Mijn paard verpletterd één van onze kippen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: Mijn paard verpletterd één van onze kippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:13

Het kan best zijn dat de kip door de aanval van je paard/pony een hartaanval heeft gehad,dan kunnen ze ook niet meer op hun poten staan en gaan ze raar doen.
Ik heb dat een keer met een kip van een vriendin gehad, ik pakte die kip op maar dat was ze niet gewend en van stress kreeg ze een hartaanval,was best eng.
Ik heb bij mijn vriendin nooit meer een kip op durven pakken terwijl ik mijn eigen kippen wel zo oppak.
Ik vermoed dat toen jij haar nek omdraaide ze eigenlijk al dood was maar haar lichaam nog stuiptrekte

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:17

:= := :=

Ow my God! Heb je de nek omgedraaid! ;( :=

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:19

doei schreef:

Wat had ze dan moeten doen, dat beestje laten lijden? :=

Ik vind dat je goed gehandeld hebt TS. Knap dat je het gedurfd hebt de kip zijn nek om te draaien.
Maar verwijt jezelf niks. Het is jouw schuld niet, een ongeluk zit soms in een klein hoekje :(:)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:22

doei schreef:

nee lekker gewond laten lopen, dat was leuk geweest.

nek omdraaien gaat vlug en is daarna nog bruikbaar om te eten.

niet zo miemelig zijn hoor...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:28

Zeg ik dat ze dat niet had moeten doen dan?
Het lijkt me alleen eng om te doen!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:30

doei schreef:

oke, kwam een beetje onsympathiek over, zeker als je leest, dat ze er best wat moeite mee heeft ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:30

Kippen zijn onwijs lief en jij hebt in dit geval nu ook iets goeds voor de kip gedaan
Ze heeft jou vast nooit aangevallen en altijd vrolijk geweest
Nu heb jij haar 'blij' gemaakt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:31

ik vind dat je niks verkeerds gedaan hebt..gaat zovaak goed en kon jij niet weten...ik vind knap dat je het hebt kunnen doen, kan een wild ratje niet eens dood slaan...dat moet echt iemand anders doen..en hoezo MAAR een kip! het is een dier waar je aan hangt! je kunt zelfs verdriet hebben van een vis als hij pijn heeft gehad of als hij speciaal was om een rede... dus waarom MAAR? elk levend wezen kun je je emotioneel aan binden, je hebt goed gehandelt zonder de laatste beslissing was ze waarschijnlijk nog een hele poos met pijn blijven leven tot ze uiteindelijk dood was.. het hele gedoe met eten geven daar..nja je bent nu wat voorzichtiger maar je weet niet wat er gebeurt was als je het niet gedaan hebt... verwijt je zelf dus niks..ik heb t gehad met een ongeluk met een veulen op de fokkerij..echter het was ook mijn schult niet maar heb alles zien gebeuren en man ik zit er nog mee. echter ik weet dat ik gedaan heb wat ik kon en ik vooral omdat ik er net was er ook echt niks aan kon doen..gelukkig vond iedereen dit.

ts ik zeg je hebt t goed gedaan uiteindelijk

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 01:02

baroen schreef:
doei schreef:

oke, kwam een beetje onsympathiek over, zeker als je leest, dat ze er best wat moeite mee heeft ;)

Apart

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 16:37

Ergens kan ik er wel gerust mee omgaan en denk ik van ah, dat kipje heeft nu inderdaad geen pijn gehad. Maar andere keren denk ik dan van wat als ik te snel gehandeld heb? Erg dom zoiets, ik ben echt geen bangerik in kippen slachten als het nu eenmaal moet, maar dit ongeluk vond ik zo dom en nutteloos. Ook zie ik onze vier (ja nu drie..) kipjes altijd vrolijk rondrennen hier en ja ze leggen eitjes voor ons, dus die moesten helemaal niet weg of dood ofzo. Bij deze was ik er dus helemaal van aangedaan en gewoon boos omdat ik zo'n dingen niet verwacht van mijn eigen paard. Hij deed het echt met opzet... Ergens dus teleurstelling in hem, en het feit dat ik twijfelde of ik wel juist gehandeld heb. Ik dacht ook dat ze zelf doodging en dat ze stuiptrekking had, maar dit leek me té lang te duren om enkel stuiptrekkingen te zijn. En de nek omdraaien bezorgt ze helemaal geen pijn, althans dat denken wij toch. Ik handelde zowat zonder de tijd te nemen om erover na te denken. En ja, voor ik het wist had ik die kip eigenlijk gewoon vermoord en dacht ik dat ik ze nu inderdaad maar beter binnenbracht om toch nog iets van te maken, mocht ze begraven maarja zou niet weten waarom een ander ze dan evengoed niet kan opeten als je zo hoort in welke omstandigheden kippen worden doodgedaan in slachthuizen en dergelijke. Heb nog al een katje zo doodgedaan, maar daar wist ik helemaal zeker dat ze werkelijk lag te sterven en daar was ik gewoon blij dat ik dat diertje geholpen had. Maar dit ongeluk vond ik gewoon men eigen domme schuld en net daarom zat ik er zo mee in... Allemaal heel erg bedankt voor de steunende woorden hier, heb er echt wel veel aan, anders pieker ik me gewoon suf voor niets eigenlijk! Bedankt!