Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
catalyst1 schreef:Als koper heb je ook een onderzoeks plicht. Mensen ...koop toch niet bij de eerste de beste fokker een pup.Check zelf of de pup ontwormt is,geent en hoe de pups erbij liggen.Dat de hond een stamboom heeft ,wil niet zeggen dat hij van een goede fokker afkomstig is!
Bij mij krijgen de pupkopers in ieder geval een heel document mee waarin staat wanneer de pups ontwormt en geent zijn.Daarnaast vergoede wij tot maximaal het aankoopbedrag aan DA kosten in het eerste jaar als er sprake is van een erfelijke afwijking of een ziekte opgelopen bij ons. Dit contract is een extra garantie voor het feit dat wij zeker weten dat onze honden/pups 200% in orde zijn.
Ik vind in dit geval dus de fout bij de kopers liggen.Zorg dat de pup beter wordt en leer ervan.Het consumentenrecht is inderdaad van toepassing,maar zonder contract wordt idt in de meeste gevallen een moeilijk en duur proces.

Laika schreef:Ik ga toch met catalyst mee. Erger nog, als een erkende fokker zonder stamboom fokt, moeten er 100 bellen gaan rinkelen.
Dan kan het dus zijn dat het een extra nest buiten de vereniging om betreft. Voor elk ras zijn fokreglementen, één regel is bijvoorbeeld dat er slechts 1 nest per jaar geworpen mag worden. Om dus voor een nest geen stambomen aan te vragen gaat dat nest buiten het fokreglement om. Dat is dus nie goe nie
En duidt op broodfok, alleen voor het geld dus.
SpiedSkeet schreef:Waves, ik vind dit wel erg kort door de bocht.
Of je nou een hond met of zonder stamboom koopt, om wat voor reden dan ook, dan nog heeft de fokker niet het recht om zieke hondjes te verkopen.
Deze mensen dachten bij een erkende fokker juist beter af te zijn dan bij een 'via marktplaats gekochte hond' en dat had niks te maken met wel of geen x bedrag voor de hond neer te leggen.