dood gereden kat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: dood gereden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:57

Je kan toch altijd nog ff bellen of hij ze nog heeft? Dan heb je iig zekerheid, dat zou ik dan weer fijn vinden (hoe raar ook in zo'n situatie)
Kan ze zelf helaas niet opvangen (vriendlief vind 2 er al genoeg :+) maar anders had ik ze zo komen halen!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:58

nee je moet het jezelf echt niet aantrekken ,soms is iets nou eenmaal zo. de volgende x weet je...er is bokt! er is vast wel een oplossing,ergens.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:59

FlyAway schreef:
Wij hebben onze katten allemaal een kastje om de nek gehangen. Er zit om de tuin (het deel waar ze mogen lopen) een draadje en als ze in de buurt komen gaat het kastje piepen. Als ze toch doorlopen, krijgen ze een schokje. Dat hebben ze heel snel door gelukkig. Dat zorgt er bij ons voor dat ze de weg niet op kunnen. Voor onze dieren veilig en voor ons een veilig gevoel. En, ook voor de omgeving vind ik dat wij daarmee onze verantwoordelijkheid nemen.
Afgelopen week reed ik 500 meter bij ons vandaan bijna een kat aan. (scheelde echt maar 50 centimer. Hij stak van rechts naar links over, daar remde ik voor. Ik gaf gas bij (reed 40, met trailer er achter, dus ging niet snel) en juist op dat moment kwam hij als een bezetene weer terug oversteken. Vol in de remmen, en ik miste hem echt maar net) Dan schrik je je echt wezenloos. En je voelt je echt naar als het wel raak zou zijn. (Ik in ieder geval wel) Dat wil ik voor een ander ook niet, dus mijn katten komen niet uit de tuin!

Waar haal je een dergelijk systeem ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:00

kimmie261 schreef:
@ kim: :+ ben bang dat dat vanzelf zou gaan gebeuren als het spul was gaan lopen eerlijk gezegd..hoe leuk kan zoiets zijn...

maar dacht nog wel,zal ik ze halen en wie weet iemand op bokt die ze wil redden,of een poes die kleintjes heeft waar je ze bij kan leggen..

maar ja,wat als je dat niet vind....dat is een overweging die je dan maakt,en jammer genoeg zie ik nu dat er mensen zijn die bereidt waren ze te redden...

jammer eigenlijk dat ik toch niet heb gezegd,ik haal ze wel op...maar ja...

is alleen maar verstandig geweest om niet te impulsief te handelen hoor!! laat jezelf niet gekmaken :)

Ik woon een kleine 400 meter bij de dichtsbijzijnde weg af, en dat is een rotweggetje, dus daar rijden ze niet hard. Mijn katten lopen dan ook gewoon buiten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:03

ik had ze ook meegenomen naar huis als ik wist dat hij ze dood zou maken.

Maar we weten allemaal dat je een dierenliefhebber bent, dus daar ligt het neit aan. Soms kun je misschien niet alles doen wat je hart je ingeeft.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:04

uniekhorse schreef:
FlyAway schreef:
Wij hebben onze katten allemaal een kastje om de nek gehangen. Er zit om de tuin (het deel waar ze mogen lopen) een draadje en als ze in de buurt komen gaat het kastje piepen. Als ze toch doorlopen, krijgen ze een schokje. Dat hebben ze heel snel door gelukkig. Dat zorgt er bij ons voor dat ze de weg niet op kunnen. Voor onze dieren veilig en voor ons een veilig gevoel. En, ook voor de omgeving vind ik dat wij daarmee onze verantwoordelijkheid nemen.
Afgelopen week reed ik 500 meter bij ons vandaan bijna een kat aan. (scheelde echt maar 50 centimer. Hij stak van rechts naar links over, daar remde ik voor. Ik gaf gas bij (reed 40, met trailer er achter, dus ging niet snel) en juist op dat moment kwam hij als een bezetene weer terug oversteken. Vol in de remmen, en ik miste hem echt maar net) Dan schrik je je echt wezenloos. En je voelt je echt naar als het wel raak zou zijn. (Ik in ieder geval wel) Dat wil ik voor een ander ook niet, dus mijn katten komen niet uit de tuin!

Waar haal je een dergelijk systeem ?

Wij hebben het bij Agradi vandaan. Het is niet heel goedkoop, dat moet ik er wel even bijzeggen! Maar wij vonden het de investering wel waard.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 16:05

die man heeft ze dood gemaakt,geloof me echt...die had geen zin om katjes in leven te houden,daar was ie zó overduidelijk in...

en er is hier geen dierenambulance,en moet zeggen,die meneer had zelf ook naar een asiel kunnen bellen,eigenlijk zijn ze niet mijn verantwoordelijkheid,ook hij had zelf stappen kunnen ondernemen,en dat heeft ie gedaan..alleen op een manier waar ik nu nog steeds aan loop te denken...

gekke is,dat zoiets je gewoon even niet loslaat,ben toch al zo'n emodoos door alle dieren die ikzelf ben verloren de afgelopen maanden,kan me zo moeilijk voorstellen dat mensen zó over dieren denken..maar ja,tis hier wel wat "boers" .... hij had er zelf duidelijk niet veel moeite mee...

kim auto's rijden hier ook niet hard,nou ja je weet hoe we hier wonen,maar 10km is al te hard voor een kat om een botsing met een auto te overleven,was overigens een klein poesje,denk een jaartje of mss 2 oud..jong diertje nog....

en knollentuin,laat het maar bij deze keer blijven...ik wil dit eigenlijk allemaal helemaal niet weten,maar mocht er nog eens zoiets gebeuren,dan zal ik ze ophalen,en dan maar hopen dat er dan lieve bokkers zijn die kleine kittens willen grootbrengen :=
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 30-05-10 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:14

Vervelend hoor!
Maar wat KiWiKo ook al zei, laat je niet gek maken. Als je de mogelijkheid niet heb, niet doen.
Ik weet hoe vermoeiend het is om kittens te flessen. Ik had er 2 jaar geleden 7 stuks.
Maar ondanks alles, zou ik het toch zo weer doen...

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:22

Het poesje had nooit buiten mogen komen! Zielig voor de kittens! Wat betreft het asiel, natuurlijk vangt het asiel deze kittens op! Hoe vol ze ook zitten! Dan wordt er een pleegmoeder gezocht voor de moederloze kittens.

Heb zelf net een nest met extra kittens grootgebracht, gaat prima!
Ik zou er alleen niet te veel aan denken, het zou jammer zijn voor de kittens, maar meestal is het grootspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:11

kimmie261 schreef:
hij zei wel 10x dat ie ze dood ging maken...

toen ik zei dat ik ook geen oplossing zo wist,zei hij,dat ze er niet veel van zouden merken,want ze waren pas 2 dagen oud,en hij vond ze het niet waard om elke 2 uur te gaan voeden...dus ja..ik neem aan dat ie ze dood gemaakt heeft...

en nee,ik zou zelf geen mens zijn om een moederkat buiten te laten lopen waar je weet dat er de hele dag door verkeer langs rijdt...zowiezo zou ik een ren maken,of ze binnen houden,zou er zelf echt niets aan vinden om een dier te hebben/nemen,waarvan je niet eens weet waar het is,of ie uberhaupt wel thuis komt..

ook een reden om geen katten te nemen overigens,plus dat ik een groot hondenmens ben...maar ik kan bij zo'n bericht van kittens toch weer de hele dag eraan lopen denken...dát kan ik me dan weer niet voorstellen dat ik dat zou doen,ik zou zelf er alles aan doen om ze te redden,je hebt er toch voor gekozen de poes zwanger te laten,worden,daarnaast zijn het directe nakomelingen,dus nog altijd een stukje van je "geliefde" huisdier wat voortleeft..

Katten op de boerderij zijn meestal geen huisdieren. Bij mijn zus lopen er 3 en die zijn puur voor het vangen van muizen en ratten. Vele boerderijkatten zijn verwilderd, niet geholpen en er voor kiezen dat de dieren zwanger worden is daar dan niet aan de orde. Bij de boeren die ik ken niet iig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:26

RaichuHollow schreef:
Het poesje had nooit buiten mogen komen! Zielig voor de kittens! Wat betreft het asiel, natuurlijk vangt het asiel deze kittens op! Hoe vol ze ook zitten! Dan wordt er een pleegmoeder gezocht voor de moederloze kittens.

Ik zou er alleen niet te veel aan denken, het zou jammer zijn voor de kittens, maar meestal is het grootspraak.

dus een kat moet je zomaar gaan opsluiten ook als ze gewend is buiten te lopen? de kat kan net zo goed gewoon naar buiten geglipt zijn.
Kittens kunnen dan wel zielig zijn maar die hebben geen heel leven gehad, ze zijn 2 dagen oud, dus valt wel mee. Wat ik al zieliger vind is een oude kat die hier ooit achtergelaten is, ziek was en nu nog steeds op een huisje zit te wachten is, 2 jaar nu, dat vind ik zielig, dus iedereen die graag kitty's opgevoed had, lieve kat zoekt aandacht ;). Om maar even een voorbeeld te geven dat het nog minder kan.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:51

Verschrikkelijk dat dat diertje aangereden is. Dat die man die kittens dood maakt kan ik enigzins begrijpen. Mijn opa deed dat vroeger ook, gooide ze tegen de muur aan en dan waren ze gelijk weg o.i.d. Het is ook geen doen voor een boer (ik begrijp uit je verhaal dat hij dat is?) om om de twee uur die diertjes te moeten voeden. Tegen de tijd dat de laatste alles binnen heeft kun je weer beginnen met de eerste. Die mensen hebben vaak katten voor de muizen en als er jongen bij lopen, leuk maar meer niet.

Ik ben persoonlijk van mening dat katten naar buiten moeten kunnen mits ze dat zelf willen. Bij ons gaan de katten altijd naar buiten. De hele buurt heeft katten buiten lopen. Er is genoeg ruimte. Onze kleinste is helaas een tijdje terug aangereden. Die is gaan dwalen en uiteindelijk op een weg uitgekomen waar iemand haar geraakt heeft. Dat kan gebeuren als je je kat buiten laat lopen, en ja daar kiezen wij voor. Zij had het verschrikkelijk gevonden om binnen te zitten. Ze was 6 of 7 week oud toen ze bij ons kwam (moeders was het zat, beet de kittens en gooide ze aan de kant, ze wilde ze echt niet meer dus ze is toen eerder naar ons gekomen) en vanaf het begin zat ze al bij de deur te mekkeren dat ze naar buiten wilde. Toen ze een week of 10 was hebben we haar voor het eerst naar buiten gelaten. In het begin met een tuigje, maar dat was geen doen, ze wilde overal in en op en iedere keer zat ze weer in de knoop. Na 2 weken hebben we haar los laten lopen als we er bij waren. Echt, dat beestje werd gek binnen, ze vond het heerlijk om buiten achter vlinders en muizen aan te zitten.

De oudste hier gaat ook 's nachts naar buiten, die staat om 10 uur te miauwen dat ze naar buiten wil, en als ze 's nachts binnen is sloopt ze de boel van ellende :o Ik ga dat soort katten echt niet binnen houden omdat het onverantwoord zou zijn als ze buiten zouden lopen..

Nu is het natuurlijk wel een ander verhaal als zo'n diertje kittens heeft, dan let je mijn inziens toch beter op je dier? Laat haar maar buiten lopen maar blijf er wel bij! Anders binnen, ze heeft tenslotte 6 kleintjes..

Voel je niet schuldig! Het is niet jou kant en jij droeg niet de verantwoordelijkheid erover! Het was voor jou waarschijnlijk ook niet haalbaar om die diertjes met de hand op te voeden..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 22:37

hmm het was geen boer,maar we wonen hier ,ja hoe zeg je dat...aan een kanaal,en de huizen die hier staan zijn allemaal vrijstaand,en soort van veenhuisjes,met meestal wel een paar 1000m2 grond...

hier en daar staan er boerderijen tussen,deze kat was van een gewoon gezinntje,zijn vrouw stond een stukje verderop toe te kijken,die was in haar voortuin aan het werk...

en ja,het zal wel aan mij liggen,maar ten eerste zou ik geen rust hebben als dieren zonder toezicht van mij buiten zouden lopen (en ik zou er echt niets aan vinden een dier te nemen,die meer weg is als thuis is) en ten tweede vin ik persoonlijk ,dat als je een moederkatje hebt,dat je juist moet zorgen voor haar,want ja,je ziet het,ongeluk zit duidelijk in een klein hoekje,en moeders wordt morsdood gereden...

hoe die man de katjes heeft dood gemaakt wil ik vooral niet over nadenken,het idee dat je dat zelf gaat doen...brrr,niets voor mij...

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:26

RaichuHollow schreef:

dat is misschien in nederland zo

maar hier ,ik woon in dezelfde streek ,gaat dat niet zo
we hebben geen overheidsasiels maar particuliere asiels met eigen beleidregels

ik heb zo vaak jonge katjes gehad ,gedropt ,gevonden enz hier in de buurten
in begin neem je alle dierenleed mee
en als je dan belde was de mededeling steevast ,nee mevrouw ,we nemen geen kittens aan ,we zitten bomvol ,red je er maar mee en zorg maar dat ze laters weer onder dak komen

ook is de wetgeving hier ,geef je de kat te eten ben je de eigenaar ervan
ook als ze je aanlopen

je moet wel een enorme stampij maken om gevonden katten kwijt te worden
die weg loopt alleen bij zwerfkatten over de gemeente die dan de hondenvanger moet sturen naar je

en je mag ze absoluut niks te eten geven,niet aankaarten dat je ze wel kan houden ed en enorm opspelen
dwz ,je moet behoorlijk gebekt zijn

anders zit je gauw met een stuk of wat katten wat naast opvang ook een hoop extra kostens meebrengt
(ik heb 40 kittens gehad waarvan niet ieder het redde omdat ze te zwak waren ,te ziek of wat dan ook
en een stuk of wat aanlopers in allerei toestanden waaronder een poes zonder staart ,en eentje die heb laten opereren na een autoongeluk aan oog )

nu heb nog 2 gesterliseerde poezen ,meer dan genoeg

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:39

Jeetje wat een naar verhaal.... bah.

Maar helaas weet ik uit ervaring dat zulke jonge kittens moeilijk in leven te houden zijn zonder mama. Wij hebben het ook geprobeerd met een kitten van 5/6 dagen oud die ineens bij ons in de tuin lag. Maar hij heeft het niet overleefd.

En kittens de juiste opvoeding geven is ook niet makkelijk.

Ik heb een kat met 5 week in huis gehaald(zou verzopen worden) en die heeft echt duidelijk een deel van de opvoeding van mams gemist.

Wij hebben ook 2 nestjes gehad van verschillende poezen, die gingen ook gewoon naar buiten(en dan paste de andere katten op) maar wij wonen in een dorp, bij jou zou ik het zeker niet doen..

Maar wat een stomme poes ook, waarom de weg op terwijl er zo veel land is achter de huizen ligt.... stomme stomme poes.

Ik denk niet dat jij veel meer voor ze had kunnen betekenen dan een ander persoon zoeken die ze wou opvoeden. Maar wat als het je niet gelukt was? Dat je met de kittens opgescheept had gezeten..

Die kittens had je nooit en te never los kunnen laten. Wellicht dat 1 van je honden ze lief had gevonden. Maar echt niet alle 6... en zulke kleine katjes tussen die enorme honden? Dat is niet niks hoor.... het zijn lieve honden, maar behoorlijk groot en erg indrukwekkend voor kleine dieren. Dat heb ik wel gemerkt aan Billy die normaal zijn smoelwerk wel open trek tegen honden maar het bij jou niet durfde.

Hopenlijk heeft hij ze snel en pijnloos naar hun mams gestuurd!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:30

Jeetje wat een verhaal zeg... Kan me heel goed voorstellen dat het je raakt, maar aan de andere kant is het de verantwoordelijkheid van die man. Je kunt niet de hele wereld redden, hoe graag je ook wilt... Ik persoonlijk had ze met de fles geprobeerd groot te brengen, maar heb dan ook geen honden die katten verslinden, dus ze zouden hier veilig op kunnen groeien.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:50

Zwerfkat in nood en zo organisaties nemen zo kittens in huis voor ze op te voeden. Er zijn normaal zoveel organisaties die zo dingen doen. Kzou morgen toch even opzoeken op internet en dan kijken als die man ze nog heeft. Misschien komen ze die dan halen bij zijn thuis.
Jammer dat het niet in de buurt was, anders kwam ik ze wel halen. :)
Vind het een jammer verhaal..

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:57

Aja anders moet je hem wijsmaken dat ze geld geven voor kittens :P
Dan zoekt hij tenminste een thuis. Brrr, ik kan niet tegen zo mensen. Ik zie elke week zo arme diertjes binnenkomen bij ons.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 02:16

kimmie261 schreef:
en ja,het zal wel aan mij liggen,maar ten eerste zou ik geen rust hebben als dieren zonder toezicht van mij buiten zouden lopen (en ik zou er echt niets aan vinden een dier te nemen,die meer weg is als thuis is) en ten tweede vin ik persoonlijk ,dat als je een moederkatje hebt,dat je juist moet zorgen voor haar,want ja,je ziet het,ongeluk zit duidelijk in een klein hoekje,en moeders wordt morsdood gereden...

Maar dat jij dat vindt betekent niet dat het niet heel kort door de bocht is om te zeggen dat katten niet naar buiten mogen.

Begrijp me niet verkeerd, ik sta doodsangsten uit wanneer een van mijn katten op pad is in de grote boze buitenwereld, maar er lopen hier volop katten buiten rond, en waarom niet? De moeder van mijn katertje banjerde ook door de buurt toen Ju en zijn zusje net geboren waren hoor, en de kittens ook toen ze oud genoeg waren. Mijn zwart met witte kat had er zelfs een bruine verkleuring van op zijn kopje :P

Vind het ook heel praktisch gedaan van die man. Wat moet hij dan? Kun je hem niet vragen hoe hij het gedaan heeft zodat je er niet meer over hoeft te piekeren? En als ze er nog wel zijn: toch in huis nemen en in een aparte kamer zetten waar je honden er niet bij kunnen?

Je hebt 2 keuzes: je erbij neerleggen of wat doen. Kies. En mekker daarna niet over dat je anders had moeten doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 02:25

Jammer dat je ze niet gehaalt hebt, er zijn namelijk heel veel opties waarmee je de levens van die kittens hebt kunnen redden. Maar voel je er desondanks niet schuldig over (dat is ook echt niet wat ik je probeer aan te praten hoor!)

Ben het trouwens niet helemaal eens over mensen en katten buiten laten lopen. Oke, aan een drukke weg is het vast beter om tot de kittens enigzins voor zichzelf kunnen zorgen etc. de moederkat binnen te houden. Maar ik ben 't met je oneens om te zeggen dat alle katten maar binnen moeten blijven? kom op dat is ook geen bestaan! arme katten! Die moeten toch naar buiten kunnen? nee dat vind ik dierenmishandeling als je die beestjes nooit buitenlaat! Dan heb ik eigenlijk nog meer begrip voor die man die 6 kittens heeft doodgemaakt.... ongelukken gebeuren nu eenmaal.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 09:43

smokey17,kittens tussen die honden was echt geen succes geweest...dat weet ik nu al zeker...die zouden echt vogelvrij verklaard zijn...

en ja waarom voor aan die weg lopen,ze kunnen inderdaad aan de achterkant kilometers de wijde wereld in..

de buren hadden ook een kat,was altijd als de dood dat ie gegrepen zou worden door mijn honden,daar dat beest het blijkbaar erg gezellig vond in onze tuin...

uiteindelijk is ie ook dood gereden voor aan de weg...

en ik zou geen dieren willen hebben die ik buiten zou laten lopen nee,maar ik weet dat er vele mensen zijn die er anders over denken,getuige ook de 3 katten,die ik nog half levend van de straat heb geschraapt,om ze bij een DA te laten inslapen..

zou mijn dier niet zijn,áls ik al katten zou nemen,dan zou ik een grote ren maken,maar goed,probleem is niet aan de orde,ik hoef en neem geen katten..

hestejente,als keuzes maken zo makkelijk is in het leven,om daarna alles gewoon los te laten en niet meer te mekkeren,zou het leven een stuk makkelijker worden,de keuze die ik gemaakt heb is een keuze met verstand geweest,mijn hart zei wat anders...

dus ja,dan mekker ik wel :D

(zoals ook mijn buren 3 jaar na dato nog steeds mekkeren dat sammie dood gereden is,terwijl dat toch ook hun keuze was de kat aan een vrij drukke weg los te laten lopen?? )

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:49

Ja je kiest er zelf voor dus je weet dat je kat ooit een keer niet thuis kan komen omdat hij/zij aangereden is. Maar zoals ik zei, mijn katten doe je er geen plezier mee als ze niet naar buiten mogen. Ik denk dat dat per kat verschilt en je daar ook rekening mee moet houden.

Als een kat gewend is om binnen te zitten dan moet je hem/haar lekker binnen houden. Die beestjes maak je ook niet happy door ze naar buiten te zetten. Voor beiden is wat te zeggen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:01

Ach ja, daarom vind ik het altijd zo krom dat mensen hun huisdieren, waar ze zogenaamd oh zo zeer van houden, gewoon de straat opsturen....Wat si dat toch met mensen? Kopen een dier, maar sturen het beest vervolgens gewoon de straat op. "Het is een kat, bij katten moet dat nu eenmaal zo....". Wat een bullshit. Koop een mooie grote kattenvolière en zet hem en je tuin....! Oh, je hebt geen tuin...? Dus dan moet hij maar bij de buren in de tuin schijten? Dan heb ik echt zoiets van kom op, dan koop geen dier als je er gen plek voor hebt...

Wat betreft de man, ik kan het goed begrijpen hoor. De kans dat de kittens het halen is nihil en ja, je moet er ook maar tijd/zin in hebben. kunnen mensen hier wel roepen "wat en walgelijke vent", nee, hij ziet de wereld een beetje anders en is een stukje nuchterder...Dat zouden meer mensen met dieren mogen zijn...

@ Kimmie: Jij kunt er niks aan doen...Gewoon vergeten, hoe cru dat ook klinkt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:11

Keuzes maken doe je met je hart... je verstand is er alleen om de keuze te begrijpen. En wanneer je tóch met je verstand kiest kan dat heel pijnlijk zijn als je hart het met die keus niet eens is. Ik weet er alles van ;) Mijn hart wordt momenteel verscheurd door een verstandskeuze, misschien ook dat ik daarom wat kortaf reageerde op de keus waar een ander voor staat, heb zelf al m'n handen vol. Dus excuus :o

Maar voor de volgende keer dan! Is er een of andere manier die je kunt bedenken om een volgend zielig nestje toch te kunnen helpen? Bijvoorbeeld door ze in een ruimte te zetten waar je honden er niet bij kunnen? Mijn katertje woonde als kitten met z'n moeder en zusje met een staffordshire in huis, en dat ging heel goed hoor. 's Nachts kroop hij uit de bench om de staffie te jennen, wanneer die dan achter 'm aan stormde glipte Ju gauw weer de bench in, hij kon namelijk makkelijk tussen de tralies door en de hond natuurlijk niet :D En hoe ga je dat praktisch doen, met om de twee uur voeden? Baasjes zoeken voor kittens die zo'n belangrijjk deel in hun opvoeding gemist hebben? Ik heb een kat die te vroeg bij de moeder is weggehaald (met 4 of 5 weken) Ze is emotioneel niet helemaal stabiel. Het is voor de kittens denk ik echt beter zo :j

Kun je het eventueel niet aan die man of zijn vrouw vragen? Wat er nou gebeurd is? Dan weten zij ook dat je met het lot van de kittens begaan bent, en je eventueel als er weer dieren in nood zijn inschakelen. Bedenk ook dat je niet ieder dier kunt redden... een kat in een asiel is meer gebaat bij hulp dan een kitten van 2 weken oud. Denk ik.

Het blijft afschuwelijk, maar je kunt er nu denk ik weinig meer aan veranderen...

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:15

Gatver, wat een naar verhaal. Hier hadden wij ook wel eens jonge kittens. 1 kitten hebben we zelf opgevoed, vanwege verstoting en wonden. Is uiteindelijk tot een hele grote kater uitgegroeid. Moeilijk is het niet, met de juiste kennis en spullen.

Hier hebben wij ook wel eens jongen gedood. Dit omdat de kat toen aan de 'pil' was, maar toch zwanger is geworden. Uiteindelijk kwamen er een paar misvormde uit en een paar gezonde. De misvormde hadden of geen achterpoten of waren gelijk na de geboorte dood gegaan, waarschijnlijk vanwege longproblemen. Is nu gecastreerd.

Zolang het met een juiste reden gebeurd, bijvoorbeeld geen kans op een normaal leven, is imo doden van jonge dieren goed. Als het humaan gebeurt.

Het is wel zo dat als jonge katten vanaf het begin door de mens word opgevoed, ze later sociale en psygische achterstanden krijgen. Hier hebben we het ook gehad, kat kan nu absoluut niet met andere katten opschieten. Reageert erg aanvallend naar ze toe en is altijd kleiner gebleven dan de andere.

Het is natuurlijk wel leuk, zo'n nestje opvoeden. En je geeft ze dan ook een kans, maar denk eens aan het leven dat ze er na hebben. Ze kunnen niet naar een huis met andere katten, weten niet hoe ze hier op moeten reageren, dus moeten alleen blijven. Is opzich niet erg, maar de kat wet ook niet hoe hij op katten buiten moet reageren. Dit levert ook vaak schrikreacties op, wonden (weten niet wanneer ze moeten vluchten of dat ze moeten vechten)...

Een 'normaal' kattenleven zit er voor door de mens opgevoede kttens er niet op. Ze weten vaak niet hoe ze met andere katten moeten opschieten, kunnen aggresief tegen mensen reageren.