poezen en verhuizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: poezen en verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:52

Gewoon een paar dagen met rust laten in het nieuwe huis, ze de kans geven om te wennen :)

Wij zijn van een flat naar een eengezinswoning verhuisd, hebben hier de tuin afgezet zodat de katten in de tuin blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:59

Quellian schreef:
Gewoon een paar dagen met rust laten in het nieuwe huis, ze de kans geven om te wennen :)

Wij zijn van een flat naar een eengezinswoning verhuisd, hebben hier de tuin afgezet zodat de katten in de tuin blijven.

hoe hoog heb je de tuin afgezet om te zorgendat ze binnen blijven?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:13

Aan de ene kant is de schutting 2 meter, aan de andere kant is de schutting 1.80 meter. We hebben het afgezet met schuin gaas.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:23

mijn kat is al een flink aantal keer verhuisd, die komt uit de reismand en gaat eerst op zoek naar de etensbak die dan al gevuld en wel klaarstaat, dan naar de kattenbak en dan gaat ze op verkenning op zoek naar een zacht plekje om te liggen.
ik heb ook altijd kat in een aparte kamer gedaan en als laatste in het mandje meegenomen. ik laat ze nu na een dag of 2-3 al naar buiten maar dat is omdat ik inmiddels weet dat ze niet wegloopt, 1e keer heb ik ze ook iets van 2 weken binnengehouden.
succes met je verhuizing!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:00

ik kom even binnenvallen zodat ik gene nieuw topic hoef te openen.

Ik wil zondag mij n13 jaar oude kat gaan verhuizen. Ze is altijd gewend buiten te zijn (leeft in de schuur en kan 24 uur naar buiten). Als kitten heb ik haar wel zindelijk gemaakt op de kattenbak.
Nu moet ze in het nieuweh uis natuurlijk opgeslote nworden. Ik heb besloten dit niet in de schuur te willen omdat ze dan te weinig aandacht krijgt en dan slecht went (lijkt mij).
Ze komt dus boven op een slaapkamer te zitten.

mijn vragen:
- hoelang adviseren jullie haar binnen te houden
- zou ze nog zindelijk zijn?
- als ze niet meer zindelijk is hoe moet ik dat dan weer bij brengen
- als ze nog zindelijk is hoe krijg ik duidelijk wat haar kattebak is waar ze het op kan doen?