Vos op visite gehad en nu is bijna al mijn beestenspul dood!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:15

Wij wonen in een buitenwijk van maastricht, maar het is hier echt wel druk (grote wijk, met 3 wijken aangesloten, en een kanaal) En hier lopen ook vossen. Ik geloofde mijn vriend eerst niet toen die het zei maar vorig jaar heb ik er ook 1 zien lopen. Echt ongeloofelijk maar waar.
Meid ik vind het echt heel naar voor je, hopelijk vindt je een goede manier om je dieren te beschermen. Misschien nog 1 of 2 stroomdraadjes trekken?

colunder

Re: Vos op visite gehad en nu is bijna al mijn beestenspul dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:07

2 jaar geleden is er bij mij ook een vos geweest.
Ik dacht dat hij er niet in kon omdat er een 2 meter hoog heras hekwerk om mijn weitje staat, maar ik had niet aan het gat onder de poort door gedacht.
Dat gat zat er om de poes er in en uit te laten gaan.
Toen ik op een morgen kwam lag mijn hele wei vol met veren,echt heel veel, maar in het weitje zelf zag ik geen dode kippen,die had hij meegenomen(8).
Maar binnen in de stal trof ik een waar slagveld aan,overal dode kippen,vreselijk!!
Toen ik over het wandje van het konijnen verblijf keek trof ik daar ook nog al mijn konijnen dood aan.
Ik had gewoon een volle kruiwagen met dode dieren.
Je kon zien dat hij door het kattengat gegaan was want daar lagen ook allemaal veren.
Dat kattengat heb ik dus gelijk dicht gemaakt,dan moest de kat maar over het hek klimmen.
Sinds dien is hij niet meer geweest.
Ik hoop zoiets echt nooit meer mee te maken!!

Succes met het vosdicht maken van je ren, ik hoop dat hij niet meer terug komt!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:11

Miss kun je van die vallen maken/kopen waar je wat eten inlegt en dat als de vos erin gaat klepje dicht gaat?
Of gaas aan de bovenkant maken ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:26

Wat ellendig is dat. Bij mij zijn 3 konijnen opgevreten door een hermelijn. Vossen zijn er bij ons niet, hermelijnen helaas wel. Ik heb nu geen konijnen meer, ik wil het niet nog eens mee maken.