Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

KBTP schreef:@Faniek De ram krijgt zeker geen ander hok.en vaker gebeuren gaat het niet meer, er staat in het topic dat het hok al veranderd is. En de ram vind die kleintjes veel te leuk.
Het is echt een hele maar dan ook een hele lieve ram. Hij heeft ook altijd met 2 rammen gezeten samen, maar helaas zijn die aan ouderdom overleden. & ja moeders is nogmaals zwanger, eerst was ze niet vruchtbaar te krijgen en nu maakt ze er hobby van. Maargoed een keer en niet nog een keer
KBTP schreef:WinSel schreef:Hij zit nu dus nog in het zelfde hok ? Ik neem aan dat het schot nu wel hoog genoeg is ?
Een konijn is namelijk gelijk na de bevalling weer vruchtbaar
Ik weet 't, en het is nog steeds niet helemaal tot de nok (wel al hoger) maar hij is nu gewoon te lui voor erover te gaan.En ik kan het je nog leuker maken moederlief is overgedekt en zuslief van mama is ook dragend! Wordt nog druk... de werphokken staan in de aanslag!
Mijn konijnen zitten erg goed gehuivestigd momenteel, al zeg ik het zelf. En als ie het ruikt is hetzelfde als bij een hengst die op stal staat tussen de merries vind je niet? En ik kan er niks aan doen dat ze 2 nesten zo vlak achter elkaar krijgt en als eerder aangegeven ben ik er ook zeker geen fan van. En zeker is het een kleurdwerg heb er papieren bij
_Tara_ schreef:Ik ga toch wel mee met Faniek hoor... Ik weet dat 't voor hamsters ook echt niet prettig is als ze zo snel 2 nesten achter elkaar krijgen.
Over kleuren enz heb ik echt geen verstand. Maar TS, hoe verklaar jij die bonte konijntjes dan?
En nogmaals het is een ongeluk dat het konijn 2 nesten zo vlak achter elkaar krijgt! Ben der nogmaals ook geen fan van en doe dit normaal ook gewoon gecontroleerd.
Ik ken mijn konijnen wel hoor, jij niet persoonlijk dus vind dat je over zulke dingen neit mag oordelen.
Urko schreef:ALs je eenmaal bont in een bloedlijn hebt zitten (of madaskar) krijg je er never nooit niet meer uit. Vandaar dat er bonte jonge tussen zitten. TS is gewoon een hobbyfokker lijkt me. Bont is geen erkende kleur bij deze 2 rassen, maar komt wel voor. Echte kleurdwergen krijgen ontzettend moeilijk veel jongen, maar messchien omdat de papa een voskonijn is heeft deze combinatie een beter rusultaat gegeven. (wat ik nog van vroeger weet, ik had ook een kleurdwerg voedster en daar hadden we een *voedster* hangoor konijn bijgezet 2 jaar later, en weer twee jaar later had ik heel wat konijntjes meer, 3 nesten gehad waar 3x 5 jong in zaten)
Ik heb ooit (JEWEL HOUD JE VAST) 11!!! jongen gehad bij een Ned. hangoordwerg. Dat was de eerste en de laatste keer dat deze voedster een nestje heeft gehad, want dat arme ding ging er echt aan onderdoor. Die is dus heel vroeg met pensioen gegaan.
Urko schreef:Ik heb ooit (JEWEL HOUD JE VAST) 11!!! jongen gehad bij een Ned. hangoordwerg. Dat was de eerste en de laatste keer dat deze voedster een nestje heeft gehad, want dat arme ding ging er echt aan onderdoor. Die is dus heel vroeg met pensioen gegaan.
Één van mijn dwergen heeft er momenteel maar 3, waarvan er eentje al een scharminkel is en maar 2 gewoon lekkere dikzakkies
Pikeur schreef:Urko schreef:Ik heb ooit (JEWEL HOUD JE VAST) 11!!! jongen gehad bij een Ned. hangoordwerg. Dat was de eerste en de laatste keer dat deze voedster een nestje heeft gehad, want dat arme ding ging er echt aan onderdoor. Die is dus heel vroeg met pensioen gegaan.Één van mijn dwergen heeft er momenteel maar 3, waarvan er eentje al een scharminkel is en maar 2 gewoon lekkere dikzakkies

Urko schreef:ALs je eenmaal bont in een bloedlijn hebt zitten (of madaskar) krijg je er never nooit niet meer uit. Vandaar dat er bonte jonge tussen zitten. TS is gewoon een hobbyfokker lijkt me. Bont is geen erkende kleur bij deze 2 rassen, maar komt wel voor. Echte kleurdwergen krijgen ontzettend moeilijk veel jongen, maar messchien omdat de papa een voskonijn is heeft deze combinatie een beter rusultaat gegeven. (wat ik nog van vroeger weet, ik had ook een kleurdwerg voedster en daar hadden we een *voedster* hangoor konijn bijgezet 2 jaar later, en weer twee jaar later had ik heel wat konijntjes meer, 3 nesten gehad waar 3x 5 jong in zaten)
Ik heb ooit (JEWEL HOUD JE VAST) 11!!! jongen gehad bij een Ned. hangoordwerg. Dat was de eerste en de laatste keer dat deze voedster een nestje heeft gehad, want dat arme ding ging er echt aan onderdoor. Die is dus heel vroeg met pensioen gegaan.
KBTP schreef:@ Faniek Nogmaals ik heb er papieren bij!het zijn wel degelijk raskonijnen, en moeders is bont

Die heten ook allebei Kip

Urko schreef:Ik heb ooit (JEWEL HOUD JE VAST) 11!!! jongen gehad bij een Ned. hangoordwerg. Dat was de eerste en de laatste keer dat deze voedster een nestje heeft gehad, want dat arme ding ging er echt aan onderdoor. Die is dus heel vroeg met pensioen gegaan.