Blaf probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 03:08

nati schreef:
Een goede hondekenner ziet aan deze hond, dat het geen argressie is, dus waarom boos worden als ie op je af komt ''stormen''.

Ik blijf er bij dat mensen veel te veel hun hond beschermen, snel optillen, andere honden de ''schuld'' geven etcetc, terwijl honden er meestal zelf wel uitkomen. Zeker als de honden los lopen en genoeg ruimte hebben.

Wat is dit nou weer voor onzin? Als ik met mijn hond aangelijnd loop, ben ik er zeker niet van gediend als een andere hond dichtbij komt. Ook zullen er zeker honden zijn die met een reden (!) aangelijnd blijven. Wie ben jij om te bepalen dat je hond zomaar op een aangelijnde hond mag stuiven?
Heb een beetje respect en fatsoen en hou je hond bij je.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 03:38

Je weet helemaal niet waarom mensen hun hond oppakken of willen dat je je hond bij je houdt.

Onze hond is wel eens besmettelijk ziek geweest. Maar hij moest er toch uit. Braaf kort aan het lijntje op een rustig stukje. Dan riep ik van een afstand naar de andere hondeneigenaren of ze hun hond aan wilde lijnen. En dan heb je nog mensen die dat niet doen... tsja...

Ook heb ik het met een heel oud klein hondje mee gemaakt. Beestje was altijd al wat timide en duidelijk bejaard. Reken maar dat ik haar dan oppakte en niet liet bespringen door lompe grote hond. Zat ze echt niet op te wachten hoor. Gezellig pruttelen met de kleine terriër van de buurvrouw, of die zachtaardige Golden retriever die keurig onder appel stond, prima. Maar een jonge kwijlende grote dominante dog die op je af komt stormen met een onverschillige eigenaar die er van 100 meter afstand bij staat te lachen? Nee dank u. Dan val je bij mij gewoon onder de noemer asociaal.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:26

Oke hiervoor mijn excuus, maar ik ben er vergeten bij te zetten dat het gaat om een park waar wel 20, soms wel 30 of meer honden los lopen..ga jij hier dan tussen lopen als je niet wil dat andere honden op jou aangelijnde hond af gaan? Dan zoek je het toch zelf op.

Thirty

Re: Blaf probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:16

Als het een losloop gebied is dan kun je daar met een aangelijnde hond beter wegblijven. Als er een aanlijn gebod is kun je anderen daar wel zeker op aanspreken.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 14:05

Axel_Clauw schreef:
Ambiiee schreef:
Hoi bokkers!

Na aanleiding van een ander topic hier op bokt heb ik besloten mijn probleem ook maar voor te leggen. Het gaat hier om een dobermann teef van 3 jaar. We hebben haar uit het asiel. Ze is nu ruim 9 weken bij ons en eigenlijk gaat het steeds beter. Het is zo'n vreselijk onzekere hond, dat op het moment er een hond aan komt lopen ze er blaffend op af rent ( lees: Stuiterd.. ). Vraag niet hoe lomp dit gaat. Het springt en darteld en blaft en verder niets.. Eenmaal aangekomen, en de hond geen kick geeft, stopt het geluid en speelt ze er rustig op los. :D
Nu vind ik dit voor mn medemens in het park best vervelend. Als ik het verhaal uitleg, snappen ze me heel goed. Maar sommige nemen niet eens de kans te luisteren, en stellen dat ik een agressieve hond heb..

Hoe op te lossen?

Amber, is het toevallig Angel uit dierenasiel Hoorn? :D

Ik werk daar, en was helemaal verliefd op haar namelijk :+:
Heerlijke hond, alleen wel met dr gebruiksaanwijzing, meerdere baasjes gehad,verwaarloosd geweest en geen goede opvoeding gehad.

Als het Angel is, ben ik super blij dat ik weet waar ze is, ik wou haar namelijk overnemen maar had het toch niet gedaan gezien ze inderdaad niet alleen gelaten kan worden (piepen,blaffen, slopen) En ik woon in een blok met mensen boven mij en naast mij en dat zal zeker leiden tot geluidsoverlast.

Claudia!! Leuk je weer te spreken!! Inderdaad is Angel nu bij ons. Misschien kunnen we ff pb'en over het probleem.. Er is nog meer aan de hand, denk vanuit het asiel.. Wil ik graag even over praten.

Liefs!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 14:05

Het is een hondenpark.. Er lopen daar in het weekend genoeg honden, en paarden.. Tis gewoon voor je eigen risico als je daar met een aangelijnde hond komt.. Mijn hond is daar niet de enige..

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:53

Ïs goed hoor!