Kan ze zelf helaas niet opvangen (vriendlief vind 2 er al genoeg
) maar anders had ik ze zo komen halen! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) maar anders had ik ze zo komen halen! FlyAway schreef:Wij hebben onze katten allemaal een kastje om de nek gehangen. Er zit om de tuin (het deel waar ze mogen lopen) een draadje en als ze in de buurt komen gaat het kastje piepen. Als ze toch doorlopen, krijgen ze een schokje. Dat hebben ze heel snel door gelukkig. Dat zorgt er bij ons voor dat ze de weg niet op kunnen. Voor onze dieren veilig en voor ons een veilig gevoel. En, ook voor de omgeving vind ik dat wij daarmee onze verantwoordelijkheid nemen.
Afgelopen week reed ik 500 meter bij ons vandaan bijna een kat aan. (scheelde echt maar 50 centimer. Hij stak van rechts naar links over, daar remde ik voor. Ik gaf gas bij (reed 40, met trailer er achter, dus ging niet snel) en juist op dat moment kwam hij als een bezetene weer terug oversteken. Vol in de remmen, en ik miste hem echt maar net) Dan schrik je je echt wezenloos. En je voelt je echt naar als het wel raak zou zijn. (Ik in ieder geval wel) Dat wil ik voor een ander ook niet, dus mijn katten komen niet uit de tuin!
kimmie261 schreef:@ kim:ben bang dat dat vanzelf zou gaan gebeuren als het spul was gaan lopen eerlijk gezegd..hoe leuk kan zoiets zijn...
maar dacht nog wel,zal ik ze halen en wie weet iemand op bokt die ze wil redden,of een poes die kleintjes heeft waar je ze bij kan leggen..
maar ja,wat als je dat niet vind....dat is een overweging die je dan maakt,en jammer genoeg zie ik nu dat er mensen zijn die bereidt waren ze te redden...
jammer eigenlijk dat ik toch niet heb gezegd,ik haal ze wel op...maar ja...
uniekhorse schreef:FlyAway schreef:Wij hebben onze katten allemaal een kastje om de nek gehangen. Er zit om de tuin (het deel waar ze mogen lopen) een draadje en als ze in de buurt komen gaat het kastje piepen. Als ze toch doorlopen, krijgen ze een schokje. Dat hebben ze heel snel door gelukkig. Dat zorgt er bij ons voor dat ze de weg niet op kunnen. Voor onze dieren veilig en voor ons een veilig gevoel. En, ook voor de omgeving vind ik dat wij daarmee onze verantwoordelijkheid nemen.
Afgelopen week reed ik 500 meter bij ons vandaan bijna een kat aan. (scheelde echt maar 50 centimer. Hij stak van rechts naar links over, daar remde ik voor. Ik gaf gas bij (reed 40, met trailer er achter, dus ging niet snel) en juist op dat moment kwam hij als een bezetene weer terug oversteken. Vol in de remmen, en ik miste hem echt maar net) Dan schrik je je echt wezenloos. En je voelt je echt naar als het wel raak zou zijn. (Ik in ieder geval wel) Dat wil ik voor een ander ook niet, dus mijn katten komen niet uit de tuin!
Waar haal je een dergelijk systeem ?
kimmie261 schreef:hij zei wel 10x dat ie ze dood ging maken...
toen ik zei dat ik ook geen oplossing zo wist,zei hij,dat ze er niet veel van zouden merken,want ze waren pas 2 dagen oud,en hij vond ze het niet waard om elke 2 uur te gaan voeden...dus ja..ik neem aan dat ie ze dood gemaakt heeft...
en nee,ik zou zelf geen mens zijn om een moederkat buiten te laten lopen waar je weet dat er de hele dag door verkeer langs rijdt...zowiezo zou ik een ren maken,of ze binnen houden,zou er zelf echt niets aan vinden om een dier te hebben/nemen,waarvan je niet eens weet waar het is,of ie uberhaupt wel thuis komt..
ook een reden om geen katten te nemen overigens,plus dat ik een groot hondenmens ben...maar ik kan bij zo'n bericht van kittens toch weer de hele dag eraan lopen denken...dát kan ik me dan weer niet voorstellen dat ik dat zou doen,ik zou zelf er alles aan doen om ze te redden,je hebt er toch voor gekozen de poes zwanger te laten,worden,daarnaast zijn het directe nakomelingen,dus nog altijd een stukje van je "geliefde" huisdier wat voortleeft..
RaichuHollow schreef:Het poesje had nooit buiten mogen komen! Zielig voor de kittens! Wat betreft het asiel, natuurlijk vangt het asiel deze kittens op! Hoe vol ze ook zitten! Dan wordt er een pleegmoeder gezocht voor de moederloze kittens.
Heb zelf net een nest met extra kittens grootgebracht, gaat prima!
Ik zou er alleen niet te veel aan denken, het zou jammer zijn voor de kittens, maar meestal is het grootspraak.
. Om maar even een voorbeeld te geven dat het nog minder kan.
Ik ga dat soort katten echt niet binnen houden omdat het onverantwoord zou zijn als ze buiten zouden lopen.. RaichuHollow schreef:Het poesje had nooit buiten mogen komen! Zielig voor de kittens! Wat betreft het asiel, natuurlijk vangt het asiel deze kittens op! Hoe vol ze ook zitten! Dan wordt er een pleegmoeder gezocht voor de moederloze kittens.
Heb zelf net een nest met extra kittens grootgebracht, gaat prima!
Ik zou er alleen niet te veel aan denken, het zou jammer zijn voor de kittens, maar meestal is het grootspraak.

kimmie261 schreef:en ja,het zal wel aan mij liggen,maar ten eerste zou ik geen rust hebben als dieren zonder toezicht van mij buiten zouden lopen (en ik zou er echt niets aan vinden een dier te nemen,die meer weg is als thuis is) en ten tweede vin ik persoonlijk ,dat als je een moederkatje hebt,dat je juist moet zorgen voor haar,want ja,je ziet het,ongeluk zit duidelijk in een klein hoekje,en moeders wordt morsdood gereden...

Mijn hart wordt momenteel verscheurd door een verstandskeuze, misschien ook dat ik daarom wat kortaf reageerde op de keus waar een ander voor staat, heb zelf al m'n handen vol. Dus excuus
En hoe ga je dat praktisch doen, met om de twee uur voeden? Baasjes zoeken voor kittens die zo'n belangrijjk deel in hun opvoeding gemist hebben? Ik heb een kat die te vroeg bij de moeder is weggehaald (met 4 of 5 weken) Ze is emotioneel niet helemaal stabiel. Het is voor de kittens denk ik echt beter zo