Wat heb jij je huisdier allemaal te bieden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:28

6cavia's: grote hokken, om de dag half uur in de caviakamer hobbelen, biologisch caviavoer, hooi van beste merk.. min. 2x per dag groente (sla/broccoli/andijvie/appel/manderijn/banaan) ze hebben een zoutblok, en een knaagblok en huisjes om in te slapen :D

5honden: hele huis als hok :D ze mogen op de bank/stoelen, alleen niet in de slaapkamers. krijgen biologisch hondenvoer en dinner. min. 3x per dag een koekje en 's avonds een kauwstick/bullepees/pens/varkenssnuit/varkensoor (allemaal biologisch)
ze worden 4x per dag uitgelaten, waarvan ochtend: 20min.
'smiddags: ong.1,5u in het bos (kunnen ze lekker los rennen)
'savonds: 30min.
22.00: 20min.

paard: 24/7 lekker buiten ('s winters stal en paddock waarin kan ravotten, kan in en uit lopen) ('s zomers 24/7 op de wei)
kan lekker samen met andere paarden zijn, dus sociale contacten genoeg :D 's zomers elke dag summefit brok en gras.
's winters 4x per dag heel veel hooi (heel de dag door kan die dus hooi eten) 7.30 en 16.00 brok. en natuurlijk weleens een lekker appeltje, slobber of meusli tussendoor :D

onze dieren hebben dus niks te klagen :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:29

Ik heb 2 katten. De katten zijn binnenkatten, ik voer volgens het BARFprincipe dus ze krijgen rauw vers vlees wat imo het beste is, 1 slaapt op ons bed bovenop mijn vriend, de andere komt alleen een avondritueeltje doen. In het nieuwe huis krijgen ze een luik in de keuken wat leidt naar een overdekte buitenren.

De hond krijgt ook BARF, zij slaapt op een eigen bank bij de paarden en mag gewoon vrij in en uit lopen over ons terrein. Als ik ergens heen ga, neem ik haar waar mogelijk mee naartoe. Het huis is vlakbij de heide dus drie keer raden waar we verder nogal eens te vinden zijn. Ik borstel dagelijks en verder is het plan er om op cursus te gaan maar de gemeentecursus werkt met clickertraining en daar ben ik geen voorstander van dus ben nog op zoek naar iets anders. Ik zou graag in de toekomst met haar gaan speuren.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:34

1 hond: Eigen slaapkussen, ruim huis met tuin. 4/5 keer per dag uitgelaten. 's ochtends rond 7uur de 1e keer en 'savonds rond 11uur de laatste keer. Leuke uitlaatplekken.

1 konijn: Ruim binnenhok. Altijd de beschikking over eten en drinken. Buiten ren, met binnekort een hok er aan. Kan samen met de hond.

1 vogel: Ruime kooi, kan helaas niet vliegen door een ziekte.. anders had hij wel de mogelijkheid gehad om in de kamer te vliegen maar dat gaat dus helaas niet. Voldoende 'speel materiaal'. Altijd de beschikken over eten en drinken. Heeft vaak trosgierst en een witte steen (kan even niet meer op de naam komen).

En ze krijgen natuurlijk allemaal aandacht. :D

Edit: paar dingen toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Natasja__ op 04-06-10 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:34

Grappig topic!

Onze katten mogen bijna elke dag naar buiten en het liefst als we zelf thuis zijn, zodat we ze een beetje in de gaten kunnen houden, dit ook omdat we geen kattenluik hebben en ik zou het vervelend vinden als ze gaan dwalen omdat ze niet naar binnen kunnen. Dus zodra er een kattenluik is, mogen ze van 's ochtends tot 's avonds lekker naar buiten, hou ze 's nachts het liefst binnen omdat 2 van mijn vorige katten 's nachts dood zijn gereden (ja, weet ook wel dat het ook overdag kan gebeuren, maar dat zit nou eenmaal ff tussen mn oren, haha).

Gelukkig hebben de katten binnen ook genoeg te doen! We hebben een krabpaal die van de grond tot het plafond loopt, met 4 verdiepingen, we hebben verschillende brain training spelletjes die we zo nu en dan naar voren halen en een paar gewone speeltjes. De katjes krijgen goed brokvoer en af en toe voor het lekker een zakje natvoer of een snoepje. We hebben een grappig waterbakje, waar het water uit een buisje het bakje in druppelt. Vinden ze altijd een feest ;)

Ze mogen in principe in alle kamers als wij dr ook bij zijn, maar als we er niet zijn mogen ze alleen in de woonkamer, in de gangen en op het zoldertje (daar ligt zo'n grote knisper tunnel, een kattenmandje, klein krabpaaltje en er staat een grote kattenbak).

Binnenkort komt er een hondje en die hebben wij het volgende te bieden: Elke dag lekker een paar keer wandelen en als het hondje wat ouder is, elke dag naar het park/bos. We hebben een tuin dus het hondje kan ook lekker naar buiten. Als wij aan het werk zijn, gaat de hond naar mijn ouders, zodat deze niet uren achter elkaar alleen zit. Uiteraard zal het hondje ook weer goed voer krijgen, we gaan lekker op cursus en veel dingen ondernemen. Maar meer kan ik er nog niet echt over vertellen, omdat we de hond nog niet hebben ;)

Maar bovenal krijgen ze bij ons ook een hele hoop liefde!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:37

5Cavia's. Ruime hokken, maatjes. Onbeperkt hooi, water en hardvoer. 2x per dag groenvoer. Geen snoepjes/zoutblokken/knaagstenen want dat is slecht voor ze.

4Ratten: Allemaal bij elkaar, veel klimtoestellen, slaaphoekjes, altijd voer en water, af en toe groenvoer.

3Honden: Mogen zowat alles. 's ochtends brokken, 's avonds vlees. Mogen bijna alles doen wat ze willen maar we zijn ze wel de baas. Zijn soms wel wat overactief. :') 1 a 2 keer per dag uitgelaten.

1Vogel: altijd voer, badje, veel speeltjes.

1Kat: Altijd eten tot beschikking, mag naar buiten als ie het wil, maar moet met bedtijd binnen zijn.

joyce2

Re: Wat heb jij je huisdier allemaal te bieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:43

@Macy: Lopen jullie honden los op een groot terrein ofzo? Of hebben jullie ze gewoon geleerd om lang de behoefte op te houden? Want 1 a 2x per dag uit vind ik eigenlijk te weinig, voor een hond die verder gewoon binnen zit of in een klein tuintje loopt... maar dat is mijn persoonlijke mening hoor!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:49

2 katten: onbeperkt brokjes, 2 soorten, kunnen ze kiezen :D onbeperkt water, en onbeperkt naar buiten. Veel aandacht en liefde, ook niet onbelangrijk.

De hond: voor korte wandelingen aan de andere kant van de straat een grasveld, en voor langere wandelingen op nog geen halve kilometer afstand een behoorlijk groot bos. Oja, en een achtertuin, waar hij niet alles netjes hoeft te laten. :Y)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:49

@macy; 1a2x per dag??????
dan moeten ze wel lekker buiten kunnen idd, anders valt het onder het kopje mishandeling..
en voor cavia's is zoutblok niet slecht, dat zijn fabeltjes meid ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:52

gabjj8 schreef:
@macy; 1a2x per dag??????
dan moeten ze wel lekker buiten kunnen idd, anders valt het onder het kopje mishandeling..
en voor cavia's is zoutblok niet slecht, dat zijn fabeltjes meid ;)

Uh ja ze lopen de hele dag buiten. ;)
Het is indd een fabeltje als het uit onderzoek is bewezen. :))

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:55

misschien voor cavia's zoals die van jullie die er niet tegen kunnen, maar die van ons wel..
en het is niet uit onderzoek gebleken, dat is gewoon wat mensen zeggen..

cavia's likken er aan wanneer ze zout nodig hebben...

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:56

Poes Floortje: Kan 24/7 naar buiten, mag overal liggen behalve de keuken en tafel. Krijgt verschillend voer 2x per dag. Regelmatig een schoteltje melk en een plakje vlees of ander lekker(brood met kaas enzo :') )
Cavia Nibbit: Zit helaas alleen nu de rest overleden is, elke dag lekker een volle bak brokjes, een baal hooi en groente en fruit wat wij niet eten/over is. En soms wat brood en zo nu en dan een wc-rol oid om op te knagen.
Muizen, zijnveelnamen: Zitten gezellig met zijn 4-en, hebbben tientallen speeltjes, elke dag lekker een hand eten en een handje zonnebloempitjes en zo nu en dan kattenvoer.

@Discussie; zoutblokken, snoepjes, likstenen: Er zijn wel echt een aantal soorten likstenen die slecht voor cavia's zijn, deze brokkelen af en vormen steentjes in de maag. Maar zoutblokken kunnen nooit kwaad. Zout lost op en kan geen kwaad.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:05

3 katten: twee daarvan mogen altijd naar buiten en binnen door het luik, de derde mag niet maar wil ook niet want ze heeft de mogelijkheid wel (heeft aids, vandaar dat ik haar niet buiten wil) voer royal canin onbeperkt, onbeperkt water. twee kattenbakken (eigenlijk maar voor 1 kat want die andere twee doen het 99% van de tijd in de tuin)
mooie grote krabpaal, genoeg speeltjes, een snoepje op zijn tijd en 100% liefde.

1 Hond: als het droog is in de tuin. 2 a 3x per dag uitlaten. altijd in losloopgebieden, gaat alleen aan de lijn op onbekend/druk terrein. ook royal canin voer onbeperkt. eigen mand met twee hondenkussens en twee kleedjes en ook voor haar geldt een lekker snoepje of bonkje op zn tijd.

voor alle dieren geld minimaal 1x per week een borstelbeurt (aidskat om de dag, is x ragdoll, hond 2x per week in verharingsperiode)
liever iets te vroeg bij de DA dan iets te laat.
niks moet alles mag, behalve dier zijn. de katten op het aanrecht en de hond op bank of bed, en 's nachts geen dieren in de slaapkamer.
oh enne las op de vorige pagina iets over elke dag een anders smaakje voer? dat doe ik ook hihi :Y)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 00:04

5 poezen,kunnen onbeperkt eten en drinken en kunnen de tuin in wanneer ze willen dmv. een kattenluikje.
De tuin is kat dicht gemaakt dus geen risico op doodgereden worden(op 1 poes na, die blijft plekjes vinden om te ontsnappen).
Af en toe blikvoer voor het lekkere en 's avonds voor ik naar bed ga ieder 3 snoepjes.
ze mogen door het hele huis.

24 kippen en hanen,lopen in een weitje van 20 x 30 meter met een stal van 8 x 4 meter.
Hebben nonstop legkorrel tot hun beschikking en water en krijgen elke dag graan uitgestrooid.
Legnesten worden elke week schoongemaakt en elke dag gaat er wat schoon hooi bij in de legnesten.

3 volwassen konijnen en 6 jongen,hebben een ren van 2,20 meter bij 3,10 meter met allerlei hokjes en klimdingen er in.
Krijgen onbeperkt brokjes, en elke dag groenvoer en hooi.
En natuurlijk altijd water tot hun beschikking.

2 honden. lopen veel los in de tuin,worden 3 keer per dag uitgelaten en gaan mee naar de pony's waar ze soms wel 3 uur of langer in de wei rondlopen.
Krijgen Cavom brokken en soms vers vlees en altijd water tot hun beschikking

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 00:28

Nijntjes lopen vrij rond over het terras dus ruimte zat.

De hond mag iedere dag mee naar de paarden

en mijn paard staat 24/7 buiten.

Alleen goudvis Kees is sinds deze week zielig want zijn vriendje is dood. Al zit ie wel in een aquarium ipv kom dus hij heef het ook niet slecht. :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:15

Honden:
Krijgen 2x per dag een goede brok (wat volgens sommige natuurlijk onmogelijk is ), worden minimaal 3x per dag goed uitgelaten. Mogen overal komen, slapen boven. Krijgen goede medicijnen (artrose) en worden goed op gewicht gehouden.
2 van de 3 trainen ook nog behendigheid, 1x per week.

Katten: 3 van de 4 komen dagelijks buiten, als ze zelf graag willen. Kat 4 komt ook buiten, aan een riempje ( waslijn :+ ) en mag dan ook buiten rausen.
Kattenbakken worden ruim voldoende verschoond, elke kat heeft zijn eige katten bak + een rerseve bak (dus 5 bakken in huis). Krijgen 2x per dag goede brok.

Konijnen: Zitten met zijn 2e buiten in een flinke ren, met binnenhok. Kunnen zelf 24/7 kiezen of ze binnen of buiten willen. Onbeperkt hooi, dagelijks groen voer en 2/3 x per week een bakje bix.

Natuurlijk krijgt alles elke dag vers water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:34

1 hond:
4x per dag wandelen en overdag lekker los in de tuin of naar binnen. Dat kan ie zelf kiezen.
Zijn eten krijgt hij 3 maal daags, altijd vers water vanzelf, speelgoed zat.

2 katten: Als wij thuis zijn, mogen ze overdag naar buiten, ze mogen ook binnen blijven, wat ze willen.
Onbeperkt droge brok en water. Elke dag een schone bak en een fijne mand.

2 cavias, buitenren van 2x4 meter. Vers water, weinig brok, veel groentes en gras. In de nachten gaan ze in hun binnenhok in huis.

5 konijnen, een ren van 9x3 meter, met een weitje van 2x9 er aan gekoppeld. Konijnen blijven het jaar door buiten. Een groot kinderhuis(kan er rechtop in staan) met verdieping als hok. Onbeperkt hooi en water, beperkt brok en verder veel groentes. Wilgentakken en speelgoed en zandbak.

1 hamster: ruim hok en wanneer hij handtam is, dan mag hij er ook uit. Wederom groentes, weinig brok, veel hooi.

Alle dieren krijgen hun medische zorg en goede kwaliteit voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:43

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:01

Leuk topic! Interessant om te lezen hoe iedereen het doet. :)
Bij mij:

Acht ratten: Grote kooien met hangmatten en speeltjes en genoeg ruimte om te klimmen. De kooien worden wekelijks helemaal verschoond (uitgesopt) en de hangmatjes worden dan ook gewassen. Ze hebben allemaal gezelschap (6 jonge ratten in 1 kooi en 2 oudjes bij elkaar) en krijgen dagelijks vers water en brokjes aangevuld met groente, fruit, pasta, rijst, etc. De kooien staan een paar uur per dag open zodat ze lekker door het huis kunnen lopen. Ik ga naar een een DA als dat nodig is, eentje die verstand heeft van ratten. Verder klets ik de hele dag tegen ze aan en kus en knuffel ik ze helemaal plat, ze zijn gewoon heilig voor me. :D

Een kat: Dagelijks brokjes en vers water, wekelijks een portie blikvoer. Kattenbak wordt wekelijks verschoond en uitgesopt en dagelijks leeggeschept. Ik borstel haar een paar keer per week, dat vindt ze heerlijk. Ze slaapt bij mij in bed als mijn vriend er niet is. :+
En ze wordt natuurlijk regelmatig ontwormd en ingeent.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:13

Caafjes, 2 mannen: hok v 75cm bij 150cm binnen, onbeperkt hooi, waterfles en caviakorrels. Elke dag wat groente erbij. Overdag in de zomer buiten in een iets grotere ren.

Katten, poes en kater(geholpen allebei) 's nachts binnen, onbeperkt harde brokjes en water. Overdag naar believen buiten spelen in de speeltuin achter huis en in de bosjes of liggen op de bank of al hun andere plekjes. (mogen absolúút niet boven komen in huis)

Paarden, 3 merries, de wens is dag en nacht buiten, zomer en winter en met wat verhuizen gaat me dat denk ik vanaf nu wel lukken.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:27

Bij ons
3 cavia's: overdag los in de kamer met de kooi open, zodat ze daar in kunnen. s' nachts in de kooi. 2x daags hooi, 2x groente, 1x beetje brokjes. Soms gaan ze naar buiten, in een ren.

1 konijn: meestal binnen los in de kamer, ook met kooi open. En soms buiten in zijn hok, meestal overdag, alleen als het niet te warm is. 2x /dag brokjes, altijd hooi, 1x groente (lust hij niet )

2 katten: s' nachts binnen (anders komt de vos ze op eten :Y) ), overdag binnen en buiten, mogen ze zelf weten. Er liggen altijd harde brokjes

En de vissen: 2 sluierstaarten in een aquarium van 60 l (60 x 30), en altijd schoon met filter en 2x daags voer.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:36

Mijn konijn zit in een hok buiten.
Jammer genoeg hebben we geen gras dus neem ik hem mee naar een grasveld in de buurt op zulke dagen.
Hij is met eten heel erg kieskeurig (altijd al geweest :')).
Hooi eet hij niet, heeft hij nooit echt gegeten..
Met voer is hij ook erg kieskeurig, dan eet hij iets een periode dan weer niet en dan wisselen we weer af.
Wortels krijgt hij elke dag, daar is hij wel gek op..

Onze kat is echt verwend in mijn ogen :')
Hij heeft een kattentent, een mandje en nog een mandje in de schuur.
Krijgt bijna de hele dag door voer (kleine beetjes) heeft snoepjes en z'n speciale bal om ze in te doen.
Heeft allerlei speeltjes en heel veel van die kleine speelmuizen (is ie gek op).
Hij mag naar buiten wanneer hij wilt, en hij mag bijna alles.
Hij is ook echt de prins in huis (hij heet prince :')).

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:13

Konijn 1: 's ochtens een bakje met voer, handje hooi en vers flesje water. 's Nachts zit ze in een normaal hok, en overdag zit ze in de ren, en soms mag ze los lopen in de tuin (in de zomer) en los lopen in de kamer/keuken (winter). Verder zit ze ook nog een paar uurtjes per dag in een andere ren, om te kunnen graven en gras te eten, want de ren waar ze normaal inzit is aan de onderkant afgezet met gaas.

konijn 2: Zit in een heel groot hok met 2 verdiepingen, krijgt elke dag een bakje eten, handje hooi, vers flesje water. Als hij zich laat pakken mag ie een paar uurtje per dag in de ren.

Soms krijgen ze sla,wortel,appel ofzo.
En voor de mensen die zich afvragen waarom ze niet bij elkaar zitten? Hier de uitleg: Konijn 1, zat 8 jaar samen met mijn andere konijn (waren zusjes). Helaas heb ik mijn andere konijn in maart moeten laten inslapen, dus kwam konijn 1 alleen te zitten. Ik ging opzoek naar een nieuw vriendje, (die ik niet vond). Toen was er iemand in de buurt die hun konijn weg wouden doen, dus heb ik gezegd dat ik hem dan wel nam.(We kregen hem inclusief groot hok) Maar toen scheen het dus een mannetje te zijn, dus kon ie niet meteen samen met mijn vrouwtje. Probleem is binnenkort opgelost, konijn 2 wordt namelijk gecastreerd dus kunnen ze samen in het megahok.

Genoeg uitgelegd? :+

Hond: 's ochtens en s'avonds bak met voer en fris water. 4/5x per dag wordt ie uitgelaten, waarvan een keer per dag op de 'hondenspeelplaats' (op dat tijdstip komen er allemaal honden bijeen, zodat ie minimaal 1x per dag met soortgenoten samen komt). Hij krijgt veel aandacht, 's avonds mag ie lekker op schoot en 's nachts slaapt ie op mijn voeteneind.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:24

1 hond: Mijn moeder werkt niet en is dus -op boodschappen e.d. na- de hele dag thuis. Ze wordt zeker vijf keer op een dag uitgelaten.
Ze krijgt twee keer op een dag eten, 's ochtends farmfood brokken en 's avonds rodi. Ze heeft alle vrijheid hier in huis, ze kan enkel geen traplopen, dus dat is beperkt tot de benedenverdieping. Verder heeft ze twee kussens en een patio tot haar beschikking en het hele huis ligt vol met ballen, knuffels..

3 katten: Onze katten hebben nu drie mandjes, mijn bed en de bank. Ze krijgen twee keer per dag gescheiden eten en dat moeten ze in één keer opeten. Na een tijd gaan alle kamers weer open en eten ze elkaar restjes op. Ze hebben 3 bakjes water tot hun beschikking en ze hebben een persoonlijke portier. :+ Daarnaast worden ze vaak genoeg geknuffeld. Enige is, dat ze één kattenbak hebben. Maar dat is omdat als we er meerdere neerzetten, ze er toch maar één gebruiken? Ze maken er overigens wel echt gebruik van, er is er maar ééntje die het buiten doet. (Die anderen gaan heel zenuwachtig voor de deur lopen en als ze dan naar binnen kunnen rennen ze naar de kattenbak haha.)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:08

@Manon: Die van ons komen ook vaak binnen om even op de kattenbak te gaan en gaan dan weer naar buiten!

Ik heb wel 2 kattenbakken staan, 1 op zolder en 1 in de woonkamer (stel dat de deur naar boven per ongeluk dicht gaat, hebben ze altijd een bak waar ze op kunnen). Maar de ene keer gebruiken ze alleen die bak boven en de andere keer alleen de bak beneden en soms is het heel mooi verdeeld. Ik snap er echt geen hout van!

Enne, bij mij stond er niets bij over de DA, maar ik vind het niet meer dan logisch dat je dier de zorg krijgt die deze nodig heeft. Bij ons word daar niet op bezuinigd! Al kijken we wel of een DA niet extreem duur is (bijv. met de sterilisatie van ons poes, dat zou bij de ene DA tegen de 200 euro kosten en bij de DA waar we nu heen gaan was dat zo'n 80 euro goedkoper... Dus wij wisten wel waar we heen gingen!)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:12

kat: elke dag naar buiten, aandacht en genoeg eten en een schone kattenbak
vis: een bak met schoon water, plantjes en elke dag wat voer :D.