Kitten eet erg weinig en slecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:18

Mijn pup wilde eerst ook slecht eten. Wilde geen brokken, geen KVV. Heb toen meerdere soorten KVV gekocht en ben gaan proberen. Ik voer geen NRV want met een opgroeiende pup reken je je dan rot. Bij het voeren maakte ik het eerst iets warm in mijn wok en voerde het dan. Ging er in als koek en dat ben ik langzaam gaan afbouwen. Werkt misschien niet bij katten.

Anoniem

Re: Kitten eet erg weinig en slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:50

Ik heb het kitten vanmiddag lekker aan een lijntje in de tuin gehad,kon ze alvast even lekker de tuin verkennen voor eerdaags als ze groot genoeg is en zelfstandig naar buiten kan.

Dit heeft haar erg goed gedaan, ze heeft vanavond naar tevredenheid gegeten, een hele bak brokjes en een paar stukjes haas. Dit ga ik vaker doen, de afspraak van de DA ga ik zowiezo heen van de week je weet maar nooit.

Nikka jij ook bedankt voor je tip, je weet maar nooit.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:10

stel het gaat weer mis, probeer dan uit de hand te voeren en bijvoorbeeld brokjes met warm water mengen en dan een papje van maken werkte hier heel goed,

Hopelijk blijft alles zo gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:51

Nou uit de hand voeren werkt wel, alleen moet ik het dan wel in haar bekje stoppen. Echt ik wordt niet goed van dit kitten hoor, sta nu op het punt zoek het maar uit zie maar of je het gaat redden.

Vannacht had ze niets gegeten, dus vanmorgen met veel geteut haar aan het eten gekregen (Heel veel aanmoedigen en toen begon ze) hele dag weggeweest en savonds had ze dus weer niets gegeten, maar weer met de hand en jahoor....Ze at weer wat, ja het is met drie zuchten weg maar ze at.

Ik heb nog nooit een kitten meegemaakt wat zo'n zeikerd met eten is, en ik heb inmiddels alles al geprobeerd, warm maken, papjes, mengen met heerlijk geurend blijkvoer, ze vreet een half hapje en de rest laat ze staan.

Morgen maar eens een afspraak maken bij de DA wat ik hier mee aanmoet.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:45

Misschien kip met rijstwater proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:57

Even een updatje; ze eet weer!!
Ik ben naar de DA geweest(Een da die openstaat voor vers) en die constateerde dat ze volledig gezond was, en heb wat bakjes carnivoer meegekregen. En dat eette ze! Ik ben dat wat gaan mengen met Schecir, een eerlijk blikvoer wat ik meekreeg.
Sindsdien is denk ik de druk dr af en eet ze stukken beter.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:46

Fijn dat het weer beter gaat met poezewoes :)
Maar jij was toch nooit voorstander van vers?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:03

Mooi zo! Quellian Chiqa is helemaal om :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:05

Wat fijn Chiqa! Carnibest is ook geweldig :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:44

Nikka schreef:
Mooi zo! Quellian Chiqa is helemaal om :D

Klopt :Y) Mijn verhaal is te lezen in het vers topic.
Carnibest lust ze helaas niet Loiz, maar wel carnibest tot op heden wil wel in de toekomst weer gaan barfen.
Ze heeft vanavond al een halve hazenrug op dus dat is boven verwachting (Wel platgetimmerd)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:18

Plat getimmerd, brrrrr :D :D
Hier vinden ze eendagskuikens, kippennekken, kippenlever en runderhart helemaal fantastisch, maar ik mep niets plat hoor, met name bij die eendagskuikens ben ik blij dat het niet hoeft :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:21

Dat kan ik mij voorstellen Quell, moet er ook niet aan denken en wil dit ook zo snel mogelijk gaan afschaffen, maar de ribjes van een haas zijn nog wel errug hard.
En ze vind ze heerlijk (Heb ook nog een hele duif liggen die mn hond niet moet dus kan mijn lol nog op)
Eendagskuikens wil ik ook ooit aan beginnen maar wel buiten als ik nu al zie wat voor routes diverse lappen vlees hier afleggen :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:23

Ben erg blij met m'n kattenzolder :D Kuikens naar binnen mieteren en deur dicht, vind er nooit iets van terug, ideaal!