Kat gevonden, wat nu doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:33

Heel wijs! Ongecastreerde katers die aan de boemel zijn komen van alles tegen, als je hem zelf gaat houden zou ik m zeker even op FIV en FELV laten testen voor het geval dat...

De kleur is ook lichtrood, maar in fokkers termen heet het crème, net als palomino bij paarden in feite :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:33

Weet niet of je het al hebt gedaan maar ga even bij de supermarkten een foto ophangen, dat helpt ook vaak erg goed.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:35

AaronYve schreef:
Weet niet of je het al hebt gedaan maar ga even bij de supermarkten een foto ophangen, dat helpt ook vaak erg goed.

Nog niet gedaan, maar is wel de bedoeling om dat te gaan doen. Maar dan moet eerst die man van mij thuis zijn. Ik laat dat beestje nu ook niet alleen hier met onze eigen katten en hond.
We hebben alleen maar het beste met deze kat voor.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:37

cissy schreef:
Heel wijs! Ongecastreerde katers die aan de boemel zijn komen van alles tegen, als je hem zelf gaat houden zou ik m zeker even op FIV en FELV laten testen voor het geval dat...

De kleur is ook lichtrood, maar in fokkers termen heet het crème, net als palomino bij paarden in feite :)

Wat is FIV en FELV?
Bedankt voor de uitleg over de kleur. En ik neem aan dat het gewoon een europese korthaar is?

Dieuwke1981

Re: Kat gevonden, wat nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:40

Nu voel ik me nog stommer dan stom!!!! Had hem in het reiskooitje buiten gezet, maar hij is daar uit ontsnapt nu! Nu loopt hij weer op vrije voeten. Bah!! Heb ik weer. Had ik hem dan nu maar binnengehouden in de kooi.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:51

Ontsnapt? als hij al een poosje in de buurt is zal hij misschien wel terugkomen, of juist niet omdat ie in een kooitje heeft gezeten en nu denkt wegwezen hier! :)

FIV is kattenaids en FELV is leukemie, beiden ongeveer hetzelfde als de menselijke variant en ook door bloedcontact overdraagbaar en dus besmettelijk.

Europees korthaar is ok, dat is de meest voorkomende soort in NL.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:53

FIV dacht ik al dat het kattenaids zou zijn, maar FELV wist ik niet. Alleen heb ik daar nu niks aan. Want hij is me dus ontsnapt omdat ik hem niet in huis wilde houden. Had ik achteraf dus beter wel kunnen doen.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:56

Die foto die ik heb geplaatst is van van 5 mei, toen zat hij ook enorm rustig bij ons. En vandaag dus ook bij ons op de veranda. Het is nu afwachten of hij zich nog weer laat zien. Hoop het wel, want ik heb alle teken nog niet kunnen verwijderen.
Ik kon dit beestje niet huis houden vanwege de hond die we hebben.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 18:15

De kater is weer terug. En heb ik weer in het reiskooitje gedaan. Nu hopen dat die man van mijn snel weer terug is. Hij blijft dus bij ons rondlopen deze kater.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:53

Dieuwke1981 schreef:
Nu voel ik me nog stommer dan stom!!!! Had hem in het reiskooitje buiten gezet, maar hij is daar uit ontsnapt nu! Nu loopt hij weer op vrije voeten. Bah!! Heb ik weer. Had ik hem dan nu maar binnengehouden in de kooi.

Nu voel jij je verantwoordelijk, maar ik vind dat de dierenambulance hem mee had moeten nemen. Ze laten jou overal voor opdraaien (flyers ophangen ed), terwijl zij geld krijgen om dit werk te doen!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:02

Ow, hij was even weg, maar nu heb je hem weer. Wat een toestand zo. Waarom breng je hem niet naar het asiel?

Ik dacht dat alle medewerkers bij de dierenambulance vrijwilligers waren?

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 19:07

Tsja... maar omdat zij denken dat hier de kat een baasje heeft, mochten ze hem niet meenemen. En ja, ik voel me nu wel verantwoordelijk. Dus straks flyers maken. Ben dit weekend ook nog eens alleen thuis, zit er lekker mee opgescheept. Asiel zou ik kunnen doen, maar daarin werdt ik al ontmoedigd omdat de dierenambulance hem naar het assiel zou brengen dan. En zij namen hem al niet aan. Pas over 2 weken, dan mag ik alsnog de dierenambulance bellen. Was het nu een erg mager katje geweest, dan hadden ze hem wel meegenomen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:12

Als dierenambulance medewerker zou ik inderdaad ook deze kat niet meenemen.
Hij is inderdaad te doorvoed om door te gaan als zwerfkat.
Als het kan doe in de tussentijd een bandje met koker om waar je een briefje met jou gegevens in doet en de vraag of de eigenaar je wil bellen.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 19:18

Dat is natuurlijk ook een idee. En dan gewoon weer buiten laten? Nu heb ik het geluk dat ik halsbandjes + adreskokertjes in huis heb. Maar ik moet eerst wel hulp hebben om de vlooien te verwijderen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:24

Ik zou hem zo veel mogelijk vlooien en tekenvrij maken en dan met bandje en koker laten lopen.
Als je dan na 2 weken nog niks gehoord hebt en hij loopt nog steeds in de buurt rond bel je de dierenambulance weer.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 19:26

Vlooien, bedoelde de teken.... heb nog geen vlooi kunnen spotten. Ik heb frontline in huis. Maar dat doe ik straks wanneer mijn man thuis is.
Zit onder de teken. Heb er vanmiddag al heel wat weggehaald. Maar het is toch makkelijker als je hulp hebt.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:39

Ja ik snap het. Wel tof van je dat je geeft om een dier en het niet laat stikken. Dat doet ook niet iedereen.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 19:42

En je hebt er ook mensen tussen zitten die een kat vinden en hem maar direct houden en niet eens op zoek gaan naar het baasje.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:26

Soms mogen ze van het dierenasiel bijvoorbeeld in een bepaalde periode ook geen volwassen katten die er goed doorvoed uit zien binnen brengen.

Posters werken toch wel heel goed is mijn ervaring.
Hoop voor hem dat zn baasje zich meldt.

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 23:12

We hebben geloof ik wel meer dan 20 teken weggehaald en dit arme beestje heeft ook nog wormen wat ik kon zien. Lijkt er wel op als of dit arme beestje verwaarloosd is. We houden hem vannacht binnen. En flyers ophangen. Vindt alleen een nadeel dat ik dit weekend alleen thuis ben, dus wil hem misschien ook nog wel weer buiten zetten na de worm tablet en kijken of hij dinsdag weer terug is. Zoja, dan alsnog gaan flyeren.

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:40

Hoe is het afgelopen met de kater ?

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 11:16

We hebben hem buiten gelaten weer. Ik heb hem in elk geval verwijderd van de teken. We houden hem in eerste instantie in de gaten.