
Zelfs minister Verburg vindt de vissenkom niet kunnen vanwege het welzijn van de dieren. Ook Dibevo (Nederlandse Vereniging van dierenspeciaalzaken) zegt geen voorstander te zijn van de vissenkom. In Duitsland is de vissenkom zelfs verboden!

Waarom geen vissenkom?

Allereerst heeft de vis in een kom continue ademgebrek, dit komt met name door de vorm van de kom, het wateroppervlakte aan de bovenkant is ten opzichte van de inhoud van de kom te klein waardoor er te weinig zuurstofuitwisseling is met lucht.

Door de bolling van de kom vindt er een vreemde lichtinval plaats waardoor ze zich slecht kunnen orienteren en stress met zich meebrengt.
Tevens is een goudvis een sociaal dier wat inhoudt dat zij zich het lekkerst voelen in een groepje van minimaal 10 vissen. Lijkt me duidelijk dat de vissenkom hiervoor te klein is.

Ook de watertemperatuur schommelt teveel in een kom en is absoluut niet goed voor de vis.
Een goudvis kan wel 25 tot 30 jaar worden maar de gemiddelde leeftijd van de vis in een vissenkom is niet meer dan 5 jaar. Lijkt me duidelijk dat er iets misgaat met het houden en verzorgen van deze dieren. Dat de goudvis toch nog 5 jaar kan worden ondanks dat hij gehouden wordt in een vissenkom, is puur omdat de goudvis een ontzettend sterk diersoort is.
Je moet je alleen afvragen wat voor een leven hij heeft alleen al om het feit dat hij aan continue ademgebrek lijdt, hoe zou jij dit vinden?
Vissen zijn geen decoratiemateriaal, het zijn levende wezens die het respect verdienen om een gezonde leefomgeving te hebben.
U vindt toch ook dat vissen dit respect verdienen? Wanneer je een vis aanschaft laat je goed informeren bij aquariumspeciaalzaken of bel een aquariumvereniging op voor tips.

© Respect voor Leven

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:25

doei schreef:
Nu weer over 16 jarige pubertjes!... Ik mag toch wel verwachten dat iemand die in een dierenwinkel werkt verstand van zaken heeft.

Mensen die je iets verkopen met de bedoeling veel winst te maken moet je nooit vertrouwen...niet als je een paard gaat kopen, niet als je een vis gaat kopen. De eerste bedoeling is (uitgezonderd de echt goede winkels) namelijk zoveel mogelijk geld binnen krijgen, niet de dieren een zo goed mogelijke thuis bieden. En hoe eerder de vis sterft, hoe eerder de klant terug is voor een nieuwe aankoop.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:50

jeee wat krijgt ts veel over dr heen zeg!!!!
over die kom.......

mijn goudvis heb ik deze zomer 20 jaar in een kom zitten elke keer als ie gegroeid was kreeg die een grotere!

ik heb ook 2 sluierstaarten in een hele grote kom zitten en die doen het ook prima.
hebben div keren eitjes gelegd en bevrucht dit kan prima in een kom(metje)
het is heel onnatuurlijk om vissen in een kom te houden.
maar dat geld voor elk dier wat je ingevangenschap houd.

en niet iedereen houd een dier ingevangenschap op de juiste manier en dit geld van vis tot olifant!

want laten we eerlijk zijn zon olifant in de dierentuin kan ook niet in vollevaart lopen rennen daar is zijn verblijf ook veel te klein voor!

maar terug ontopic!

want ts vroeg wat te doen met dr eieren.....

eitjes van een sluierstaart kleine licht doorschijnende bolletjes deze liggen in strengen op de bodum van je kom.
als ze bevrucht zijn zit er een zwart stipje in die zie je met de dag groter worden.

binnen een paar dagen zijn uitgekomen en zijn t kleine zwarte speldenprikjes.

er is in de dierenwinkel speciale vloeibare voeding te koop.
helaas is het heel moeilijk om ze in leven te houden.
dus hoop niet te veel op heel veel baby visjes die overblijven....

wat mij verteld is dat goud vissen en sluierstaarten heel moeilijk te kweken zijn omdat ze alleen eieren leggen en bevruchten als ze zich prettig voelen in hun leefomstandigheden.

alleen als je een aquarium hebt met filters ed kan het best zijn dat je babys hebt maar in het filter verdwijnen omdat ze niet tegen de stroming in kunnen zwemen.
Laatst bijgewerkt door Goldy op 15-06-10 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:51

breezy302 schreef:
Dat is echt veel en veels te klein! In Duitsland zijn kommen zelfs verboden.

Ze hebben geprobeerd om die wet in Nederland ook door te voeren, dat is helaas 5 jaar geleden aangevraagd maar nog niet doorgevoerd.
Een goede dierenwinkel wijst je wel op goede huisvesting voor hun dieren, maar dr zijn dr ook zat die dat niet doen.
Vind het persoonlijk belangrijker en interessanter als een potentieel nieuwe eigenaar zich eens verdiept in een huisdier, voordat het wordt aangeschaft....

1.5 jaar is idd nog maar het prille begin van een vis.

Wbt die bolletjes in dat aquarium ik denk zelf dat het een ziekte is, of vliegen eitjes. Ik zou het knap vinden als je in zo'n klein kommetje jonkies zou krijgen van een goudvis.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:08

doei schreef:
Ik vind het erg knap dat je kan zien hoe groot mijn aquarium is!

Er zitten 2 sluierstaartvisjes in en ze leven al 1,5 jaar. Best lang voor een gemiddelde huisvis dacht ik zo?

Maar goed daarom had ik het topic niet geopend en dat was mijn vraag niet.

Dat was je vraag wel. Je vraagt wat je moet doen, ik geef je antwoord. Het was niet het antwoord wat je horen wilde, das wat anders.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 14:16

Ik vroeg wat ik moest doen als het eitjes waren.

Ik snap hier nog weinig van, als je even leest zie je dat ik er iets aan ga doen.

Wat wil je nou eigenlijk dat ik nog meer doe?
Moet ik op mijn knieen gaan ofzo?

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:18

Dit is weer typisch bokt !!!! TS vraagt wat ze moet doen met de eventuele eitjes en waar wordt er op gereageerd ??? Of de vissen wel of niet in een goeie kom zitten :Z

Maar goed dan nu ontopic, waarom google je niet op eitjes van sluierstaartvissen. Kun je de google foto´s vergelijken met die in de vissenkom.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:19

Het lijkt confettie :') ?

Nouja ben benieuwd wat het is.

Edit: of uit zo'n apparaat waar je gaatjes mee in het papier maakt :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:21

Ik zou t leuk vinden als je niet meer tegen mij zou praten alsof IK gek ben... Ik reageer op wat jij tegen mij hebt gezegd.

En als het idd eitjes zouden zijn geweest dan had je al helemaal je vissen moeten verplaatsen naar een veel (veel) grotere bak/vijver, want die overleven een kom gewoon niet. Te veel afvalstoffen, te veel vervuiling, te verkeerde bodem, geen filter, etc etc etc. Dus ik geef prima antwoord op wat je moet doen als het eitjes zouden zijn.

Ook zou ik niet je kom met je vissen en al meenemen naar de dierenwinkel, want vissen zijn vrij stressgevoelig en ze zo verplaatsen is echt niet goed voor ze.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:22

Vjestagirl schreef:
doei schreef:
Ik vind het erg knap dat je kan zien hoe groot mijn aquarium is!

Er zitten 2 sluierstaartvisjes in en ze leven al 1,5 jaar. Best lang voor een gemiddelde huisvis dacht ik zo?

Maar goed daarom had ik het topic niet geopend en dat was mijn vraag niet.

Dat was je vraag wel. Je vraagt wat je moet doen, ik geef je antwoord. Het was niet het antwoord wat je horen wilde, das wat anders.

Mischien moet je dan volgende keer de vraag nog een keer lezen, want ik kan niet terugvinden dat TS iets over haar kom of de grote ervan heeft gevraagt.

Onderstaande staat in de openingspost (mischien kan ik niet lezen maar de vraag gaat niet over de kom, maar wat te doen met de eitjes !!!)

Jongens ik heb wat gegoogled en dit zijn volgens mij echt eieren!
Wat moet ik doen!!!
Ik zat te denken de eitjes met een soeplepel eruit te pakken en in een apart kommetje te doen...

Tell me

Ik krijg baby's

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:24

Missy123 schreef:
Vjestagirl schreef:

Mischien moet je dan volgende keer de vraag nog een keer lezen, want ik kan niet terugvinden dat TS iets over haar kom of de grote ervan heeft gevraagt.

Onderstaande staat in de openingspost (mischien kan ik niet lezen maar de vraag gaat niet over de kom, maar wat te doen met de eitjes !!!)

Jongens ik heb wat gegoogled en dit zijn volgens mij echt eieren!
Wat moet ik doen!!!
Ik zat te denken de eitjes met een soeplepel eruit te pakken en in een apart kommetje te doen...

Tell me

Ik krijg baby's

Dan moet ze haar vissen overplaatsen naar een goede leefomgeving, want als ze wil dat ze blijven leven dan zit ze nu verkeerd...

Niet alles kan zoals je het wil, niet als kan zoals het gaat op dit moment. Soms moet je investeren, je hand in eigen boezem steken en bereid zijn te veranderen en dat aan te nemen van mensen die er meer verstand van hebben dan jij om iets te kunnen doen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:16

goldynf schreef:
jeee wat krijgt ts veel over dr heen zeg!!!!
over die kom.......

mijn goudvis heb ik deze zomer 20 jaar in een kom zitten elke keer als ie gegroeid was kreeg die een grotere!

ik heb ook 2 sluierstaarten in een hele grote kom zitten en die doen het ook prima.
hebben div keren eitjes gelegd en bevrucht dit kan prima in een kom(metje)
het is heel onnatuurlijk om vissen in een kom te houden.
maar dat geld voor elk dier wat je ingevangenschap houd.

en niet iedereen houd een dier ingevangenschap op de juiste manier en dit geld van vis tot olifant!

want laten we eerlijk zijn zon olifant in de dierentuin kan ook niet in vollevaart lopen rennen daar is zijn verblijf ook veel te klein voor!

maar terug ontopic!

want ts vroeg wat te doen met dr eieren.....

eitjes van een sluierstaart kleine licht doorschijnende bolletjes deze liggen in strengen op de bodum van je kom.
als ze bevrucht zijn zit er een zwart stipje in die zie je met de dag groter worden.

binnen een paar dagen zijn uitgekomen en zijn t kleine zwarte speldenprikjes.

er is in de dierenwinkel speciale vloeibare voeding te koop.
helaas is het heel moeilijk om ze in leven te houden.
dus hoop niet te veel op heel veel baby visjes die overblijven....

wat mij verteld is dat goud vissen en sluierstaarten heel moeilijk te kweken zijn omdat ze alleen eieren leggen en bevruchten als ze zich prettig voelen in hun leefomstandigheden.

alleen als je een aquarium hebt met filters ed kan het best zijn dat je babys hebt maar in het filter verdwijnen omdat ze niet tegen de stroming in kunnen zwemen.

O ja, omdat andere mensen/dierentuinen 't fout doen, mogen wij het ook fout doen? Juist ja :j

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:24

Hahaha weet je zeker dat je niet de perforator boven het aquarium los hebt gemaakt?
Het lijkt verdacht veel op confetti uit een perforator!

Ik denk dat je de "eitjes" er uit moet vissen en ze maar even op een schoteltje te drogen moet leggen.

Goede grap!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:42

Zou inderdaad triest zijn als je goudvissen niets mogen kosten :+
Een paard hebben waar je ruim 500 per maand aan kwijt bent, maar voor een goudvis niets op kunnen hoesten.
Zou idd erg raar zijn.

Maar dus weer offtopic ;)
Begin effe je eigen topic dan over dat mensen geen duur vissenvoer willen kopen, omdat ze dat te duur vinden...
Ik vind deze discussie helemaal niet passend in mijn topic.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:43

Hoe ging het bij de dierenwinkel, heb je een ander aquarium voor ze?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:50

Moderatoropmerking:
Ik heb meerdere offtopic reacties verwijderd. Een kritische discussie is prima, maar om geheel offtopic verder te gaan is niet nodig. Daar is een ander topic voor, hier ook al eerder aangehaald.

Hier dus graag ontopic verder, de vraag is over eieren van TS haar vissen.