WinSel schreef:Science Selective voeren wij ook aan de oude en zieke konijnen in de opvang
Is erg goed spul
Daar kun je een mooie dwangvoeding van maken mocht het nodig zijn
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Prisca schreef:Ik heb 2 vlaamse reuzen krijgen om de dag voer. Als water hebben ze regenwater en krijgen uit de kraan. Water is belangrijker dan voer ze schraal houden is beter voor ze dan altijd maar voer. Ze zitten altijd buiten en hebben de hele winter ook buiten gezeten. Ze krijgen al het groente afval uit de keuken ook rijst enz... alles is weg en zitten goed in de haren en vel. Zijn niet te dik of dun. Krijgen 1x in de 2 weken hooi maar doen er weinig mee ze vertrappen het in het hok ligt verder zaagsel.
Meest nijnen die ik zie zijn allemaal te dik of zelfs vet. Ik heb die ene nu zeker 3 jaar lopen en zit er goed uit.
Of het nu slecht is ja of nee maakt mij niet uit ze doen het er goed op.

Hannah_Menno schreef:Schraal houden?
Hier krijgen ze 's ochtends een half bakje voer en onbeperkt hooi, 's avonds krijgen ze weer een half bakje voer.. Elke dag 1 of 2 appels en onbeperkt schoon drinkwater. Ook maak ik weleens een 'Lekker bakkie' met plantjes uit de tuin, blaadjes, gras, zonnebloempitjes, appel, stukjes brood etc. Genieten ze echt van!
Ziet ze ook zo lekker genieten!