Weer gezeur om mijn kat!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 00:55

Zucht korte antwoorden tikken lukt me niet, het zit me gewoon echt te hoog en ben er ondertussen zo moe van.
Al dat gezeur met de buren, we komen vanaf een appartement, dan zit je toch heel wat dichter op elkaar en daar hebben we nooit gezeur gehad.
En nu zit je in een buurt met meer ruimte, eensgezinswoningen, en dan heb je gezeur van mensen die als de kids tegen de auto's aan voetballen zeggen ach ja het zijn kinderen he.

Met een speelplein van hier tot morgen voor de deur, dus het is niet zo dat het noodzaak is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:18

goh joh het probleem is dus langer niet alleen dat de buren last zouden hebben met jou kat !!

pff
tja als dit al zo ver is wil ik niet heel vervelend zijn maar....
heb je rechts bijstand ???

zo ja laat die mensen een briefje opstellen dat je er niet van gedient bent ed
en dat je ook eist dat mocht hun zoontje nog 1 maal jullie terrein betreden en of jullie kat/hond lastig vallen dat daar ook stappen voor worden ondernomen, dat dit ook geld voor de schade van voetballende kindertjes die schade aan jullie auto veroorzaken.
tevens dat als er schade is hij die moet gaan bewijzen tevens ook dat jullie kat zou zijn die de veroorzaker zou zijn.
deze brief zou je dan aan getekend kunnen verzenden.

mocht dit niet wat oplossen tja bord in de tuin en maken dat je daar weg komt !!
dit is toch geen leven ...
je bent verdorie zwanger en dan moeten ze zo gaan lopen jennen en neten ??? kom zeg ..

denk er aan dat je jezelf niet door het stof laat kruipen door zo'n &$%^&
dat is ie niet waard

(het verhaal lijkt wel wat op onze l*llo aka onze overbuurman)

CM_

Re: Weer gezeur om mijn kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:28

Ipv schrikdraad , kun je ook je hele tuin of een deel ervan laten overkappen, of een kattenren erin plaatsen.

Scheelt je een hoop stress ;)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 16:58

CM_ schreef:
Ipv schrikdraad , kun je ook je hele tuin of een deel ervan laten overkappen, of een kattenren erin plaatsen.

Scheelt je een hoop stress ;)

Het is niet alleen de tuin, het is een eensgezinswoning gemaakt op buiten wonen, dus dan moet ik alles hermetisch af gaan sluiten, balkon, ramen, deuren, alles zwiept zo naar buiten toe en frisse lucht wort hier dus schaars, tenzij ik overal gaas voor ga plakken.
Maar leven in een gevangenis vind ik ook niet echt denderend :S
We hebben het huis juist opgeknapt en gedaan vanwege dit lekkere, en ondertussen lopen dan alle andere buurtkatten wel in en om onze tuin.

En de stress blijft ook dan door gaan ;)

rommulus mijn vriend is hier nu inderdaad over aan het denken, het wordt er op deze manier niet leuker op.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:21

Die buurman ziet dus dat het jullie raakt. Hij krijgt daar blijkbaar een kick van. Die brieven negeren, maar wel bewaren voor de wijkagent. Heb je daar al contact mee gehad of heb ik daar overheen gelezen?? Bij het kind dat bij jullie op het erf komt......... Terug sturen of daar een emmer water overheen gooien.

Het is misschien een rare gedachte, maar is er een familie lid van die buurman niet opzoek naar een huis en heeft hij zijn zinnen op jullie huis gezet?? Dit hebben kennissen van mij namelijk ook meegemaakt. Hun halve voortuin is vernield door die familie net zo lang tot ze het opgaven en verhuisden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:45

jeetje wat een poedersuiker, geen idee hoe je hat kan oplossen, misschien met die broer praten ofzo? want het kan net zo goed een andere kat zijn

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 13:23

rainbow8 schreef:
Die buurman ziet dus dat het jullie raakt. Hij krijgt daar blijkbaar een kick van. Die brieven negeren, maar wel bewaren voor de wijkagent. Heb je daar al contact mee gehad of heb ik daar overheen gelezen?? Bij het kind dat bij jullie op het erf komt......... Terug sturen of daar een emmer water overheen gooien.

Het is misschien een rare gedachte, maar is er een familie lid van die buurman niet opzoek naar een huis en heeft hij zijn zinnen op jullie huis gezet?? Dit hebben kennissen van mij namelijk ook meegemaakt. Hun halve voortuin is vernield door die familie net zo lang tot ze het opgaven en verhuisden.

Er staan al enkele huizen te koop in de straat, waaronder die van de buurman (zijn broer dus) ze sturen hier ook geen kinderen de tuin in om hem te vernielen, maar corrigeren ook niet, dus fietsjes op je gloednieuwe rozenstruik, even snel door onze tuin heen naar de buren rennen, en als de hond dan blaft stil blijven staan en terug blaffen en ga zo maar door.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:24

Die zou ik dan toch mooi even in zijn nekvel grijpen als hij de hond zit te zieken , opzouten uit jouw tuin >;)

Maar dat is de grootste ellende met sommige kinderen , die gastjes flikken vanalles , ouders doen er niks aan , en als je zelf ingrijpt dan ben je de boeman :P

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 21:15

Heb ik gedaan Pmarena, maar hoe leg je ouders uit dat je hond op een gegeven moment hun brave borst kindertjes weleens wat zou kunnen doen omdat ze het grensje over gegaan zijn?
De opmerking ach het zijn nog maar kinderen ken ik, maar kom nou niet aan met ach het is maar een diertje, want daar gaat het natuurlijk niet voor op.

Terwijl ik vriendinnen met kids heb (waarvan Loontje hier al reageert) en die zijn echt super tegen dieren, niet pesten en plagen en pijn doen.

Nou vind mijn hond kinderen toch al eng, maar als ze de stem van die buurjongen hoort nou...dan staat ze grommend recht overeind en heb ook al tegen hem en enkele andere ouders gezegd dat ik mijn hond nooit op een kind af zou sturen, maar dat als mijn hond ooit zou ontspannen ze als eerste op dat jochie af rent, puur door zijn getreiter...waar natuurlijk de reactie op kwam: ja dan heb jij geen hond meer.
En dan denk ik je had ook twee jaar geleden tegen je kind kunnen zeggen niet de hond plagen, want wij hebben dit gedrag wel gelijk vermeld toen het begon met als reactie: ach ja kinderen en de bekende: ach dat kind is gek.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:18

Heb je de wijkagent nou al ingelicht?? Ook over het pesten van het buurjongetje naar jou hond toe?? Zo ja, goed bezig. Zo nee, dan help ik je hopen dat je hond nooit ontsnapt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:36

Wat ik niet snap is dat jij het geen ramp vind dat jouw kat bij anderen mensen binnen zit en daar gaat plassen... En jij dan nog gaat zeggen dat hij zeurt... Jouw kat hoort toch niet bij anderen binnen te zitten? :? Dat er nog 100 katten zitten die het ook doen doet er voor mij niet toe, jouw kat is jouw verantwoordelijkheid. Als dat meubel van hout oid is (en dan bedoel ik echt out, geen ikea hout) mag je er zoveel doekjes overheen halen als je wil.

De rest van je verhaal snap ik je frustraties overigens wel helemaal in. Ook zij hadden dat mormel bij zich moeten houden. Snap nooit dat mensen hun verantwoording niet kunnen opnemen. Al is het maar voor wanneer dat dier er een keer genoeg van krijgt en bijt...

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:44

Ayasha...Je zou haar niet horen klagen als die man gewoon met bewijzen komt dat het haar kat is.Hij denkt een rood/bruine kat gezien te hebben en aangezien haar kat die kleur heeft wordt die aangezien tot de dader.Terwijl er nog zo'n kat loopt.

Zoals je meerdere keren hebt kunnen lezen klaagt hij maar laat niks aan bewijzen zien.Geen bonnetjes,geen schade en zeker geen foto's waarop de kat te zien is in zijn huis.

Sily kennende zou ze ook werkelijk ingrijpen als er overduidelijk bewijzen zijn.Zo heeft ze op zijn woord de kat al meerdere keren binnen gehouden(en nee niet voor een dag) en dan wordt er alsnog gezegt dat de kat gezien is...Dus aan welk eind trek je dan.Laat hem maar eens met een stapeltje foto's of een filmpje komen zodat Sily ook werkelijk kan zien dat het haar kat is en niet toevallig die andere rood/bruine kat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:53

Ingetrokken plas zie je niet en ik houd ook geen bonnetjes bij :? En zou ook niet de tegenwoordigheid van geest hebben om foto's te maken van dat ding.
Als ik het zag gebeuren mocht ze het dier wel zelf komen ophalen, die kwam er niet meer uit tot de eigenaren kwamen... Maar als ik al dat keukenverhaal lees.... Lijkt het me niet onmogelijk dat katlief nog een huisbezoekje gebracht heeft en zeker weten kan ze het enkel als ze haar kat binnen houd.

En dan nog pissig zijn ook dat mensen brieven in steken omdat de kat hun lastig valt :o Dat vind ik dan ook weer zozo... :o

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:04

loontje schreef:
.Laat hem maar eens met een stapeltje foto's of een filmpje komen zodat Sily ook werkelijk kan zien dat het haar kat is en niet toevallig die andere rood/bruine kat.

Zo heeft onze schuin achterbuurman een keer over de schutting staan te mauwen dat mijn kat op zijn tuinkussens had zitten plassen...
Dat vond ik knap want mijn poezen komen snachts zoiezo al niet buiten en overdag alleen aan een draad.
Hij riep ook heel vals ik zal die kat wel eens vangen en dan bewijs ik dat het die van jullie was.
Tja, ik hoopte eigenlijk dat hij een kat zou vangen en dan wij de onze laten zien, was meneer meteen stil!
Maar ik heb er nooit niks meer van gehoord.....

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:17

Heb niet alles gelezen dus misschien zeg ik iets wat een ander al gezegd heeft, maarrrrrr.... er bestaan kattenluikjes die reageren op de chip van de kat (en dus alleen voor die kat opengaan). Misschine kan je je buurman voorstellen dat hij zo'n luikje koopt. Kan jouw kat er niet meer in bij hem ....

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 22:42

barkruk schreef:
Heb niet alles gelezen dus misschien zeg ik iets wat een ander al gezegd heeft, maarrrrrr.... er bestaan kattenluikjes die reageren op de chip van de kat (en dus alleen voor die kat opengaan). Misschine kan je je buurman voorstellen dat hij zo'n luikje koopt. Kan jouw kat er niet meer in bij hem ....

Die wou ik voor hem kopen, dan weet je zeker dat in een buurt vol katten alleen je eigen katten binnen wandelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:50

Sily schreef:
Heb ik gedaan Pmarena, maar hoe leg je ouders uit dat je hond op een gegeven moment hun brave borst kindertjes weleens wat zou kunnen doen omdat ze het grensje over gegaan zijn?
De opmerking ach het zijn nog maar kinderen ken ik, maar kom nou niet aan met ach het is maar een diertje, want daar gaat het natuurlijk niet voor op.

Waardeloze opmerking is dat trouwens : ach het zijn maar kinderen. JUIST kinderen moeten leren wat wel en niet door de beugel kan , waardeloze opvoeders zijn dat die dat roepen :n Kun je niks mee zulke mensen , heb je alleen maar last van.

Ik denk eigenlijk niet dat je die ouders dat per-sé hoeft uit te leggen. Iemand met een beetje verstand zal zijn kind dit al niet laten doen. Iemand met iets minder verstand zal het anders wel begrijpen als je uitlegt dat die hond een keer gerechtigheid gaat zoeken. Maar als ze zelfs dàt niet begrijpen kun je het altijd nog wat simpeler houden : dat pestventje heeft niks in jouw tuin te zoeken , is op verboden terrein , en dan pak je ze maar heel simpel daar op.

Wel jammer dat het zo moet , maargoed.

Ik zou toch echt even heel duidelijk optreden , idd. door nog 1 keer je goede wil te tonen en te zeggen dat je alle schade die door jouw kat gemaakt wordt , zult vergoeden. Maar dat je dan wel bewijs wilt dat het de jouwe was. En meteen even duidelijk zeggen dat het afgelopen moet zijn met de pesterijen van dat rotjoch omdat je anders maatregelen gaat nemen. Gewoon even heel rustig maar heel duidelijk kortemetten mee maken.

En inderdaad ook de wijkagent inlichten dat dit speelt , zodat jij helemaal ingedekt bent en die eikel-familie geen grip op je heeft , dan hoef je je er ook niet meer druk om te maken , lekker laten kletsen die vogel :P

Zie je zelf trouwens ook wel eens een soortgelijk gekleurde kat in de buurt lopen of niet ? :)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 23:08

Ayasha ik ben bang dat jij twee buurmannen door elkaar gooit.
De 1 van de keuken woont naast me, kwam naar me toe en zei het en ik heb toen sorry gezegd, aangeboden alles te vergoeden (staat er toch vrij duidelijk?) en daarna nog enkele keren geinformeert of de kat nog binnen was geweest, wat dus niet zo was, blijkbaar was 1 paniek aanval genoeg.

Dus er zijn twee buurmannen, de buurman van de brief is degene die DENKT een roodbruine kat weg te hebben zien lopen buiten, staand piesen kan die van mij sowieso al niet, dus de hoogte waar de plas zou zitten is niet haalbaar voor mijn kat.
Plus dat mijn kat twee weken binnen zat toen hij beweerde dat mijn kat in huis was geweest.
Mijn kat is die twee weken absoluut niet buiten geweest, de dierenarts was vrij duidelijk dat 1 vuiltje voor een 1 oogige kat kon zorgen.
Hij heeft me nooit aangesproken, hij ziet me al twee jaar elke dag, op straat en bij de buren (dat zijn dus broers) en na een jaar kreeg ik een brief in huis dat mijn kat dus al een jaar zijn huis terroriseert, in die jaar tijd heb ik al wel meerdere keren aan gegeven bij hem dat zijn kind onze dieren nogal plaagt, en was het voorval van zijn kind die mijn kat uit mijn tuin jaagde ook al gebeurd, waarop hij niet reageerde met ja we hebben last van je kat maar met: ja dat kind is gek.
En dan zegt zijn eigen broer nog hij is overspannen, soms kan die flippen om niets, neem het maar met een zak zout, wij praten wel even met hem.

Zo, het hele topic in een notedop :P

Begrijp me niet verkeerd, als jij als buuf naar mij toe zou komen van zo je kat zit in mijn huis, ik heb hem opgesloten want hij piste heb je aan mij echt geen tegenstander.
Nu is het er heeft een kat binnen gepist en hey daar loopt die rooie laten we die er maar op vastspelden want die is nieuw.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 23:20

Iemand enig idee hoe je er achter komt wie de wijkagent is?
Want er fietst hier dus nooit zoals bij mijn ouders een agent door de wijk, en we hebben ook geen mededelingen wat dat betreft gehad.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 23:28

Pmarena ik dacht dat mijn vriend gek was, maar ik heb hem van de week zelf zien lopen, hij is van de buren schuin achter ons.

Wij hebben geen achteruitgang, onze achtertuinen grenzen aan de achtertuinen van de straat hierachter.
Ik stond van de week op het balkon de was op te hangen en zag hem zitten, snapte toen wel waarom mijn vriend een vreemde kat naar binnen aan het lokken was, van een afstandje lijkt die er op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:59

Sily: Ik snap :j Zie ook nu dat je al aangeboden hebt om hem zo'n deurtje te kopen. +:)+ Als hij daar niet op in gaat moet ie IMO niet zeuren :o Kan je dat niet navragen op de gemeente, wie jullie wijkagent is?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 00:11

Ayasha schreef:
Sily: Ik snap :j Zie ook nu dat je al aangeboden hebt om hem zo'n deurtje te kopen. +:)+ Als hij daar niet op in gaat moet ie IMO niet zeuren :o Kan je dat niet navragen op de gemeente, wie jullie wijkagent is?

Ik weet het niet, we hebben er een tijd geleden met andere buren weleens over gehad, van goh hebben we hier een wijkagent, en die zeiden niet dat we weten (was toen gewoon interesse) maar volgens mij moet wel elke wijk dat hebben.

Heb het nu even zo gedaan dat de kat niet meer buiten komt, alleen laat in de avond, en zit er aan te denken om een belletje om zijn nek te knopen, als je dan geen belletje hoort is het simpelweg onze kat niet.

Het is wel komisch ergens, het gezicht als je zegt mijn kat zit al twee weken binne, het gestotter wat je dan hoort ;)
En het gezicht als ze zeggen die hond blaft zo de hele dag he, en je meldt dat je al 8 weken hele dagen thuis zit en niets hoort.
De buren naast ons willen verhuizen, huis staat te koop, en in hun vakantie periodes horen we nooit wat van die andere buur, dus ergens hoop ik dat als dat rond is de mensen accepteren dat de wijk verandert en dat er rust in de tent komt.

Het is ook gewoon frustratie nu, je past je aan aan een wijk, wat je komt daar wonen, en misschien hebben we ons iets te makkelijk aangepast en denken ze nu alles te kunnen bepalen.
Ik vind het heel normaal dat hun zeggen joh de kinderen hier zijn jong, ze slapen na half negen, dus geen geklus meer, uiteindelijk staat er dan om even over acht uur een boze buurman voor de deur of het gedril over is, zo worden de grenzen steeds een beetje meer verlegd en wordt het behoorlijk krom.
Ik heb nu ook zoiets van stap maar naar de kantonrechter, we hebben alles voorgesteld en gedaan om de vrede te bewaren en misschien moeten we daar maar gewoon een keer mee stoppen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:45

Kun je anders niet gewoon de politie bellen om te informeren wie je wijkagent is? Jammer dat het nog steeds niet afgelopen is...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:50

Daarom , als je gewoon je best hebt gedaan moet je wel ergens een keer een grens trekken.

Je kunt je heel erg fair opstellen , maar tot een bepaalde grens en daaroverheen moet men gewoon niet zeuren en jij je er niet druk over maken.

Je krijgt verdorie zelfs een kind , als dat geen aanpassen is aan de wijk :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:35

Sily, ik weet niet of je nog in Delft woont?
http://www.politie.nl/Haaglanden/UwBure ... genten.asp

Hier de verdeling in wijken: http://www.politie.nl/Haaglanden/UwBure ... ndelft.asp

Verder nog:
3. Ik heb overlast van mijn buren. Wat moet ik doen?
Heeft u te maken met ernstige overlast, belt u dan met het algemene nummer van Politie Haaglanden 0900-8844. Ergert u zich aan de stereo-installatie van uw buurman of loopt de buurvrouw met haar hakken over het parket? Vaak is het mogelijk de problemen op te lossen door middel van mediators. Dit zijn onpartijdige bemiddelaars die met u en uw buren om de tafel gaan zitten. In het verleden zijn er goede resultaten geboekt. Meer informatie? Bel gratis met Bemiddeling & Mediation tel 0800-0233222 tussen 10.00 –14.00 uur.