Chawi schreef:2) Onzin, gewoon genoeg water meenemen en tempo aanpassen en op je hond blijven letten. Bij mij gaan ze altijd mee. Tenzij ik het zelf te warm vind om te fietsen. Maar heb dan ook jachthonden in een goede conditie zonder overgewicht.
3) Auto is net zo belangrijk om aan te leren en ook dat ze daarin alleen kunnen zijn. Hond moet zich in alle situaties aan kunnen passen aan de eigenaar en zijn of haar wensen. Maak ze dus met alles vertrouwd.
4) Als een pup met 8 weken in huis komt, dan went hij/zij snel genoeg aan katten. Hoeft hij bij de fokker en of asiel echt niet mee in aanraking te zijn geweest.
2) Dit werd door mijn dierenarts ten zeerste afgeraden. Ik merkte ook wel aan mijn hond dat het echt te warm was voor haar, en het was maar 15 minuten fietsen in een heel rustig tempo. En ze heeft een goede conditie. Daarom doe ik het zelf niet meer, maar houd je hond gewoon goed in de gaten. Misschien kan de een er beter tegen als de ander.
3) Tuurlijk, maar ik had het over meenemen in de lesauto tijdens haar werk.
4) Met asielhond bedoel ik een wat oudere hond.
Sabinee__ schreef:Ja ik had later een edit gemaakt. Ik zou het als klant persoonlijk niet fijn vinden als er een pup op de hoedenplank zat
.
Sowieso als eigenaar ook niet, want je klanten komen om te leren, waardoor er dus wat fout kan gaan. En dan heb je misschien pup tegen voorruit omdat klant te hard remt oid.
Ja haha daar had ik nog niet eens aan gedacht. Stel de lesklant ziet het rempedaal voor koppeling aan of krijgt een ingreep. Maar ze bedoelde volgens mij in de kofferbak onder de hoedenplank (die eraf gehaald natuurlijk). Maar ivm veiligheid zou ik het ook niet doen.
. Ik zou het als klant persoonlijk niet fijn vinden als er een pup op de hoedenplank zat
.
.