Daar zou ik dus ook bang voor zijn, dat er wat met mijn hond zou gebeuren als ik op vakantie zou zijn. Nu gebeurde het op vakantie, maar ik was er gelukkig zelf om meteen de juiste beslissing te maken. Ben blij dat mijn oude makker op de manier niet hoeft hoeven lijden. Kon opeens 's nachts niet meer opstaan.
Jade91
Geplaatst: 15-06-10 14:53
Diazepam geven ze toch altijd bij Epilepsie?
Hij is in een nieuwe omgeving, hij moet nog wennen denk ik. Zou hij niet gewoon aan het uitproberen zijn? Het is ook al een wat oudere hond dus net wat andere zeggen kan dementie ook een grote rol spelen!
Ongeloofelijk dat ze jou die hond brengen. Dan maar geen of een aangepaste vakantie. Dit probleem zal ie waarschijnlijk al een tijdje hebben. Wij hebben hier ook een oudje. En die staat ook soms op en begint te piepen. Het zijn kwaaltjes die bij een oude hond horen maar daarvoor heb je ook jaren plezier van hem gehad. De eigenaren dan natuurlijk. Je kunt toch niet verwachten dat je 12 nachten niet kan slapen. heb je de eigenaren al verteld wat voor een probleem je met hem hebt.
Pollewoppy
Geplaatst: 15-06-10 15:00
Daarbij is verandering voor veel oudere honden veel lastiger dan voor jongere honden. Ze zijn gewoon niet zo flexibel meer. En een nieuwe omgeving en ook nog eens nieuwe mensen om hem heen. Zijn gewoon erg veel nieuwe dingen voor zo'n hoogbejaarde...
Een tip...als de hond moeilijk op kan staan gebruik dan(Als je die hebt) een deurmat met anti slip. De hond heeft dan meer grip om op te staan dan op het laminaat. Verder ga ik mee met het hier boven genoemde grr...
@ DinoPino, Ik heb geen contact gehad met de eigenaren afgelopen dagen, ik mocht ze alleen bellen in hoge nood, als er iets anders was moest ik een familielid van ze bellen.
@ Jade 91, Hij is hier 2 maal eerder geweest, hij was altijd wel iets wat onrustig s'nachts bij ons in de kamer maar dan ging hij na een uurtje gewoon lekker slapen en werd hij pas weer om half 6 sóchtends wakker. Nu dus niet meer. Heb nog rondgekeken in de slaapkamer of ik iets heb veranderd in die tijd maar alles is nog presies hetzelfde.
@myssy_88 , Dat heb ik helaas niet, nu ben ik vrijwel hele dagen thuis dus dan til ik hem tot die tijd wel op als het hem even niet lukt.
Mijn ouders zijn nu op vakantie, en ze hebben een bejaarde keeshond van 13 jaar. Wij logeren nu bij hen en ook hij is gewoon harstikke dementerend. Hij blijft blaffen, kan niet heel lang zijn plas ophouden..hij is op aan het raken..
Maar we zijn speciaal voor hem bij hen in huis gegaan. Ik wilde eerst de 2 keeshonden (ze hebben er nog 1 van 4 jaar) in huis bij ons halen, maar dat kan ik die ouwe niet aandoen..Ik heb een pup van 14 weken (mops) een mops van 1 jaar en een beagle van 7 jaar...veel te druk...En je verplaatst oude bomen niet..
Heb je die familie al te pakken gehad? Misschien dat iemand hem kan komen halen en dan kan logeren in zijn eigen huisje, zijn bekende plekje...
De afgelopen 2 nachten sliep hij eindelijk door tot 7 uur, heeft ons maar 2 keer wakkergemaakt. (ach, hij moet toch een keertje moe worden arm beest)
Ik krijg de familie niet te pakken helaas, dus ben blij dat het al stukken beter gaat. Hij heeft ook geen last meer gehad dat hij niet meer op kon staan, dat lukt hem ook weer.
marleen_usar
Geplaatst: 17-06-10 11:15
De hond van mijn ouders kreeg een ontsteking in z,n rug en raakte 3 dagen verlamd, dat was toen wij er op paste.Na 3 dagen kon hij weer lopen.Gek werd ik er s,nachts van,en maar lopen en draaien en doen.Toen ben ik hem een pilletje valeriaan gaan geven een half uur voor het naar bed gaan.Dat werkte erg goed, en hij drentelde niet meer.
Axel_Clauw
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-10 11:20
valeriaan wat je ook gewoon bij de drogist kan halen?
Je kan ook Bach rescue geven, hielp bij mijn hond ook erg goed. Be blij dat hij een beetje went. Niet zo'n geslaagd idee om zo'n oudje uit zijn vertrouwde omgeving en weg bij zijn maatje te halen. Kan jij niks aan doen. Als je zo'n oude hond hebt moet je je een beetje aanpassen aan wat hij nodig heeft. Ik heb er hier ook een van bijna 15 rondlopen en die heeft gewoon wat extra zorg, geduld en aandacht nodig.
Bij onze erg demente russel werkte clomicalm erg goed bij het dag nacht ritme dat verstoord was. Het is alleen via de dierenarts te krijgen maar werkt dus wel. Ik ken inmiddels meer honden die door dit middel de weg weer wat hebben terug gevonden.
Blijft altijd sneu zo'n oudje. Is hij vaker bij jullie geweest met logeren? Onze honden gaan in principe mee met vakantie, dement of niet. Dan maar vaker uit s nachts.
Dingen die bij de dierenarts te verkrijgen zijn geef ik hem liever niet zonder toestemming van zijn baasjes die nog steeds onbereikbaar zijn. (andere middeltjes ook natuurlijk, maar iets natuurlijks kan niet zoveel kwaads).
Hij heeft hier vaker gelogeert hoor! Hij gaat hier ook met plezier heen, overdag ook vrolijk, maar s'nachts word steeds minder.
Logisch dat je niets geeft zonder toestemming van de eigenaar maar je kunt het met ze overlggen als je ze weer kunt bereiken. Hopelijk gebeurt dat snel.
Heeft hij in zijn eerdere logeerpartijtjes dit probleem ook gehad?
Nee, hij was s'nachts wel eens iets onrustig maar ging daarna weer lekker slapen. Komt echt door dementie dus.
Hij is zonet opgehaald door de zus van de eigenaar, ik heb haar eindelijk te pakken gehad. Ik vertelde haar dat die hond gewoon helemaal op is, hij eet sinds eergister ook al slecht tot bijna niet. Heb hem vandaag 3 keer moeten helpen opstaan.
Ze snapte het gelukkig allemaal en zij zou kijken wat ze met hem zal doen. (dierenarts voor spuitje in overleg met haar zus de eigenaar, of wachten tot de eigenaar terug is, dat is over 7 dagen.)
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 19-06-10 19:39
Ach jee arm ding. Is je baas weg en dan voel je je zo ellendig. Ik zou als baas allang naar huis zijn gekomen en niet nog vrolijk 7 dagen vakantie gaan vieren. Maar dat doet ieder op zijn eigen manier. Hopelijk ziet hij zijn baasje nog voor hij echt helemaal op is. Zou geen leuke beslissing zijn voor de zus om te moeten nemen. Maar als het diertje echt helemaal op is en niet meer wil eten kun je meestal helaas vrij weinig anders doen.
Inderdaad, het is een beetje egoistisch om het dier te laten wachten tot de eigenaren terugzijn. De eigenaren hadden de vakantie ook kunnen verplaatsen of pas kunnen boeken wanneer de hond zijn rust gevonden heeft.
Ben zo gek op die arme hond, ben er best verdrietig van.