The dog wispherer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:41

Nou ik heb genoeg keren een hond gedwongen op de grond zien geduwd worden hoor...

Maargoed, duidelijk is dat deze theorie niet de jouwe is en men wil geen andere theorie dan hun eigen bekijken.
Al met al moet men toch toegeven dat hij wel goed bezig is, neem aan dat jij of iemand anders deze hond niet in controle gekregen zou hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:43

Nikki__ schreef:
En ja, dat was die Husky. Deze springt niet direct naar Cesar, maar reageert op de riem die hem half ophangt! Niet zo gek. De hond probeert in de riem te bijten die bij hem pijn bezorgd.

Wat overigens nog steeds niet mag. Het is niet de bedoeling om een hond pijn te doen, maar als dat gebeurt, dan mag een hond nog niet aanvallen. Niet bij een correctie en niet bij bv een medische handeling.

Citaat:
Je ziet de hond als hij op de grond ligt duidelijk naar adem happen. Deze hond heeft zichzelf niet overgegeven, maar had simpelweg een tekort aan adem.

Vreemd, ik zie iets heel anders. Ik zie een hond die enorm opgewonden is en dus erg hijgt, die niet omvalt wegens gebrek aan adem maar wel omdat Cesar hem op de grond legt, maar die daarna zichzelf uiteindelijk wel overgeeft. Niet op het moment dat hij op de grond ging, meteen, en Cesar geeft ook duidelijk toe dat de hond lang opgewonden blijft. Maar later, toen hij allang weer op adem was, besloot de hond toch uiteindelijk om tot rust te komen. En op dat moment besluit de hond wel om niet door te vechten om de leider te worden.

En eh, wat zou je alternatief zijn geweest trouwens? Hoe zou jij het aangepakt hebben?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:45

Ik sta zeker open voor andere theorie, maar ben ook geen leek op dat gebied en heb ook zo m'n informatie gezocht voordat ik een mening creërde! Zo weet ik dus ook dat het geen zin heeft een hond te dwingen zich onderdanig te tonen. De hond gaat wel liggen hoor. Maar toont zich absoluut niet onderdanig.

Ik ga niet toegeven dat hij bij die hond goed bezig is geweest, naar mijn mening is hij dat namelijk niet. De hond word zo danig opgehangen dat hij zo goed als stikt, en jij noemt dat een goede manier? En ja, ik ken zeker mensen die deze hond ook onder controle kunnen krijgen, maar dan wel op een andere manier ;) .

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:49

Shadow0 schreef:
Nikki__ schreef:
En ja, dat was die Husky. Deze springt niet direct naar Cesar, maar reageert op de riem die hem half ophangt! Niet zo gek. De hond probeert in de riem te bijten die bij hem pijn bezorgd.

Wat overigens nog steeds niet mag. Het is niet de bedoeling om een hond pijn te doen, maar als dat gebeurt, dan mag een hond nog niet aanvallen. Niet bij een correctie en niet bij bv een medische handeling.

Citaat:
Je ziet de hond als hij op de grond ligt duidelijk naar adem happen. Deze hond heeft zichzelf niet overgegeven, maar had simpelweg een tekort aan adem.

Vreemd, ik zie iets heel anders. Ik zie een hond die enorm opgewonden is en dus erg hijgt, die niet omvalt wegens gebrek aan adem maar wel omdat Cesar hem op de grond legt, maar die daarna zichzelf uiteindelijk wel overgeeft. Niet op het moment dat hij op de grond ging, meteen, en Cesar geeft ook duidelijk toe dat de hond lang opgewonden blijft. Maar later, toen hij allang weer op adem was, besloot de hond toch uiteindelijk om tot rust te komen. En op dat moment besluit de hond wel om niet door te vechten om de leider te worden.

En eh, wat zou je alternatief zijn geweest trouwens? Hoe zou jij het aangepakt hebben?

Tuurlijk is het niet de bedoeling dat deze hond bijt, maar hij is niet voor niks bij Cesar ;)

Het kan best zijn dat jij andere dingen ziet, ieder heeft zo zijn eigen mening. Ik zie een hond die gefrustreerd raakt omdat hij half opgehangen word en vervolgens flink naar adam moet happen. Dat jij wat anders ziet, maakt verder niet uit. Ieder zijn eigen fisie.

En zelf zou ik met deze hond niks doen. Dat laat ik aan ervaren mensen over ;) .

Lauratje_88

Re: The dog wispherer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:50

Ik zag nogtans een hond dat naar een andere hond wou springen maar tegen gehouden werd en zich dan keerde naar degene die hem tegen hield.
Als jij aangevallen werd zou jij je dan zomaar laten bijten?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:56

ik hou altijd wel van die no nonsense aanpak........ dat getrut altijd met die beesten! daar krijg je zulke honden van!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:59

KiWiKo schreef:
ik hou altijd wel van die no nonsense aanpak........ dat getrut altijd met die beesten! daar krijg je zulke honden van!

Helemaal eens!

En ook met Shadow0 :j
Hond geeft zich weldegelijk over zodra Cesar hem loslaat.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 29-05-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:03

Lauratje_88 schreef:
Ik zag nogtans een hond dat naar een andere hond wou springen maar tegen gehouden werd en zich dan keerde naar degene die hem tegen hield.

Hebben we het nog over die Shadow?
Ik zie een hond die naast Cesar loopt en vervolgens een schop tegen zn enkels krijgt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:06

KiWiKo schreef:

Getrut met honden vind ik ook 3x niks en inderdaad, het zijn bijna altijd de mensen die hun hond als kind opvoeden! Hij vertelde ook dat het vaak de kleine honden zijn die hij tegen komt. Omdat deze zo niet meer als hond worden behandeld, ze bijna allemaal gedragsproblemen krijgen. Consequent is vaak het toverwoord.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:07

Nikki__ schreef:
Lauratje_88 schreef:

Hebben we het nog over die Shadow?
Ik zie een hond die naast Cesar loopt en vervolgens een schop tegen zn enkels krijgt.

Om zijn aandacht te terug krijgen ;) Zoals een hond ook zou doen.

Consquent is zeker het sleutelwoord, maar als dit woord nooit in het woordenboek van de hond heeft gestaan en het zo ver komt
is de methode van Cesar recht toe recht aan, duidelijkheid en leiderschap. Hij is de baas, de hond gehoorzaamt.
En dat op de methode van de honden, met hun 'gedragsregels'. En dat werkt zoals je ziet prima.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 29-05-10 17:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:08

Nikki__ schreef:
En zelf zou ik met deze hond niks doen. Dat laat ik aan ervaren mensen over ;) .

Ok, maar het is wel een belangrijk deel - deze hond stond op het punt om teruggestuurd en dan vermoedelijk afgemaakt te worden. Dan kun je wel zeggen dat je de methode afkeurt, maar daar heeft die hond niet veel aan. En zelfs als hij geirriteerd raakte door de lijn dan maakt dat feitelijk niet uit. Hij moet er maar mee leren omgaan. Ik vind dat dieren, en zeker sterke, gevaarlijke dieren, moeten leren om op een aanvaardbare manier te reageren op pijn en frustratie. Bijten mag niet, zo simpel is het eigenlijk. Als een dier bijt uit angst of paniek of pijn is het zinvol om ook de reden van die angst, paniek of pijn te behandelen, maar een hond mag NIET bijten.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:20

Dat ben ik met je eens. Ik geef alleen aan dat dat een rede is waarom ik geen fan ben van Cesar. Super dat het bij deze hond heeft geholpen, maar ik zou voor een andere methode hebben gekozen. We weten allemaal dat er meerdere wegen naar Rome zijn en al helemaal op het gebied van honden trainen. Ieder heeft zijn of haar eigen ervaringen op gedaan in de loop der tijd, zo ik ook.
Maar laat 1 ding duidelijk zijn, ben het zeker met je eens dat een hond absoluut niet mag bijten, mits hij daar een zeer goede rede voor heeft.
@ Loiz; op dat moment was er geen rede om de aandacht te vragen, ik heb het over de 1e keer he? De 2e keer was hij te laat met aandacht vragen waardoor de hond zn frustratie al had opgebouwd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:26

Nikki__ schreef:
Dat ben ik met je eens. Ik geef alleen aan dat dat een rede is waarom ik geen fan ben van Cesar. Super dat het bij deze hond heeft geholpen, maar ik zou voor een andere methode hebben gekozen.

Welke dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:28

IK heb nu een paar afleveringen gezien en wat ik zag sprak me wel aan. Hij weet wel degelijk waar hij mee bezig is, maar moet toch ook af en toe bekennen dat ook hij weer eens een hond tegenkomt die een maatje te groot voor hem is.
Zo was er laatst een aflevering met een witte herdershond die op een paardenfarm was komen aanlopen. Het dier was heel schuw, en de paarden zijn grootste maatjes. Alleen was het een teefje, en na het derde nest wilden de eigenaren van de farm het dier toch wel gesterliseerd hebben. Of Cesar het dier even wilde komen vangen, zodat ze hem in de auto konden zetten en naar de DA konden brengen.

Uiteindelijk is dat niet gelukt. De hond kreeg een verdoving, Cesar haalde een bevriend DA met een mobiele kliniek en het dier werd ter plekke geholpen. En van Cesar kwam de bekentenis dat ook hij op dat moment weer even met zijn neus op de feiten was gedrukt dat hij ook een beetje meer geduld moet hebben.

Verder is er hier geroepen dat je het niet vind kunnen dat hij zijn eigen hond gebruikt om reacties bij andere honden uit te lokken. Sterker nog, hij maakt soms ook gebruik van zijn eigen kinderen...

Maar als ik zie hoe er met de honden af en toe getrut wordt, dan is de taak van Milan ook de opvoeding van de mensen. Maar ook mensen die met honden werken voor hun beroep (zoals dat bedrijf met honden die drugs opsporen) doen een beroep op hem, en dat noem ik toch mensen met hondenervaring.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:29

Nikki__ schreef:
volgens mij is dit trouwens ook de aflevering die ik bedoel met de hond die half opgehangen word.

Luister es, dat dier vreet zowat zn arm eraf, en deed dat bij zn baasjes ook al heel lang, sorry hoor maar dat is geen toelaatbaar gedrag. Dus heel jammer, maar hij blijft zelf aanvallen, Cesar houdt hem alleen van zich af tot hij niet meer aanvalt.

Dat ie even ademnood heeft is toch echt zn eigen schuld.

En cesar trok de riem niet aan TOTDAT de hond zo begon aan te vallen. Dus helemaal niet dat de hond gefrustreerd wordt van de strakke riem, die riem hing los totdat de hond zelf raar begon te doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:33

Cassidy schreef:
Verder is er hier geroepen dat je het niet vind kunnen dat hij zijn eigen hond gebruikt om reacties bij andere honden uit te lokken. Sterker nog, hij maakt soms ook gebruik van zijn eigen kinderen...

Idd. Ik zou ook niet zo goed weten wat je anders kunt - je kunt problemen immers niet oplossen als je ze niet kunt bekijken en ander gedrag kunt oefenen. Hoe zou je agressie naar andere honden kunnen aanpakken als er geen andere honden zijn? En dan vind ik het sportiever dat Cesar zijn eigen honden en zijn eigen kinderen mee laat doen dan willekeurige anonieme buitenstaanders die er niks mee te maken hebben.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:36

Shadow0 schreef:
Idd. Ik zou ook niet zo goed weten wat je anders kunt - je kunt problemen immers niet oplossen als je ze niet kunt bekijken en ander gedrag kunt oefenen. Hoe zou je agressie naar andere honden kunnen aanpakken als er geen andere honden zijn? En dan vind ik het sportiever dat Cesar zijn eigen honden en zijn eigen kinderen mee laat doen dan willekeurige anonieme buitenstaanders die er niks mee te maken hebben.

Daarbij is zijn roedel zo goed ontwikkeld qua sociaal gedrag dat er eigenlijk nooit iets gebeurt, ja een grom en een grauw, maar verwondingen zie je daar niet hoor.

Paarden doen dit onderling ook hoor, ik ken genoeg mensen die een asociale driejarige bij een groep merries zetten om hem even zijn plek te laten weten en dat er ook nog regels zijn.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:47

Cassidy schreef:
IK heb nu een paar afleveringen gezien en wat ik zag sprak me wel aan. Hij weet wel degelijk waar hij mee bezig is, maar moet toch ook af en toe bekennen dat ook hij weer eens een hond tegenkomt die een maatje te groot voor hem is.
Zo was er laatst een aflevering met een witte herdershond die op een paardenfarm was komen aanlopen. Het dier was heel schuw, en de paarden zijn grootste maatjes. Alleen was het een teefje, en na het derde nest wilden de eigenaren van de farm het dier toch wel gesterliseerd hebben. Of Cesar het dier even wilde komen vangen, zodat ze hem in de auto konden zetten en naar de DA konden brengen.

Uiteindelijk is dat niet gelukt. De hond kreeg een verdoving, Cesar haalde een bevriend DA met een mobiele kliniek en het dier werd ter plekke geholpen. En van Cesar kwam de bekentenis dat ook hij op dat moment weer even met zijn neus op de feiten was gedrukt dat hij ook een beetje meer geduld moet hebben.

Maar als ik zie hoe er met de honden af en toe getrut wordt, dan is de taak van Milan ook de opvoeding van de mensen. Maar ook mensen die met honden werken voor hun beroep (zoals dat bedrijf met honden die drugs opsporen) doen een beroep op hem, en dat noem ik toch mensen met hondenervaring.

Maar toch vond ik dit een van de mooiste afleveringen :j
Geweldig hoe die hond tussen de paarden leefde, heel erg bijzonder. Maar dat terzijde.
Hij mocht die 'wilde' hond mooi wel benaderen, en zelfs een riem omdoen. Zodra er druk op die riem zat, werd die hond gek (hoeveel riemen waren er nou doorheen gegaan, echt wonderbaarlijk die scherpe tanden :+ ). Onvoorstelbaar wat dat dier heeft meegemaakt voor akelige dingen met een riem :(:)
Uiteindelijk gaf hij wel toe dat deze klus niet ging lukken, al is het grootste probleem wel verholpen; het dier is gesteriliseerd en verbleef daarna nog een paar dagen in een box, waar die mensen haar gewoon mochten aanhalen en bij haar mochten gaan zitten.
Voor zo'n getraumatiseerd dier vind ik dat ook al een grote overwinning!

Ik vind het ontzettend knap wat hij doet, en zo'n duidelijke lichaamstaal als hij heeft, daar kunnen er nog velen wat van leren.

Trouwens, ik vond die aflevering van die agressieve hond die bij twee dames op de legerbasis woonde wel ontzettend sneu. Het beestje was al zijn hele leven bij die ene meid, ging allemaal prima, totdat die ging samen wonen met die ander + een hond. Toen tripte die hem helemaal. En een van de oorzaken lag bij het feit dat hij te weinig beweging kreeg, daar hadden de dames geen tijd voor 8)7
Toen werd dat beestje op de loopband gezet in hun garage...
Dit ligt dus absoluut niet aan Cesar hoor, maar sommige mensen :roll:

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:52

Ik heb geen goed woord over voor die vent... Ik zie geen 1 hond lekker ontspannen meelopen of liggen als hij er mee bezig is geweest. Heb een paar afleveringen gezien, nee sorry, niet mijn vent, bah.

Heb een paar overlevering gezien.. de ergst vond ik echt die met een duitse dog die niet over een gladde glimmende vloer durfde te lopen. Hij doet dat beest een slipkettin om en sleurt dat dier LETTERLIJK naar binnen toe. Arme beest stond vervolgens met knikkende knieen op de vloer staart plat tussen zijn benen... nee nu vind de hond het niet meer eng.. Ik walg echt van die vent...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:56

Nikki__ schreef:
Ik kijk het ook regelmatig, maar ben toch niet zo'n grote fan van hem. Heb filmpjes van hem op internet gezien waarbij hij zijn eige honden gebruikt om een 'gevecht' uit te lokken zodat hij kon laten zien wat het probleem van de andere hond was. Hier was zijn eigen hond de dupe van. Dat vind ik zeer slecht.

Ook is er van hem ooit een filmpje verschenen waarop een kruising husky ook niet een van de makkelijkste was. In deze aflevering heeft hij in mijn ogen een hoop fout gedaan. Uiteindelijk lag de hond dan wel op de grond, hij beweerd dat de hond zich over gaf. Als je goed kijkt, zie je dat de hond simpel weg geen adem meer kreeg en dus op de grond was gevallen van een tekort aan adem.

Ook vind ik het zeker geen goede methode dat bij elke hond die trekt, of uitvalt of wat dan ook, de slipriem/prikband/jachtlijn oid tot net achter de oren word getrokken (dus direct op het strottenhoofd) en deze dan flink word aangetrokken.

Tuurlijk heeft hij ook goede kanten. En hij is erg duidelijk naar de baasjes toe en geeft vooral aan dat de fout eigenlijk altijd bij de eigenaar ligt en dit ook zeker zo is.

Maar nee, ik ben geen fan van zijn theorie en methodes.

_/-\o_

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:58

Als iemand weet waar je de afleveringen terug kunt zien dan laat maar weten!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:01

Ik ben er net mee begonnen met kijken en heb diep respect voor deze man.

Hij krijgt het telkens weer voor elkaar.
en die aflevering van gister met die malamut.
zo zielig die hond die word opgehangen :n maar niet nadenken dat dit zijn laatste kans is, lukt dit niet is het gedaan met de hond, dan maar ff keihard blijkbaar heeft hij dat nodig.

Cesar gaat echt de hond niet verhangen hoor, hij stopte op het goeie moment...

Ik ben helemaal voor de manier van "trainen"

Wij vermenselijken de honden veelste veel, hij ziet ze gewoon echt als hond en zorgt ervoor dat de honden hem begrijpen in hun eigen taal.

Op youtube staan genoeg filmpjes horsiex

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:05

Nikki__ schreef:
Loiz schreef:
Zeker een voorstander voor Cesar, wat die man doet en voor elkaar krijgt, geweldig!
Misschien niet altijd de meest vriendelijke methode, maar het is nodig bij die honden, anders zouden ze per direct een enkele reis krijgen.
Cesar weet en gebruikt zo veel van de hondentaal en brengt dit ook over aan de eigenaren, waardoor het zogoed als altijd geweldig afloopt.

Hij gebruikt zijn eigen honden om agressie uit te lokken om dit te kunnen behandelen. De honden vechten nooit echt.
Zijn moto is de agressie niet ontlopen, maar te leren hoe je ermee om moet gaan. Zonder agressie uit te lokken is dit dus niet te doen.
De Husky die op de grond gedwongen werd is geen fout naar mijn idee, alfa honden dwingen andere honden respect af door ze op de grond te drukken, letterlijk lager geplaatst. Ditzelfde doet Cesar hier met deze hond die respect moest krijgen voor hem in plaats van andersom.

Mensen die 'm niet kennen, Dog Whisperer Cesar Milan op youtube, zeker een kijkje waard ;)

Nee hoor, een hond dwingt nooit respect af door een andere hond de op grond te drukken. Een hond moet zichzelf namelijk over geven. Is hij dit niet van plan, dan zal het ook niet werken. Een hond toont onderdanigheid door zich te onderwerpen. Je kán simpelweg bij een hond geen onderdanigheid af dwingen door hem neer te leggen. Hij heeft zich niet over.

En ja, dat was die Husky. Deze springt niet direct naar Cesar, maar reageert op de riem die hem half ophangt! Niet zo gek. De hond probeert in de riem te bijten die bij hem pijn bezorgd. Je ziet de hond als hij op de grond ligt duidelijk naar adem happen. Deze hond heeft zichzelf niet overgegeven, maar had simpelweg een tekort aan adem. Het begon toen cesar hem een schop tegen zijn achterpoten gaf, terwijl de hond op dat moment niks verkeerds deed. Lijkt mij dus zelf uitgelokt? Ook geeft hij aan dat de hond nog steeds een dominante staat is als hij op de grond ligt (penis die uitsteekt, ogen die trillen enz). Niks onderdanig, gewoon een te kort aan zuurstof, wat blijkbaar mag als je cesar millan heet.

Ik heb net het filmpje gezien. Je ziet ook duidelijk dat de hond hem uitflipt als Cesar *aandacht van heb vraagt (dat tikje met zijn been wat hij hem geeft) waarna de hond hem HELEMAAL UITFLIPT! De hond krijgt in het hele filmpje geen 1 keer te horen waneer hij het wel goed doet, aleen maar NEE NEE NEE en hij word telkens opgehangen. Arm beest. Hij weet nu nog steeds niet waneer hij het goed doet waarschijnlijk.

Belonen op het moment dat de hond het goed doet, en negere waneer hij iets fout doet. Dat voorkomt dit soort problemen gigatisch, want zoals hier boven genoemt is: deze hond reageert duidelijk zo heftig omdat hij de pijn wil voorkomen.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:07

Dan heb je niet goed gekeken, hij heeft de hond wel degelijk een aai over zijn bol gegeven als beloning toen die rustig naast hem zat.

ik heb het trouwens over deze
Laatst bijgewerkt door marielle231 op 29-05-10 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:09

Citaat:
Heb een paar overlevering gezien.. de ergst vond ik echt die met een duitse dog die niet over een gladde glimmende vloer durfde te lopen. Hij doet dat beest een slipkettin om en sleurt dat dier LETTERLIJK naar binnen toe. Arme beest stond vervolgens met knikkende knieen op de vloer staart plat tussen zijn benen... nee nu vind de hond het niet meer eng.. Ik walg echt van die vent...

Die gladde, glimmende vloer bijt niet....
Hond moet zich niet aanstellen, ik had exact hetzelfde gedaan met mijn hond. Erop zetten, dan maar met knikkende knietjes, dan ontdekt hij zelf wel dat er niets mis is met die vloer.

Ik vind overigens wel dat ik schrikbarend veel Amerikanen hun hond op de loopband zie zetten!
Wat mankeert er aan een rondje buiten vraag ik me dan af en waarom stimuleert Cesar dit?