Mijn zus heeft de verkeerde hond terug!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:22

Ik ben erg benieuwd naar een foto van allebei de lyka's :')
Sorry ik moet ik echt heel erg om lachen.. Echt erg dat je een hond die je al 10 jaar hebt niet herkend..

die van die kat is echt geniaal _O-

chocobroodje

Re: Mijn zus heeft de verkeerde hond terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:30

Volgens mij dacht die look-a-like gewoon: als ik nu net alsof doe dan houden ze al van me en mag ik lekker blijven :)) Apart verhaal maar ik kan me er iets bij voorstellen. Hoewel 3,5 uur heen+terug lijkt me niet logisch voor een hond :P

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:34

juval schreef:
wat fijn dat ze haar hond terug heeft, en ik hoop dat de 'nep' Lyka ook gauw weer haar baasjes vindt!!

tja, je eigen dier niet herkennen, het komt vaker voor.... wij hebben ooit (tig jaar geleden) vreselijk verdrietig onze poes die al een tijdje kwijt was dood langs de weg gevonden en begraven in de tuin... echt heel erg!...

- vooral toen 'onze' dode poes diezelfde avond vrolijk weer door het katteluikje naar binnen kwam en we dus kennelijk een wildvreemde poes hebben begraven... ;)
het komt voor..

*boink* :') _O- :') _O- ...hoe droog weer!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:53

Nog zo iets, wij hebben een rood met witte poes. hier in de buurt lopen er wel 3 of 4 van, allemaal rood met wit. Zeer verwarrend, want zo nu en dan zie ik er eentje lopen en denk ooh daar is onze Saar. Kom ik in huis, ligt Saar op de bank te slapen. :o Laatst liep Saar buiten, komt er een mevrouw aan lopen met haar hond, die hond is aan het kijken naar Saar, zegt die mevrouw: o ja ik zie het al, jij ziet onze .... lopen he? Nee zegt mijn man, dat is die van ons. :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 13:12

chocobroodje schreef:
Volgens mij dacht die look-a-like gewoon: als ik nu net alsof doe dan houden ze al van me en mag ik lekker blijven :)) Apart verhaal maar ik kan me er iets bij voorstellen. Hoewel 3,5 uur heen+terug lijkt me niet logisch voor een hond :P

Nee inderdaad,gewoon al hoe ze in meppel kon komen......maar de beschrijving van ''lyka'' kloptye volgens mijn zus :D dus nou ja dan hop dan ga je he?
Mijn andere zus vertelde mij net dat haar dochter wel vond dat ''lyka'' was veranderd,maar mijn oudste zus (lykas baasje) die dagt dat dat dan weer kwam door ''het avontuur'' :+ Ze was tenslotte wel 9 dagen weg geweest!

Ik hoop wel dat de look a like haar baasje ook weer terug vind.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:27

Dat hoor je ook niet iedere dag. Ik vind het stiekum toch wel een heel grappig verhaal. :o
Wel een beetje sneu dat ze hun eigen hond niet herkennen, maar de "look-a-like" zag het zo te lezen al helemaal zitten met haar 'nieuwe baasjes'.
Mag ze daar blijven logeren tot haar echte baasje is gevonden? Dat is ook wel lief, zeg!

Om dat verhaal van Juval met de kat moest ik eigenlijk ook wel lachen; volgens mij schrik je je dan in eerste instantie helemaal rot. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:31

Oei, wat een verhaal. :D
Zo blijkt maar dat je soms alleen maar kan zien wat je wilt zien. ;) Wel heel fijn dat de echte Lyka terecht is en dat de 'nepper' in elk geval een goed (tijdelijk) plekje heeft. :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:57

Hahaha geweldig verhaal Amazone! Als het baasje van de neppe Lyka niet gevonden wordt heeft ze toch nog een goed huisje! wens haar maar heel veel succes!

Daarom ben ik nu gewoon blij dat ik 2 paarden heb die zo uniek zijn dat ik ze nooit kan verwarren met een andere hahaha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:51

Het is natuurlijk ook niet zo dat een Golden retriever er nou zo enorm uniek uitziet vergeleken met andere ras-genoten , zeg maar :P Dus ik kan me de verwarring wel voorstellen , beestje is toch anderhalve week weg geweest , wie weet wat er mee gebeurd is , kan anders reageren , en als hij geknipt is enzo dan ziet hij er toch al anders uit , en als het dan qua uitstraling een beetje zo'n zelfde hond is en je wilt graag dat het hem is natuurlijk , tja... :P

Dat verhaal met de kat is hier ook eens gebeurd :o

Buurmeisje was aan het rijden in hun bak , en ziet een kat doodgereden worden op de dijk. Zo'n bruine streepjestijger met een wit befje. De overburen hebben 2 van zulke katten dus zij daar naartoe , en die hebben de kat dus ook een begrafenis gegeven , en schrokken zich het apezuur toen beide streepjestijgers gewoon thuis kwamen 's avonds :oo

Bleek het dus mijn Deempie te zijn |( (zie profiel) , die waren we al een paar dagen kwijt dus we vroegen ons al af waar die gebleven was , al gezocht langs de dijk enzo , maar niks gevonden....maar dat kwam natuurlijk omdat hij al direct onder de grond gestopt was :(:)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 19:10

pmarena@ zo zie je maar weer he.....het kan raar lopen,wel erg hoor van jullie poes!
en ja heel veel golden retrievers lijken op elkaar,maar als je ze nu naast elkaar zet dan snap je niet dat ze het niet zag!

we hebben er vanmiddag nog erg veel om kunnen lachen in ieder geval,heel de familie was compleet om de look a like te bewonderen :D en het is een schatje hoor :D

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:16

Een beste poos geleden, is hier in de buurt wel een retriever weggelopen.
Is ook nog op hart van nederland ect geweest,
Dacht ook dat dat in meppel was.
Weet alleen niet precies wat daar de uitslag van was.
Als die nou terug is of niet....

iig zal ik mijn ogen open houden
Blij voor je zus dat ze haar hond terug heeft :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:19

mairead schreef:
Dat hoor je ook niet iedere dag. Ik vind het stiekum toch wel een heel grappig verhaal. :o
Wel een beetje sneu dat ze hun eigen hond niet herkennen, maar de "look-a-like" zag het zo te lezen al helemaal zitten met haar 'nieuwe baasjes'.
Mag ze daar blijven logeren tot haar echte baasje is gevonden? Dat is ook wel lief, zeg!

Om dat verhaal van Juval met de kat moest ik eigenlijk ook wel lachen; volgens mij schrik je je dan in eerste instantie helemaal rot. :')

Ik sluit me hier helemaal bij aan. _O-

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:20

Amazone, is je zus nog bij die mensen langsgeweest waar haar hond vastgezeten zou hebben??

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:24

Even gegoogeld.
Zie dat het daar om een reu ging, deze was ook gechipt.
Weet iemand als deze al gevonden is.. kan dat namelijk niet vinden

Citaat:
Op 7 augustus 2009 is de gele Labrador Chester na geschrokken te zijn weggelopen in de Boswachterij Gees, gemeente Coevorden (Drenthe). Chester draagt een blauwe stoffen halsband (Ragz). Hij is gechipt.

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 4&t=h&z=15
Hier ongeveer is hij weggelopen. In het gebied zijn alle kavels genummerd, hij is weggelopen bij het kruispunt 47/40. De sporen wijzen uit dat hij zich met name tussen dit gebied en het Mekelermeer heeft opgehouden. Ten westen zie je het Mekelermeer liggen, vaknummer 71.

Dit is de locatie die Chester vermoedelijk als hol heeft gebruikt:
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 00327&z=19

Het startspoor begon bij de Dennekamp (ten noorden van perceel 45) en ging via percelen 51/52/56 richting het westen, aan de andere kant van de weg hebben we sporen gevonden in de percelen 48 t/m 61 en ik meen ook in 65. Chester is gezien in oa percelen 58 (door Philippe en mij) en 54 (door Lies).

De hond is vandaar uit ze zijn daar aan het graven naar het oosten gelopen richting de N374. Deze weg is een heel eind gevolgd. Ook daar wordt gewerkt (aan het riool?) en liep het spoor door het zand langs de weg, soms langs de weg... De speurhond verwees naar een de koeienboerderij, die heeft Kayla ook al twee keer verwezen. Bij een "hutje" op het terrein hieran is hondenpoep gevonden.

16/8 word duidelijk dat Chester volgens de speurhonden niet meer in het bos is, en dat kan ik mij ook niet indenken. Waar er nu gespeurd wordt is achter het Mekeler Meer, het pad dat daar loopt, richting Nieuw Buiningen en omliggend gebied.

Laatste update van 16 aug 2009 ca 22.30 uur:
De groep met speurhonden is gekomen via Mantinge tot aan de N374 (weg naar Hoogeveen) hectometerpaal 433 en 434. Daar is een houten hek, vertelde ze mij, waar stroom opstaat. Dit is richting Drijsterveld.

Geef dit bericht alsjeblieft zoveel mogelijk door; laat iedereen naar de hond uitkijken. Zodra hij weer gezien is / wordt kan opnieuw met de speurhonden gewerkt gaan worden!

Kijk naar 'm uit; hij kan niet gemist worden.

Voel je vrij dit bericht "overal" heen te sturen.

Kijk voor de meest recente berichten hier:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 5.765.html

en hier

http://www.alerthondentraining.nl/index ... itstart=36

Als je wat hoort of ziet:
Marjan 0524-581623 of 06-29388128

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:24

o dat is erg haha wel lachwekkend.. ik heb een kennis met een rusthuis voor paarden daar lwamen regelmatig mensen hun paardje bekijken en poetsen en hoe vaak men het verkeerde paard vertroetelde ! dat wil je niet weten !

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:26

Misschien zo blij en naar toegeleeft van ik ga mijn hond halen dat ze het daarom niet gezien heeft?

Gelukkig heeft ze de echte terug!
Ben benieuwd naar wat er verder gebeurt...
Als ze langs gaat...

Snappen jullie dat nou dat je zulke mensen hebt in NL die gewoon een hond opsluiten (of erger)
Normaal zie je dat in Amerika en ver weg en denk je het gebeurt vast niet zo vaak hier...

Belachelijk gewoon... :\
Dan heb je echt een goeie kronkel in je kop... :\

Gelukkig is het goed afgelopen. :(:)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:30

Ik geloof dat het mijn man ook zou kunnen overkomen. Hij dacht laatst ook iemand met onze hond gezien te hebben. Maar ik weet 100% zeker dat ik mijn eigen hond zal herkennen, hoe veel ze er ook op lijken. Maar wel een stunt zeg en fijn dat ze haar echte eigen hond ook terugf heeft.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 21:58

Mijn zus gaat morgen een grote bos bloemen kopen voor de buurvrouw die het asiel heeft ingelicht.......En gaat dan gelijk even langs de man er naast......
Ik snap ook echt niet hoe die vent er bij komt om haar te ''houden''

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:07

Tis maar goed dat die buurvrouw het asiel heeft gebelt! Pfff wat een freaks heb je op deze wereld! Jakkes!!!!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:13

En hoe is het afgelopen?
Raar zeg zomaar iemadn hond vast houden.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:25

wat een hilarisch verhaal :') _O-
hoop wel dat look a like lyka nog veilig thuiskomt :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:53

en weet ze al waarom ze haar hond hebben vastgehouden?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 14:01

ik zal haar straks even bellen,ben ook heel benieuwd.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:05

Wat een verhaal!!

Hoop voor je zus dat de look a like geen reu is tegen gekomen tijdens haar loopsheid...........dan heeft ze er straks geen twee maar 10 ;). En tja.............zie die maar eens uit elkaar te houden :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:08

Jeetje wat een verhaal zeg!!
Gelukkig is Lyka weer gevonden! Al nieuws over het baasje van de Look a Like?