Mijn lieve nijn, het einde nabij.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 11:10

http://www.youtube.com/watch?v=G8DLEG1ztvs

Hier een filmpje van haar ;) Dit was van net, heb haar net even gewassen met water omdat haar achterkant er ook niet echt geweldig meer uitziet en ze enorm stinkt (ligt niet aan de kooi). Iedere keer weer kleine plasjes en ze heeft superkleine keutels :(

Naomi_Azzet

Re: Mijn lieve nijn, het einde nabij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:22

Wat een lief koppie zeg. En ze zit zo braaf terwijl jij haar föhnt. Verwen haar nog maar zoveel mogelijk zodat ze gelukkig en geliefd ingeslapen kan worden.

Sterkte.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 18:47

Ik weet het echt niet.. :( Zei s nog niet gegaan, ik heb gewoon geen idee. Wil haar niet 'onnodig'laten inslapen, echt een dilemma.. Ze heeft best apart gedrag, ze zit nu in haar mandje naast me en opeens springt ze heel hoog de stoel op (heeft ze nooit gedaan?) ik schrok me dood en kon haar net terug halen. Ook is ze best zwak als je haar opzij duwt bv. ze heeft niet echt weerstand meer.. maar aan de andere kant..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:52

Sterkte met je konijntje :(:)
Ik heb 4 jaar geleden ook mijn maatje moeten laten gaan, na 12 jaar ;(
Een advies wil ik je mee geven, blijf eerlijk tegen over je konijn! Haar niet in laten slapen omdat jij dat niet aan kan is het allerslechtste wat je kunt doen.
Maar ik denk dat jij 't aller beste kunt beoordelen wat de gezondheid van je beestje is :)

Wij hebben voor ons konijn zelf een kistje gemaakt, en later een mooie steen met een konijnenbeeldje er op geplaatst. Hij heeft een bijzonder plaatsje gekregen, maar t was ook een bijzonder beestje :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 18:55

Bedankt ;) Maar het probleem is dus echt dat ik het niet weet of ze wel door kan leven of niet.. Maar ze takelt af dat weet ik :( Sjees het is echt lastig om afscheid te nemen/los te maken..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:12

Als ik je reacties zo lees weet je volgens mij zelf wel dat 't eigenlijk niet meer verder kan, maar dat dat is zo moeilijk om dat ook echt te zeggen :(:)
Houden van is loslaten op momenten dat het niet meer kan/gaat, ookal is dat niet makkelijk.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 19:16

http://www.dierz.nl/konijn/article21514 ... iek-konijn

Dit heb ik gelezen net.. Verschijnselen die Connie soms heeft:

Traag en/of met grote moeite bewegen
Lusteloos/ongeïnteresseerd zijn
Trillen (1 x gezien)
- Hyperventileren, hijgen (igg raar ademhalen)
Het verminderen of totaal verdwijnen van eetlust of lust tot drinken
Geen interesse in wat er om zich heen gebeurt
Veel tijd nodig hebben met eten

Ik weet genoeg.. :( Ik ga bellen voor morgenavond :(

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 19:18

Ze komt trouwens wel hele tijd aandacht vragen, constant naar mij toetrekken enzo.. :P En ze is echt liever dan ooit met aaien enzo ze geniet daar echt van

Toevoeging: Soms hoor ik zelfs haar maag rommelen, echt apart, superluid is dat (voor een konijn dan :P )

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:19

Wat vind ik het sneu voor je :(:) ! En wat een lief konijn zoals ze er bij zit wanneer je haar vertroetelt. Sterkte.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:24

Relaxed schreef:
StillAngel schreef:
Bedankt voor je reactie Relaxed! Ja dat kan ook, maar het is niet zomaar een konijntje voor mij :o Ze is echt heel speciaal <3

Ja wij hebben dat met onze hond en katten (die ook heel speciaal waren voor ons) ook gewoon zo gedaan.. Gat gegraven in de tuin en ze daarin gedaan.. Bij de hond hebben we er een kei op gelegd.

heb je niet door dat ze liever een doosje wilt?
en iedereen doet het anders, niet zoals jij het doet....
ze vraagt alleen suggesties

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 19:36

Och iedereen mag zijn suggesties brengen :D

Heeft iemand hier MSN en wil degene misschien connie op de cam zien zodat diegene kan zien of het echt ernstig is? :(

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:47

Ik denk echt dat de enige die dat kan zien, de dierenarts is. Ik dacht gelezen te hebben dat je vandaag zou gaan? Nu moet je eerst weer het weekend in, met minder dierenartsen tot je beschikking én een hoger tarief.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:28

StillAngel schreef:
Och iedereen mag zijn suggesties brengen :D

Heeft iemand hier MSN en wil degene misschien connie op de cam zien zodat diegene kan zien of het echt ernstig is? :(

Ik denk dat je dat zelf het beste in kunt schatten, maar zoals ik jou OP lees denk ik dat het goed is geweest. Tsja het moeilijke van een dier dat zo langzaam achteruit gaat is dat het ook moeilijk te zeggen is wanneer het genoeg is.
Voor mij zou het belangrijk zijn dat het diertje zelf kan eten/drinken dat het keutelt en piest en dat ze vooruit gaan.
Heeft ze geen urinebrand? Dat ze zichzelf zo onder piest? Ik zou morgen naar je DA gaan en hem/haar om raad vragen.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:47

Wat een lief konijntje!
Ik zie in je profiel dat je 15 bent en dat je haar al 9 jaar hebt.
Ze zal idd vast heel belangrijk voor je zijn <3

Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je haar het beste kan laten gaan..liefde is loslaten en dat doet pijn en dan maakt het niet uit of het een hond, kat of konijn is...
Maak een mooi plekje voor haar en begraaf haar op de manier zoals je zelf wilt.
Als je dat doet, kan je er vrede mee hebben en heb je haar een mooi einde gegeven.
Ik wens je heel veel sterkte!!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 07:43

Ik zie trouwens in je profiel dat ze graag in dat mandje zit. Is het haar eigen mandje? In dat geval kun je haar misschien in het vachtje van het mandje wikkelen om haar te begraven. Zo heeft ze dan haar favoriete plekje "mee"

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:44

sterkte is niet makkelijk :(:)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 07:49

Zaterdag kon uiteindelijk toch niet, en gisteren voelde ik het aankomen.. Voordat ik naar bed ging, ging ik nog even Connie knuffelen als gewoonlijk, maar dit keer voelde ik dat ik de bovenkant van de kooi eraf moest halen. Daarna had ik Connie geaaid en ging ze lekker languit liggen, maar probeerde wel telkens een nieuw plekje te vinden en zo ging ze al strompelend verder. (wat ik al niet kon aanzien). Vervolgens springt ze in haar bak boven op haar nachthok voor zover het kon, en ze wil er later weer af springen dus ik help haar want het lukt haar niet alleen, maar als ik haar optil ging ze best wel piepen. Ik was helemaal overstuur en mijn ouders kwamen er bij zitten (dat piepen was na het optillen over weer maar vond het zo zielig) dus ik huilend naar boven toe. Komen mijn ouders 10 minuten later dat ze is overleden, ze had eerst een paar stuiptrekkingen en vervolgens ging ze liggen en legde ze haar koppie neer. En alweer zit ik te huilen als ik dit zo typ. Ik mis haar nu al, lekker begroeten in de morgen ;(

Bedankt voor de lieve reacties nogmaals hier, ik zal Connie nooit maar dan ook nooit vergeten, heb tot 3 uur in de nacht liggen huilen en nu weer.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:44

Meisje toch, heel erg veel sterkte met het verlies! :(:) Ik vind het wel heel mooi dat ze uiteindelijk zelf heengegaan is, in haar vertrouwde omgeving. Pak haar vanochtend nog maar lekker vast, ookal is ze er al niet meer. Ik vond het in elk geval fijn om zo nog afscheid te kunnen nemen. Nogmaals heel veel sterkte en een aai voor Connie.

Weten jullie al of ze begraven of gecremeerd wordt? Ik zal de foto zsm pb'en .. heb een beetje tijd tekort gehad, sorry.:)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 08:53

Ja ik heb een hele sterke band met connie en het was heel erg frapant dat ze net doodging toen ik huilend naar boven ging omdat ik het niet meer aan kon zien. Ze wordt vanmiddag begraven als mijn vader thuis is in een hele mooie sterke doos waar ik allemaal leuke dingetjes in ga doen voor Con. Ze verdient het ;( <3

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:17

ah wat verschrikkelijk !! ;(
sterkte met het verlies van je konijn :(:)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:23

Ach meis wat verdrietig dat Connie nu overleden is. Ik vind je super goed zoals je Connie de laatste week heb verzorgd.
Heel veel sterkte en geef Connie haar lievelingsdingen maar mee in het grafje. Dat vind ik een heel mooi.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 10:38

Ik doe mijn best voor Con <3 Het stomme is dat je niet weet waar overleden dieren naar toe gaan.. Ja hemel zeggen ze maar straks is het een minder leuke plaats :(

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:39

StillAngel schreef:
Stom dat konijnen niet kunnen praten he :( Zouden jullie haar ook laten inslapen in zo'n geval? Ze eet echt net genoeg om in leven te blijven, en ze was altijd wat lastig met oppakken maar je kan nu echt alles met haar doen dat maakt haar niet veel meer uit. Maar ze geniet nog wel als ze in het zonnetje ligt bv..

Echt bedankt voor de lieve reacties, heb het er best moeilijk mee :o

Hoi,
Ik heb mijn konijn ook laten inslapen hoor!
Heb haar alleen wel gewoon in een gat in de grond begraven ;)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:42

denise04 schreef:
Misschien kun je een wijnkistje regelen? Dat is qua formaat denk ik precies genoeg.... Sterkte!

Sterkte!

Ons konijn is daar ook in begraven en die had ik mooi versierd met verf enzo

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:52

StillAngel schreef:
Ik doe mijn best voor Con <3 Het stomme is dat je niet weet waar overleden dieren naar toe gaan.. Ja hemel zeggen ze maar straks is het een minder leuke plaats :(

Ik geloof graag dat ze hierheen gaan: http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Sterkte met het verlies van je lieve nijn. :(:)