Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
justdiesel schreef:@Arabesk, Ik ga meteen de plantenspuit halen en de brokjes nat maken!
Bedankt voor de tip, baat het niet het schaad ook niet.
, weken in warm water anders duurt het zo lang voordat de brokjes opzwellen. Voor een half kopje brokjes ook gewoon een half kopje water eroverheen storten

Babsiej schreef:De tip van weken in water is leuk maar niet de oplossing.
Gruis komt namelijk doordat de urine niet zuur genoeg is. Dit wordt niet beter met water. Natuurlijk is veel water drinken goed, maar niet gruisoplossend/voorkomend.
), maar gelukkig hoefte het niet zover te komen.
Blaasontsteking (en daaruit volgend blaasgruis) is erg pijnlijk en ik hoop van harte dat hij met deze voeding er geen last meer van hoeft te hebben. Sterkte met jouw poes en ik kan alleen de adviezen van de anderen volgen... niet zelf gaan experimenteren maar gedegen onderzoek laten doen en het advies volgen.
Anita1987 schreef:Hier ook een kater die erg gevoelig is voor struviet. Hij heeft al 3 of 4x helemaal verstopt gezeten, telkens weer (ook met c/d van Hills).
Het enigste wat bij hem helpt is Royal Canin Urinary High Dilution. Wat me hiermee opviel was dat hij hier sowieso al een stuk meer van ging drinken en dus plassen. Hij spoelt zo mooi altijd door en kan niet eens meer verstopt zitten.
Een grote zak van 6 kg kost iets van €55 euro en daar doet hij minstens 4 maanden mee als het niet langer is! Kost mij dus bijna niets. En lekker dat hij het vind
Maar als hij er inderdaad ruim 4 maanden mee doet dan scheelt het al. Jij ook beterschap voor je kater!
inowa schreef:Anita1987 schreef:Hier ook een kater die erg gevoelig is voor struviet. Hij heeft al 3 of 4x helemaal verstopt gezeten, telkens weer (ook met c/d van Hills).
Het enigste wat bij hem helpt is Royal Canin Urinary High Dilution. Wat me hiermee opviel was dat hij hier sowieso al een stuk meer van ging drinken en dus plassen. Hij spoelt zo mooi altijd door en kan niet eens meer verstopt zitten.
Een grote zak van 6 kg kost iets van €55 euro en daar doet hij minstens 4 maanden mee als het niet langer is! Kost mij dus bijna niets. En lekker dat hij het vind
dit heb ik nu dus met mijn kater...zit nu ook aan de c/d van hills maar weer blaasonsteking en gruis.
volgende week moet ik weer urine brengen voor onderzoek voor we verder kunnen
TS; klinkt misschien heel raar maar mijn veearts raadde mij aan op vitamine c voor kinderen te geven,4 tabletjes per dag,dat maakte de zuurgraad hoger.
dat heb ik gedaan en mijn kat is tot nu toe nog steeds in orde
Ik hoop dat iedereen wat aan de informatie heeft.