dringend hulp nodig! blaffende hond!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:02

Nikki__ schreef:
vind het inderdaad raar dat een hond van 1.5 niet meer zou kunnen leren, helemaal het ras waar het over gaat. Heb hier nog niet gehad dat de hond erdoorheen blaft. Ken wel een hond die op een gegeve moment door had dat als je stopt net nadat dat appraat ging piepen, je geen schokje kreeg, en die ging dan een minuut later weer vrolijk verder, tot het piepje :D

@Myssy_88 een blafband met afstandsbediening? Is dat niet gewoon een teletac?

Nou dat was het niet hoor. Deze bleef gewoon aan eens stuk door blaffen met zo af en toe een hardere blaf :Y) . Maar ik kende deze hond niet zo goed hij had wel een enorm dikke vacht en was een enorme hond misschien deerde het hem niet zo?

Anoniem

Re: dringend hulp nodig! blaffende hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:04

Ik ken ook een paar honden (Kortharig) die zich geen barst aantrekken van een blafband, maar over het algemeen vinden ze het nooit zo fijn dus het is het proberen waard.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:04

Band moet inderdaad wel echt goed zitten wil hij afgaan, wat maar goed is ook. Anders zou hij dadelijk oneerlijk afgaan, wat natuurlijk niet hoort. Dat is het pest met die citronella banden. Die reageren zo vlug dat ze soms ook reageren als er niet eens word geblaft, maar de hond wel reageerd.

Mijn hond heeft inmiddels prima door dat er met een blafband om niet word geblaft. Zo gaat ze eerst zitten als ik binnen kom en doe ik haar blafband om. Daarna komt ze pas kroelen en soms uit enthausiasme een blafje erbij. Daar wil ik haar niet voor corrigeren. Enkel alleen voor dat idiote aanslaan, en dat werkt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:05

Chiqa schreef:
Ik ken ook een paar honden (Kortharig) die zich geen barst aantrekken van een blafband, maar over het algemeen vinden ze het nooit zo fijn dus het is het proberen waard.

Zijn dat honden die zich over het algemeen ook nergens wat van aantrekken? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:08

T zijn 'herders' ik heb geen idee Nikki_ dat ras heb ik (Gelukkig) geen verstand van niets voor mij :D

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:11

http://www.cesarsway.com/
Hier vind je waarschijnlijk wel een diervriendelijke oplossing op. Alle honden van alle leeftijden kunnen leren.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:14

Chiqa schreef:
T zijn 'herders' ik heb geen idee Nikki_ dat ras heb ik (Gelukkig) geen verstand van niets voor mij :D

Haha ja dan noem je ook wel een ras :D Denk dat de cocker er niet zo snel doorheen zal blaffen, zijn nogal goed in drama :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:15

Lauratje_88 schreef:
Hier vind je waarschijnlijk wel een diervriendelijke oplossing op. Alle honden van alle leeftijden kunnen leren.

Nogal een ruim begrip. Zal ze dr waarschijnlijk de prikband aan kunnen hangen :D Meningen zijn nogal verdeeld of dat cesar nou daadwerkelijk zo diervriendelijk is ;)

Nee zonder gein, denk dat je gewoon eens bij een goede hondenschool moet kijken en als die tijd er niet is, over de balfband nadenken

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:17

Lauratje_88 schreef:

Ik vind de methodes van cesar milan nu niet echt diervriendelijk. Imo kan je ook beter gewoon naar een locale hondenschool gaan dat tips van zo'n site halen die van de 'standaard' hond uit gaan. Een trainer die je persoonlijke situatie kan inschatten kan volgens mij altijd beter advies geven, dan voor info voor in het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:18

Dacht juist dat het van die aanstellers waren als je ze af en toe tekeer ziet gaan en zo laag ze over de grond kruipen, brr.....verwacht je dat ze ook tekeer gaan van een schokje zo zie je maar weer. Zal id wel per ras verschillen :j
Idd een goede honden school, eerder stadium was nog beter geweest om dit te voorkomen maar goed....wie weet steek je dr nog wat van op en honden vinden het ook erg leuk (Over het algemeen)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:20

Vaak zijn dat de gestoorde herders met eigenaren die niet helemaal begrijpen dat het werkhondjes zijn en geen schoothondjes. Honden raken gefrustreerd van het niks doen, eigenaar raakt gefrustreerd van het gedrag van zijn hond. Zo gaat dat cirkeltje helaas. Een echte herder zal eerder te slim zijn voor zo'n blafband dan er bang voor zijn :D Of dus inderdaad niet onder de indruk.

En inderdaad hondenschool. Goed voor de hond, maar misschien ngo wel beter voor de baas!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:20

gelukkig dat scesar geen prikbanden gebruikt (is gewoon wat de eigenaars gebruiken). En inderdaar het is gewoon standaard hond, ze is zo wanhopig om de schokband aan te doen vind ik cesar veel vriendelijker en effectiever :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:23

Nikki__ schreef:
Chiqa schreef:

Haha ja dan noem je ook wel een ras :D Denk dat de cocker er niet zo snel doorheen zal blaffen, zijn nogal goed in drama :D

Mijn ervaring met herders is juist dat daar geen stroomband om hoeft omdat het werkwillige honden zijn.
Wil jij niet dat hij blaft? Dan doet hij het niet, want dat heb je hem geleerd.

@ TS, ik zou liever tijd in je hond investeren dat geld in een band. Het is imo deel van de opvoeding van een hond om de hond te leren alleen thuis te zijn. Als jij dat de hond niet geleerd hebt, vind ik het niet kunnen dat je daar maar een stroomband om heen hangt of een band waar citroengeur uit komt. De hond weet niet beter of is hartstikke bang en dat ga je afstraffen. Lijkt mij dat de angst enkel nog erger word, omdat alleen thuis dan ook nog eens geassocieerd word met pijn ivm blaffen uit angst. Handig!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:23

Lauratje_88 schreef:
gelukkig dat scesar geen prikbanden gebruikt (is gewoon wat de eigenaars gebruiken). En inderdaar het is gewoon standaard hond, ze is zo wanhopig om de schokband aan te doen vind ik cesar veel vriendelijker en effectiever :D

Haha dan zou ik nog maar even een aantal fimpjes gaan bekijken. Cesar is wel degelijk fan van de prikband.
En ja, als ik moet kiezen tussen mijn hond weg doen en de schokband is de keus snel gemaakt. Sterker nog, ik héb de keus gemaakt!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:25

Citaat:

Citaat:
Mijn ervaring met herders is juist dat daar geen stroomband om hoeft omdat het werkwillige honden zijn.
Wil jij niet dat hij blaft? Dan doet hij het niet, want dat heb je hem geleerd.

Met herders waar inderdaad mee word gewerkt. De categorie die de herder heeft gekocht als schoothondje... dat zijn vaak van die achterlijk gevallen die dus niet luisteren en zich nergens wat van aantrekken.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:38

rosja1 schreef:
Ik ben echt ten einde raad.. ! ik heb een leuke cocker spaniel van 1,5 die we hebben gekregen toen hij ongeveer 7 maanden was. hij heeft zijn jeugd grotendeels in een bench in de schuur doorgebracht.
nu heb ik sinds kort ook werk (mijn vriend werkt ook) en zit hij dus wel eens alleen thuis.
in het begin blafte hij en maakte dingen stuk, nouja ik dacht daar moet hij misschien even aan wennen.
het wordt steeds erger, de buurvrouw kwam vanochtend klagen, ze kon er niet meer tegen.
nou dit vond ik heel erg, wil geen ruzie met mijn buren! het komt er op neer dat ik mijn hond dus niet alleen thuis kan laten omdat hij alles bij elkaar blaf en krijst. we wonen in een rijtjeshuis, best gehorig dus.
wat moet ik nu doen? mijn buurvrouw had het over wegdoen, nou dat doen we dus echt niet, we houden van het beestje en zijn heel blij met hem! het is een ontzettend lieve hond. Ze zei dat ze een da had gesproken en die zei dat dit nooit meer over gaat als ze al 1,5 zijn.
misschien eentje bijnemen? dat hij zich niet meer alleen voelt? ik weet niet of mijn vriend daar blij mee is en het is altijd weer een risico, stel dat ze met zijn 2e gaan blaffen.

wie heeft er tips? ik weet echt niet wat ik nu moet doen. ik kan hem ook niet steeds naar mijn ouders brengen want die zijn ook niet vaak thuis.

mijn hond is nu 9 ik ben 22 en met 17 zijn we hier komen wonen mn hond was dus volwassen toen we hier kwamen, was wel wat waaks maar nooit erg eigenlijk..als de bel ging deed hij meestal niks, miss beetje blaffen maar dat was het... als hij iets in de gang hoorde *trappenhuis* deed ze niks enc en ze blafte ook niet als we weg gingen. Toen gingen we dus verhuisen naar een huis... hond word steeds feller als de bel gaat, hond blaft tegenwoordig al als de telefoon gaat omdat we hebben gezegt bel niet aan maar laat tel ff overgaan...hij denkt dus nu altijd als de telefoon gaat dat er iemand voor de deur is!!! verder is hij heel waaks geworden... nou als we weg gingen blafte hij dus schijnbaar altijd (kregen we te horen van de buren, die er ook gek van werden) toen is mn ma gewoon heel vaak terug gegaan en naar binnen gestormt. haar bij sik gepakt en foei gezegt en dan weer gegaan... dit hielp ff, erna hadden we briefje van buren aan deur dat ze weer bezig was...weer deden we hetzelfde... ondertussen heeft het toch gewerkt want ze is weer stil! en nu al heel lang.

We hebben ook een blafband gehaalt maar ze heeft een traume en van dat ding werd zo zoooo bang, andere honden sloegen aan en dan bleef ze stootjes krijgen (overgins echt extreem zacht) iig tot gevolg dat mn hond tegen de deur omhoog kroop van angst (maar ze is ook al bang als de buren opeens het raam open hebben ofzo) de band ligt dus hier... gebruiken we momenteel ff niet :P en als dan alleen zodat we zelf moeten klikken en eerst weer alleen met geluid.

Als je hond geen verlatingsangst heeft kan zoon band helpen (ken mensen waar het bij help) als je hond het wel heeft dan moet je zoon ding NOOIT gebruiken!

enige noodoplossing die je nog hebt als echt niks helpt is (heel zielig) een stemoperatie doen..dan kan hij niet meer blaffen enzo...of als heel schor maar vind eigenlijk zielig om te doen maar miss beter dan weg doen! zou het dan ook alleen als aller laatste reddingsmiddel doen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:47

Terug naar binnen gaan als de hond begint te blaffen is volgens mij helemaal niet zo handig hoor? Immers kom je dan terug als hij maar aanslaat, misschien niet op een positieve manier maar dat maakt meestal niet veel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:55

Nikki__ schreef:
Vaak zijn dat de gestoorde herders met eigenaren die niet helemaal begrijpen dat het werkhondjes zijn en geen schoothondjes. Honden raken gefrustreerd van het niks doen, eigenaar raakt gefrustreerd van het gedrag van zijn hond. Zo gaat dat cirkeltje helaas.

Geen idee wat ik gezien heb zijn het allemaal schijters van de laagste plank :j en luisteren? Hoe moet dat?

Wat bedoelen jullie eigenlijk met een prikband, een penneband of TT?

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 17:09

toen wij de hond kregen is hij ook echt wel eens een uurtje alleen gebleven of soms iets langer maar toen woonde we boven een leegstaande winkel in een vrijstaand huis. wij hebben nooit geweten dat hij zo aan het blaffen was. dat weten we nu omdat we in een andere woning zijn gaan wonen en de buren komen klagen.. het moet snel ophouden anders kunnen wij zo de woning uit en dat is ook niet de bedoeling. wij huren hem namelijk.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 17:10

dus ik kan wel een cursus gaan volgen maar als het dan nog een tijd doorgaat of niet ophoudt sta ik incuslief de hond op straat. en dat wil ik voorkomen. daar zouden we allemaal helemaal niet gehopen mee zijn. de hond wegdoen vind ik ook geen optie, hij is helemaal gehecht aan ons en is al een keer van baasje gewisseld. hij heeft gewoon een rot jeugd gehad in een bench.
en wij hebben heel veel tijd in deze hond gestoken toen we hem net kregen, hij was heel bang, voor alles. nu loopt hij dapper over straat en speelt hij met andere hondjes. alleen dat alleen zijn is dus nooit goed gegaan blijkbaar, ook niet in die andere woning. als we terugkwamen dan, dan was hij altijd stil, hij hoorde natuurlijk de sleutel in het slot. maar nu hebben we buren en die zijn echt pissig

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:09

nja miss is de operatie dan toch een optie...
verder blaffen mijn honden veel meer als de tv ofzo niet aan staat dus tv of radio staat altijd aan als we weg gaan

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 18:11

wij doen altijd de radio aan en de tv. dat soiezo.
ik vind de operatie zieliger als zo n bandje.. of ligt dat aan mij?
na verloop van tijd kan die band misschien wel helemaal af..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:29

Volgens mij mag zo'n operatie om die reden, gelukkig, niet eens in Nederland ;) En ja, dat is veel zieliger dan dat bandje. Nu heeft de hond er 1 a 2 keer last van omdat hij dan nog zo snugger is om te blaffen.

Blafband af doen kan weer voor problemen zorgen. Sommige honden hebben erg snel door wanneer ze de band wel en niet om hebben en gaan dan alsnog zitten blaffen!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:37

onze hond blafte overdag ook giga veel. Maar nu heeft hij zo'n antiblafband om en gaat het prima!!! Je hebt verschillende anti blafbanden. Je hebt ze die een hoge piep toon afgeeft en 1 die een schok geeft die je op eigen sterkte kunt zetten. En dat gaat hardstikke goed. Hij heeft dat ding heel vaak want hij heeft het zo door als hij hem niet om heeft haha. Onze andere hond sloopte allesin huis als ze alleen was. Maar nu zit ze overdag in de gang en dat gaat prima.heb haar 3 verschillende botten gekocht waar ze lekker aan kan knagen, een speelbal waar je snoepjes in kan doen. Daar zijn ze altijd wel een poosje mee bezig, verder speelgoed ligt er ook ballen,tpuw enzovoort. Ik zorg er voor dat ze voldoende eten heeft gehad en lang genoeg heeft gewandeld. en sindsdien sloopt ze niks meer.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:39

AlexandraM schreef:
nja miss is de operatie dan toch een optie...
verder blaffen mijn honden veel meer als de tv ofzo niet aan staat dus tv of radio staat altijd aan als we weg gaan

Die operatie is verbodenen zowel de DA die 'm uitvoert als de eigenaar die 'm laat uitvoeren kunnen hiervoor vervolgd worden strafrechtelijk en de DA ook nog eens tuchtrechtelijk. Niet doen dus... Bovendien haal je daar 't probleem niet mee weg, zo'n dier gaat net zo hard door met blaffen alleen is het geluid gereduceerd tot zo'n 10%.
TS ik zou het eerst met een gedragstherapeut proberen. Of kan je de hond niet naar een oppas doen als je weg bent? Of een kennel?