volwassen hond met kitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:29

Goof schreef:
Chiqa schreef:
een kitten wat geen honden gewent is doe je dr geen groot plezier mee.

Die van mij had nog nooit een hond gezien en lag op dag 1 al tussen de hond's poten te slapen. Dikke mik tussen die twee, dus dat kan gewoon prima.

hier dus ook <3

Charlie_P

Re: volwassen hond met kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:33

Bij mijn volwassen teckel (die ik al van pup af aan heb), ging het prima. Hij deed eerst wel een beetje opdringerig, maar dat was na een paar keer corrigeren over en het zijn jaren de beste maatjes geweest (kitten was zeker geen honden gewend trouwens). Onze andere hond hebben we gekregen toen hij al 9 was, zijn kattenhaat zit nogal diep geworteld, van hem kan ik 100 procent zeker zeggen dat dat met een kitten niet goed gaat komen. Ik denk dat je zelf wel een goede inschatting kan maken.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:35

Mijn Grote hond Heeft egt een haat aan katten als ze buiten zijn.
maar 1 jaar geleden hebben we toch een kat gekocht.
Nu zijn het de grootste vriendjes .
mijn hond deelt haar mand,haar eten .
En ze beschermt mn kat ook nog is :+

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:36

Bij mij thuis ging het dus helemaal niet zo oke.
Onze sharpei die geweldig ging met de vowassen katten had binnen een halve seconde onze 9 weken oude kitten onze kitten te pakken en zijn nek gebroken. Nooit zal ik dit beeld meer uit mijn hoofd krijgen.

Inmiddels heeft de sharpei een nieuw adres waar hij het erg goed doet gelukkig.

Wij hadden hem als opvanghond en achteraf was hij helemaal niet gediend van andere dieren.

Nog bijna dagelijks zie ik het voor me... mijn andere honden en katten gaan echt geweldig. Mijn Chi en de kater de 3 x zo groot is slapen, spelen en eten samen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:38

mijn hond ( een sint bernard) had moederige gevoelens voor de kitten die wij kregen
deze kitten was met 3 weken oud (moeder overleden )
al bij ons gekomen
zij was er de hele dag mee aan het sjouwen
ziet er raar uit hoor een sintbernard met een kitten in haar bek
ze waste haar ruimde haar uitwerpselen op
bracht haar naar ons toe als we bezig waren met melk aanmaken
nu nog steeds zijn ze niet uit elkaar te krijgen
echt heel erg schattig
alleen mag de hond haar nu niet meer mee sjouwen dan wordt ze boos
maar ze slapen wel nog samen in een mand
zoooo schattig

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:43

Ik heb een grote Amerikaanse bulldog, niet vanaf pup af aan. En die ging ook buiten niet goed met katten.
Kitten genomen, in de bench gedaan en zo als 1e ontmoeting met elkaar laten wennen. Later hond muilkorf om (ik vertrouwde hem niet 100% met een kitten) en het ging perfect!
Hond was wel wat duwerig, omdat hij niet goed snapte wat hij ermee moest.

Let er gewoon op dat je hond nog wel genoeg aandacht krijgt, en niet alle aandacht naar het kitten gaat.
Nu zijn ze beste maatjes en slapen ze met elkaar in de mand!

Dag 2:
Afbeelding

En 2.5 maand later:
Afbeelding

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:52

Ook mijn ervaring met een volwassen hond en kitten is heel positief.
dag 1 was blazen en stoer doen, maar dag twee gaf dit resultaat:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:55

bo0tjeee schreef:
Ik heb een grote Amerikaanse bulldog, niet vanaf pup af aan. En die ging ook buiten niet goed met katten.
Kitten genomen, in de bench gedaan en zo als 1e ontmoeting met elkaar laten wennen. Later hond muilkorf om (ik vertrouwde hem niet 100% met een kitten) en het ging perfect!

Gelukkig is het goedgekomen, ik was in het begin ook wat huiverig voor de lompigheid van mijn ambull, kitten zat de hele tijd bij dr bek te spelen maar op den duur zag ik dat ze niet beet maar echt speelde.
Af en toe geeft ze wel eens een gil hoor, dan staat ze met dr lompe lijf op een pootje oid.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:04

Whahahhaa, Chiqa! Hier precies zo. Hij is zooooo lomp en gaat regelmatig op d'r staan. Of hij duwt haar met z'n hoofd zo hard dat ze de kamer door vliegt. Hij bedoelt het speels, maar kent z'n eigen krachten niet, haha.

Maar verder gaat het perfect.

MaryANner... Hier was ik ook bang voor, daarom deed ik de muilkorf om. Bij ons ging het gelukkig wel goed, wat erg voor jullie met die Sharpei,

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:38

Meestal gaat het prima, zeker met zo'n jong ding erbij worden honden nauwelijks 'agressief' oid.
Zeker bij teven zie je regelmatig het moederinstinct naar boven komen, erg schattig.
Bij een vriendin lag haar kitten na 2 dagen aan de tepel van haar Golden Retriever en werd schoongelikt door haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:55

Idd verschrikkelijk van die Sharpei, maar dat zijn ove rhet algemeen toch ook niet de aller makkelijkste honden? Ken dr een paar met een agressie probleem waar je niet op zit te wachten.

Boootjeee och arm ding :D Maar het is goedgekomen, gaaf zeg, ik geniet ook van mn hond en kitten hoor, heeft ze eindelijk een maatje heb nog twee oudere katten die niets van de hodn en het kitten moeten hebben dus zoeken ze elkaar op. Heel schattig alleen dat lompe :Z