Uit een rood nest ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dewii

Re: Uit een rood nest ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:45

Gefeliciteerd met die lieve kittens! Wel goed dat je haar laat steriliseren, maar ik snap je ook wel want kittens zijn altijd zo lief :o . De mams is trouwens ook mooi!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:45

Lekker op de roze wolk bliven zitten, ze worden zo snel groot.
Jammer dat ik het niet eerder wist wij zoeken al een tijdje naar een echte rooie, nu hebben we een lapje haha.
Ik kan alleen maar zeggen geniet en je mag een hele trotse OMA zijn, ze zijn werelds

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:47

Ik heb absoluut geen probleem met straatkatten, heb nooit iets anders gehad. Heb geen probleem met katjes dat geboren worden. Wat ik wel erg vind is dat ze de vader niet heeft laten testen op ziekten. Als het per ongeluk was geen probleem mee maar ze heeft haar kat express aan heel erge risico's blootgesteld en dat is spijtig.
Ze zijn wel erg lief en schattig en ik hoop echt dat ze gezond zijn en de moeder ook.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 16:50

Lauratje_88 schreef:
Ik heb absoluut geen probleem met straatkatten, heb nooit iets anders gehad. Heb geen probleem met katjes dat geboren worden. Wat ik wel erg vind is dat ze de vader niet heeft laten testen op ziekten. Als het per ongeluk was geen probleem mee maar ze heeft haar kat express aan heel erge risico's blootgesteld en dat is spijtig.
Ze zijn wel erg lief en schattig en ik hoop echt dat ze gezond zijn en de moeder ook.

Ik vind dit zwaar overdreven ,

Vroeger werden bij ons op de boerderij in de zomer talloze nestje ( ik heb het over 20 jaar geleden) geboren met als enigste resultaat dat we in elk hoek en gat nestjes zeer gezonde katjes hadden liggen.

We hebben het hier absoluut niet over straatkatten, of zwerfkatten.
Betreffende kater is een goed doorvoede kater met een halsbandje die gewoon een baas en huisje heeft.

Er lopen hier ondanks de vele boerderijen hier geen half verwilderde/ wilde katers in het rond.
Maar goed , ik ga mezelf ook niet verdedigen, poes is happy, wij zijn happy na maanden van stress en verdriet.
Dit had hele andere oorzaken maar het voelt toch even als een heel welkom blij kadootje na al het leed bij ons op stal.

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:58

Gefeliciteerd met mooie poezen
Heerlijk dat kleine spul,

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:59

zonnebloem18 schreef:
Zonde omdat bij 1 asiel op dit moment al bijna 100 kittens zitten die een baasje zoeken en er dus mensen zo dom zijn om voor de leuk maar een nestje te nemen.
Er zijn straks zoveel kittens die in asielen zitten die door zulke praktijken geen baasje zullen vinden.

Mee eens.....

Anarya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:10

Oeh rode katjes...
Mama heeft een mooi koppie...
Precies wat ik zo graag zou willen! Maar ik moet me inhouden, we nemen pas een vriendje voor onze kat als we eenmaal in een echt (niet-studenten)huis wonen. Gelukkig heb je al genoeg gegadigden als ik het zo lees :-) Gefeliciteerd!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:17

Leuk! Rode kleintjes! Hihi. Geniet maar van ze, ze zijn zó groot :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:32

TS, gefeliciteerd hoor, met je poezenkroost!

Ik vind sommige opmerkingen totaal misplaatst. Waarom mag TS niet een leuk nestje krijgen, omdat er al kittens in het asiel zitten? Mag ik dan ook niet zwanger worden want er zitten nog zoveel kinderen in te huizen, die ook een mama en papa willen?

TS heeft doelbewust haar poes nog een keer laten dekken, omdat ze zoveel verdriet had (poes bedoel ik), van het verliezen van haar enige kitten de vorige keer. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat gedaan heeft, juist voor de poes.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:54

Wat als het nou weer mis was gegaan, gewoon maar doorgaan tot het wel een keer goed gaat?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:02

Gefeliciteerd TS! Echt prachtige katjes, mams ligt er ook heel trots en tevreden bij!
Houden jullie de kitten die over is zelf of niet? Wel grappig dat het allemaal rode zijn.

En aan alle zeurpieten hier op Bokt: ga lekker in een topic zeuren die bedoeld is om een discussie over het fokken met katten is bedoeld, en ga niet iemand anders topic de grond inboren alleen maar omdat je je eigen mening per se wilt laten horen. Niemand die er in dit topic op zit te wachten. Gebeurd is gebeurd en TS gaf al aan dat ze het niet wil. Of hebben we allemaal boontjes in de oren?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:30

Jeeeeej !!
Daar is me kleine Flicka met der prachtige kinderen, morgen kan ik ze bewonderen.

Offtopic; Waarom zit iedereen hier andermans beslissingen af te kraken in godsnaam? Nergens voor nodig en energie verspilling. De kittens zijn al geboren, dus niks meer aan te doen!
Feliciteer gewoon lekker en hou je commentaar maar voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:37

zonnebloem18 schreef:
Wat als het nou weer mis was gegaan, gewoon maar doorgaan tot het wel een keer goed gaat?

Ja, dan was de TS NET zolang doorgegaan tot de moederpoes erbij neerviel, want er ZOUDEN kittens komen hoor, KOSTE WAT HET KOST.

Pfff, als ik naar de poes kijk zie ik een kat die er geweldig uitziet, dus de TS zal echt niet zo roekeloos er mee omgaan.

Zucht.
Bokt ook af en toe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:43

Wat een prachtige mama en wat een prachtige kittens. :+:
Gefeliciteerd!

En wat jammer dat er gelijk gezeurd moet worden over kattenaids en kittens in het asiel, maargoed.. Blij zijn voor de ts kan toch ook? 't is tenslotte haar eigen keuze.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:43

Ik walg momenteel flink van Bokt :r
Stel Z******

TS: Nogmaals proficiat. Zo te horen heeft niet alleen moederpoes maar ook julie zelf een zware tijd achter de rug. Dan is dit een heeeerlijk kadootje. En al die betweters hier _-:(
Gun een mens toch eens een plezier, een mooi en leuk topic en hou je commentaar voor je!

Mocht ik hier een waarschuwing voor krijgen: jammer dan. Ik vind Bokt de laatste tijd erg negatief. Overal moet over gez*ken worden. Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen!!!

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:52

Zilfstar schreef:
Ik walg momenteel flink van Bokt :r
Stel Z******

TS: Nogmaals proficiat. Zo te horen heeft niet alleen moederpoes maar ook julie zelf een zware tijd achter de rug. Dan is dit een heeeerlijk kadootje. En al die betweters hier _-:(
Gun een mens toch eens een plezier, een mooi en leuk topic en hou je commentaar voor je!

Mocht ik hier een waarschuwing voor krijgen: jammer dan. Ik vind Bokt de laatste tijd erg negatief. Overal moet over gez*ken worden. Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen!!!

Ik denk het en jij zegt het :D
Prachtig nestje met kittens hoor!! Ben gek op rooie poezen en katers :o
Veel geluk met ze!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:04

zonnebloem18 schreef:

Natuurlijk :z , denk nou even zelf na ...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:22

Wat een leuke kittens. <3
Veel plezier met ze.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:40

Moderatoropmerking:
Zo, nu is een aantal keer genoemd dat het niet verstandig is de kater niet vooral te laten testen en dat de asielen al vol zitten.
Ik denk dat we daarmee nu voldoende offtopic gegaan zijn.
Graag ontopic verder.

BB > BB-ITP

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:54

Nu het BB-ITP is verwachten we natuurlijk wel meer foto's van de kleine hummels hè? :P

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 08:56

ik zal deze topic zeker blijven spammen met de vooruitgang van onze 5 rode poezenbabies.

Vanacht is mams een beetje aan de wandel geweest , kittens waren eerst heerlijk rustig maar vonden een na een minuut of 15 wel weer zat ..

Mams kwam gelukkig snel weer terug , toen ze naast haar nest ging eten waren ze allemaal weer stil en daarna weer aan de tiet.
Ik geloof dat ik erachter ben wat het geslacht van de beebs is ,

volgens mij zijn het 4 katertjes en een poesje ..

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:06

Ten eerste gefeliciteerd! Wat een mooierds. Vind het leuk dat ze nog een keer een nestje mocht naar al die ellende de vorige keer.
En over die asiels die bom vol zitten tsja waarom zou ook iemand een kitten van 90 euro of meer kopen terwijl je er ergens anders 1 gratis af kan halen. Wij hebben eens een hond uit het asiel willen halen, dat moest aan zoveel regels voldoen. Hond mocht niet langer dan 3 a 4 uurtjes per dag thuis zijn. Nou sorry een normaal mens werkt al 8 uur. Als er zoveel regels opgesteld worden snap ik maar al te goed dat die asiels zo vol zitten! Nogmaals een heel erg leuk nestje, en twijfel er niet aan dat ze allemaal straks naar een heel leuk huisje zullen gaan. Ik blijf zeker je topic volgen, en ben heel benieuwd naar meer foto's :)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:26

Gefeliciteerd met je poezenbaby's!

ik vind het echt verschrikkelijk te lezen dat de meeste mensen hier neit eens blij voor je kunnen zijn.. als ze toch alleen maar negatieve reacties kunnen geven.. houd die dan gewoon voor je.. en laat de mensen die blij zijn met hun poezenbaby's lekker gelukkig zijn! ik blijf nog even bij je kijken hoe ze opgroeien hoor!

heb je voor alle poesjes al een huisje gevonden?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:26

Heerlijk zo'n nest poezelbabies...!
Mams ziet er erg tevreden uit met haar kroost op jouw bed. :D
Spam ons maar met opgroeifoto's; voor je het weet zijn ze groot...
Straks gaan de oogjes open en niets kleurt zo mooi als blauwe oogjes met een rood vachtje. ;)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:23

of het zijn allemaal katers of die 'muisgrijze' kater is niet de vader
rode poezen krijg je alleen uit een combinatie rode moeder X rode vader

leuke kittens, jammer dat je het niet op een andere manier hebt gedaan