Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikki__ schreef:En ja, dat was die Husky. Deze springt niet direct naar Cesar, maar reageert op de riem die hem half ophangt! Niet zo gek. De hond probeert in de riem te bijten die bij hem pijn bezorgd.
Citaat:Je ziet de hond als hij op de grond ligt duidelijk naar adem happen. Deze hond heeft zichzelf niet overgegeven, maar had simpelweg een tekort aan adem.
. Shadow0 schreef:Nikki__ schreef:En ja, dat was die Husky. Deze springt niet direct naar Cesar, maar reageert op de riem die hem half ophangt! Niet zo gek. De hond probeert in de riem te bijten die bij hem pijn bezorgd.
Wat overigens nog steeds niet mag. Het is niet de bedoeling om een hond pijn te doen, maar als dat gebeurt, dan mag een hond nog niet aanvallen. Niet bij een correctie en niet bij bv een medische handeling.Citaat:Je ziet de hond als hij op de grond ligt duidelijk naar adem happen. Deze hond heeft zichzelf niet overgegeven, maar had simpelweg een tekort aan adem.
Vreemd, ik zie iets heel anders. Ik zie een hond die enorm opgewonden is en dus erg hijgt, die niet omvalt wegens gebrek aan adem maar wel omdat Cesar hem op de grond legt, maar die daarna zichzelf uiteindelijk wel overgeeft. Niet op het moment dat hij op de grond ging, meteen, en Cesar geeft ook duidelijk toe dat de hond lang opgewonden blijft. Maar later, toen hij allang weer op adem was, besloot de hond toch uiteindelijk om tot rust te komen. En op dat moment besluit de hond wel om niet door te vechten om de leider te worden.
En eh, wat zou je alternatief zijn geweest trouwens? Hoe zou jij het aangepakt hebben?
. KiWiKo schreef:ik hou altijd wel van die no nonsense aanpak........ dat getrut altijd met die beesten! daar krijg je zulke honden van!

Lauratje_88 schreef:Ik zag nogtans een hond dat naar een andere hond wou springen maar tegen gehouden werd en zich dan keerde naar degene die hem tegen hield.
Als jij aangevallen werd zou jij je dan zomaar laten bijten?
KiWiKo schreef:ik hou altijd wel van die no nonsense aanpak........ dat getrut altijd met die beesten! daar krijg je zulke honden van!
Nikki__ schreef:Lauratje_88 schreef:Ik zag nogtans een hond dat naar een andere hond wou springen maar tegen gehouden werd en zich dan keerde naar degene die hem tegen hield.
Als jij aangevallen werd zou jij je dan zomaar laten bijten?
Hebben we het nog over die Shadow?
Ik zie een hond die naast Cesar loopt en vervolgens een schop tegen zn enkels krijgt.
Zoals een hond ook zou doen.Nikki__ schreef:En zelf zou ik met deze hond niks doen. Dat laat ik aan ervaren mensen over.

Nikki__ schreef:volgens mij is dit trouwens ook de aflevering die ik bedoel met de hond die half opgehangen word.
Cassidy schreef:Verder is er hier geroepen dat je het niet vind kunnen dat hij zijn eigen hond gebruikt om reacties bij andere honden uit te lokken. Sterker nog, hij maakt soms ook gebruik van zijn eigen kinderen...
Shadow0 schreef:Idd. Ik zou ook niet zo goed weten wat je anders kunt - je kunt problemen immers niet oplossen als je ze niet kunt bekijken en ander gedrag kunt oefenen. Hoe zou je agressie naar andere honden kunnen aanpakken als er geen andere honden zijn? En dan vind ik het sportiever dat Cesar zijn eigen honden en zijn eigen kinderen mee laat doen dan willekeurige anonieme buitenstaanders die er niks mee te maken hebben.
Cassidy schreef:IK heb nu een paar afleveringen gezien en wat ik zag sprak me wel aan. Hij weet wel degelijk waar hij mee bezig is, maar moet toch ook af en toe bekennen dat ook hij weer eens een hond tegenkomt die een maatje te groot voor hem is.
Zo was er laatst een aflevering met een witte herdershond die op een paardenfarm was komen aanlopen. Het dier was heel schuw, en de paarden zijn grootste maatjes. Alleen was het een teefje, en na het derde nest wilden de eigenaren van de farm het dier toch wel gesterliseerd hebben. Of Cesar het dier even wilde komen vangen, zodat ze hem in de auto konden zetten en naar de DA konden brengen.
Uiteindelijk is dat niet gelukt. De hond kreeg een verdoving, Cesar haalde een bevriend DA met een mobiele kliniek en het dier werd ter plekke geholpen. En van Cesar kwam de bekentenis dat ook hij op dat moment weer even met zijn neus op de feiten was gedrukt dat hij ook een beetje meer geduld moet hebben.
Verder is er hier geroepen dat je het niet vind kunnen dat hij zijn eigen hond gebruikt om reacties bij andere honden uit te lokken. Sterker nog, hij maakt soms ook gebruik van zijn eigen kinderen...
Maar als ik zie hoe er met de honden af en toe getrut wordt, dan is de taak van Milan ook de opvoeding van de mensen. Maar ook mensen die met honden werken voor hun beroep (zoals dat bedrijf met honden die drugs opsporen) doen een beroep op hem, en dat noem ik toch mensen met hondenervaring.

). Onvoorstelbaar wat dat dier heeft meegemaakt voor akelige dingen met een riem
Nikki__ schreef:Ik kijk het ook regelmatig, maar ben toch niet zo'n grote fan van hem. Heb filmpjes van hem op internet gezien waarbij hij zijn eige honden gebruikt om een 'gevecht' uit te lokken zodat hij kon laten zien wat het probleem van de andere hond was. Hier was zijn eigen hond de dupe van. Dat vind ik zeer slecht.
Ook is er van hem ooit een filmpje verschenen waarop een kruising husky ook niet een van de makkelijkste was. In deze aflevering heeft hij in mijn ogen een hoop fout gedaan. Uiteindelijk lag de hond dan wel op de grond, hij beweerd dat de hond zich over gaf. Als je goed kijkt, zie je dat de hond simpel weg geen adem meer kreeg en dus op de grond was gevallen van een tekort aan adem.
Ook vind ik het zeker geen goede methode dat bij elke hond die trekt, of uitvalt of wat dan ook, de slipriem/prikband/jachtlijn oid tot net achter de oren word getrokken (dus direct op het strottenhoofd) en deze dan flink word aangetrokken.
Tuurlijk heeft hij ook goede kanten. En hij is erg duidelijk naar de baasjes toe en geeft vooral aan dat de fout eigenlijk altijd bij de eigenaar ligt en dit ook zeker zo is.
Maar nee, ik ben geen fan van zijn theorie en methodes.

maar niet nadenken dat dit zijn laatste kans is, lukt dit niet is het gedaan met de hond, dan maar ff keihard blijkbaar heeft hij dat nodig.Nikki__ schreef:Loiz schreef:Zeker een voorstander voor Cesar, wat die man doet en voor elkaar krijgt, geweldig!
Misschien niet altijd de meest vriendelijke methode, maar het is nodig bij die honden, anders zouden ze per direct een enkele reis krijgen.
Cesar weet en gebruikt zo veel van de hondentaal en brengt dit ook over aan de eigenaren, waardoor het zogoed als altijd geweldig afloopt.
Hij gebruikt zijn eigen honden om agressie uit te lokken om dit te kunnen behandelen. De honden vechten nooit echt.
Zijn moto is de agressie niet ontlopen, maar te leren hoe je ermee om moet gaan. Zonder agressie uit te lokken is dit dus niet te doen.
De Husky die op de grond gedwongen werd is geen fout naar mijn idee, alfa honden dwingen andere honden respect af door ze op de grond te drukken, letterlijk lager geplaatst. Ditzelfde doet Cesar hier met deze hond die respect moest krijgen voor hem in plaats van andersom.
Mensen die 'm niet kennen, Dog Whisperer Cesar Milan op youtube, zeker een kijkje waard
Nee hoor, een hond dwingt nooit respect af door een andere hond de op grond te drukken. Een hond moet zichzelf namelijk over geven. Is hij dit niet van plan, dan zal het ook niet werken. Een hond toont onderdanigheid door zich te onderwerpen. Je kán simpelweg bij een hond geen onderdanigheid af dwingen door hem neer te leggen. Hij heeft zich niet over.
En ja, dat was die Husky. Deze springt niet direct naar Cesar, maar reageert op de riem die hem half ophangt! Niet zo gek. De hond probeert in de riem te bijten die bij hem pijn bezorgd. Je ziet de hond als hij op de grond ligt duidelijk naar adem happen. Deze hond heeft zichzelf niet overgegeven, maar had simpelweg een tekort aan adem. Het begon toen cesar hem een schop tegen zijn achterpoten gaf, terwijl de hond op dat moment niks verkeerds deed. Lijkt mij dus zelf uitgelokt? Ook geeft hij aan dat de hond nog steeds een dominante staat is als hij op de grond ligt (penis die uitsteekt, ogen die trillen enz). Niks onderdanig, gewoon een te kort aan zuurstof, wat blijkbaar mag als je cesar millan heet.

Citaat:Heb een paar overlevering gezien.. de ergst vond ik echt die met een duitse dog die niet over een gladde glimmende vloer durfde te lopen. Hij doet dat beest een slipkettin om en sleurt dat dier LETTERLIJK naar binnen toe. Arme beest stond vervolgens met knikkende knieen op de vloer staart plat tussen zijn benen... nee nu vind de hond het niet meer eng.. Ik walg echt van die vent...