waar laat jij je huisdier als je op vakantie gaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: waar laat jij je huisdier als je op vakantie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:01

Tjee dat fenomeen ken ik eigenlijk helemaal niet, mijn ouders en buren wonen al 25 jaar naast elkaar. Misschien dat ze daarom niet zo nieuwsgierig (meer) zijn? :P

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:05

Wees blij! :P
Bij ons op de hoek woont een gezin die nogal ehm...luidruchtig is :D en die hebben net een hondje. Beest maakt herrie, baas maakt herrie haha. Daarnaast wonen onze nieuwgierige (maar wel aardige :D) buren, en de buren aan de andere kant zijn ook nieuwsgierig. Hebben ze een keer voor ons huis over ons staan roddelen, terwijl wij boven waren met het raam open!
Ik was het niet, maar mijn "stiefmoeder" :D
Goed, tot zover offtopic :)

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:43

Vorig jaar ging de hond mee op vakantie, en bleef ik thuis, ik had geen vakantie aangevraagd, en moest ik voor de cavia's en de kat zorgen. Aangezien wij thuis een caviafokstal hebben met ongeveer 20 cavia's, neem je die niet allemaal mee. En 1 moet het slachtoffer zijn, hoewel het heel gezellig was, hoor !

Dit jaar gaan we niet op vakantie, het huis moet geschildert worden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:34

De hond gaat mee op alle vakanites, bahalve wintersport, dan gaat ze op pension.

In de zomer is er altijd iemand thuis voor de kat en de vissen. Op wintersport komt er dagelijks iemand om de kat en vissen te voeren. Hij is niet zo van de vreemde mensen dus op pension is geen optie. Hij kan dan wel binnen en buiten zoveel hij wil (kattenluik).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:40

Sleeper schreef:
Het kan gewoon door het voer. Maar 2x per dag komen is best veel om aan iemand te vragen. En mijn buren zijn geen mensen die ik in mn huis wil hebben (allemaal erg nieuwsgierig)

Die van ons zijn ooit opgevangen in een "asiel"
Toen mijn broertje geopereerd moest worden en wij langdurig in Groningen moesten blijven.
Zo worden je dieren goed verzorgt.
De hond mocht bij hun binnen in huis bij hun eigen honden omdat onze echt een heel zacht gevoelig beestje is wat enorm benauwd is in een hokje met tralies..

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:41

honden gaan eigenlijk altijd mee op vakantie :D

Nu gingen/gaan we dan ook zeker 1 keer per jaar met het golden retriever forum op vakantie, dus dan zijn honden meer dan welkom..

Maar net zoals nu dan ben ik een paar daagjes in friesland en geen plek in de auto ivm op te halen spullen, dan zijn ze in goede handen bij mijn schoonouders.
Maar liever laat ik ze niet achter :n

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:44

Konijn blijft in z'n eigen hok buiten, zorgt de buuf voor, caaf gaat meestal logeren bij oma, hond gaat mee, de gekko blijft ook thuis.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:46

er gaan 2 honden mee in ons kleine sleurhutje en de andere gaat naar een vriendin met boerderij.Volgende week gaan we weer dus ik hoop dat ze hem weer wilt hebben!
Katten worden gevoerd door de buren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:47

ik ga nooit op vakantie....hoeft ook niet als je op een berg in frankrijk woont :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:49

Er zijn heel veel mensen die zeggen ik neem mijn hond mee op vakantie..

Maar wat als er wat gebeurt en je moet hele dagen/nachten bij het ziekenhuis zijn?
Je hond kan dan echt niet mee....

Wat doe je dan?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:50

Hond gaat lekker mee(gaan meestal naar 1 v/d eilanden), katten blijven thuis en worden meestal door buren of overburen verzorgd, in de zomer zijn ze toch eigenlijk altijd buiten, op een paar avonden na, en ze kunnen in de schuur.
Konijnen gaan gezellig naar mn oma(waar ze dan ook weer zwaarder van vandaan komen :'))

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:50

Mijn zusje komt in huis als wij 5 weken weg gaan. Handig, kan ze op de kat passen en het huis is niet onbewoond.
Als ik deze optie niet zou hebben, had ze naar een dierenpension gegaan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:51

daantjuhhh schreef:

Maar wat als er wat gebeurt en je moet hele dagen/nachten bij het ziekenhuis zijn?

Wat doe je dan?

Wij hebben gelukkig genoeg buren met honden of die honden hebben gehad en die denk ik dan wel willen inspringen. Wij laten ook wel eens de hondjes hiernaast uit als de buurvrouw een keer ergens langer heen moet oid.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:51

Onze kat liep bijna altijd buiten, had een kattenluik naar een aparte kamer waar zijn voer en zijn mandje stonden.. Onze buurman geeft de planten altijd water en doet de post en gaf ook de kat eten en drinken. Verder redde hij zich wel.

Toen wij vissen hadden voerde de buurman ze ook.

Mijn konijntjes waren alweer weg voordat we eens op vakantie waren, maar ik hield een schrifje bij wat allemaal moest gebeuren en hoe, was daar heel precies in. Voor het geval dat.

Nu hebben we alleen nog 2 gerbils, die voert de buurman ook, verder hebben die ook niet zoveel nodig...

Lekker makkelijk dus, een buurman :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:52

Kat gaat naar mijn moeder of schoonmoeder.
Paardje wordt door de stalhouder verzorgd..

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:57

daantjuhhh schreef:

Wat doe je dan?

mijn schoonouders :j , die hebben er ook voor gezorgd toen ik bij mijn eerste zwangerschap in het zh lag en mijn man onderweg was met de vrachtwagen

en anders heb ik nog andere familieleden of vrienden waar ze terecht kunnen :j

daar maak ik me absoluut geen zorgen om :n

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:00

Ik ga niet, 6 paarden en 4 honden is een beetje lastig om een oppas voor te vinden.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:02

Gewoon thuis, en een hele goede vriendin van mij verzorgt haar dan :)
Zo gaat het tot nu toe.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:03

die van ons gaan of naar me opa en oma.
en als we een lange dag weg zijn doen we ze naar het pension. waar ze het prima naar hun zin hebben en er hartstikke netjes uitziet!
of ze gaan mee natuurlijk :d

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:04

Nikka schreef:
Ik ga niet, 6 paarden en 4 honden is een beetje lastig om een oppas voor te vinden.

Niet onmogelijk..

Ik heb ook wel eens op een paardenbedrijf gepast (met voor mij allemaal onbekende paarden)
tevens 3 honden een paar katten en een hangbuik zwijn.
14 dagen.
Kreeg er een mooi bedragje voor.
Maar ik bleef dan wel in huis daar.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:42

Mijn konijnen gaan meestal logeren bij mensen in de buurt die een pension voor konijnen hebben. Ze gaan er ook heen als ik een lang weekend of zo weg ben, bij gebrek aan mensen die ze thuis kunnen verzorgen.
Maar van de zomer gaan mijn konijnen met mij mee, ik ga net als vorig jaar naar familie, dus daar is ook een hok en ren voor ze.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:11

Bij ons komt er een bekende in huis wonen of de broer van mijn vriend komt 2x per dag langs. Zijn werk is op een steenworp afstand van ons huis.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:12

Mijn hond gaat naar mijn ouders, die zijn een super opvang adres en dat zou ik voor geen goud willen missen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:13

Wij hebben onze hond pas sinds november dus dit wordt de eerste keer dat wij op vakantie gaan en hij thuis blijft. Hij gaat naar mijn beste vriendinnetje :j
Hij is al op proefweekend geweest :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:56

Onze hond is 13 jaar lang met ons mee op vakantie gegaan, oma paste op de katten.

Laatste paar jaren bleef ik thuis, oma kon er niet meer voor zorgen en het hondje werd ook wat te oud (doof en slechtziend) om mee te gaan.

Nu is het hondje overleden (oma trouwens ook). We hebben een nieuwe hond, die zit nu in een pension. Mijn broertje werkt fulltime en ik zit 100 km verderop op drie hoog. Broertje is thuis, die houdt een oogje op de katten. Hond zit voor het eerst in een kleinschalig pension, ze hebben daar niet meer dan 7 honden per keer. Honden komen ook gewoon in huis.

Mijn paarden hadden ook altijd gewoon vakantie, staleigenaar hield een oogje in het zeil.

Ben ik een paar dagen zelf weg dan voert een vriendin mijn cavia's, ga ik langer weg dan gaan ze naar mijn ouders.