Mijn Mooie Man (Slang)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:22

Wat een lieve python! Ook hier hebben wij een stuk of wat slangen wij kweken alleen met boas van de week is er ook 1 nestje jonge slangen bij ons geboren, en we wachten nog op nestje 2 die een dezer dagen geboren moeten worden mij benieuwen wat daar uit gaat komen, squaretailboa x arabesque boa

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:33

Apoc schreef:
Nou, ik heb zelf een nieuwe achterwand gemaakt. Zat kurk in eerst, maar daar gingen beestjes inzitten en je krijgt het ertussen niet makkelijk schoon. Dus nu heeft hij van hetzelfde materiaal een huisje. Het staat in de hoek tegen de zijwand en achterwand aan. Het rare is dat meneer het huisje (wat behoorlijk wat weegt) aan de kant schuift en tussen het huisje en de zijwand gaat liggen, terwijl dat totaal niet beschut is. Tja, mijn python is gewoon raar :P. Ja, naja hij mag van mij dat potje wel gewoon houden, want een slag groter maakt hem niks uit, moet hij niets van hebben. Ik had zijn oude potje onder het terra gezet en meneer liet zich vanuit het terra zakken om, jawel, in dat potje te gaan liggen!! Is echt zijn knuffel denk ik, want hij heeft in het terra wel meerdere schuilplekken.

Hoe lang heb je die van jou al?

Kurk is idd rotspul! Zodra je iets in je terra hebt zitten krijg je het nooit meer uit je kurk... wij hebben het er ook direct uitgesloopt om die reden.
Wel aparte actie om ertussen te gaan liggen 8)7 Onbegrijpelijk dat zo'n klein potje zo interessant kan zijn! Wat een mafkees! (das positief bedoeld hahaha)

Die van mij heb 'ik' (hij is eigenlijk van mn ouders) al bijna 12 jaar. Vermoedelijk is het dus ook wildvang... dat zou ik nu noooooooooit meer doen maar toen wisten we nog niet beter (er is in 12 jaar een hele hoop veranderd gelukkig! Toen waren reptielen echt nog bijna nergens te krijgen). Ik zou niet meer zonder hem kunnen nu, echt apart hoe goed je toch een band met zo'n diertje kan krijgen (nog wederzijds ook, zo bijzonder!) Hij is alleen al bijna 2 jaar ziek... eerst een huidschimmel + bacterie die zn halve buik wegvrat en toen dat eenmaal onder controle was, ontdekten we dat hij vol lintworm zit en dat is nog altijd niet onder controle (daarom vermoeden we ook dat hij wildvang is, deze worm is alleen nog maar bij wildvang aangetroffen tot nu toe).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:05

wat een prachtige aftekeningen hebben slangen toch...
vind ze altijd zo maf aanvoelen... wat voer jij hem eigenlijk levend of dood aas??

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:08

Al onze slangen liggen op keukenzeil en met kranten absoluut geen kurk of andersoortige bodembedekking, ivm hygiene.

Shanelle

Re: Mijn Mooie Man (Slang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:13

Ik heb helemaal niks met slangen, maar eigenlijk -met je verhaaltje erbij- ziet het er zo wel leuk uit :D mooi dier trouwens! (En die wittere is echt helemaaaaal gaaf!)

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 13:19

@ Zwerte, ja zo je verhaal is het eigenlijkw el duidelijk wildvang geweest. Zonde dan he. Kan de dierenarts helemaal niets voor hem doen? Die van mij heeft ook een bacterie gehad waardoor het leek of hij een rare vorm van schubrot had. Gelukkig kreeg hij antibiotica (moest ik zelf inspuiten om de dag en toen kwam ik erachter dat die arme schat kon piepen, zo zielig) en hij heeft er nooit meer last van gehad.

@ buster4ever, ik voer diepvries ratten, deze warm ik dan wel eerst op :P. Is wat veiliger voor de slang, aangezien ratten nog wel eens gaan knagen en de slang dan niets terug doet.

@ dynamiek, Boa's vind ik ook erg mooi, hebben van die mooie koppen. Alhoewel ik echt een zwak heb voor pythons. Die van mij ligt nu op dik keukenpapier. Ik doe ook nooit meer kurk of beukensnippers, zie je de plas ook niet goed op en is zo vreselijk om te verschonen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:22

Apoc schreef:
@ Zwerte, ja zo je verhaal is het eigenlijkw el duidelijk wildvang geweest. Zonde dan he. Kan de dierenarts helemaal niets voor hem doen? Die van mij heeft ook een bacterie gehad waardoor het leek of hij een rare vorm van schubrot had. Gelukkig kreeg hij antibiotica (moest ik zelf inspuiten om de dag en toen kwam ik erachter dat die arme schat kon piepen, zo zielig) en hij heeft er nooit meer last van gehad.

@ buster4ever, ik voer diepvries ratten, deze warm ik dan wel eerst op :P. Is wat veiliger voor de slang, aangezien ratten nog wel eens gaan knagen en de slang dan niets terug doet.

@ dynamiek, Boa's vind ik ook erg mooi, hebben van die mooie koppen. Alhoewel ik echt een zwak heb voor pythons. Die van mij ligt nu op dik keukenpapier. Ik doe ook nooit meer kurk of beukensnippers, zie je de plas ook niet goed op en is zo vreselijk om te verschonen.

Krant is nog beter ;) ivh doden van evt mijten.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 13:33

Dat is mij inderdaad verteld, maar ik vind een krant zelf wat viezig. Klinkt misschien stom, maar omdat het zo afgeeft en meneer vaak een deel van zijn water uit de bak schept.