A

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:42

WinSel schreef:
Science Selective voeren wij ook aan de oude en zieke konijnen in de opvang
Is erg goed spul

Daar kun je een mooie dwangvoeding van maken mocht het nodig zijn ;)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:42

sla kun je beter weglaten ivm gas. beter om daarvoor andijvie te voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:17

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Re: Konijnen altijd hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:19

Moet je bij konijnen het gras eten langzaam opbouwen en kan dit op den duur dan de hele dag door gegeten worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:20

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:24

In de zomer krijgt de mijne (bijna alleen) gras, en in de winter hooi (met een klein beetje voer)/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:51

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:56

Mijne krijgen een salade als ze naar bed gaan. Meestal bestaat dit uit andijvie, sla, witlof, stukje wortel, tomaat, en brocoli. Japie had vroeger veel problemen met diaree, maar nu niet meer. Hij eet alles mee en heeft er nog nooit zo gezond uitgezien. Geen last meer van diaree.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:00

Ik heb 2 vlaamse reuzen krijgen om de dag voer. Als water hebben ze regenwater en krijgen uit de kraan. Water is belangrijker dan voer ze schraal houden is beter voor ze dan altijd maar voer. Ze zitten altijd buiten en hebben de hele winter ook buiten gezeten. Ze krijgen al het groente afval uit de keuken ook rijst enz... alles is weg en zitten goed in de haren en vel. Zijn niet te dik of dun. Krijgen 1x in de 2 weken hooi maar doen er weinig mee ze vertrappen het in het hok ligt verder zaagsel.

Meest nijnen die ik zie zijn allemaal te dik of zelfs vet. Ik heb die ene nu zeker 3 jaar lopen en zit er goed uit.

Of het nu slecht is ja of nee maakt mij niet uit ze doen het er goed op.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:12

Je voert je konijnen rijst ??? :?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:21

Prisca schreef:
Ik heb 2 vlaamse reuzen krijgen om de dag voer. Als water hebben ze regenwater en krijgen uit de kraan. Water is belangrijker dan voer ze schraal houden is beter voor ze dan altijd maar voer. Ze zitten altijd buiten en hebben de hele winter ook buiten gezeten. Ze krijgen al het groente afval uit de keuken ook rijst enz... alles is weg en zitten goed in de haren en vel. Zijn niet te dik of dun. Krijgen 1x in de 2 weken hooi maar doen er weinig mee ze vertrappen het in het hok ligt verder zaagsel.

Meest nijnen die ik zie zijn allemaal te dik of zelfs vet. Ik heb die ene nu zeker 3 jaar lopen en zit er goed uit.

Of het nu slecht is ja of nee maakt mij niet uit ze doen het er goed op.

Ik vind dit een beetje een rare zin.
Maar goed, konijnen moeten altijd iets kunnen eten, het is heel slecht voor hun darmen om stil te liggen. Ik neem aan dat je je paarden wel dagelijks voert? Qua spijsvertering lijken ze erg veel op elkaar. Rijst is dus niet goed voor ze, jammer dat je je niet wat beter verdiept in wat konijnen nodig hebben......

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:28

Schraal houden? :?

Hier krijgen ze 's ochtends een half bakje voer en onbeperkt hooi, 's avonds krijgen ze weer een half bakje voer.. Elke dag 1 of 2 appels en onbeperkt schoon drinkwater. Ook maak ik weleens een 'Lekker bakkie' met plantjes uit de tuin, blaadjes, gras, zonnebloempitjes, appel, stukjes brood etc. Genieten ze echt van! :))

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:33

Hannah_Menno schreef:
Schraal houden? :?

Hier krijgen ze 's ochtends een half bakje voer en onbeperkt hooi, 's avonds krijgen ze weer een half bakje voer.. Elke dag 1 of 2 appels en onbeperkt schoon drinkwater. Ook maak ik weleens een 'Lekker bakkie' met plantjes uit de tuin, blaadjes, gras, zonnebloempitjes, appel, stukjes brood etc. Genieten ze echt van! :))

Kijk dit klinkt veel beter +:)+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:36

Hihi, ja hier hebben ze het echt geweldig! :D Ziet ze ook zo lekker genieten! :+:
Overigens, nu niet denken dat ik m'n beesten helemaal volprop met voer, ze eten met z'n 2en een half bakje leeg en het zijn 2 Franse Hangoren van allebei 5 kilo! :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:37

Dat is prima hoor
En af en toe mogen ze wel lekker verwent worden :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:28

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:33

Voor de mensen die de konijnen op gras hebben zitten en menen dat dat voldoende is... Waarom geen hooi geven? Baat het niet, schaadt het niet? Als ze het vertrappen maak je iets van een hooiruifje, moeten ze er meteen ook wat meer moeite voor doen.

Onze konijnen zitten met z'n 4en in een hok van 3.15 x 80 met daarvoor nog een ren van 1.15 x 3.15. Ze krijgen onbeperkt hooi (nemen gewoon balen mee van het paard), elke ochtend een handje brok (SuperTrio) en elke ochtend verse groentes als andijvie, broccoli, sla etc. Volgend weekend komt er gras in de ren te zitten, maar het hooi blijft. Ze moeten zelf maar beslissen of ze voor gras of hooi kiezen.

Overigens vind ik hooi 1 ding... Ik vind het nog altijd bedroevender dat veel konijntjes hun leven lang alleen moeten spenderen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:49

Oh trouwens, ik zie nu net op de foto dat je daar gemengd voer hebt gegeven? Ik weet niet of je dat nu nog geeft maar ik zou anders overgaan op biks. Zo kunnen ze niet alleen de lekkerste dingen er tussenuit eten, daar kunnen ze namelijk ook dik van worden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:55

die van mij eet geen hooi :?

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:04

Dat kan, sommige hebben dat niet geleerd en hebben er dan ook geen interesse in ;) Dat is een dilemma, het enige wat je kan doen is het aan blijven bieden.

Wij hebben nu ook een opvangertje die hooi niet kende, maar binnen een week had hij het door en nu loopt hij de hele dag te keuvelen *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:17

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:20

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:30

Mijn konijnen zijn dan weer heel typisch. Die zitten met zijn tweeën in een flinke ren en hebben een kattenluik naar het tuinhuis, waar ze nog een groot binnenhok hebben. In de ren buiten staat ook een hok, zo een met een ren en een bovenverdieping aka nachtdeel. Ze hebben gras in de ren, maar dat is natúúrlijk niet lekker genoeg. Dat eten ze dus voornamelijk niet op... gekke dames.

Mijn konijnen voer ik één keer per dag. Ze krijgen dan een afgewogen hoeveelheid science selective en wat groenvoer. Verder hebben ze onbeperkt hooi, wat ik 's avonds, als ik ze dus voer, aanvul. Gras hebben ze in de ren, maar zoals gezegd, eten ze dat maar weinig. Liever gaan ze in de kleine ren even een uurtje op het gras in de rest van de tuin, want dan zijn ze altijd een half uurtje super enthousiast en eten ze flink wat gras. Daarna is het rusttijd. Ze gaan twee keer per jaar naar de dierenarts, alwaar ze geënt worden en een complete checkup krijgen. Een van de twee was wat te dik, maar was de afgelopen winter netjes wat afgevallen. Dus ze doen het super. Omdat ze ook kunnen graven in een deel van de ren hoeft de dierenarts bijna nooit de nagels te knippen...

Ze zijn zo leuk <3