Juangi schreef:http://www.fransehangoren.com/FH%20en%20leeftijd.html
Dit zegt ook de fkster waar ze vandaan komen. Het maatje van de moeder, is nu 4. En die vermindert nu al. Word al magerder, loopt al strammer.
dan is het geen goede fokster
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Juangi schreef:http://www.fransehangoren.com/FH%20en%20leeftijd.html
Dit zegt ook de fkster waar ze vandaan komen. Het maatje van de moeder, is nu 4. En die vermindert nu al. Word al magerder, loopt al strammer.
Dinopino schreef:Mijn konijnen sterven alleen jonger dan 10 wanneer ze vergiftigd zijn of door een vos zijn vermoord. Begrijp ik nu dat je het mannetje alleen hebt zitten. Waarom castreer je hem niet ?????
Dat had ik zeker na een keer een ongepland nest al gedaan en ik zou sowiezo niet een konijn alleen willen hebben.
Was dit nest nou ongepland qua tijdstip of wilde je helemaal geen jonkies?

Ben ik best benieuwd naar.
hoop dat jullie snappen dat dit met sarcasme is geschreven
dus daar klopt idd nietzoveel van dat ze maar 4 jaar worden... Mijn konijn is op 't moment 4/5 jaar, maar doet 't nog prima gelukkig 

Juangi schreef:Even voor de duidelijkheid. Normale konijnen (htk konijnen en kleinere rassen) worden zeker 10 jaar. Maar deze grote versie 4/5. Het is net als met honden, de kleintjes worden veeeeel ouder. Het heeft dus met de grote te maken. Deze konijnen worden 5 kilo!!!
Waarom niet castreren, omdat mijn ouders geen extra konijn er bij willen. We hebben er nu 4, waaronder 1 mannetje +nu nog 6/7 jongen. Behalve de konijnen hebben we ook nog 5 cavia's, 2 hamster +2 katten. Dus geen extra konijn.
Wij hebben al een x geprobeerd om cavia's bij deze konijnen te zetten. Maar omdat deze behoorlijk groot zijn (en lomp) was dit geen geslaagte combinatie. Cavia raakte gewond of het konijn at alle voedsel op (3 kilo!!). Dus dat is ook geen optie.

Juangi schreef:Geld speelt hier absoluut geen rol, anders zouden we nooit zoveel dieren hebben gehad, groot huis en een grote tuin waar het allemaal bij in past. Wij hebben hier op dit moment dus een voedster zitten, ook franse hangoor, 4 jaar die nu al aan het aftakelen is. Is al een stuk magerder. Loopt bijna elke dag los buiten en krijgt voldoende voedsel binnen. Als dit door de 2 verschillende fokkers aan mij is verteld en ik het nu met mijn eigen ogen zie, dan geloof ik dat.
Voor 3 grote konijnen hebben wij niet 1 groot hok. Hebben er nu 1 staan waar deze 2 inpassen, nog 1 gaat niet lukken. Een hok erbij kopen is hier ook geen optie.
Dus, ja ik zou hem wel kunnen castreren, maar we hebben toch geen ruimte voor een ander konijn erbij. Dus hij word niet gecastreerd, punt.
Erg jammer dat dit topic zo heeft moeten veranderen. Graag nu weer ontopic. Eventuele opmerkingen per PB, en ja ik zal antwoorden ;)

Deesiej schreef:Maar elke keer je konijn maar zwanger laten worden door een foutje omdat er niet op de konijnen en/of je zusje gelet wordt vindt ik gewoon ronduit belachelijk. Als die kans bestaat moet je hem gewoon laten castreren ook al zet je ze niet bij elkaar.

Ylana schreef:Deesiej schreef:Maar elke keer je konijn maar zwanger laten worden door een foutje omdat er niet op de konijnen en/of je zusje gelet wordt vindt ik gewoon ronduit belachelijk. Als die kans bestaat moet je hem gewoon laten castreren ook al zet je ze niet bij elkaar.
En dit is in mijn ogen de échte reden dat de ram niet gecastreerd wordt.
[EA-OV] 'Oranje' franse hangoren
Niets te maken met ruimte of kosten, maar met het feit dat ze dan geen € 50,00 per konijntje meer kan vragen
Het gaat mij er om dat ze goed terecht te komen.