Volgende keer een waarschuwing in je topictitel haha.. GRRR
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Helemaal aan de achterzijde is het uiteinde van het achterlijf zichtbaar, dat uitsteekt onder de dekschilden (5). Dit wordt de achterlijfspunt of pygidium genoemd en het verlengde, flesvormige uitsteeksel is karakteristiek voor de soorten die tot het geslacht Melolontha behoren. Bij mannetjes is het altijd duidelijk langer dan bij vrouwtjes, zodat het een belangrijk geslachtsonderscheid is
meintje schreef:een libelle?

Bovendien hebben ze weinig tot geen richtingsgevoel in voor hun te kleine ruimtes zoals de gemiddelde keuken/living/slaapkamer waardoor ze nog eens overal tegen aan knallen ook als ze eenmaal gaan vliegen
Mossel schreef:Ninx schreef:Dat is een meikever! Mooie en nuttige beestjesEcht niet eng.
Voorzichtig ermee, laat hem maar lekker vrij!!!
gezien de staat van hoe het eruit ziet, denk ik niet dat het nog zal doen

buster4ever schreef:Cayenne schreef:Is het geen sluipwesp?
dan is t wel een uit de kluit gegroeide sluipwesp en deze heeft echt een mega enge naald waarmee hij kan steken en een mestkever heeft toch geen angel???
maar kunnen mestkevers je steken dan?

c_alsemgeest schreef:het was trouwens een mannetje:Citaat:Helemaal aan de achterzijde is het uiteinde van het achterlijf zichtbaar, dat uitsteekt onder de dekschilden (5). Dit wordt de achterlijfspunt of pygidium genoemd en het verlengde, flesvormige uitsteeksel is karakteristiek voor de soorten die tot het geslacht Melolontha behoren. Bij mannetjes is het altijd duidelijk langer dan bij vrouwtjes, zodat het een belangrijk geslachtsonderscheid is

Marigold schreef:iemand noemde de vleermuis, die ze zou eten maar is dat zo, eten vleermuizen meikevers?
dwergvleermuisjes zijn maar klein hoor en de meeste vleermuis soorten vangen hun prooi tijdens de vlucht ik vraag me af of ze zo'n grote kever mee krijgen, zal er gelijk eens even op googelen
Citaat:De volwassen meikever vliegt het liefst 's nachts en een belangrijke vijand is de vleermuis, die de kever uit de lucht plukt. Overdag worden de kevers vooral door vogels zoals mezen, kraaien en spreeuwen en andere insecteneters gegeten

* 
)