Traphekje tegen de katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:21

Relaxed schreef:
Brainless schreef:
Als je katten op het aanrecht of op de eettafel kunnen springen, springen ze ook over zo'n hekje.

Ze springen niet op het aanrecht, kan vlees gewoon zo erop laten liggen, ze zijn er nooit op geweest.. Op de tafel springen ze alleen via de stoel (als ik er niet ben :( ) ;)

Waarschijnlijk komen ze ook niet op het aanrecht omdat ze dit niet mogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:22

josewoos schreef:
Waarschijnlijk komen ze ook niet op het aanrecht omdat ze dit niet mogen?

Nou ze krabben wel aan de stoelen en dat mag ook niet :+ Ik heb ze nooit gevoerd in de keuken, dus ze snappen niet dat er op het aanrecht lekkers kan liggen, denk dat ze het daarom gewoon niet weten/snappen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:41

Wij hebben een traphek onder aan de trap, de kat is nog nooit boven geweest. Hij kan wel eens hard miauwen in de ochtend, maar heb weinig last zo van het beste dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:45

GamblersCup schreef:
Een traphekje om je katten beneden te houden? _O- _O- _O :')

Was ook mijn eerste gedachte wat een vraag. Ze springen met één spong over de schutting dus een traphekje zal idd peanuts zijn.
Alleen wel zorgwekkend dat ik hier lees in dit topic dat sommige binnenkatten niet zo springerig en ontdekkend zijn maak ik mij toch wel weer zorgen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:49

Chiqa schreef:
GamblersCup schreef:
Een traphekje om je katten beneden te houden? _O- _O- _O :')

Was ook mijn eerste gedachte wat een vraag. Ze springen met één spong over de schutting dus een traphekje zal idd peanuts zijn.
Alleen wel zorgwekkend dat ik hier lees in dit topic dat sommige binnenkatten niet zo springerig en ontdekkend zijn maak ik mij toch wel weer zorgen ;(

Hoezo dat nou weer dan? :?

Anoniem

Re: Traphekje tegen de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:58

Vind jij dat niet zorgwekkend dan?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:00

Onze 11 jarige kat springt gewoon in 1 beweging bovenop de kast?
Zou in theorie zo over het traphekje heenkunnen, beste dier doet het alleen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:00

Chiqa schreef:
Vind jij dat niet zorgwekkend dan?

Nee, wat zou ik zorgwekkend moeten vinden? Ze hebben meerdere keren per dag hun uitspattingen samen en vliegen dan de hele kamer door.. Ze springen alleen niet op het aanrecht of andere hoge kasten/dingen :+ De ene mens is toch ook avontuurlijker dan de ander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:01

Relaxed schreef:
Nee, wat zou ik zorgwekkend moeten vinden?

Heb je zelf dikgedrukt gemaakt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:02

Chiqa schreef:
Relaxed schreef:
Nee, wat zou ik zorgwekkend moeten vinden?

Heb je zelf dikgedrukt gemaakt ;)

Ja en ik vraag wat daar zorgwekkend aan is.. Ik snap je opmerking niet.. Zo blijven we bezig :+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:05

Ik heb ook 2 binnenkatten maar die laten zich door een hekje ook niet weerhouden :D
Sterker nog, ze maken gewoon deuren open :+
Op "verboden gebied" hebben we ronde klinken zitten, die kunnen ze niet openen.

Maar snap ook niet zo goed wat er "zorgwekkend" zou moeten zijn aan het feit dat ze niet springen :?

Zou gewoon eens met een plaat beginnen, je hebt vast zo in de gaten wat ze er mee doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:08

Deuren openmaken doen ze ook niet, alleen als ze er een poot achter kunnen haken, maar geen klinken open maken..
Ik heb een 1,50 meter hoge kast, die staat 0,5 meter van de vensterbank af en ze springen niet op die kast.. Ze zijn er nooit op geweest :n
Heb ook een schouw van ongeveer 1.20/1.30 meter, zijn ze ook nooit op geweest..
Vensterbanken komen ze wel op, maar dan meestal via het mandje aan de verwarming of de stoelen, maar ook wel vanaf de grond.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:18

Joh, gewoon proberen, als het met een traphekje geregeld is ben je toch gemakkelijk klaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:24

Ik ga het idd eerst maar eens fixen met een plaat oid, zo'n hekje kost 30 euro ongeveer bij Ikea, niet duur, maar wel zonde als het voor niks is..

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:20

Ik heb 2 Heilige Birmanen die gewoon niet zo druk zijn...We zijn niet voor niets
op hun karakter gevallen ;)...Ze moeten tenslotte wel bij je passen...Ze hebben
die behoefte gewoon niet...Ze komen hier niet op het aanrecht...niet op de tafels
ed...zijn opgevoed...Ze kunnen wel springen...Wat wij tot nu toe hebben gezien...
moeiteloos 1.40 hoog...Maar springen niet over het traphekje...Wil niet zeggen dat
mijn katten in zorgwekkende staat verkeren hoor...
Mijn vorige katten (2 birmanen en 1 brit) deden dit ook niet...
Tussen de spijlen door ging ook echt niet...Die spijlen zitten hier op minder als 10 cm
van elkaar vandaan...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:49

Moderatoropmerking:
Het gaat hier niet over of het zorgwekkend is dat binnenkatten wel of niet ergens op springen, maar over het plaatsen van een traphekje. Graag weer ontopic :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:51

Het lijkt me dat het daar net wel over gaat? :?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:52

Heb het even iets aangepast :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:55

Ik heb een traphek onderaan de trap maar dit is om te voorkomen dat de hond naar boven gaat. de katten springen hier gewoon overheen of ze stappen op hun dooie gemakkie tussen de spijlen door.

maar waarom zou je ze perse ook nog in de gang willen laten?? Ze hebben ws. al de hele woonkamer en keuken, ruimte zat toch?? zou dus de gangdeur dichtdoen of je slaapkamerdeur.
Laatst bijgewerkt door Tieme op 17-05-10 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:56

Ik denk dat het helemaal van het karakter van het dier afhangt....
Wel moest ik érg lachen om die beschrijving in die link: "omdat het hekje 104 cm hoog is kan er geen enkele kat of hond overheen springen"....... hmmmmmmzzz....Ik heb een bengaal van nog geen jaar oud.... die springt wel ietsje hoger dan een meter hoor!!!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:58

Is die springgefokt dan? (sorry Amanda :D )

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:04

Wij hebben juist een hekje om de katten boven te houden. we huren een zolder en willen niet dat de katten op de trappen gaan keten, die ook gebruikt worden door de beneden-buurvrouw.
We hebben zelf een hekje in elkaar gezet van kippengaas en plankjes.
De eerste weken bleven ze er keurig achter, maar een voor een leerden ze dat ze er overheen konden, (de een springt met een soepele boog terwijl de andere zijn nagels in het kippengaas zet en zo naar boven klautert, die is ook een beetje gek (en hij kan overigens prima springen)) en doen dit nu ook regelmatig.
Wel grappig dat ze weten dat het stout is, zodra er iemand het trappenhuis binnenkomt stuiven ze naar boven. Zo heeft de buurvrouw toch geen last van ze :P.

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:10

Wij hebben ook 2 binnen katten (komen voorlopig alleen nog onder begeleiding buiten) maar die laten zich echt niet tegenhouden door een hekje.. Zeker na langere tijd gaan ze dingen uitproberen en komen ze er echt overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:45

Tieme schreef:
Ik heb een traphek onderaan de trap maar dit is om te voorkomen dat de hond naar boven gaat. de katten springen hier gewoon overheen of ze stappen op hun dooie gemakkie tussen de spijlen door.

maar waarom zou je ze perse ook nog in de gang willen laten?? Ze hebben ws. al de hele woonkamer en keuken, ruimte zat toch?? zou dus de gangdeur dichtdoen of je slaapkamerdeur.

De woonkamer en keuken van mijn vriend is best klein.. Hier hebben ze 's nachts alleen mijn woonkamer en die is haast een keer zo groot..