Mogen hondenslagerijen in NL?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:40

annetmulder schreef:
Wistten jullie dat de vachtten van levend geslachtte honden worden verwerkt in kragen van jassen.....Ook in NL......
Ookal is dit verboden, ook wij in het westen houden zo vreselijke dierenmishandeling in stand.....

Wat een onzin. Hondenvacht is kwalitatief echt niet goed, hard, stug en vaak niet lang genoeg om te gebruiken in kragen van jassen (het wil nog wel eens voorkomen in speeldingetjes van katten bijv.) ;) Daarom komt het bijna niet voor. Zeker niet binnen de EU. Het is niet verboden, dus dat is ook onzin.

Emytje

Re: Mogen hondenslagerijen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:48

Bij Kassa of een vergelijkbaar programma werd toch anders wel duidelijk dat de Wonder Woman weldegelijk kleding verkocht waar hondenbont in verwerkt zat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:15

Of het mag weet ik niet, maar wat is het wezenlijke verschil met varkens, kippen etc.? Een dier is een dier. Ik eet ze sowieso niet, maar ik vind het nogal opvallend dat mensen walgen van het idee vlees van een hond op te eten terwijl ze vlees van een ander dier zonder moeite naar binnen werken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:18

Het lijkt mij dat het gewoon mag, ik zie geen verschil tussen het slachten van een hond of het slachten van een koe. Ik vind het ook zo hypocriet als mensen wel kippen, varkens ed. naar binnen werken maar honden of katten? No way. Kan er altijd smakelijk om lachen, zo idioot vind ik dat.
Ik eet het allemaal niet. Maar ik zou het raar vinden als je geen honden mag slachten in Nederland. :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:21

Prima, ik vind het een goed idee. Er is een flink honden overschot dus waarom niet.
Of is een honden leven meer waard dan het leven van een koe, paard, varken of schaap?

Ik ben zelf vegetariër en kan het niet over mijn hart krijgen dat een dier voor mij geslacht wordt. Maar voor mij zijn alle dieren gelijk dus..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:21

hihihi, alle vegetariers denken er hetzelfde over :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:29

Inderdaad grappig om te zien hoe de vegetariers een mening hebben die door de niet-vegetariers doorgaans als 'hard' of 'zielig' beschouwd zou worden. Ieder zo zijn eigen ideeen, maar bepaalde denkbeelden komen wel overeen zo te zien :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:46

Ja, maar een dier is een dier toch? Of het nou een schattig klein kalfje is of een lieve pup.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:47

:n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:48

Nee? Wat is het verschil dan?

Zeker alleen maar omdat je het een in je huis stopt en het andere niet. Ik vind het onzin.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:52

Grappig, ook deze vegetariër vind dat er geen verschil zou moeten zitten tussen het slachten van Klara het schattige kalfje of Hector de hond. Wat is het verschil? Is een koe/varken/schaap/kip minder waard? Minder schattig? Voelt het minder pijn, stress en ellende?
Tuurlijk, Hector nemen we mee naar bed en we zijn er de hele dag mee bezig. Maar maakt dat hem beter dan Klara?

Al vraag ik me af of er wel zo'n grote markt voor is. Misschien eten Oost-Europeanen veel hond, maar ik zie de gemiddelde Nederlander echt geen Hectorboutje eten. Moslims eten het denk ik ook niet, zij beschouwen de hond als een onrein dier.

Dus van mij zou het 'mogen', mits aan alle welzijnsregels voldaan zou worden. Een hondenbio-industrie zit ik niet bepaald op te wachten, de broodfok is al erg genoeg. Maar in principe zie ik geen verschil tussen Klara of Hector. Alleen wil men Klara wel graag op bord zien, en mag Hector de restjes daarvan hebben ;) :Y)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:54

Berdien schreef:
Grappig, ook deze vegetariër vind dat er geen verschil zou moeten zitten tussen het slachten van Klara het schattige kalfje of Hector de hond. Wat is het verschil? Is een koe/varken/schaap/kip minder waard? Minder schattig? Voelt het minder pijn, stress en ellende?
Tuurlijk, Hector nemen we mee naar bed en we zijn er de hele dag mee bezig. Maar maakt dat hem beter dan Klara?

Al vraag ik me af of er wel zo'n grote markt voor is. Misschien eten Oost-Europeanen veel hond, maar ik zie de gemiddelde Nederlander echt geen Hectorboutje eten. Moslims eten het denk ik ook niet, zij beschouwen de hond als een onrein dier.

Dus van mij zou het 'mogen', mits aan alle welzijnsregels voldaan zou worden. Een hondenbio-industrie zit ik niet bepaald op te wachten, de broodfok is al erg genoeg. Maar in principe zie ik geen verschil tussen Klara of Hector. Alleen wil men Klara wel graag op bord zien, en mag Hector de restjes daarvan hebben ;) :Y)

_/-\o_

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:56

Helemaal mee eens!!

Als je kijkt naar India, daar is Klara heilig. Slacht je Klara, dan krijg je levenslang. Een hond slachten is daar geen probleem.

Het is een cultuurverschil, even wennen, maar een biologisch, ecologisch en diervriendelijke honden slachterij. Whats the problem?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:57

Precies, we zijn het hier niet gewend. Maar als mensen gaan miepen omdat het wél zielig zou zijn voor de hond en niet zielig voor de koe vind ik ze meer dan hypocriet. Kom op zeg. :D

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:59

Fiffill schreef:

Zeker alleen maar omdat je het een in je huis stopt en het andere niet. Ik vind het onzin.

Oeps Fifill, sorry hoor, was niet op jou bedoeld maar als antwoord op de titel van het topic :o Sorry als dat onduidelijk was.
Voor mij mag het slachten van alle dieren verboden worden, al ben ik geen vegetariër. Ik begrijp best wel dat je zegt dat er geen verschil is tussen een koe en een hond op basis van 'wat mag wel/niet geslacht worden?' een koeienleven is niet minder waard dan een hondenleven omdat we een koe niet bij ons op de zetel kunnen roepen .. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:02

Ik denk ook dat het wel mag. Wat is nu het verschil tussen een koe en een hond? Allebei dieren....

Ik zou het allleen echt niet eten en nooit een hond naar het asiel brengen.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:09

ook in landen waar honden geslacht worden is het niet toegestaan......op de markt verkopen ze deze en doen ze dit.
neem eigelijk nu al aan dat in nl ook ten strengste verboden is.
mar ik google ff verder.
het filmpje wat ik net zag....zet ik hier maar niet neer is echt te misselijk.
op de markt word hond geslacht....waar je bij staat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:10

Shanelle schreef:
Fiffill schreef:

Oeps Fifill, sorry hoor, was niet op jou bedoeld maar als antwoord op de titel van het topic :o Sorry als dat onduidelijk was.
Voor mij mag het slachten van alle dieren verboden worden, al ben ik geen vegetariër. Ik begrijp best wel dat je zegt dat er geen verschil is tussen een koe en een hond op basis van 'wat mag wel/niet geslacht worden?' een koeienleven is niet minder waard dan een hondenleven omdat we een koe niet bij ons op de zetel kunnen roepen .. :j

Oh haha, kan ook. :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:11

Ze wilde het gaan verbieden, maar volgens mij is dat er nooit door gekomen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:14

RedPassion schreef:
Of het mag weet ik niet, maar wat is het wezenlijke verschil met varkens, kippen etc.? Een dier is een dier. Ik eet ze sowieso niet, maar ik vind het nogal opvallend dat mensen walgen van het idee vlees van een hond op te eten terwijl ze vlees van een ander dier zonder moeite naar binnen werken.

Volkomen mee eens! Wat is er anders aan een hond dan aan een varken?? Schattiger?? Tja, lekkere reden om een dier tot vlees te veroordelen.. 'Sorry jij wordt geslacht want je bent niet schattig genoeg`

Grow up!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:15

Ik vind varkens mischien nog wel schattiger als de gemiddelde hond :=

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:20

nou geen idee of het zal mogen of niet .
maar word wel een beetje misselijk van het idee een hond eten.
nee ik hoop maar dat dat hier niet toegestaan word.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:20

HOND De hond is zeer geliefd in China. Niet om zijn aanhankelijkheid of zijn kwaliteiten als mensenred- der, maar omdat hij zo lekker is in de soep. Hondenvlees is in China, Taiwan en Korea een traditioneel gerecht.Hoe hoger het adrenalinegehalte, zo wil het volksgeloof, des te geneeskrachtiger de werking. Daarom bestaat de traditionele manier van slachten uit langzaam doodknuppelen.Vooral de Sint-Bernards hond wordt veel gefokt voor de soep omdat hij zo rustig is en snel groeit. De chinese regering bevordert de ontwikkeling van fok bedrijven voor deze honden.

pfff...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:21

Afbeelding
Ik kan het niet opeten hoor... <3

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:22

Afbeelding

Daar zit flink wat vlees aan := := :=