hekel krijgen aan je beest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:16

Dat is een soort protest? te vaak verhuisd? of er hadden eerder katten in huis gepoept/geplast van de vorige bewoners? dan kan ie wel blijven poepen om zijn eigen geur op te doen. Wel erg vervelend dat je kat overal poept en piest, ik vind het ook heel smerig.

Ik hoop voor je dat er een oplossing is, sterkte.

Amy77

Re: hekel krijgen aan je beest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:06

Ai, hoe gefrustreerder jij raakt, hoe meer hij dat opvangt en dus best wel van stress daadoor door schijt en plast.
Dus jij kunt best wel denken dat hij geen stress heeft, het kan best wel ;)

Er bestaan van die lampjes a la ambi pur, zal even zoeken hoe dat heet, wat een soort geurtje afgeeft wat geruststellend werkt. Het helpt gek genoeg echt.
VErder zou ik medische oorzaken ook uitsluiten en idd eventuele indringers waardoor hij zn terrein bewaakt?

Sterkte ermee en probeer van je frustratie af te komen, want geloof me, daar wordt het niet beter op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:09

Belangrijkste lijkt me de vraag of je al langs de DA bent geweest? Stap 2 daarna lijkt me andere oorzaken dan medische oorzaken uitsluiten, stress kan ook een veroorzaker zijn, de Feliway is een goede tip. Maar altijd eerst langs de DA..

Straffen is zinloos en verwarrend voor je dier en kan het probleem alleen maar erger maken, zeker als het om bijv. stress gaat.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:18

Mijn oudste heeft dat ook een tijd gehad! We zijn er nooit achter gekomen waarom. Wat wij gedaan hebben is hem 's nachts op de badkamer opgesloten met alleen de kattenbak (en voer en drinken natuurlijk) zodat hij niet om de kattenbak heen kon, ongelukjes deponeerden we zelf in de bak en na een week of twee deed meneer alles zelf in de bak. Daarna heeft hij nog een tijdje 's nachts overal geplast. (vooral over ons in bed???) en dat hebben we opgelost door hem voor we gingen slapen op de kattenbak te zetten en hij mocht er pas vanaf als hij een plas gedaan had. Nu is hij zo getraind dat hij al meteen plast als we hem door het deurtje duwen. Gaat nu (afkloppen op hout) al weer jaren goed. Blijf consequent en straf hem niet! sterkte.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:23

Plast en poept hij overal of op vaste plekjes?
Als het op vaste plekjes is kun je tegen het plassen aluminiumfolie daar neer leggen. Dat spettert, houden katten niet van dan is het zo over.
Poepen kan ik zo even niet bedenken.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:26

Onze kat zat de laatste tijd ook wel eens in huis te zeiken.
Nu mag ie niet meer naar binnen en moet in de schuur blijven :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:28

Yv_ schreef:
Relaxed: Dan vraag ik me af waarom je ouders niet een beter baasje hebben gezocht? Waarom heb je een kat, om 'm alleen maar buiten en in de bijkeuken te laten zwerfen?

Het waren 2 katten die we van een boerderij hadden gehaald, ze waren ook al ouder, de ene waarschijnlijk al bijna een jaar, de andere een half jaar ongeveer.. Ze waren helemaal niet op de mensen (erg bang en totaal niet huiselijk en aanhalig), maar wij wouden ze toch ook graag in huis. Dit bleek niet te werken en de katten deden we er ook echt geen plezier mee.. Het waren boerderijkatten, dus bij ons konden ze ook weer lekker op de boerderij en hun eten stond in de bijkeuken..

Edit: Ze zijn ook bij ons pas gecastreerd, dus hadden al maanden als katers vrij rondgelopen, vandaar waarschijnlijk ook het steeds in huis sproeien..

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:33

't Heeft altijd een reden dat ze zoiets doen. Onderzoek laten doen bij de dierenarts of hij niks mankeert, ik zou ook een extra kattenbak in de ruimte zetten waar hij komt en zoals eerder genoemd, feliway gebruiken zorgt ervoor dat hij zich beter op z'n gemak voelt. Succes!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:36

LZP > BB

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:38

Stoeptegel schreef:
Onze kat zat de laatste tijd ook wel eens in huis te zeiken.
Nu mag ie niet meer naar binnen en moet in de schuur blijven :j

En hebben jullie hem niet na laten kijken door een dierenarts?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:40

Inderdaad. Misschien heeft ie wel last van blaasgruis of een blaasontsteking...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:49

mijn tante had ook van die katten, naar de dierenarts geweest, in boeken gekeken, spulletjes geprobeert, alles geprobeert maar ze bleven het doen, terwijl ze een paar dagen daarvoor alles netjes in de kattenbak deden ;(
er was toen niks verandert in huis, ook niet schoongemaakt en ze hadden een kattenluikje.
Toen zette ze de poes gewoon buiten als ze zag dat hij poepte langs de kattenbak ;)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:51

als oplossing kan je valeriaan druppels gebruiken

doe 1 druppel in de katten bak(let wel op dat je kat dan niet in de bak gaat rollen want ze vinden het erg lekker ruiken )
zo lok je hem om het weer op ze bak te doen

het is dacht ik gewoon bij de kruidvat te koop en niet eens zo duur

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 22:52

hee bedankt voor jullie antwoorden

azijn helpt niet. Kap of zonder kap ook niet.
Hij moest al naar de bijkeuken, alleen poept hij nu onder de kast. En als het daar niet is op mijn schoenen.
Tja, kast kan weg.. schoenen ook wel. Maar dan heb je nog de deurmat. Moet alles eigenlijk wel weg.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 22:54

Creatas schreef:
Schijt hij in de woonkamer op dezelfde plek? Daar snachts de bak eens zetten? Kap eraf? Niet met bleek schoonmaken. Dapverdamper?

nee sorry.. willekeurig. Ook naast de bak poepen en er ook in. Heb geen vloerbedekking. Daarom koos hij mijn tassen ook uit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 22:57

Marigold schreef:
misschien iets in de vloerbedekking of geur die al en nog in het huis zat/zit, wat hem triggert?
maar buiten laten waarom niet, went hij wel aan.
het is mooi weer en je hebt ruimte zat daar en ook plekken zat waar hij droog kan slapen.

oke, maar alles is schoongemaakt toen ik erin trok. En de eerste weken ging het super.
Maar dadelijk wordt het wel koud, net als afgelopen winter. Kan ik het niet over mijn hart krijgen hoor. Een die-hard kat wel, maar niet mijn vensterbank-watje.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:58

Hoi hoi, Wat Amy77 zegt, dat van die ambipur dingen. Het is een apparaatje wat je in de buurt van de kattenbak in het stopcontact steekt. Het geeft een geurtje af wat stress reduceert. Een vriendin van mij gebruikt het ook wel eens voor haar kat en het werkt best heel goed. Inmiddels heeft ze twee katten en nu ook twee kattenbakken, wat ook heel goed werkt.

Misschien is je kattegrit wel van samenstelling verandert, alhoewel ik het niet denk. Ik kan me voorstellen dat je het vreselijk vindt...de kat buitensluiten zal het denk ik nog erger maken, maar kan me voorstellen dat je niet weet wat je anders moet doen. Ik zou ook even laten controleren of alles okee is...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:58

Klinkt misschien heel stom dit maar probeer iemand die kan communiceren met dieren via foto of in levende lijve.
Dat zou ik echt eens proberen, aangezien je verder geen oplossing hebt kunnen vinden voor dit probleem.
Succes!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 22:58

Emytje schreef:
Inderdaad. Misschien heeft ie wel last van blaasgruis of een blaasontsteking...

nope gewoon gezond verklaard! zoals ik in de eerstse tekst aangaf.. ben ik bij de DA geweest.. In het verleden wel last van de blaas gehad, vandaar dat ik daar ook eerst aan dacht. Maar nee.. dat was het dus blijkbaar niet.

Dit is zijn derde nacht buiten. Niet opgesloten. wel een mandje en brokjes neergezet. Maar zag al dat ie geslapen had in het hooi.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:02

Ik ben even gaan zoeken voor je en ik kwam in ieder geval Feliway tegen....zij hebben dat stopcontactspul...

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:04

Een vriend zijn kat plast ook altijd in huis, hij heeft nu op alle plekken waar de kat zijn behoefte doet een bakje voer staan. Het schijnt dat een kat zijn voer plaats niet vervuilt. Waarschijnlijk gaat hij het eten dan linken aan zijn eigen vervuiling en het moet dan op houden. (niet gehoord of het werkt)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:06

Katten... het zijn gewoon terroristen verpakt als harige schattige knuffelkontjes. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Girl In The Mirror op 10-06-10 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 23:07

Fantast schreef:
Een vriend zijn kat plast ook altijd in huis, hij heeft nu op alle plekken waar de kat zijn behoefte doet een bakje voer staan. Het schijnt dat een kat zijn voer plaats niet vervuilt. Waarschijnlijk gaat hij het eten dan linken aan zijn eigen vervuiling en het moet dan op houden. (niet gehoord of het werkt)

oke nieuwe oplossing, nog niet eerder gehoord.
Maar ik heb een fret. Al jaren. Die liep los wanneer sammy hoog sliep en de fret er neit bij kon. Maar fret mag geen kattenbrok hebben. Hier zitten veel granen en vlees wat niet van de kip afkomt. vet gehalte te laag. Hhihihi.. lang verhaal effin dan moet ik het hele huis aflopen. En dan mag er geen enkel brokje blijven liggen.

maar wel origineel. Die ga ik toch stiekem een keer proberen, ook al kost het me wat werk.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 23:08

Girl In The Mirror schreef:
Katten... het zijn gewoon terroristen verpakt als harige schatte knuffelkontjes. Afbeelding

hahahaha :D :+
die van mij is meer een typetje saaie kantoorpik ipv terrosist.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:11

Op de plekken waar hij vaak poept, peper strooien!